Contenido de XSL
Las tecnologías de la información y comunicación en la educación infantil
- Centro
- Facultad de Educación de Bilbao
- Titulación
- Grado en Educación Infantil (Trilingüe)
- Curso académico
- 2024/25
- Curso
- 2
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Inglés
DocenciaAlternar navegación
Tipo de docencia | Horas de docencia presencial | Horas de actividad no presencial del alumno/a |
---|---|---|
Magistral | 15 | 22.5 |
P. Ordenador | 45 | 67.5 |
Guía docenteAlternar navegación
ObjetivosAlternar navegación
Ikasleak bereganatu behar dituen bost konpententziak honako hauek dira:
1.- IKTek hezkuntzan eta gizartean duten eragina eta familiako zein eskolako hezkuntzan nola eragiten duten aztertzea eta modu kritikoan txertatzea
2.- IKTen bidez elkarrekintza, komunikazio eta lankidetzako prozesuak ezagutzea, horiek sustatu ahal izateko
3.- Teknologian oinarritutako ikaskuntza-irakaskuntza prozesu berritzaileak planifikatzea, garatzea eta ebaluatzea, hezkuntza-testuinguru formaletan
4.- IKTen bidez hezkuntza-materialak aukeratzen, egiten eta ebaluatzen jakitea, aurrez aurreko irakaskuntzaren eta irakaskuntza birtualaren testuinguruetan
5.- Bizitzan zeharreko ikaskuntza iraunkorraren eta garapen profesionalaren kultura garatzea
TemarioAlternar navegación
1) Konpromiso profesionala: komunikazioa, parte-hartzea, gogoeta eta prestakuntza digitala.
2) Eduki digitalak: hautatu, sortu, egokitu eta partekatu.
3) Irakaskuntza eta ikaskuntza: Irakaskuntza, gida, lankidetza eta autozuzendutako ikaskuntza.
4) Ebaluazioa eta atzeraelikadura: estrategiak, ebidentziaren azterketa eta plangintza.
5) Ikasleen ahalduntzea: ikasleen eskuragarritasuna, parte-hartzea eta neurrira egindakoa.
6) Ikasleen gaitasun digitala garatzea: informazioa, komunikazioa, edukiak sortzea, segurtasuna eta arazoak konpontzea.
MetodologíaAlternar navegación
Irakasgai honen irakaskuntza klase magistraletan eta ordenagailu praktiketan emango da. Bi irakas-modalitateek ikasleriaren parte-hartze aktiboa, lankidetza, edukien inguruko hausnarketa eta norberaren erantzunkizuna eskatuko dituzte. Bertan, irakaslearen aurkezpenekin batera, Ikasle Gidan zehaztutakoaren arabera, ikasleak talde eta banakako praktikak eta proiektuak egin beharko ditu.
Irakasgaiak bere garapenerako eta ikaslearen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen zereginak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landuko dira eta egoerak hala eskatuko balu bertan eskuragarri izango ditu.
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
Etengabeko ebaluazioa edo ebaluazio jarraitua (jarduera-multzo bat eta ebaluazio proba) da UPV/EHUn nagusiki erabili beharreko ebaluazio sistema (EHAA, 1311 erabakia, 8.2. artikulua).
ETENGABEKO EBALUAZIOA
Irakasgai honetan ikasleak ebaluazio jarraituan Ikasle Gidan zehaztuko diren atal hauek egin beharko ditu:
Ikasgelan, ikasgelatik kanpo, indibidualak zein taldekoak diren eginbeharreko praktikak notaren %70a izango dira: ariketak, proiektuak, aho aurkezpenak eta Diziplina-arteko Lanak.
Indibidualki garatu beharreko proba idatzia notaren %30a izango da.
Ikasleak atal guztiak modu independientean gainditu behar ditu.
*** Etengabeko ebaluazioari uko egin ***
Ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin diezaioke eta azken ebaluazioaren arabera ebaluatua izan (azken ebaluazioaren atala ikusi). Ikasleak ebaluazio jarraituari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita, kasuz kasu epe hauek errespetatu behar dira (EHAA, 1311 erabakia, 8.3. artikulua):
Donostiako Hezkuntza, Filosofía eta Antropología Fakultatean: Lehen lauhileko 9. astea baino lehen.
