XSLaren edukia
Arreta eta Pertzeptzioa
- Ikastegia
- Psikologia Fakultatea
- Titulazioa
- Psikologiako Gradua (Plan berria 2024)
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 35 | 52.5 |
Mintegia | 2 | 3 |
Gelako p. | 10 | 15 |
Ordenagailuko p. | 3 | 4.5 |
Tailerra | 10 | 15 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUNAK / IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK
Ezagutzak
RCO1. Prozesu psikologikoen oinarrizko legeak ezagutzea eta ulertzea.
RCO4. Psikologiaren eredu teoriko desberdinen funtzioak, ezaugarriak eta mugak ezagutzea.
RCO6. Metodo zientifikoaren oinarriak eta ikerketa eta datu analisien estrategia nagusiak ezagutzea.
RCO7. Ikerketa esperimentalaren eta ez-esperimentalaren diseinuak ezagutzea eta ulertzea, bai eta hipotesiak formulatzeko eta kontrastatzeko, datuak aztertzeko eta emaitzak interpretatzeko prozedurak ere.
Gaitasunak
RC4. Graduduna gai izango da gizakiaren oinarri psikologikoa eratzen duten elementuak identifikatzeko eta integratzeko.
RC5. Graduduna gai izango da ebaluaziorako datu garrantzitsuak neurtzeko eta lortzeko, datu kuantitatiboak eta kualitatiboak aztertzeko, emaitzak interpretatzeko, txosten psikologiko bat behar bezala egiteko eta txosten hori ahoz eta idatziz aurkezteko.
Tituluari lotutako trebetasunak:
RHT1. Gai izatea Psikologiaren ezagutza teorikoak eguneroko bizitzako egoera eta fenomenoetan aplikatzeko.
RHT2. Gai izatea aldagaiak (banakakoak eta taldekoak) eta prozesu kognitiboak, emozionalak, psikobiologikoak, jokabidezkoak eta elkarrekintza psikosozialekoak deskribatzeko eta neurtzeko, bai eta horiek interpretatzeko tresna egokiak hautatuz eta administratuz.
Espektro zabaleko trebetasunak:
RHE1. Gai izatea ahoz eta idatziz behar bezala komunikatzeko.
RHE2. Gai izatea desberdintasunak, arazoak eta beharrak identifikatzeko.
RHE3. Gai izatea arazoak ebazteko eta erabaki eraginkorrak hartzeko.
RHE5. Gai izatea informazioa bilatzeko, kudeatzeko, aztertzeko eta kritikoki sintetizatzeko, informazio eta dokumentazio iturri espezializatuetatik abiatuta.
RHE6. Gai izatea txosten teknikoak egiteko, ahoz nahiz idatziz.
RHE7. Gai izatea modu eraginkorrean erlazionatzeko eta komunikatzeko, maila pertsonal, profesional eta zientifikoan, bai eta bakarka eta taldean lan egiteko ere, diziplina bakarreko edo anitzeko taldeetan, ardurak hartuz eta nork bere lana modu kritikoan baloratuz.
RHE8. Gai izatea era autonomoan ikasteko eta etengabeko ikaskuntzaren garrantzia baloratzeko, lanbidean modu egokian aritu eta ezagutza sortzeko behar diren gaitasunak eguneratuta edukitzeko.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
I. BLOKEA: PERTZEPZIOA
1. Pertzepzioari sarrera eta hurbilketak
2. Psikofisika
3.- Ikusmena
4.- Psikofisiologia
5. Pertzepzioaren teoriak
6. Antolaketa eta pertzepzio-fenomenoak. Pertzepzioaren ezagutza.
II. BLOKEA: ARRETA
1. Arreta aztertzeko sarrera
2. Nola eragiten dio arretak pertzepzioari?
3. Arreta eta kontzientzia
4. Arreta-sistemak eta -ereduak
5. Arreta iraunkorra
6. Arreta fokalizatua: espazioan eta objektuan oinarritutako arreta
7. Arreta zatitua
8. Arreta ejekutiboa
MetodologiaToggle Navigation
-Modalitate teorikoan, ikasleek eskola magistralak jasoko dituzte. Ezinbestekoa da ikasleek aldez aurretik irakasleak gomendatutako materiala landu izana (testuak, liburuko kapituluak, artikuluak, etab.)..
-Modalitate praktikoetan (gelako praktikak, tailerrak, ordenagailu-praktikak eta mintegiak), hainbat jarduera praktiko egingo dira (ariketa praktikoak, esperimentuak, bideoak). GPen eta TAen jarduera praktikoak elkarren segidan egiten dira, bi ordu presentzialetan. Oro har, jarduera praktiko horiek programazio honen arabera garatuko dira:
1.- Abiapuntuko problema baten planteamendua, jardueraren deskribapena, helburuak, marko teorikoaren azalpena, esperimentuen aurkezpena edo subjektu esperimental gisa parte hartzea, bideoak ikustea (GPk).
2. Emaitzen azterketa eta ebaluazioa, probak egitea, eztabaida
Adibidez, prozedura esperimentaletan, ikasleek hainbat jarduera egingo dituzte modu kooperatiboan prozedura esperimental beraren inguruan. Praktika bakoitza Gelako Praktiken saio batean (GP) hasiko da, eta irakasleak fenomeno jakin bati buruzko sarrera labur bat egingo du. Ikasleek esperimentu bat egingo dute esperimentu hori egin dezaten, eta ikasleak izango dira subjektu esperimentalak. Tailerreko (TA) hurrengo saio batean, hainbat baldintza edo talde esperimentalen datuak jasoko dituzte, grafikoak egingo dituzte eta emaitzak aztertuko dituzte, planteatutako arazoari buruzko ondorioak ateratzeko.
Ikasgaia lehen aipatutako IKD-i3 proiektuaren esparruan garatzen denez, baliteke ikastaroko zeharkako gaitasunak eskuratzea ebaluatzeko jardueraren bat edo garrantzitsutzat jotzen den beste jardueraren bat sartzea.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Hau erabiliko da irakasgai hau ebaluatzeko,:
•Autoebaluazio jarraituko sistema
•Azken ebaluazioko sistema
Gaitasunak ebaluatzeko tresnak:
oAutoebaluazioak feedbackarekin
oTest erako proba
APMko azken azterketak alderdi teorikoa eta praktikoa ditu. Azterketa teorikoa irakasgaiko notaren% 70 da, eta zati praktikoa% 30. Bi atalak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko.
-Azterketa teorikoa test modukoa izango da. Galderak teorikoak izan daitezke, testuinguruan kokatuak, eguneroko bizitzako egoerei aplikatuak, kasu edo egoera esperimental gisa, eta aztertu beharreko prozesuekin lotuta egongo dira.
-Azterketa praktikoa test modukoa izango da, edo/eta, egindako praktiketan landutako eduki espezifikoei buruzko galdera ireki oso laburrak izango ditu.
IRAKASGAI HONETAN, NAHIKOA IZANGO DA AZTERKETARA EZ AURKEZTEA DEIALDIARI UKO EGITEKO
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasleak adieraziko du nola lortuko diren behar diren materialak klase-modalitate guztietan.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Goldstein, E.B. (1999). Sensación y percepción. Madrid: Debate.
Munar, E; Roselló, J.y Sanchez-Cabaco, A. (2012). Atención y Percepción. Psicología y Educación. Alianza Editorial
Tudela, P.(2015). Percepción y Atención. Ediciones CEF.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Ballesteros, S. (2002). Psicología general II: Atención y percepción. Madrid: UNED.
Blanco, M. J. (1996). Psicofísica. Madrid: Universitas.
García Sevilla, J. (1997). Psicología de la atención. Madrid: Síntesis.
Kahneman, D. (1997). Atención y esfuerzo. Madrid: Biblioteca Nueva
Lillo, J. (1993). Psicología de la percepción. Madrid: Debate.
Matlin, M. W. eta FOLEY, H. (1996). Sensación y percepción. Mexico: Pentice Hall.
Monserrat, J. (1998). La percepción visual. Madrid: Biblioteca Nueva.
Roselló, J. (1997). Psicología de la atención. Introducción al mecanismo atencional. Madrid: Pirámide.
Syles, E.A. (2012). Psicología de la atención. Madrid : Centro de Estudios Ramón Areces
Aldizkariak
Psicológica: http://www.uv.es/revispsi/
Psichotema: http://www.psicothema.com/
TaldeakToggle Navigation
01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|
02 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|
31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|
32 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|