XSLaren edukia
Gatazken Analisia eta Ebazpena eta Lankidetza Estrategiak
- Ikastegia
- Zuzenbide Fakultatea
- Titulazioa
- Kriminologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 32 | 48 |
Gelako p. | 8 | 12 |
Tailerra | 20 | 30 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1) Gatazken dinamika eta negoziazioaren mekanismoak ezagutu.
2) Harreman interpertsonaletan emozioen kontrolaren mekanismoak ezagutu.
3) Egoera arazotsuei eta gatazkatsuei aurre egiteko aholkularitzaren oinarrizko abileziak ezagutu.
4) Egoera arazotsuak eta gatazkatsuak kudeatzeko lain izan.
5) Bitartekaritzaren oinarrizko teknikak, eta eraberean irteera errazteko taldeak eta laneko ekipoak erabiltzeko lain izan.
6) Komunikazio eraginkorraren eta entzunle aktiboaren abileziak garatu.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.gaia. Gatazkaren definizioa, azterketa eta dinamika.
2.gaia. Jokuen teoriak.
3.gaia. Komunikazioa, boterea, emozioak eta gatazka.
4.gaia. Gatazken konponketan aholkularitza.
5.gaia. Negoziazioa, bitartekaritza eta irteera erraztea.
6.gaia. Talde haundiekin eskuz-esku hartzea.
7.gaia. Komunikazioa, autoezagutza, osagaitasuna eta emozio kudearitza laneko ekipoetan.
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgaia material teorikoa, irakurketa akamemikoak, zein kasu praktikoen azterketa, estandarizatutako galdetegien ezagutza, rol playing-en burutzea, bideoen ikusketa eta mintegi profesionalez osatua egongo da. Beraz dokumentu teorikoen erabilera praktikoa sustatzen izango da erabilitako metodologia.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluaketa jarraia izango da:
Idatzizko azterketa egingo da. (Test erako azterketa teorikoa egingo da).
Ahozko azterketarik ez da egongo.
Praktikak egingo dira (ariketak, kasuak eta arazoak erabiliz, bideoak, rol playingak). Gainditzen ez duenak azterketan kasu praktikoren bat garatu beharko du).
Kurtsoan zehar: Talde lanak egingo dira. Lan indibidualak egingo dira. Lanen irakurketa azalpenak egingo dira.
OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA
- Garatu beharreko proba idatzia % 70
- Praktikak (ariketak, kasuak edo buruketak) % 10
- Talde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) % 10
- Lanen, irakurketen... aurkezpena % 10
IKASGAIA BIRTUALKI EBALUATZEKO PLANA
Ez-ohiko egoera egongo balitz (berriro modu ez presentzialera bueltatuko bagina) ebaluaketa berdin-berdin mantenduko zen, egoera konkretuaren baldintzetara egokituz, beraz irakaskuntza
gidan eta web orrialde ofizialean agertzen diren gidaren irizpideak alda daitezke. Irakasle taldeak hurrengo irizpideaerabiliko luke: "Gatazken Analisia eta Ebazpena eta Kooperazio Estrategiak
ikasgaiaren ebaluazio planak aurrez aurreko ebaluazioaren isla izaten saiatuko da, eGela irakaskuntza plataforma birtualean eskuragarri dauden jardueren bidez".
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakaskuntzatik jasotako apunteak e-gelan eskuragarri egongo direnak eta irakurketa osagarriak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Alzate, R. (1998). Análisis y Resolución de Conflictos. Una perspectiva psicológica. Bilbao: UPV/EHU
Alzate, R. y Community Boards (2000). Resolución del conflicto. Programa para Bachillerato y Ed. Secundaria. Bilbao: Ed.Mensajero.
Bojer, M.M.; Roehl, H.; Knuth, M. & Magner, C. (2012). Trazando el diálogo. Herramientas esenciales para el cambio social. Bilbao: Fundación Gizagune. (Orig. Mapping Dialogue. Essential Tools for Social Change. Ed. Taos Institute.2008).
Christie, D.J..; Wagner, R.V. & Winter, D.D. (2001). Peace, Conflict and violence. New Jersey: Prentice-Hall.
Furlong, G.T. (2005). The conflict Resolution Toolbox. Ontario: Wiley.
Lederach, J.P. (1998). Construyendo la paz. Reconciliación sostenible en sociedades divididas. Bilbao: Bakeaz/Gernika Gogoratuz.
Moffit, M.L. & Bordones, R.C. (2005). The Handbook of Dispute Resolution. San Francisco: Jossey-Bass.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Auberni, S. (2007). Convivir en Paz: La metodología apreciativa. Bilbao: Desclée De Brouwer.
Burton, J. (1990). Conflict: Resolution and Provention. George Masan University: Macmillan Press.
Cornelius, H, y Faire, S. (1989). Yo gano tú ganas. Cómo resolver los conflictos creativamente. Madrid: EdicionesGaia.
Coser, L.A. (1961). Las funciones del conflicto social. México: F.C.E.
Darhendorf, R. (1990). El conflicto social moderno. Madrid: Biblioteca Mondadori.
Rex, J. (1985). El conflicto social. Madrid: Siglo XX.
Soleto, H. y Otero, M. Mediación y solución de conflictos. Madrid. Tecnos.
Aldizkariak
Revista de Mediación
Conflict Resolution Quaterly
Peace and Conflict
Negotiation Journal
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BELDARRAIN DURANDEGUI, ANGEL MARIA
- ELGORRIAGA ASTONDOA, EDURNE
- ULACIA ARAMENDI, MANUEL
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 17:30-19:30 | 15:30-17:30 | |||
17-30 | 17:30-19:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-17 | 15:30-17:30 | ||||
28-30 | 15:30-17:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
16 Tailerra-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-19 | 15:30-17:30 | ||||
20-20 | 15:30-17:30 | ||||
21-22 | 15:30-17:30 | ||||
23-23 | 15:30-17:30 | ||||
24-26 | 15:30-17:30 | ||||
27-27 | 15:30-17:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-17 | 11:30-13:30 | 09:30-11:30 | |||
18-24 | 11:30-13:30 | ||||
26-30 | 11:30-13:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
25-25 | 11:30-13:30 | ||||
28-30 | 09:30-11:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
- eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA
31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-27 | 09:30-11:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA