XSLaren edukia
Mikrobiologia Klinikoa eta Infekzioa
- Ikastegia
- Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
- Titulazioa
- Medikuntzako Gradua (Euskaraz)
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 28 | 50 |
Mintegia | 6 | 12 |
Gelako p. | 12 | 6 |
Laborategiko p. | 20 | 10 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Titulazio mailaren gaitasunak
Giza-gorputzaren egitura eta funtzio normala ulertu eta ezagutu, maila molekularrean, zelularrean, tisularrean, organikoan eta sistematan, bizitzaren une ezberdinetan eta sexu bietan.
Giza jokabide normalaren oinarriak eta horien alterazioak ezagutzea.
Gaixotasunak giza gorputzaren egituran eta funtzioan dituen eraginak, mekanismoak eta adierazpenak ulertzea eta ezagutzea.
Osasun-egoerak eta gaixotasunaren garapena zehazten dituzten eragilek eta arrisku-faktoreak ulertzea eta ezagutzea. Esku-hartze terapeutikoen ekintza-oinarriak, indikazioak eta eraginkortasuna ulertzea, eskura dagoen ebidentzia zientifikoan oinarrituta.
Hasierako iritzi diagnostikoa egiteko eta estrategia diagnostiko arrazoitua ezartzeko gaitasuna izatea.
Diagnostikoa, pronostikoa eta tratamendua ezartzea, ahalik eta informazio onenean eta segurtasun klinikoko baldintzetan oinarritutako printzipioak aplikatuz.
Prozesu akutu eta kroniko prebalenteen terapeutika egokiena adierazi, baita fase terminalean dauden gaixoena ere. Egoera kliniko bakoitzerako prebentzio-neurri egokiak planteatzea eta proposatzea.
Ospitaleetan, osasun-zentroetan edo bestelako erakunde sanitarioetan esperientzia kliniko egokia eskuratzea, gainbegiratuta, baita pazientearengan oinarritutako kudeaketa klinikoari buruzko oinarrizko ezagutzak eta osasun-sistemako proba, sendagai eta gainerako baliabideen erabilera egokia ere.
Historia klinikoak eta beste erregistro mediko batzuk idaztea, hirugarrenek ulertzeko moduan.
Pazienteekin, senideekin, komunikabideekin eta beste profesional batzuekin modu eraginkorrean eta argian komunikatzea, ahoz zein idatziz.
Pertsonen arteko Komunikazio ona ezartzea, pazienteei, senideei, komunikabideei eta beste profesional batzuei eraginkortasunez eta enpatiaz zuzentzeko gaitasuna emango diena.
Moduluaren gaitasunak
M03CM01 Eragile infekzio garrantzitsuenak eta beraien ekintza mekanismoak ezagutu.
Organo eta aparatu ezberdinetako patologia infekzioso nagusiak ezagutzea, diagnostikatzea eta maneiatzea. Immunitate-sistemaren patologia nagusiak ezagutzea, diagnostikatzea eta maneiatzea.
Sexu-bidez transmitituriko gaixotasunak.
Gaitasun espezifikoak
MICM-1. Eragile infekzio garrantzitsuenak eta beraien ekintza mekanismoak ezagutu.
MICM-2. Azterketa mikrobiologiko baten beharra eta ahalmena ebaluatu.
MICM-3. Gaixotasun infekziosoaren diagnostikoa burutzeko lagin kliniko hoberena hautatu, lortu eta prozesatu.
MICM-4. Patologia infekzioso eta immunologiko garrantzitsuen tratamendua antzeman, diagnostikatu eta bideratu.
Ikasketa-helburuak
1. Eragile infekzioso garrantzitsuen patogenotasun-determinatzaileak erlazionatu sortarazten dituzten koadro infekziosoekin.
2. Koadro infekziosoak aztertu ikuspegi etiologikotik.
3. Diagnostiko mikrobiologikoa burutzeko estrategia egokiena ezarri eta emaitzak interpretatu.
4. Eragile infekzioso garrantzitsuen kontrako defentsa mekanismo eraginkorrenak ulertu.
5. Sistema immunearen funtzionamendu kaltegarriarekin erlazionaturiko patologia garrantzitsuei loturiko mekanismo immunologikoak ulertu.
6. Sistema immunearen funtzionamendu kaltegarriarekin erlazionaturiko patologia garrantzitsuen laborategiko diagnostikoa zuzendu eta gaur egungo tratamendua analizatu.
7. Tratamendu antimikrobianoa baldintzatzen dituzten faktoreak analizatu eta terapeutika antimikrobiano egokia aholkatzen jakin.
