XSLaren edukia

Erreakzio Kimikoaren Ingeniaritza

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Industria Kimikaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK

TEQI1. Masa- eta energia-balantzeak, bioteknologia, masa-transferentzia, bereizketa-eragiketak, erreakzio kimikoen ingeniaritza, erreaktoreen diseinua eta lehengaien eta baliabide energetikoen baliaraztea eta eraldatzea.

TEQI2. Prozesuak eta produktuak aztertzeko, diseinatzeko, simulatzeko eta optimizatzeko gaitasuna.

TEQI8. Metodologia zientifikoari dagozkion estrategiak aplikatzea: egoera kualitatiboki eta kuantitatiboki aztertzea; hipotesiak eta soluzioak planteatzea ingeniaritzak bere espezialitatean dituen arazoak konpontzeko.

TEQI9. Industria Ingeniaritzaren esparruko ezagutzak, prozedurak, emaitzak, trebetasunak eta alderdiak behar bezala jakinaraztea, berariazko hiztegia eta terminologia eta bitarteko egokiak erabiliz.

TEQI10. Diziplina eta hizkuntza anitzeko inguruneetan eraginkortasunez lan egitea, bere espezialitateko ingeniaritza industrialaren arloan erabakiak hartzeko gaitasunak eta ezagutzak integratuz.

TEQI12. Neurketak, kalkuluak, azterlanak, txostenak eta antzeko beste lan batzuk egitea.



Gainera, honako zeharkako gaitasunak landuko dira: Autonomia eta Autoerregulazioa (lan autonomoa), Komunikazioa eta Eleaniztasuna (komunikazioa), Pentsamentu kritikoa eta Talde lana



IRAKASKUNTZAREN EMAITZAK

- Erreaktore kimikoak diseinatzeko behar diren zinetika eta termodinamika kimikoaren kontzeptuak ezagutu eta modu ulerkorrean aplikatzea, eta problema errazak ebazteko estrategia orokorrak identifikatzea.

- Metodologia zientifikoari dagozkion estrategiak aplikatzea egoera geldikorrean nahiz ez-geldikorrean dauden erreaktore kimiko idealak diseinatzeko eta modelizatzeko, eta proposatutako arazoei irtenbideak edo hipotesiak proposatzea. Lortutako emaitzetatik abiatuta, ondorio baliozkoak (arrazoituak eta justifikatuak) modu kritikoan garatzea, lortutako informazioaren kudeaketa eraginkorrean oinarrituta.

- Katalizatzaile solidoen garrantzia eta gas-solido sistema katalitiko baten erreakzio-abiaduran duten eragina aztertzea.

- Sistema homogeneo eta heterogeneoetan erreakzio-sistema onena aukeratzeko oinarriak ezartzea, informazioa kuantitatiboki eta kualitatiboki aztertuz eta irudikatuz, horretarako tresna eta aplikazio informatikoak eta grafikoak erabiliz.

- Industria kimiko jakin bateko benetako egoera bati buruzko ikerketa-lan erraz bat planifikatu eta elkarlanean garatzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

I. BLOKEA: ZINETIKA KIMIKO APLIKATUA

1. GAIA. ERREAKZIO KIMIKOEN INGENIARITZAKO OINARRIZKO KONTZEPTUAK

Erreakzio-abiadura. Erreakzio-abiaduraren ekuazioa. Erreakzio-ordena.

2. GAIA. ERREAKZIO-ABIADURA

Erreakzio kimikoen jarraipen zinetikorako prozedura esperimentalak. Datu zinetikoen tratamendua. Erreakzio-abiaduraren zenbakizko hurbilketa.

3. GAIA. INGENIARITZA KIMIKOAN INTERESEKO JOKAERA ZINETIKOAK

Lehen eta bigarren ordenako erreakzio itzulezinak. Erreakzio itzulgarriak. Seriean eta paraleloan gertatzen diren erreakzioak. Katalizatutako erreakzioak.

4. UNITATEA. GAS-FASEAN GERTATZEN DIREN SISTEMA ERREAKTIBOEN AZTERKETA

Aldakuntza molarra. Gas idealen nahaste erreaktiboen bolumenaren eta presioaren adierazpenak. Bolumen aldakorreko gas faseko erreakzioen tratamendu zinetikoa.



II BLOKEA: ERREAKTORE IDEALAK

5. GAIA. ERREAKTORE KIMIKOEN AZTERKETA: SARRERA

Erreaktoreen sailkapena. Erreaktoreen diseinu-ekuazioei buruzko orokortasunak.

6. GAIA. NAHASTE PERFEKTUZKO ERREAKTORE EZ-JARRAITUA.

Nahaste perfektuzko erreaktore ez-jarraituen diseinu-ekuazioak; materia eta energia balantzea. Erreaktore isotermikoa. Erreaktore adiabatikoa.

7. GAIA. NAHASTE PERFEKTUZKO ERREAKTORE JARRAITUA

Nahaste perfektuzko erreaktore jarraituen diseinu-ekuazioak; materia eta energia balantzea. Erreaktore isotermikoa. Erreaktore adiabatikoa. Funtzionamendu egonkorra eta ez-egonkorra.

8. GAIA. HODI-FORMAKO ERREAKTORE JARRAITUA: PISTOI-FLUXUA

Nahaste perfektuzko erreaktore jarraituen diseinu-ekuazioak; materia eta energia balantzea. Erreaktore isotermikoa. Erreaktore adiabatikoa. Erreaktore isotermikoa. Erreaktore ez-isotermikoa. Funtzionamendu egonkorra eta ez-egonkorra.

9. GAIA. HODI-FORMAKO ERREAKTORE JARRAITUA: PISTOI-FLUXUAREN ALDAERAK

Pisto-fluxuzko erreaktorea birzirkulazioarekin. Fluxu laminarreko erreaktore tubularra. Pisto-fluxuzko erreaktorea dispertsioarekin.

10. GAIA. NAHASTE PERFEKTUZKO ETA PISTOI-FLUXUZKO ERREAKTOREEN ALDERAKETA. SERIEKO ERREAKTOREAK

Nahaste perfektuzko eta pistoi-fluxuzko erreaktoreen alderaketa. Serieko nahaste perfektuzko erreaktoreak: ebazteko metodo grafikoa.

11. GAIA. ERREAKTOREAREN DISEINUA ERREAKZIO KONPLEXUEKIN

Paraleloan eta seriean gertatzen diren erreakzioen diseinu-oinarriak. Etekina.



III. BLOKEA: JOKAERA IDEALAREN DESBIDERAKETA

12. GAIA. EMARIA EZ IDEALA DUTEN ERREAKTOREEN AZTERKETA. EGOITZA-DENBOREN BANAKETA-FUNTZIOA.

Egoitza-denboren banaketa-funtzioaren karakterizazioa. 13. GAIA. ERREAKTORE ERREALEN MODELIZAZIOA

Mikrofluido eta makrofluido kontzeptuak: erreaktoreen modelizazioa. Erreaktore idealen konbinazioaren bidezko modelizazioa. Serieko mahaste perfektuzko tankeen modeloa.



IV BLOKEA: FASE ANITZEKO ERREAKTOREAK.

14. GAIA. OHANTZE FINKOKO ERREAKTOREA

Ohantze finkoko erreaktorearen ezaugarriak. Modelizazioa partikula eta erreaktore mailan.

15. GAIA. OHANTZE FLUIDIZATUKO ERREAKTOREA

Fluidizazioa. Ohantzearen hidrodinamika. Fluidizazio-erregimenak. Partikula motak. Faseak ohantze fluidizatuan. Ohe fluidizatuko erreaktorearen eredu sinplifikatua.

16. GAIA. GAS-LIKIDO ETA LIKIDO-LIKIDO ERREAKTOREA

Gas-likidoaren industria-prozesuak. Bi fluido faseen arteko masa-transferentzia erreakzio kimikoarekin. Gas-likido eta likido-likido erreaktoreen modelizazioa: nahaste perfektuko erreaktore ez jarraitua eta erdi-jarraitua.

MetodologiaToggle Navigation

AURREZ AURREKO IRAKASKUNTZAN garatuko den metodologia honako hauetan laburbiltzen da:



- Eduki teorikoak/praktikoak eta adibide argigarriak azaltzea.

- Problemak ebaztea.

- Erreaktore kimikoak diseinatzeko lankidetza-proiektu bat egitea. Hainbat elementu izango ditu

jarduerak, banakakoak zein taldekoak. Proiektuak jarraipena izango du "Prozesu Kimikoen Simulazioa eta Optimizazioa" irakasgaian. Hala ere, "Erreakzio kimikoaren ingeniaritza" irakasgaian proiktua egiteko ez da derrigorrezkoa" Prozesu Kimikoen Simulazioa eta Optimizazioa" irakasgaian matrikulatuta egotea.





TUTORETZAK

Tutoretzak zalantzak argitzeko, lanak bideratzeko, errendimendu akademikoa handitzeko hobekuntzak proposatzeko, etab. erabiliko dira, banaka zein taldeka. Oro har, borondatezko jarduera da eta ikasleak hala eskatuta egiten da. Dena den, ikastaroan zehar tutoretzara joatea eska dezakeen entrega sorta planteatuko da.



IKASGELAZ KANPOKO IRAKASKUNTZA

Ikaslearen etengabeko lana ezinbestekoa da irakasgaiaren gaitasunak garatzeko. Ikasleek eskola gabeko irakastorduak honetarako erabili beharko dituzte:

- Bibliografia kontsultatu eta, zenbait kasutan, ebaluaziorako aurkeztu behar diren galderak edo/eta ariketak ebatzi.

- Eskola magistralak zein ikasgelako praktikak prestatu.

- Ebaluazio-probak prestatu.

- Talde lana osatuko duten jarduerak egitea.

- Aurkezpenena(k) prestatu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio jarraituak honako ebaluazio-tresnak izango ditu:



IDATZIZKO PROBA (% 50): Eduki teoriko-praktikoa duen proba, zeinetan irakasgaian landu diren edukien ezagutza ebaluatuko den.



TEST MOTAKO PROBA (% 10): Ikasturtean zehar hiru test motako proba egingo dira. Horietako bat proiektu kooperatiboarekin lotuta egongo da.



Modu kolaboratiboan egindako lana horrela ebaluatuko da:



BANAKAKO LANAK (% 20): Ikasturtean zehar proiektuarekin lotutako ariketa(k)/kasua(k) ebatzi beharko dira. Lana idatziz entregatuko da eta, ondoren, banakako tutoretzan ahoz azalduko da.



TALDE-LANAK (% 15): Proiektuaren parte izango diren hainbat jarduera entregatuko dira.



5.- LANEN AURKEZPENA (% 5). Talde-lanaren ahozko aurkezpena irakasgaiaren amaierako kalifikazioaren % 5arekin baloratuko dute irakasle-taldeak eta gainerako ikasleek. Gainerako lantaldeek gutxienez bi eraikuntza-ekarpen egin beharko dituzte.





IRAKASGAIA GAINDITZEKO BALDINTZAK

- Ebaluazio-jarduera guztiak egitea eta horretarako ezarritako epean entregatzea.

- Ebaluazio-jarduera bakoitzean (proba idatzia, test motako proba, banakako lanak, talde-lanak, lanaren aurkezpena) 4ko puntuazioa (10etik) lortzea, gutxienez.

- Azken kalifikazioa 5ekoa (10etik) izatea, gutxienez, ebaluazio proba ezberdinetan lortutako kalifikazioen batez besteko haztatu gisa lortutakoa.

- Ebaluaziorako irakaskuntza-jarduerak egiten diren klaseen % 90era joatea, gutxienez.



Gainditzeko baldintzaren bat betetzen ez duen ikasleak 4ko kalifikazioa (10etik) izango du aktan, gehienez.



Ebaluazio jarraituari uko egitea. Indarrean dagoen araudiaren arabera, ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.



Deialdiari uko egitea. Azken probaren (idatzizko proba) pisua irakasgaiko kalifikazoaren % 40 baino handiagoa denez, indarrean dagoen araudiaren arabera, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin.



AZKEN EBALUAZIOA

Azken ebaluazioa egiten duten ikasleek proba bat egingo dute (hainbat jardueraz ostatuta egongo dena), zeinetan ikaskuntza-emaitzak ebaluatuko diren.



Kasu horretan, ikasleek irakasgaia gainditzeko proban 5eko kalifikazioa (10etik) lortu beharko dute, gutxienez.



Deialdiari uko egitea. Indarrean dagoen araudiaren arabera, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak eGelan jarritako dokumentazioa.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ingeniería de las Reacciones Químicas. Levenspiel, O., Ed. Reverté, Barcelona, 1990.



Ingeniería de Reactores. Santamaría, J. M.; Herguido, J.; Menéndez, M. A. y Monzón, A.Ed. Síntesis, Madrid 1999.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Chemical Reactor Design, Optimization, and Scaleup. Nauman, E. B. Wiley second edition New Jersey 2008.

El Omnilibro de los Reactores Químicos. Levenspiel, O. Ed. Reverté, Barcelona, 1986.

Elements of Chemical Reaction Engineerings. Fogler, H. S., Ed. Prentice Hall, New Jersey 1999.

Chemical Reactors, Design, Engineering, Operation. Trambouze, P.; Van Landehem, H.; Wauquier, J. P.
Ed. Technip, 1984.

Chemical Reactor. Analysis and Design. Froment, G. F. and Bischoff, K. B. John Wiley and Sons. New York, 1979.

Aldizkariak

Chemical Engineering Journal. Publisher. ELSEVIER SCIENCE
Chemical Engineering Science. Publisher. PERGAMON-ELSEVIER

Ambas incluidas en ScienceDirect

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:00-12:00

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
  • AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA