Desgaitasuna duten Pertsonak Gizarteratu eta Komunitatean Txertatzea27618
- Ikastegia
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Titulazioa
- Gizarte Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 27618
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakasgai honetan desgaitasunaren trataera aztertuko da bai ikuspegi diakronikoan bai sinkronikoan. Bereziki desgaitasunaren inguruan ikasleek topikoak gaindituko dituzte esku-hartze inklusio-prozesuak diseinatu ahal izateko.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
- Gizarte Hezkuntzan izate eta egite profesionalari buruzko ezagutza elkarlanean sortu, ikerkuntzaren eta praktikaren aztertzearen bidez, etengabeko hobekuntzarako interesa sortuz.
- Gizarte Hezitzaileen desgaitasunaren inguruan zeregin profesionala eratzen den edozein lan (esku-hartzea, formakuntza, ikerkuntza eta berrikuntza), bai idatziz bai ahoz, modu arrazoitu batean komunikatu.
- Desgaitasunaren inguruan modu erreflexibo, metodiko eta sistematiko batean hezkuntza-errealitatea aztertu.
- Gizarte Hezitzaileen esparruan desgaitasunaren inguruan dauden oinarrizko testuak ulertu bai hizkuntza ofizialetan bai atzerriko hizkuntza batean.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1.GAIA. Desgaitasunaren trataeran ibilbide historikoa: integrazioa, inklusioa.
2.GAIA. Desgaitasunaren topikoak.
3.GAIA. Desgaitasuna duten pertsonekin esku-hartze soziokomunitarioan testuinguruaren analisia. Desgaitasunaren inguruan Gizarte-Hezitzaileak.
4.GAIA. Desgaitasuna duten pertsonekin esku-hartzea. Ongizate-estatuan erronka sozioedukatibo berriak: Eskuhartzeko prozesuak eta ereduak.
5.GAIA. Desgaitasuna duten pertsonentzako arreta-zerbitzuak
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaiak astean zehar oinarrituriko egitura erregularra izango du, saio teorikoak eta saio praktikoak barne hartuz. Saio hauetan edukien ulermenean arituko gara eta horretarako oso garrantzitsua izango da ikasleen partaidetza, ikasketa prozesu hori esparru komunean eraiki nahi badugu behintzat.
- Saio presentzialak: Saio teorikoan eduki berrien aurkezpena egingo da, batzuetan hausnarketa ariketen bidez, beste batzuetan, jardueren bidez, saioan eratutako edukietan sakontzeko eta zalantzak argitzeko asmoz. Saio praktikoan egingo diren jarduerek saio teorikoetan azaldutako edukiekin lotura izango dute. Hainbat motatako jarduerak egingo dira, hala nola, kasu praktikoen azterketa, bideoen azterketa, eta abar. Batez ere, talde txikitan jardungo dute ikasleek, nahiz eta banaka eta talde handian egiteko jarduerak ere egongo diren.
- Tutoretzak: Tutoretzarako ordutegiaren barnean, taldeei kanpoan proposatutako lanaren jarraipena egiteko ordu finkoak jarriko ahal izango dira. Bestetik, irakasleak derrigorrezkoa dela ikusten badu, banakako tutoretzetara deitu ahal izango du.
- Ikasgelatik kanpo: Ikasleen beharrak banakakoak eta taldekakoak izan daitezke:
Banakako lana, honetaz zentratuko da:
•Oinarrizko artikuluak irakurtzea eta aztertzea.
•Klasean ikusitakoa sakontzea eta emandako bibliografia aztertzea.
•Bidalitako banakako lanak betetzea.
Talde lanean:
•Saio presentzialetan bukatu ez dena bukatzea.
•Beste alde batetik, irakasleak garapen-lan batzuk proposatutako ditu ikasturtean zehar eta horiek ikasleek kanpoan egingo dituzte.
Egoerak horrela eskatuko balu, klaseak Blackboard Collaborate bidez emango lirateke. Irakasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak eta abar eGelaren bitartez partekatuko dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Banakako lanak (%): 45
- Portfolio (%): 55
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluaketa fasea, irakasgaiak irauten duen ikastaldi osoan ekintza ezberdinen bidez beteko da. Irakasleak ebaluaketa prozesuaren ardura izango du, hala ere, ikasleek autoebaluaketa ekintzak egin beharko dituzte bere ikas-prozesuari eta taldeari buruz.
a) Klaseetara etorriko diren ikasleak
- Taldeko portafolioa (%55): gelan proposatutako praktikak taldeko portafolio batetan bilduko dira. Sei pertsonek gehienez osatuko dute taldea. * Taldeko autoebaluazioa idatzi beharko da.
- Lan pertsonala (%45): ikasle bakoitzak bitakora-kuaderno bat idatziko du. Irakasgaiko gai bakoitzaren gaineko hausnarketa, sintesi eta lanketa (2 orri gai bakoitzeko). *Banakako autoebaluazioa idatzi beharko da.
*OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA
Graduko Titulazio Ebaluaziorako Arautegian azpimarratzen denez:
12.2. artikulua.- Deialdiari uko egitea
2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
b) Klaseetara etorriko ez diren ikasleak
Aukera desberdinak egon daitezke:
1)Garatzeko banakako azterketa (presentziala edo online): notaren %100a. *Banakako autoebaluazioa idatzi beharko da.
