XSLaren edukia
Hezkuntzako Komunikazioa eta Harremanak
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Gizarte Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Modulu honetako konpetentziak hauek dira:
2G1. Hezkuntza argudioak sortzea (teoria pedagogikoetan eta esku-hartze arauetan oinarrituz) ekintza hezitzaileak interpretatzeko askotariko jarduera eremuetan gainean. (CG1 y CG6).
2G2. Hezkuntza lanbideak eta bere garapena gaur egun, eta hezitzailearen oinarrizko ezaugarrika erlazionatzea. (CG1)
2G3. Hezkuntza argudioak sortzea lanbideko deontologia kodearen gako etikoetan eta errespetuan oinarriturik, eta genero ikuspegia eta erantzukizun profesionala kontuan izanik beti ere (CG2, CG5*, CG6)
2G4. Komunikazioaren oinarrizko elementuak identifikatzea taldeen testuinguruan; hartara, hezkuntza-harreman egokia ezartzeko eta ikasketa-dinamikan bertan txertatutako hezkuntza-harremana ezartzeko, garapen pertsonalari eta taldekoari zuzendutakoa (CG3, CG1, CG8*)
2C5. Jendaurrean ideiak, argudioak, arazoak eta konponbideak ahoz adierazteko gai izatea, baliabide didaktikoak aintzat hartuz. (CG8*)
2G6. Txostenak behar bezala arrazoituta idaztea eta horretarako ezarritako irizpide formalak erabiltzea. (CG9*)
2G7. Ikaskuntza jardueraren aurrean jarrera aktiboan eta erantzukizunekoa agertzea. (CG10*)
2C8. Talde lanetan modu etikoan eta erantzukizunez aritzea, taldearen halamenetan arreta jarriz, baita balizko arazoetan eta soluziobideetan ere. (CG4, CG5, CG10*)
Ikasgaiaren ikaskuntza helburuak hauxek dira:
1. Balizko hezkuntza egoeretan gertatzen diren komunikazio elementu nagusiak identifikatzea.
2. Hezkuntza testuinguruetan komunikazioa errazten zein oztopatzen duten elementuak bereiztea.
3. Komunikazio testuinguru partekatuak eratzeko esku-hartze estrategiak sortzea.
4. Beste pertsonekin elkarrekintzan zein lantaldean aritzeko komunikazio-trebetasunak garatzea.
5. Norbere argudioak eta ideiak justifikatzeko gai izatea elkarrekiko errespetuzko eremu batean.
6. Erlaziozko testuinguruak sortzea askotariko egoera hezigarrientzat.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.- Komunikazioaren oinarriak. Komunikazioa ikuspegi sitemikoaren begiradapetik.
Elkarrekin gaude, elkar hezitzen dugu. Hezkuntzazko harremanaren eta komunikazioaren hurbilketa gaur egun gizarteetan eta testuinguru instituzionaletan. Komunikazioa heziketa prozesuan. Elementuak eta prozesua. Komunikazioa sistema gisa.
2.- Komunikazioa prozesuak hezkuntza testuinguruetan.
Elkar bizi: elkarrekin bizi. Komunikazio estiloak. Komunikazioa laguntzen duten elementuak eta oztopatzaileak.
3.- Lotura afektiboen ezarpena hezkuntzazko komunikazo zein harremanean.
Entzuketa prozesuak. Komunikazio sare ikusgarriak eta ikusezinak. Ahozko eta ez-ahozko komunikazioa.
4.- Talde egitura hezkuntza prozesuetan (talde zein hezkuntza lantaldeekiko pertenentzia)
Emozioa komunikazioan. Komunikazioa eta erlazioaren azterketarako eta hobekuntzarako teknikak eta gaitasun profesionalak.
5.- Komunikazioarako zein erlazioarako teknika, estrategia eta gaitasunak (zeharkakoa)
Komunikazioa eta erlazioaren azterketarako eta hobekuntzarako teknikak eta gaitasun profesionalak
MetodologiaToggle Navigation
Estrategia metodologikoak askotarikoak izango dira. A) Liburu edo artikuluen irakurketa eta analisia; B) Azalpen magistralak parte-hartzaileak; C) Balizko egoera profesionalen analisia.
Lan indibiduala zein taldekakoa uztartuko dira. Entregagai askotarikoak izango dira: ikasgaiaren idazkiak, txostenak, portafolioak…
Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak,
irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landu ahal izango ditugu eta bertan eskuragarri izan ahal izango ditugu egoerak hala eskatuko da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Etengabeko ebaluazioa ikasgaiaren planteamendu metodologikoarekin erlazionaturik dago. Ikaskuntza prozesuan zehar ikasleak burutzen dituen banakako zein taldeko ariketak ebaluatuak izan ahal dira. Ikaskuntza prozesuko adierazle nagusiak bi entregagaietan jasota geldituko dira:
- Portfolioa (%85)
- DILAN (%15)
Amaierako kalifikazioa, jarduera ezberdinetan eskuratutako batazbesteko noten emaitza izango da. Ezinbestekoa izango da ebaluazioaren atal ezberdinak gainditzea.
Ebaluaziorako irizpide guztiak Ikasleen Gidan jasota geldituko dira.
DILAN egitea derrigorrezkoa da ikasgaia gainditzeko. Hala ere, Moduluko hiru ikasgai edo gehiagotan matrikulatutako ikasleek, bukaerako ebaluazio proba egitea hautatuz gero, ez dute DILANa egin behar. Ikasle horien ebluazioaren kasuan, ikasgaia zein moduluko konpetentziak, edukiak eta ikaskuntza emaitzak eskuratu direla bermatzeko, beharrezkoak diren proba, test, azterketa, aurkezpen edo praktikak egitea eskatu daitezke.
Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere. Azkeneko froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egin ahal izango dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.
Irakasgaia gainditzeko ebaluazioa osatzen duten atal guztiak gainditu behar dira.
Ikasle guztiek bukaerako ebaluazio sistema hautatu dezakete, nahiz eta etengabeko ebaluazioan parte hartu baldin badute ere. Horretarako, 2016ko abenduaren 15ean Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluak Graduko ikasleriaren ebaluaziorako akordioak jasotzen duen bezala, ikasle guztiek etengabeko ebaluazioari uko egiten dutela ziurtatzen duen idatzi bat helarazi beharko diote ikasgaiaren irakasle arduradunari. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhilekoaren lehenengo egunetik zenbatzen hasita.
Bukaerako ebaluazioa hautatzen duten ikasleek, etengabeko ebaluazioan parte hartu ezin duten ikasleen ebaluazio prozedura berdina jarraituko dute. Horretarako, idatzizko proba idatzia burutuko beharko dute (azterketaren eguna zein ordua Fakultateak zehaztuko ditu). Proba honetan, galdera irekiak, irakurgaien inguruko gogoetak edo kasu baten azterketa burutzea eskatuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Asensio, J.M. (2010). El desarrollo del tacto pedagógico. Bartzelona: Graó
Ballenato, G. (2006). Comunicación eficaz. Madrid: Pirámide.
Freire, P.(1973). ¿Extensión o comunicación? Siglo XXI, México.
Llena, A. y Parcerisa, A. (2008). La acción socioeducativa en medio abierto. Bartzelona:Graó.
Rogers, G. (1995). El camino del ser. Bartzelona: Kairos
Watzlawick, P., et. al. (1971). Teoría de la comunicación humana. Tiempo Contemporáneo: Buenos Aires.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Albadalejo, Marta. Cómo decirlo. Bartzelona: Graó. 2010. ISBN 978-84-7827-891-6.
Ballenato, G. (2006). Comunicación eficaz. Teoría y práctica de la comunicación humana. Madril: Pirámide.
Basterretxea Polo, J. I. (2002). Kultura- aniztasuna eta gizarte-komunikazioa. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea. ISBN 8484380262
Bonals, J (1996). El trabajo en equipo del profesorado. Bartzelona: Grao
Fernández Collado, C. y Galguera, L. (2008). La comunicación humana en el mundo contemporáneo. Mexiko: MacGraw-Hill. 441 p. ISBN-10: 970-10-6642-1
Fernández Solis, J.D. y García Cerrada, J. (2010). El valor pedagógico del humor en la Educación Social. Bilbo: Desclée de Brouwer
Guell Barcelo, M. (2005). ¿Por qué he dicho blanco si quería decir negro?: técnicas asertivas para el profesorado y formadores. Bartzelona: Grao. ISBN 9788478273652
Jauregi, P. y Huegun, A. (2005). Sentitu. Hezitzaileak harreman-trebetasunak lantzen. Donosti:Utriusque Vasconiae. ISBN 849340666X
Parcerisa, A., Ginés N. y Fores, A. (2010). La educación social. Una mirada didáctica. Bartzelona:
Graó. 2010. EAN13: 9788478279647
Riera i Alibés, R. (2011). La conexión emocional. Bartzelona: Octaedro. ISBN: 978-84-9921-168-8.
-Oinarrizko apunteak
Gehiago sakontzeko bibliografia
Ander-Egg, E. (1997). Métodos del trabajo social. Buenos Aires: Espacio Editorial
Ballenato, G. (2009). Trabajo en equipo. Dinámica y participación en los grupos. Madril: Pirámide.
Csikszentmihalyi, M. (1997). Fluir. Bartzelona: Kairós. ISBN: 9788472453722
Estanqueiro, A. (2006). Principios de comunicación interpersonal. Para saber tratar con las personas. Madril: Narcea Ediciones.
Henry, S., East, J. y Schmitz, C. (Coords.) (2004). Trabajo social con grupos. Madrid: Narcea
Ucar, X. y Llena, A. (Coords.) (2006). Miradas y diálogos en torno a la acción comunitaria. Bartzelona: Graó
Van Manen, M. (1998): El tacto en la enseñanza. El significado de la sensibilidad pedagógica. Bartzelona: Paidós Educador.
Vigotsky, L. (2010). Teoría de las emociones. Madrid: Akal
Aldizkariak
Aula de Innovación Educativa
Aula de innovación educativa, http://aula.grao.com/
Comunicar, http://www.revistacomunicar.com/
Comunicación y cambio social, http://www.hipatiapress.com/hpjournals/index.php/csc
Programa Educación en la Red, http://www.educared.net
Red académica y de investigación, http://www.rediris.es/recursos/
Revista de Educación INCE, www.revistaeducacion.mec.es/
Revista Educación Social, http://www.peretarres.org/revistaeducacionsocial/
Revista Iberoamericana de Educación, http://www.rieoei.org/index.php
Revistas científicas Hipatia, http://hipatiapress.com/es/scientific-journals/
RES, Educación Social, www.eduso.net
Tantak EHUko heziketa aldizkaria
Hik Hasi, Euskal Hezkuntzarako Aldizkaria. http://www.hikhasi.com
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-23 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
24-36 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.6-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 0.6-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 0.6-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-36 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.6-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-23 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
24-36 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-36 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-23 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
24-36 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.6 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.6 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.6 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-36 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.6 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I