XSLaren edukia
Motibazioa eta Emozioa
- Ikastegia
- Psikologia Fakultatea
- Titulazioa
- Psikologiako Gradua (Plan berria 2024)
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 34 | 51 |
Mintegia | 4 | 6 |
Gelako p. | 8 | 12 |
Ordenagailuko p. | 2 | 3 |
Tailerra | 12 | 18 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ezagutzak
RCO1. Prozesu psikologikoen oinarrizko legeak ezagutzea eta ulertzea.
RCO4. Psikologiaren eredu teoriko desberdinen funtzioak, ezaugarriak eta mugak ezagutzea.
Gaitasunak
RC1. Graduduna gai izango da bere jakintzak modu profesional batean aplikatzeko lanean edo bokazioan, eta gaitasun hori erakusteko, bere ikasketa alorrarekin zerikusia duten argudioak emanez eta arazoak ebatziz.
RC3. Graduduna gai izango da informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak transmititzeko, aditua den eta aditua ez den publikoari.
Tituluari lotutako trebetasunak:
RHT1. Gai izatea Psikologiaren ezagutza teorikoak eguneroko bizitzako egoera eta fenomenoetan aplikatzeko.
Espektro zabaleko trebetasunak:
RHE1. Gai izatea ahoz eta idatziz behar bezala komunikatzeko.
RHE2. Gai izatea desberdintasunak, arazoak eta beharrak identifikatzeko.
RHE3. Gai izatea arazoak ebazteko eta erabaki eraginkorrak hartzeko.
RHE5. Gai izatea informazioa bilatzeko, kudeatzeko, aztertzeko eta kritikoki sintetizatzeko, informazio eta dokumentazio iturri espezializatuetatik abiatuta.
RHE7. Gai izatea modu eraginkorrean erlazionatzeko eta komunikatzeko, maila pertsonal, profesional eta zientifikoan, bai eta bakarka eta taldean lan egiteko ere, diziplina bakarreko edo anitzeko taldeetan, ardurak hartuz eta nork bere lana modu kritikoan baloratuz.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Edukiaren deskribapen laburra:
1. ZATIA: MOTIBAZIOA
1. gaia.- Motibazioaren kontzeptua.
2. gaia.- Motibazio motak: motibazio intrintsekoa eta estrintsekoa.
2. ZATIA: EMOZIOA
1. gaia.- Emozioaren ikerketari sarrera: funtsezko alderdiak eta teoria nagusiak.
2. gaia.- Oinarrizko emozioak.
3. gaia.- Emozio sozialak: erru sentimendua, lotsa eta harrotasuna. Jeloskortasuna eta inbidia. Enpatia.
MetodologiaToggle Navigation
Erabiliko den irakaskuntza-metodologiak eskola magistralak eta eskola praktikoak barne hartzen ditu. Eskola magistraletan, programaren eduki teorikoak azaldu, aztertu eta elkarrekin hausnartuko dira. Ikasleek ikasgelan erabilitako materiala izango dute (power point aurkezpenak) eskola magistralak jarraitzeko. Eskola praktikoetan, ikasleek irakasgaiarekin lotutako hainbat jarduera egingo dituzte. Gelako praktikak irakasleak gidatuko ditu. Tailerretan, ordea, ikasleek modu autonomoan lan egingo duten hainbat jarduera egingo dira, irakasleak gainbegiratzea hain beharrezkoa izan gabe. Bestalde, mintegietan ikasleek aldez aurretik egindako irakurketei buruz hausnartu eta eztabaidatuko da. Azkenik, ordenagailuko praktiketan, ikasleek emozioen erregulazioari buruzko hainbat ariketa praktikan jarri ahal izango dituzte software baten bidez.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaia ebaluatzeko sistemak bi modalitate ditu:
A modalitatea) Ebaluazio-sistema mistoa: Ebaluazio finala (% 60 zati teorikoa ebaluatzeko test moduko azterketa baten bidez) eta Ebaluazio jarraia (% 40 modalitate praktiko desberdinen bidez). Test motako azterketa aukera anitzekoa izango da, 4 erantzun-aukera izango ditu, eta akats bakoitza Erantzun zuzenak - (Erroreak/N-1) formularen arabera zigortzen da (N = erantzun-aukeren kopurua). Esan bezala, azterketa nota finalaren % 60 da. Ebaluazio jarraiari dagokionez, oro har, saioetan ikasleek taldean nahiz banaka lan egingo dute. Zati hori nota finalaren % 40 izango da.
Oro har, ebaluazio jarraia nota finalaren % 40 da.
Gaitasunen garapena sustatu nahi den heinean, ikasleen parte-hartze aktiboa baloratuko da. Irakasgaia gainditu ahal izateko, ikasleek atal teorikoa (test motako azterketa) eta praktikoa gainditu beharko dituzte. Ikasle batek ebaluazio jarraia gainditzen ez badu, B modalitateko azterketa baliokidera aurkeztu beharko du (jarraian zehazten da).
B modalitatea) Ebaluazio finala: atal teorikoa ebaluatzeko test motako azterketa baten bidez (% 60) eta modalitate praktiko desberdinei buruzko hainbat galdera/ariketa dituen azterketa baten bidez. Azterketaren lehen zatia (test motako azterketa, A modalitatean bezala), adierazi den bezala, nota finalaren % 60 da. Zati hori gainditu beharko da irakasgaia gainditu ahal izateko. Azterketaren bigarren zatiak hainbat galdera ireki/ariketa ditu modalitate praktiko desberdinei buruz. Notaren % 40 da, eta gainditu egin behar da irakasgaia gainditu ahal izateko.
IRAKASGAI HONETAN, NAHIKOA IZANGO DA TEST MOTAKO AZTERKETARA EZ AURKEZTEA DEIALDIARI UKO EGITEKO
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasgaiaz arduratzen diren irakasleek zehaztutako apunteak eta oinarrizko bibliografia zientifikoa.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Aguado, L. (2018). Emoción, afecto y motivación. Alianza editorial.
Etxebarria, I. (2020). Las emociones y el mundo moral. Más allá de la empatía. Síntesis.
Huertas, J. A. (1997). Motivación: querer aprender. Aique.
López Frutos, J. M., Rodríguez Moneo, M. eta Huertas, J. A. (2005). Investigación y práctica en motivación y emoción. Editorial Antonio Machado.
Palmero, F. eta Martínez Sánchez, F. (2008). Motivación y emoción. McGraw-Hill.
Reeve, J. (2010). Motivación y emoción. McGraw Hill.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Acosta, A. (2007). Psicología de la emoción. Sider.
Davidson, R. J., Scherer, K. R. eta Goldsmith, H. H. (Eds.). (2003). Handbook of affective sciences. Oxford University Press.
Ekman, P. eta Davidson, R. J. (1994). The nature of emotion: Fundamental questions. Oxford University Press.
Evans, D. (2002). Emoción. Taurus.
Fernández-Abascal, E. G., García, B., Jiménez, M. P., Martín, M. D. eta Domínguez, F. J. (Koor.) (2010). Psicología de la emoción. Centro de Estudios Ramón Areces.
Garrido, I. (2000). Psicología de la emoción. Síntesis.
Lewis, M., Haviland-Jones, J. M. eta Feldman Barret, L. (Eds.) (2008). Handbook of emotions. The Guilford Press.
Mayor, M. (Ed.). Psicología de la emoción. Promolibro.
Niedenthal, P. M., Krauth-Gruber, S. eta Ric, F. (2006). Psychology of emotion. Interpersonal, experiential, and cognitive approaches. Psychology Press.
Oatley, K. eta Jenkins, J. M. (2006). Understanding emotions. Blackwell Publishers.
Palmero, F., Fernández-Abascal, E. G., Martínez, F. eta Chóliz, M. (Koor.) (2002). Psicología de la motivación y la emoción. McGraw-Hill.
Quirós, P. eta Cabestrero, R. (2008). Funciones activadoras: principios básicos de la motivación y la emoción. Centro de Estudios Ramón Areces.
Aldizkariak
Cognition and Emotion https://www.tandfonline.com/journals/pcem20
Emotion https://www.apa.org/pubs/journals/emo
Estudios de Psicología https://www.tandfonline.com/loi/redp20
Motivation and Emotion https://www.springer.com/journal/11031
Psicothema https://www.psicothema.com/
The Spanish Journal of Psychology https://www.cambridge.org/core/journals/spanish-journal-of-psychology
TaldeakToggle Navigation
01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|
02 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|
31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|
32 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|