XSLaren edukia
Ingurumen Psikologia
- Ikastegia
- Psikologia Fakultatea
- Titulazioa
- Psikologiako Gradua (Aurreko plana)
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 4.5
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 24 | 36 |
Mintegia | 2 | 3 |
Gelako p. | 7 | 10.5 |
Ordenagailuko p. | 5 | 7.5 |
Tailerra | 7 | 10.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1. Portaeraren antzeztokian agertzen diren gizakiaren alderdi psikologikoak eta sozialak aztertzen jakitea
2. Psikologia ekologikoaren eta psikologia arkitektonikoaren aplikapen esparruak bereizten jakitea
3. Hiriko bizitza kalitatea hobetzeko erabiltzen diren ingurumen esku-hartze estrategia arruntenak ezagutzea
4. Portaera ekologiko arduratsuak bultzatzeko, baloratzeko eta neurtzeko erabiltzen diren teknikak eta tresnak erabiltzen jakitea
5. Inguru gaineko eragina ebaluatzeko tresnak eta indikatzaileak ezagutzea eta bere aplikapenaren ardura etikoak aztertzen jakitea
6. Disziplina honetako dokumentu-iturriak ezagutzea, eta txosten teknikoak ahoz eta idatziz aurkezteko gai izatea
7. Disziplinarteko taldeetan lan egiteko gai izatea
8. Ingurumen psikologiaren dokumentu-iturri ezberdinak erabiltzen jakitea, eta informazioa eskuratzeko beharrezkoak diren estrategiak menperatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
PROGRAMA TEORIKOA
1 gaia. Gizakia- ingurumena harremanaren azterlana
1.1.- Ingurumen Psikologiari sarrera
1.2.- Ingurumen Psikologiaren historia laburra
1.2.1. Historiaurrea
1.2.2. Instituzionalizatze denboraldia
1.2.3. Sendotze eta garatze denboraldia
1.3.- Ingurumen Psikologiaren garapenean eragina izan duten faktoreak
1.4.- Ingurumen Psikologiaren bi eremuak: Psikologia Arkitektonikoa eta Psicología Ekologikoa.
1.5.- Definizioak, ezaugarriak eta ikerketa eta aplikazio profesionalaren eremuak
2 gaia. Ingurune-pertzepzioa eta esangura
2.1. Ingurunearen kognizioari sarrera: Nola hautematen dugun ingurunea
2.2. Mapa kognitiboak eta wayfinding
2.2.1. Mapa kognitiboen funtzio psikologikoak
2.2.2. Mapa kognitiboen elementuak
2.2.3. Mapa kognitiboak eta distortsioak
2.2.4. Orientazioa eta wayfinding
2.3. Pertzepzioa eta esanahia: Ingurunearen esperientzia emozionala
2.2.1. Ingurunearen esanahia: osagaiak
2.2.2. Ingurunearen pertzepzioaren prozesua: faseak
2.3. Gai bereziak
2.3.1. Paisaiaren pertzepzioa: paisaien lehentasunei buruzko ikerketak
2.3.2. Paisai naturalaren gaitasun errestauradorea (eta hiriko paisaiak)
3 gaia. Hiriko espazioaren esperientzia
3.1. Egoitza asetasuna
3.1.1. Egoitza azterketaren mailak
3.1.2. Etxea integrazio sozialaren elementu bezala
3.1.3. Definizioa eta eredu teorikoak
3.2. Ebaluazio post-okupazionala
3.3. Hiriko identitate soziala eta lekuarekiko atxikimendua
4 gaia. Hiriko eko-patologiak eta giza portaera
4.1. Hiria jokaera- eszenatoki bezala
4.2. Ikerketa klasikoak: biztanle-dentsitatea eta pilaketa
4.3. Arazo sozialak aztertzeko ikuspegi eko-urbanistikoa
4.2.1. Kutsadura akustikoa eta giza jokaera
4.2.2. Delituaren eta bere pertzeptzioaren ekologia
4.3. Hiriko bizikalitatearen Ekuazioa
5 gaia. Ingurumenaren aldeko jarrerak eta jokabide ekologiko arduratsuak
5.1. Ingurumen kontzientzia vs. Gizartearen garapena
5.2. Ingurumen aldeko jarrerei eta sinesmenei buruzko ikerlanak
5.2.1. Ingurumen aldeko jarrerak
5.2.2. Ingurumenari buruzko sinesmenak
5.2.3. Jokabide ekologiko arduratsuak aurresateko ereduak
5.3. Ondorioak (Ingurune psikologoaren erronkak)
6 gaia. Garapen iraunkorra eta ingurumen kudeaketa
6.1. Garapena vs. iraunkorra?
6.2. Ingurumen kudeaketa
6.2.1. Kontzeptua eta tresnak
6.2.2. Empresa bateko ingurumen kudeaketa sistemaren adibidea
6.2.3. Erakunde publiko bateko adibidea
6.3. Ingurumen-Inpaktuaren Ebaluaketa: Ingurumen psikologoaren rola
6.4. Ingurumen eta gizarte psikologoa krisi ekonomikoa eta ekologikoaren aurrean: hausnartzeko ideiak
PRAKTIKA EGITASMOA
1. 2. 3. 4. eta 8. gaitasunak garatzeko jarduerak:
Saio hauetan, banaka zein taldeka landuko dira hainbat jarduera. Saio bakoitzean landutakoa dagokion testuinguru teorikoan jarri eta ikasturte amaieran portafolio pertsonal batean aurkeztuko da.
Gelako praktikak eta tailerrak (11 ordu) + Azken mintegia (bi orduko saioa)
1. 6. eta 7.. gaitasunak garatzeko jarduerak.
Jarraitutasuneko lana, taldeka eginda, talde aurkezpena egiteko.
Tailerra (ordu bat)+ Ordenagailu praktikak (5 ordu)+ Tailerra (aurkezpenak, bi orduko saioa).
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgaiaren gaitasunak lortzeko, proposatutako irakaskuntza metodologia saio magistralak eta orientazio jarduera praktikoagoak bateratzea da. Bigarren horietan ikasitakoa arazo zehatzetan aplikatu, saio magistraletan landutakoaren gai osagarriei buruz eztabaidatu eta ikasgaiaren zeharkako gaitasunak gartuko dira. E-gela funtsezko tresna izango da ikasleari jarduera bakoitzerako behar dituen lan plana eta materialak bideratzeko, eta baita, ikasleari, etekinik handiena lortzeko bere ahalegina ardaztea ahalbidetuko dioten ebaluazio irizpideak eskuragarri izateko ere.
Gaitasunak lortu diren ebaluatzeko, metodologia honekin koherentea den ebaluazio sistema diseinatu da: gaitasunkako ebaluazio sistema da, ikaskuntza adierazleekin (e-gelan, ikaslearen gidan, informazio gehiago); beraz, etengabeko ebaluazioa egiten da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikasgai honetan ebaluazio sistema gaitasunak neurtzeko diseinatu da, eta ebaluazioa etengabekoa da. Entregatutako edo adierazle bakoitza horrela ebaluatzen da:
1. Hiru puntu arte. Egindako jarduera praktikak dokumentatuko duen portafolio indibiduala. Baldintzak: Klasera erregulartasunez joatea eta portafolioa entregatzea.
2. Hiru puntu arte. Klasean egin eta ikastaro amaieran aurkezten den talde lana. Baldintzak: Klasera erregulartasunez joatea eta taldearekin lan egitea, aurkezpenean parte hartzea (ez da idatzizko lanik aurkeztu behar).
3. Lau puntu arte. Erantzun laburreko galderen azterketa, deialdi ofizialaren azterketa egunean.
Garrantzitsua:
- Ikasgaia gainditu ahal izateko atal guztiak gainditu behar dira.
- Lanetan eta ebaluazio frogetan plagio edo jokabide makur edo iruzurrezkoak detektatuz gero, kalifikazioa 0 izango da.
Ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin nahi badio, ESKARIA IDATZIZ egin beharko du. Kasu horretan, deialdi ofizialean Amaierako azterketa misto bat egingo du: test erakoa eta irakaskuntza modalitate ez-magistraleko klaseetan egindakoen antzeko ariketa praktikoak.
Deialdiari uko egitea(“Ez aurkeztua” kalifikazioa izateko): Azterketara ez aurkeztuta.
Osasun-arrazoiengatik konfinatuz gero, ebaluazio-adierazleak, entregatzekoak eta azken oharrean duten balioa berdinak izango dira (azterketa, portafolio pertsonala, taldeko lana ahozko defentsarekin), baina bide telematikoak erabiliko dira probak egiteko eta lanak entregatzeko: eGela eta Blackboard collaborate.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- Ikaslearen gida (e-gelan).
