Sistemen Simulazioa eta Eredugintza27691
- Ikastegia
- Bilboko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Industria Elektronikaren eta Automatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Kodea
- 27691
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
"Sistemen modelatzea eta simulazioa" irakasgaia aukerako ikasgaia da Industria Ingeniaritza Elektronikoko eta Automatikako Graduan. TEEOI – Elektronika Industriala moduluaren barruan kokatzen da. Irakasgai honetan oinarrizko sistema dinamikoak modelatzen eta simulatzen ikasten da, ingeniaritzan aplikatzeko tresna informatikoak erabiliz. Hautazko irakasgaia denez, ikasgai honetan egindako lanak areagotu egiten ditu graduan zehar ikasitako beste ikasgai batzuk, hala nola Erregulazio Automatikoa.
"Sistemen modelatzea eta simulazioa" zailtasun handirik gabe garatu ahal izateko, matrize-kalkulua eta ekuazio diferentzialak ebazteko oinarrizko domeinua eduki behar da, baita ingeniaritzaren eta erregulazio automatikoaren oinarri fisikoen ezagutza ere. Aurrebaldintza horiek guztiak graduko derrigorrezko irakasgaietan egin dira
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
[C1] Modelatzearen eta simulazioaren kontzeptuak ulertzea, sistema fisiko baten portaera aztertzeko tresna gisa.
[C2] Oinarrizko sistema dinamikoak modelatzea, horien irudikapen matematikoak eta grafikoak erabilita.
[C3] Sistemak modelatzeko eta simulatzeko software-tresnak erabiltzen ikastea.
[C4] Software-tresnak erabiliz modelatutako sistema dinamikoak simulatzea eta aztertzea
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
EDUKI TEORIKOA
1 SARRERA
Sistemen simulazio eta modelatze kontzeptuen hastapenak. Sistemen sailkapena, sistema dinamikoen garrantzia, sistema linealak eta ez-linealak.
2. SISTEMA LINEALAK MODELATZEA
Sistema dinamikoak aztertzea eta modelatzea: translazio- eta errotazio-sistema mekanikoak, sistema elektrikoak, sistema termikoak, sistema elektromekanikoak, sistema hidraulikoak...
3 EREDU MATEMATIKO LINEALEN IRUDIKAPENA
Sistemen irudikapenak eta ereduen ezaugarriak aztertzea irudikapen bakoitzean: sarrera-irteera ekuazio diferentziala, egoera-aldagaiak eta transferentzia-funtzioa.
4 EREDUEN IRUDIKAPEN GRAFIKOA
Ereduen irudikapen grafikoak eta eraldaketak aztertzea.
EDUKI PRAKTIKOA
IKASGELAKO PRAKTIKAK
- 01 Gelako Praktika - KALKULU SINBOLIKOA
- 02 Gelako praktika - MASA_MALGUKIA-MOTELGAILUAREN SISTEMA
- 03 Gelako praktika - SIMULAZIO SARRERA: Gordailua.
- 04. gelako praktika - LINEALIZAZIOA: BEROGAILUA (Simulink)
- 05. gelako praktika - MATLAB-ThingSpeak-Hodeia
- 06 Gelako praktika - EKUAZIO DIFERENTZIALEN EBAZPENA
LABORATEGIKO PRAKTIKAK
- Laborategiko praktika 01 - MATLABeko SARRERA
- Laborategiko praktika 02 - MATRIZEAK ETA BEKTOREAK
- Laborategiko praktika 03 - DATU MOTAK ETA OPERADOREAK
- 04 laborategiko praktika - DATU KONPLEXU MOTAK
- Laborategiko praktika 05 - GRAFIKOAK MATLABen
- Laborategiko praktika 06 - MATLAB PROGRAMAZIOA
- 07 laborategiko praktika - IRAKURKETA-DATUAK IDAZTEA
- Laborategiko praktika 08 - MATLAB-SIMULINK INTEGRAZIOA
- Laborategiko praktika 09 - BALL-BEAM
Matlab eta Simulink praktiketarako software gisa erabiltzen da
MetodologiaToggle Navigation
Eskola magistralak: Ezagutza-helburuak lortzeko beharrezkoak diren kontzeptuak azalduko dira, eztabaida errazteko eta ikasleen jakin-mina sortzeko tresna gisa baliatzeaz gain.
Ikasgelako praktikak: Ariketak, arazoak eta lanen azalpena egiteko erabiliko dira, ikasleen parte-hartze aktiboa uneoro sustatuz.
Laborategiko praktikak: Praktika-saioek aukera emango dute eskuratutako ezagutzak praktikan egiaztatzeko, modelatzeko eta simulatzeko software-tresnak erabiliz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
- Banakako lanak (%): 10
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgaiak etengabeko ebaluazio-metodo bat du ezarrita, eta, beraz, beharrezkoa da eskolara joatea.
Lana gainditzeko beharrezkoa izango da azterketan 4 baino gehiago lortzea eta praktikak behar bezala burututa izatea.
Idatzizko azterketara ez aurkezteak "ez aurkeztutzat" joko da.
Ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute, lauhilekoaren edo ikasturtearen hasieratik aurrera, hurrenez hurren, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera.
Amaierako ebaluazio-probak honako hauek izango ditu:
• idatzizko proba bat ( % 60) eta
• proba praktiko bat laborategian ( % 40), laborategiko saioetan eta ikasgelako praktiketan landutako kontzeptuei buruz
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ezohiko deialdian amaierako proba bakarra egongo da, irakasgaiaren % 100 hartuko duena: garatu beharreko idatzizko proba bat ( % 60) eta laborategiko proba praktiko bat ( % 40), laborategiko saioetan landutako kontzeptuei buruz.
Ikasgaia ikasturte honetan egin duten ikasleek ikasturtean lortutako emaitzen haztapenari eutsi ahal izango diote; kasu horretan, ebaluazioa deialdi arruntaren antzekoa izango da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasgaiaren gardenkiak eta apunteak (praktiketako gidoiak, ariketak, dokumentu osagarriak).
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
"Ingeniería de Control Moderna", 4ª Edición, Katsuhiko Ogata, Pearson. Prentice Hall (2003)
"Problemas de Regulación Automática" Arancil, R. y Albertos, P. Universidad Politécnica de Madrid.
"Control de Sistemas Continuos. Problemas Resultos" Barrientos, A., Sanz, R., Matía, F., y Gambao, E. Ed. McGraw-Hill.
Gehiago sakontzeko bibliografia
"Sistemas de Control Moderno", 10ª Edición, Richard C. Dorf, Pearson. Prentice Hall (2005)
"Sistemas de Control Automático", 7ª Edición, Benjamin C. Kuo, Pearson. Prentice Hall (2005)
"Problemas de Ingeniería de Control utilizando Matlab", Katsuhiko Ogata, Pearson. Prentice Hall
"Sistemas de Control en Tiempo Discreto", 2ª Edición, Katsuhiko Ogata, Pearson. Prentice Hall
Aldizkariak
-Automatica.
-International Journal of Control
-IEEE Transactions on Automatic Control
-IEEE Control Systems Magazine (divulgación)
Web helbideak
http://www.ieeecss.org/
http://www.ifac-control.org/
http://www.cea-ifac.es
http://www.isa.org/
http://www.esi2.us.es/~euca/
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-27 | 15:00-17:00 (1) | ||||
28-32 | 15:00-17:00 (2) | ||||
34-35 | 15:00-17:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (1)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (2)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (3)
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 17:00-19:00 (1) | ||||
22-22 | 17:00-19:00 (2) | ||||
24-24 | 17:00-19:00 (3) | ||||
26-26 | 17:00-19:00 (4) | ||||
28-28 | 17:00-18:00 (5) 18:00-19:00 (6) | ||||
30-31 | 17:00-19:00 (7) | ||||
35-35 | 17:00-18:00 (8) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (1)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (2)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (3)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (4)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (5)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (6)
- P4I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (7)
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-21 | 15:00-17:00 (1) | ||||
23-23 | 15:00-17:00 (2) | ||||
25-25 | 15:00-17:00 (3) | ||||
27-27 | 15:00-17:00 (4) | ||||
29-29 | 15:00-17:00 (5) | ||||
32-32 | 15:00-17:00 (6) | ||||
34-34 | 15:00-17:00 (7) | ||||
35-35 | 16:00-17:00 (8) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P6I 10L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (1)
- P6I 10L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (2)
- P6I 10L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (3)
- P6I 10L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (4)
- P6I 10L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (5)
- P6I 10L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (6)
- P6I 10L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (7)
- P6I 10L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I (8)