8. Gure ingurunean, prozesu infekziosoak prebenitzeko baliozko neurriak ezagutu.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Gai teorikoak
I. INFEKZIOA ETA ERANTZUN IMMUNEA
Infekzioa eta gaixotasun infekziosoa
Erantzun immunearen garapena infekzioaren aurrean
Immunopatologia
Txertoak eta infekzioen kontrako immunoterapia
II. INFEKZIOAREN DIAGNOSTIKOA ETA TRATAMENDUA
Infekzioen diagnostikoen oinarri mikrobiologikoak
Antimikrobianoen zentzuzko erabilerarako irizpideak
III. INFEKZIOEN ETIOPATOGENIA, DIAGNOSTIKOA ETA TRATAMENDU ANTIMIKROBIANOA
Arnasbideko infekzioak
Gernubideko infekzioak
Larruazal eta larruazalpeko infekzioak. Infekzio osteoartikularrak eta muskulutakoak
Nerbio sistema zentraleko infekzioak
Sexu bidez transmitituriko infekzioak
Infekzio obstetrikoak, sortzetikoak eta perinatalak
Bakteriemia
Infekzioak paziente immunogutxituan. Osasun arretara loturiko infekzioak.
Digestio bideko infekzioak
Zoonosiak
IV. INFEKZIO ERRONKA BERRIAK
Infekzio mehatxu larriak. Agertzen diren infekzioak.
Mundu mailako infekzioak. GIB, Plasmodium eta Mycobacterium
Bidaiarien infekzioak
Antimikrobianoen erresistentzian lehengo eta oraingo erronkak
Bestelako jardueren zerrenda
A) Mintegia
• MIN1.Agertzen eta berragertzen diren patogenoak 1. Denge birusa → dengea, 2. Leptospira spp. → leptospirosis, 3. Krimea-Kongo birusa → Krimea-Kongo sukar hemorragikoa, 4. Monkeypox birusa → mpox (tximinoen baztanga), 5. Ebolako birusa → Ebolako birusengatiko gaixotasuna eta 6. Leishmania spp. → leishmaniasia
• MIN2.Mikrobiologia Kliniko asistentziala laborategi baten simulazioa.
B) Gelako praktikak
Kasu klinikoak:
Txertoak. Arnasbideko infekzioak. Larruazaleko eta larruazalpeko infekzioa eta infekzio osteoartikularrak. Digestio bideko infekzioak. Nerbio sistema zentraleko infekzioak. Gernubideko infekzioak. Sexu bidez transmitituriko infekzioak.
C) Laborategiko praktikak
Infekzioen diagnostikoan azterketa osagarrien aholkuak eta interpretazioak. Lagin klinikoen bilketa eta prozesamendua azterketa mikrobiologikoa burutzeko. Terapeutika antimikrobianoaren ebaluaketa, jarraipena eta kontrola. Diagnostiko immunologikoa.
MetodologiaToggle Navigation
Metodologiaren barne daude: Eskola magistralak (28 bertaratzeko ordu); Gelako Praktikak (12 bertaratzeko ordu) kasu klinikoak eta ariketak ebazteko oinarritutako metodologia erabiliz; Laborategiko Praktikak (20 bertaratzeko ordu); Mintegiak (6 bertaratzeko ordu): 1. Sesioa (3 ordu) azaleratzen eta berragertzen ari diren eragile patogenoen eta sorrarazitako gaixotasunen lanen prestaketa eta aurkezpena eginez, eta 2. Sesioa (3 ordu) kasu praktikoen bidez, ikaslea gehiago hurbilduko da diagnostiko mikrobiologikoaren prozedura erreal batera: antolaketa, segurtasuna, oinarrizko tekniken proba diagnostikoen parametroak, analitika aurreko, analitika eta analitika ondoko urratsak, laginak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
1. Ebaluazio teorikoa (idatzizkoa): aukera anizkun duen (lau) 60 galderako azterketa eta egiazko emaitza. Emaitza zuzena bada puntu 1 balio du eta emaitza okerra bada 0,3 puntu kentzen da. Erantzun gabeko galderak ez dira zigortzen. 60 galderatatik, 48 klase magistraletan emandako materiarekin erlazionatuta daude eta laborategiko praktiketan eta mintegietan garatutako gaitasunekin erlazionaturik egon daitezke. Beste hamabi galdera dira gelako praktiketan garatutako eta ebatzitako kasuei buruz. Derrigorrezkoa da azterketa hau gainditzea irakasgaia gainditu ahal izateko. Beste ebaluazioen kalifikazioak, kalifikazio guztian % 25 dena, ez dira gehituko ikasleak ez badu azterketa honen ebaluazioa gainditu.