Bilboko Hezkuntza Fakultatean: Lehen lauhileko 9. astea baino lehen.
Gasteizko Hezkuntza eta Kirol Fakultatean: Ikasturtearen 18. astea baino lehen.
*** Deialdiari uko egin ***
Deialdiari uko egin nahi dion etengabeko ebaluazioa duen ikasleak irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko du eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Deialdiari uko egiten dion ikasleak «aurkezteke» kalifikazioa jasoko du.
AZKEN EBALUAZIOA
Ikasleak azken ebaluazio bidez ebaluatua izateko eskubidea izango du. Irakasgai honetan ikasleak azken ebaluazioan Ikasle Gidan zehaztutako atal hau egin beharko du:
Indibidualki garatu beharreko proba notaren %100a izango da.
*** Deialdiari uko egin ***
Azken ebaluazioa duen ikaslearen kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea. Deialdiari uko egiten dion ikasleak «aurkezteke» kalifikazioa jasoko du.
OHARRA
Egoerak hala eskatuko balu, ohiko deialdian eGelaren bitartez egingo da; hau da, bai ebaluaziorako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere.
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (EGELA) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Irakurgai aukeraketa hau ondoren proposatzen den oinarrizko eta sakontzeko bibliografiatik eratorrita dago.
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
Alba, I. (2011). Kameraren atzetik. Irudien bidez narrazioak egitea: Gidoitik filmera. Montesinos.
Area, M. (2009). Introducción a la Tecnología Educativa. Recuperado de http://webpages.ull.es/users/manarea/ebookte.pdf
Blázquez, F., Alonso, L., & Yuste, R. (2017). La evaluación en la era digital. Síntesis.
Cabero, J., De la Horra, I., eta Sánchez, J. (2018). La realidad aumentada como herramienta educativa. Paraninfo.
Carretero, S., Punie, Y., Vuorikari, R., Cabrera, M. & O'Keeffe W. (Eds.). DigComp into action - Get inspired, make it happen: a user guide to the European digital competence framework. (. Publications Office of the European Union. https://doi.org/10.2760/112945
Castañeda, L. & Adell, J. (Eds.)(2013). Entornos personales de aprendizaje: claves para el ecosistema educativo en red. Marfil.
Castaño, C., Maiz, I., Palacio, G. & Villarroel, J. D. (Eds.)(2008). Prácticas educativas en entornos Web 2.0. Síntesis.
Correa, J. M. (Coord.)(2010). Políticas educativas TIC en el País Vasco y buenas prácticas de enseñanza y aprendizaje. Paraninfo.
De Pablos, J. (2015). Los centros educativos ante el desafío de las tecnologías digitales. La Muralla.
Eusko Jaurlaritza. (2015). Irakasleen Konpetentzia Digitala. Retrieved from http://digitala.berritzegunenagusia.eus/wp-content/uploads/2016/02/2015_IrakasleenKonpetentziaDigitalak.pdf
Gisbert Cervera, M., Esteve-González, V., & Lázaro Cantabrana, J. L. (Eds.). (2019). ¿Cómo abordar la educación del futuro? Octaedro.
INTEF. (2017). Marco Común de Competencia Digital Docente V2. Retrieved from http://educalab.es/intef/digcomp/digcompteach
Iruskieta, M., Maritxalar, M., Arroyo-Sagasta, A. eta Camacho, A. (2019). IKTak eta konpetentzia digitalak hezkuntzan. UPV/EHU eta UEU.
Lluna, S., y Pedreira, J. (2017). Los nativos digitales no existen. Bartzelona: Deusto.
Ortega, J. M., & Ortíz, A. M. (Eds.)(2018). Tecnología en entornos educativos. Paraninfo.
Redecker, C. (2017). European framework for the digital competence of educators: DigCompEdu. Publications Office of the European Union. https://doi.org/10.2760/159770
Revuelta, F. & Pedrera, M. I. (Coords.)(2019). Retos y evidencias en la investigación con videojuegos en Educación. Octaedro
Sacristán, A. (2018). Sociedad digital, tecnología y educación. UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia.
Sánchez-Rivas, E., Ruíz-Palmero, J. eta Sánchez-Vega E. (Koord.), Innovación ý tecnología en contextos educativos. Universidad de Málaga. https://www.umaeditorial.uma.es/libro/innovacion-y-tecnologia-en-contextos-educativos_2511/
Bibliografía de profundización
Acaso, M. & Manzanera, P. (Coords.)(2015). Esto no es una clase. Investigando la educación disruptiva en los contextos educativos formales. Ariel.
Area, M., Gros, B. y Marzal, M. A. (Eds.)(2008). Alfabetizaciones y Tecnologías de la Información y la Comunicación. Sintesis.
Castañeda Quintero, L. (2010). Aprendizaje con redes sociales : Tejidos educativos para los nuevos entornos (1a. ed.). MAD. Recuperado de https://ehu.on.worldcat.org/oclc/758075068
Castells, M. (2006). La sociedad red. Alianza.
Cobo, C., & Moravec, J. W. (2011). Aprendizaje invisible: hacia una nueva ecología de la educación. Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona. https://www2.educationfutures.com/books/aprendizajeinvisible/es/
De Abreu, B. S., Mihailidis, P., Lee, A. L. Y., Melki, J., McDougall, J. (2019). International Handbook of Media Literacy Education. New York: Routlegde. https://doi.org/10.4324/9781315628110
De Pablos, J. (2009). Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet. Aljibe.
De Pablos, J., Area, M., Valverde J. & Correa, J. M. (Eds.)(2010). Políticas Educativas y Buenas Prácticas con TIC. Grao.
Hernández, F., Aberasturi-Apraiz, E., Sancho, J. M., Correa, J. M. (eds.)(2020). ¿Cómo aprenden los docentes? Tránsitos entre cartografías, experiencias, corporeidades y afectos. Octaedro.
Hobbs, R. (2017). Create to learn: Introduction to digital literacy. Wiley-Blackwell.
Martínez Rodríguez, J. B., & Fernández Rodríguez, E. (Eds.). (2018). Ecologías del aprendizaje. Morata.
Poggi, M. (Koord.)(2015). Mejorar los aprendizajes en la Educación Obligatoria. Políticas y factores. IIPE - UNESCO.
Sancho, J. M. (2006). Tecnologías para transformar la educación. Universidad Internacional de Andalucía / Akal.
Revistas
HEZKUNTZA
*Educación XX1
*Educatio Siglo XXI
*Revista Complutense de Educación
*Revista de CurrÍculum y Formación del Profesorado (PROFESORADO)
*Revista de Educación
*Revista Española de Pedagogía
*Revista de Psicodidáctica Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa (RELIEVE)
*Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria.
HEZKUNTZA TEKNOLOGIA
*Campus Virtuales
*Computers & Education
*Comunicar
*International Journal of Educational Technology in Higher Education (ETHE)
*Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa (RiiTE)
*Revista de Medios y Educación (PIXEL BIT)
*Revista Electrónica de Tecnología Educativa (EDUTEC)
*Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa (RELATEC)
GruposAlternar navegación
01-61 Teórico (Inglés - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 09:00-11:00 11:30-13:00 | 13:00-14:30 | |||
11-11 | 09:00-11:00 11:30-13:00 | 13:00-14:30 | |||
15-15 | 09:00-11:00 11:30-13:00 | 13:00-14:30 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 1S20G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)
- 1S20G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)
- 1S20G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)
- 1S20G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)
- 1S20G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)
- 1S20G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)
01-61 P. Ordenador-1 (Inglés - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 12:00-15:30 | 12:30-15:30 | |||
9-10 | 12:00-15:30 | 12:30-15:30 | |||
12-13 | 12:00-15:30 | 12:30-15:30 | |||
14-14 | 12:00-15:30 | 12:30-15:30 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
01-61 P. Ordenador-2 (Inglés - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 09:00-12:30 | 14:00-17:00 | |||
9-10 | 09:00-12:30 | 14:00-17:00 | |||
12-13 | 08:30-12:00 | 14:00-17:00 | |||
14-14 | 09:00-12:30 | 09:00-12:00 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S01OG-Ordenagailuen Gela - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)