2) Lan pertsonala (%45) eta portafolioa egitea (%55) Egela bitartez entregatzeko. *Banakako autoebaluazioa idatzi beharko da.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
a) Etengabeko ebaluazioko ikasleak: aurkeztu beharko dira ohiko deialdian ezgaindituta dituzten ataletara.
b) Klaseetara etorriko ez diren ikasleak
Aukera desberdinak egon daitezke:
1)Garatzeko banakako azterketa (presentziala edo online): notaren %100a. *Banakako autoebaluazioa idatzi beharko da.
2) Aurkeztu beharko dira ohiko deialdian ezgaindituta dituzten ataletara.Lan pertsonala (%45) edota portafolioa egitea (%55) Egela bitartez entregatzeko. *Banakako autoebaluazioa idatzi beharko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Egela plataforman erabiliko diren materialak aipatuko dira.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Schalock, R.L. y Verdugo, M.A. (2003). Calidad de vida. Manual para profesionales de la educación, salud y servicios sociales. Madrid: Alianza.
Verdugo, M.A. (Dir.) (2006). Cómo mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad. Instrumentos y estrategias de evaluación. Salamanca: Amarú.
Verdugo, M.A. y Schalock, R.L. (2013). Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia. Salamanca: Amarú.
Verdugo, M A., Schalock, R L., Gómez, L. (2021): El Modelo de calidad de vida y apoyos: la unión tras veinticinco años de caminos paralelos. Siglo Cero, 52, (3), pp.9-28.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Alegre de la Rosa, O.M (2000). Diversidad Humana y Educación. Málaga: Aljibe.
Darretxe, L. eta beste batzuk (2010). Hezkuntza inklusiorako gida. Bilbo: FEVAS. http://www.fevas.org/eu/fevas/dokumentuak/fevas-en-dokumentuak-/hezkuntza
Setien, M.L. (Coord.) (2000). Ocio, calidad de vida y discapacidad. Instituto de Estudios de Ocio. Bilbao: Universidad de Deusto.
Schalock, R.L. y Verdugo, M.A. (2003). Calidad de vida. Manual para profesionales de la educación, salud y servicios sociales. Madrid: Alianza.
Verdugo, M.A. (Dir.). (1995). Personas con discapacidad. Madrid: Siglo XXI.
Verdugo, M.A. (Dir.) (2006). Cómo mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad. Instrumentos y estrategias de evaluación. Salamanca: Amarú.
Verdugo, M.A. y Schalock, R.L. (2013). Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia. Salamanca: Amarú.
Verdugo, M A., Schalock, R L., Gómez, L. (2021): El Modelo de calidad de vida y apoyos: la unión tras veinticinco años de caminos paralelos. Siglo Cero, 52, (3), pp.9-28.
VVAA (2007). Justice, rights and inclusion for people with intellectual disability. Inclusion Europe, en http://digitalcommons.ilr.cornell.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1279&context=gladnetcollect
Aldizkariak
American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities. http://aaiddjournals.org/loi/ajmr.1
Boletín CEAPAT. http://www.ceapat.es/ceapat_01/index.htm
Boletín CEDD (Real Patronato de Documentación sobre Discapacidad). http://www.cedd.net/eu/boletin-cedd.php
INTEGRA (Boletín de Noticias del Instituto Universitario de Integración en la Comunidad). http://campus.usal.es/~inico/newsletter/newsletter.html
MINUSVAL. http://sid.usal.es/minusval.aspx?ID=172
PLANETA FÁCIL https://www.plenainclusion.org/informate/publicaciones/planeta-facil
REDIS. Revista Española de Discapacidad. http://www.cedd.net/redis/index.php/redis
SIGLO CERO. https://www.plenainclusion.org/informate/publicaciones/siglo-cero
VOCES. https://www.plenainclusion.org/informate/publicaciones/voces
Web helbideak
AAIDD (American Association on Intellectual and Developmental Disabilities). https://aaidd.org/
ASPACE (Parálisis Cerebral). http://www.aspace.org/
CEAPAT (Centro de Referencia Estatal de Autonomía Personal y Ayudas Técnicas). http://www.ceapat.es/ceapat_01/index.htm
CERMI (Comité Español de representantes de personas con discapacidad). http://www.cermi.es/es-ES/Paginas/Portada.aspx
CNSE (Confederación Estatal de Personas Sordas). http://www.cnse.es/
DISCAPNET. http://www.discapnet.es/
EUSKO JAURLARITZA. http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2591/eu/
FEVAS PLENA INCLUSIÓN EUSKADI. http://www.fevas.org/eu/hasiera
FIAPAS (Confederación Española de familias de personas sordas). http://www.fiapas.es/FIAPAS/index.html
FVID. (Foro de Vida Independiente y Divertad). http://forovidaindependiente.org/
IASSIDD (International Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities). https://www.iassidd.org/
INCLUSION EUROPE. http://inclusion-europe.org/
INICO (Instituto Universitario de Integración en la Comunidad). http://inico.usal.es/
PLENA INCLUSIÓN. http://www.plenainclusion.org/
SID (Servicio de Información sobre Discapacidad). http://sid.usal.es/default.aspx
SIIS. http://www.siis.net/es/
WEB DE EDUCACION DE LA ONCE. http://educacion.once.es/
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-9 | 09:00-11:00 (1) | 12:00-13:30 (2) | |||
10-10 | 09:00-12:00 (3) | 12:00-13:30 (4) |
Irakasleak
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-9 | 11:00-13:30 (1) | ||||
10-10 | 12:30-14:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S13G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (1)
- 1S06G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (2)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-9 | 11:30-14:00 (1) | ||||
10-10 | 12:30-14:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S12G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL) (1)