2. Ebaluazio praktikoa: Galdera praktikoen azterketa irudietan edo probetan oinarrituta eta 15 puntu balio duena. Emaitza oker bakoitzean galdera horren balioa kentzen da. Erantzun gabeko galderak ez dira zigortzen. Bakarrik proba hori gaindituz gehituko da bere kalifikazioa kalifikazio osora. Bertaratzea derrigorrezkoa da eta arrazoirik gabeko ez bertaratzerik badago ez da nota hori gehituko kalifikazio osoan.
3. Ebaluazio jarraikia, bertaratzeko jarduerak eta lan autonomoa. Asistentzia, lanen aurkezpena eta zuzenketa kalifikazio osoan kontutan hartzen dira. Gelako Praktikak atal honen % 50 eta mintegiak % 50 (1. Sesioa % 40 eta 2. Sesioa %10) baloratuko dira. Gelako praktikak eta mintegien aurkezpenak gehienezko 10 puntuekin baloratuko dira, azkeneko balorazio egin ahal izateko.
Ekintza guztien bertaratzea derrigorrezkoa da. Ekintza bakoitzera etortzen ez direnei 0,5 puntu kendu egingo dira eguneko. Mintegiaren 2. Sesiora (diagnostiko mikrobiologikoaren prozedura erreala) ez bertaratzeak sesio horren balio totalarekin penalizatuko da.
Praktiketan betebeharreko arauak eta lana ez bada ondo burutzen, kalifikazioan 0,5 puntu kendu egingo dira eguneko.
Ikaslea ez bada aurkezten ebaluazioetara uko egin duela onartzen da eta Ez aurkeztu moduan baloratuko da.
Ikasleek azken ebaluazioaren sistema ebaluatzeko eskubidea dute, etengabeko ebaluazioan parte hartu duten ala ez. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du Medikuntza eta Erizaintza Fakultateko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat.
4. Bukaerako ebaluazioa (aukerakoa) (proba espezifikoa) *ebaluazio jarraikira uko egiten duten ikasleentzako Bukaerako ebaluazioak barneratzen du: A) Aukera anizkun azterketa (60 galderako azterketa izango da, lau aukera posible eta emaitza zuzen bakarra. Emaitza zuzena bada puntu 1 balio du eta emaitza okerra bada 0,3 puntu kentzen da. Erantzun gabeko galderak ez dira zigortzen. Galderak, kasu moduan adieraziak egon daitezke, klase magistraletan zein laborategiko praktiketan, gelako praktiketan edo mintegietan landutako konpetentziei buruzkoak izan daitezke). Azterketa honek kalifikazio osoaren % 85 balioko du. B) Azterketa praktikoa. Irudietan edo laborategiko probetan oinarrituta. Emaitza oker bakoitzean galdera horren balioa kentzen da. Erantzun gabeko galderak ez dira zigortzen. Azterketa honen balioa kalifikazio osoaren % 15 balioko du eta bakarrik gehituko da gainditua egonez gero (5 edo gehiago). Aukera anizdun azterketa gainditu beharko da azterketa praktikoaren kalifikazioa gehitu ahal izateko.
Ohiko deialdian, azterketa praktikoa ikasleari dagokion taldekoak burutzen dutenean egin beharko du edo bukaerako azterketa egiten den egun berdinean. Lehenengo kasuan, azterketa praktikoa gainditzen ez bada ezin izango du berriro egin ezohiko deialdia arte.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Laborategiko praktiketan mantala. Prozedura praktikoen orrialdeak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Liburuak
1. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA (Eds.). Microbiología médica. 9. Ed. Madrid, Elsevier Mosby, 2021.
2. Prats G. Microbiología y Parasitología médicas. Madrid, Editorial Médica Panamericana, 2019.
3. Basaras Ibarzabal M, Umaran Sánchez A. Mikrobiologia medikoa. Bilbao, UPV/EHU, 2004.
4. Picazo JJ, Prieto J. Compendio de Microbiología médica. 2. Ed. Barcelona, Elsevier, 2016.
5. Mensa J, Gatell JM, García-Sánchez JE, Letang E, López-Suñé E, Marco F. Guía de terapéutica antimicrobiana. Barcelona, Ed. Antares, 2023.
Gehiago sakontzeko bibliografia
1. Jorgensen JH, Pfaller MA, Carroll KC, Funke G, Landry ML, Richter SS, Warnock DW (Eds.). Manual of Clinical Microbiology, 11st Ed. Washington D.C., American Society for Microbiology, 2015.
2. Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ (Eds.). Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases, 8th Edition. London, Churchill Livingstone-Elsevier, 2014.
3. Ausina V (Ed.). Tratado SEIMC de enfermedades infecciosas y Microbiología clínica. Madrid, Editorial Panamericana, 2006.
4. Quindós G. Micología clínica. Elsevier, Barcelona, 2015.
Aldizkariak
1. Enfermedades Infecciosas y Microbiología Clínica
2. Revista Española de Quimioterapia
3. Revista Iberoamericana de Micología
4. Medicina Clínica
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BASARAS IBARZABAL, MIREN
- MADARIAGA TORRES, LUCILA
- TAMAYO OYA, ESTHER
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-10:00 | 09:00-10:00 | 09:00-10:00 | ||
2-2 | 09:00-10:00 | 09:00-10:00 | 10:00-11:00 | ||
3-3 | 09:00-10:00 | 09:00-10:00 | 10:00-11:00 | ||
4-4 | 09:00-10:00 | 09:00-10:00 | 09:00-10:00 | ||
5-5 | 09:00-10:00 | 09:00-10:00 | |||
6-6 | 09:00-10:00 | 09:00-10:00 | 09:00-10:00 | 08:00-09:00 | |
7-7 | 09:00-10:00 | 10:00-11:00 | |||
8-8 | 09:00-10:00 | ||||
9-9 | 09:00-10:00 | 09:00-10:00 | |||
10-10 | 09:00-10:00 | 09:00-10:00 | |||
11-11 | 09:00-10:00 | 09:00-10:00 | |||
12-12 | 09:00-10:00 |
Irakasleak
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 13:00-14:00 | ||||
10-10 | 11:00-14:00 | ||||
12-12 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 13:00-14:00 | ||||
10-10 | 11:00-14:00 | ||||
12-12 | 13:00-15:00 |
Irakasleak
31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 11:00-12:00 | ||||
7-7 | 10:00-13:00 | ||||
12-12 | 13:00-15:00 |
Irakasleak
31 Mintegia-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 13:00-14:00 | ||||
8-8 | 11:00-14:00 | ||||
12-12 | 13:00-15:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 11:00-13:00 | ||||
8-8 | 11:00-13:00 | ||||
9-9 | 11:00-13:00 | ||||
10-10 | 11:00-13:00 | ||||
11-11 | 11:00-13:00 | ||||
12-12 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 11:00-13:00 | ||||
8-8 | 13:00-15:00 | ||||
9-9 | 09:00-11:00 | ||||
10-10 | 09:00-11:00 | ||||
11-11 | 11:00-13:00 | ||||
12-12 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 |
3-3 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 |
3-3 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 10:00-12:00 | 11:00-13:00 |
10-10 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 10:00-12:00 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eM-AULA S-2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FAKULTATEA
31 Laborategiko p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 10:00-12:00 | 11:00-13:00 |
10-10 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 10:00-12:00 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 10:00-11:00 | 10:00-11:00 | 10:00-11:00 | ||
2-2 | 10:00-11:00 | 10:00-11:00 | 09:00-10:00 | ||
3-3 | 10:00-11:00 | 10:00-11:00 | 09:00-10:00 | ||
4-4 | 10:00-11:00 | 10:00-11:00 | 10:00-11:00 | ||
5-5 | 10:00-11:00 | 10:00-11:00 | |||
6-6 | 10:00-11:00 | 10:00-11:00 | 10:00-11:00 | 11:00-12:00 | |
7-7 | 10:00-11:00 | 09:00-10:00 | |||
8-8 | 10:00-11:00 | ||||
9-9 | 10:00-11:00 | 09:00-10:00 | |||
10-10 | 10:00-11:00 | 10:00-11:00 | |||
11-11 | 10:00-11:00 | 10:00-11:00 | |||
12-12 | 10:00-11:00 |
Irakasleak
32 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 10:00-11:00 | ||||
11-11 | 11:00-14:00 | ||||
12-12 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
32 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 10:00-11:00 | ||||
9-9 | 10:00-13:00 | ||||
12-12 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 13:00-15:00 | ||||
8-8 | 11:00-13:00 | ||||
9-9 | 12:00-14:00 | ||||
10-10 | 11:00-13:00 | ||||
11-11 | 11:00-13:00 | ||||
12-12 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
32 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 |
8-8 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | 09:00-11:00 | |
9-9 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
32 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 |
8-8 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | 09:00-11:00 | |
9-9 | 14:00-16:00 |