- Klase teorikoen diapositibak eta bestelako irakaskuntza modalitateen materialak (e-gelan).
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Aragonés, J.I. & Amérigo, M. (2010): Psicología Ambiental. Madrid: Pirámide. 3ª edición
Gehiago sakontzeko bibliografia
Amérigo, M. (1995). Satisfacción residencial. Un análisis psicológico de la vivienda y su entorno. Madrid: Alianza Universidad
Bechtel, R. B. (1996). The paradigm of environmental psychology. American Psychologist, 51, 1187-1188.
Bechtel, R.B. y Churchman, A. (Eds.) (2002). Handbook of Environmental Psychology. New York: John Wiley & Sons.
Canter, D. (1974). Psychology for architects. New York: Wiley
Corraliza, J.A. (1987). La experiencia del ambiente. Percepción y significado del medio construido.Madrid: Tecnos.
Gifford, R. (2007). Environmental psychology: Principles and practice (4th ed.). Colville, WA: Optimal Books.
Jiménez Burillo, F. y Aragonés, J.I. (1986). Introducción a la Psicología Ambiental. Madrid: Alianza Editorial.
Proshansky, H. M. (1976). Environmental psychology and the real world. American psychologist, 31, 303-310.
Ross, L. y Nisbett, R.E. (1991). The person and the situation. New York: McGraw Hill.
San Juan, C. et al. (2003). Medio Ambiente y Participación. Bilbao: Servicio de Publicaciones de la UPV/EHU.
Steg, L. E., De Groot, J. I. y Van Den Berg, A. E. (2019). Environmental psychology: An introduction (2nd edtion). BPS Blackwell.
Stokols, D. y I. Altman [Eds.] (1987). Handbook of Environmental Psychology. New York: Wiley.
Vozmediano, L. y San Juan, C. (2010). Criminología Ambiental: Ecología del delito y de la seguridad. Barcelona: UOC.
Gai bakoitzaren diapositibetan (e-gelan) erreferentzia bibliografiko espezifikoak agertuko dira.
Aldizkariak
Journal of EnvironmentalPsychology
Environment and Behaviour
Psyecology
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BELDARRAIN DURANDEGUI, ANGEL MARIA
- ELGORRIAGA ASTONDOA, EDURNE
- ULACIA ARAMENDI, MANUEL
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 15:30-19:30 | ||||
2-2 | 15:30-17:30 | ||||
3-3 | 15:30-17:30 | ||||
4-4 | 15:30-17:30 | ||||
5-5 | 15:30-17:30 | ||||
6-6 | 15:30-17:30 | ||||
7-7 | 15:30-19:30 | ||||
8-8 | 15:30-17:30 | ||||
9-9 | 15:30-17:30 | ||||
10-10 | 15:30-17:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
13-13 | 15:30-17:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
13-13 | 17:30-19:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 17:30-19:30 | ||||
3-3 | 17:30-19:30 | ||||
4-4 | 17:30-19:30 | ||||
6-6 | 17:30-18:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-11 | 15:30-19:30 | ||||
12-12 | 15:30-16:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.2 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-11 | 15:30-19:30 | ||||
12-12 | 16:30-17:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 18:30-19:30 | ||||
8-8 | 17:30-19:30 | ||||
9-9 | 17:30-19:30 | ||||
10-10 | 17:30-19:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 2.1 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 15:30-19:30 | ||||
2-2 | 15:30-17:30 | ||||
3-3 | 15:30-17:30 | ||||
4-4 | 15:30-17:30 | ||||
5-5 | 15:30-17:30 | ||||
6-6 | 15:30-17:30 | ||||
7-7 | 15:30-19:30 | ||||
9-9 | 15:30-17:30 | ||||
10-10 | 15:30-17:30 | ||||
11-11 | 15:30-17:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
14-14 | 15:30-17:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 17:30-19:30 | ||||
3-3 | 17:30-19:30 | ||||
4-4 | 17:30-19:30 | ||||
6-6 | 17:30-18:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
12-12 | 15:30-19:30 | ||||
14-14 | 17:30-18:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 2.4 ORD - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 18:30-19:30 | ||||
9-9 | 17:30-19:30 | ||||
10-10 | 17:30-19:30 | ||||
11-11 | 17:30-19:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA