Gaia

XSLaren edukia

Paisaiaren Pintura eta Adierazkortasuna

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Paisaiaren eta adierazkortasunaren pintura irakasgaia Pinturako Unibertsitate Masterreko hautazko irakasgaien artean dago. Bertan, paisaiari buruzko hausnarketa bat egiten da, pintura-praktikatik abiatuta, eta gaur egun garatzeko dituen aukerak eta gaitasunak azaltzen dira.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
LINAZA VIVANCO, GENOVEVAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaMargolaritzagenoveva.linaza@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Adquirir y desarrollar el interés por el paisaje y la pintura de paisaje, así como las habilidades específicas del tema30.0 %
Ante un proyecto de índole social o un encargo privado capacitar al alumno para elegir el tema a desarrollar20.0 %
Búscar la imagen en la propia materia pictórica. Profundizando en procesos de experimentación pictórica capacitar al alumno a expresar aspectos icónicos del paisaje como referente, sin rechazar a los propios valores expresivos de la materia pictórica20.0 %
Capacitar al alumno a relacionar medios de distinto origen en su experimentación pictórica sobre el paisaje30.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala6915
Tailerra4466110

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Aplikazio-tailerrak116.060 %
Azalpenezko eskolak9.080 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak10.0 % 20.0 %
Lan praktikoak80.0 % 100.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Paisaiarekiko eta paisaia-pinturarekiko interes pertsonala definitzea



Paisaia-pinturaren praktika garatzeko eremu espezifikoak aukeratzea



Paisaiaren alderdi ikonikoak baloratzea, norberaren pintura-jardunaren garapenetik



Garapen piktorikoa paisaiarekin, haren praktikarekin eta gogoetarekin zerikusia duten hainbat eragilerekin lotzea eta elkartzea

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ebaluazio jarraiaren modalitatea hartzen da, beraz, lan-prozesuaren jarraipena egin behar da aurrez aurreko saioetan. Ebaluazioa ez da azterketen bidez egingo, ikasgaian egindako lanagatik baizik. Landa-irteeretan egindako pinturak eta planteatutako hausnarketen inguruan ikasturtean zehar eskatutako idazkiak bilduko ditu lan honek.



Hori ezin bada bete, ikasleek uko egin ahal izango diote etengabeko ebaluazioari. Uko egitea ikastaroa amaitu baino hiru aste lehenago egin beharko da, eta Masterreko Batzorde Akademikoari jakinarazi beharko zaio. Ebaluazio jarraiari uko egiteak azken proba bat onartzea dakar, hau da, ikasturtean zehar egindako lan guztiak aurkeztea eta defendatzea. Gainera, ezinbesteko baldintza izango da tutoretzetara irakaslearekin joatea, ikasleak irakasgaia gainditzeko dituen aukerak argitze aldera.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdiko azterketak Masterreko Batzorde Akademikoak edo hark eskuordetzen dituenak osatutako epaimahai batean egingo dira beti.

Ikasturtean egindako lan guztiak aurkeztu beharko dira, eta ahoz defendatu.

Irakasgai-zerrenda

Pinturako Unibertsitate Masterreko hautazko irakasgai honen edukiak paisaia-pinturaren teorian eta praktikan oinarritzen dira. Paisaia genero piktoriko gisa aztertuko da, paisaia-pinturaren historiaren adibide esanguratsuen hausnarketaren eta azterketaren bidez.



Arrazoia bilatzeak eta gaia aukeratzeari buruzko hausnarketek landa-praktikak hartuko dituzte, eta harreman sentikorrak ezarriko dira ingurune naturalarekin. Praktika horretan, gainera, paisaia-pinturak gaur egun dituen aukerei eta garatzeko gaitasunei buruzko hausnarketa azpimarratuko da. Paisaiaren proiektu piktorikoaren aurretiko eskema mentalak aztertuko dira, eta paisaiaren alderdi ikonikoen bilaketa sustatuko da, materia piktorikoaren beraren adierazkortasunean.



Landa-irteeretan, paisaiaren aurrean begirada birkokatzeko beharrak zalantzan jartzen dituzten hainbat estrategia sortuko dira praktika piktoriko plenairistarako, eta ingurumenaren edo praktika hori gauzatzen den ingurunearen garrantzia azpimarratuko da. Azaro-ordenako faktoreak eta argazki-irudia hartuko dira kontuan, hautemandako sentsazioak berpizteko artxibo gisa.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Ikasgaia garatzeko berariazko materialak eta/edo pintura-praktikarekin lotutakoak erabili beharko dira.

Oinarrizko bibliografia

-AA.VV. (2002). Per Kirkeby 122x122 Paintings on Masonite. Louisiana: Louisianna Museum of Modern Art

-AA.VV. (1990). Ian Mckeever. Paintings 1978-1990. Londres: Witchapel Art Gallery

-ANDERSEN, T., ZACHAROPOULOS, D., KIRKEBY, P. (1989). Per Kirkeby. Pinturas, esculturas, grabados y escritos. Valencia, IVAM Centre del Carme

-BALZAC de, H. (2011). La obra maestra desconocida. Madrid, Casimiro

-BRUSATIN, M. (1987). Historia de los colores. Barcelona, Paidós Estética

-BRYSON, N. (1991). Visión y pintura. La lógica de la mirada. Madrid, Alianza Editorial

-CELANT, G. (2007). Anselm Kiefer. Milán: Ed. Skira

-DIDI-HUBERMAN, G. (2007). La pintura encarnada. Valencia, Pre-Textos

-DORAN, M. (1980). Sobre Cézanne. Barcelona, Gustavo Gili

-GAYFORD, M. HOCKNEY, D. (2011). David Hockney. El gran mensaje. Conversaciones con Martin Gayford. Madrid, La Fábrica

-KERTESS, K. (1997). Joan Mitchell. New York: Harry N. Abrams

-LHOTE, A. (1985). Tratado del paisaje. Barcelona: Poseidón

-NESBITT J. (2008). Peter Doig. Londres: Tate Publishing

-RUBIO JIMÉNEZ. J. (1996). Carlos de Haes, un maestro del paisaje del siglo XIX [catálogo de exposición] Zaragoza: Ibercaja

-SOLANA, G. (2014). Cézanne Site/ non site. [catálogo de exposición] Madrid: Museo Thyssen Bornemizsa

-VERGARA, A. (2010). Patinir. Estudios y catalogo. Madrid: Museo del Prado

-WILDENSTEIN, D. (2003). Monet o el triunfo del impresionismo. Colonia: Taschen

Gehiago sakontzeko bibliografia

-BERGER, J. (1998). Algunos pasos hacia una pequeña teoría de lo visible. Madrid: Ardora exprés



-DIDI-HUBERMAN, G. (2007). La pintura encarnada. Valencia: Pre-Textos



-DORAN, M.( 1980). Sobre Cézanne. Barcelona: GG



-GROYS, B. (2015). Volverse público. Las transformaciones del arte en el ágora contemporánea. Buenos Aires, Caja Negra editora



-INGOLD, T. (2018). La vida de las líneas. Santiago de Chile, Editorial Universidad Alberto Hurtado



-LÓPEZ SILVESTRE, F. (2013). Los pájaros y el fantasma. Una historia del artista en el paisaje. Salamanca, Ediciones Universidad de Salamanca



-MADERUELO, J. (2006). Paisaje y pensamiento. Madrid, Abada Editores



-MERLEAU PONTY, M. (2012). La duda de Cézanne. Madrid, Casimiro



-MITCHELL, W.J.T. (2002). Landscape and power. Chicago: The University of Chicago Press



-ROGER, A. (2007). Breve tratado del paisaje. Madrid: Biblioteca Nueva



-TAFALLA, M. (2019). Ecoanimal. Una estética plurisensorial, ecologista y animalista. Madrid: Plaza y Valdés



Aldizkariak

-AA. VV., (2013). Paesaggio. Ant espacio y Blauer Hase editores



-Actas de los cursos de Arte y Naturaleza del CDAN (https://tienda.cdan.es/publicaciones/actasde-



los-cursos-de-arte-y-naturaleza-del-cdan/)



-La Casa encendida. Un encuentro vegetal. https://www.lacasaencendida.es/storage/



9805/12674-ca45-cuaderno_encuentro_vegetal.pdf



-Stellae* (https://ojs.labcom-ifp.ubi.pt/stellae)



Estekak

-Plataformas:



https://montanhamagica.ubi.pt/



http://www.eremuak.net/



http://www.azala.es/es/



http://www.bulegoa.org



http://www.consonni.org



https://www.lataller.com



http://www.okela.org/eu







-Museos, centros de arte:



http://www.cdan.es/



https://www.tabakalera.eu/es



https://bilbaoarte.org/



http://carrerasmugica.com/



http://espaciomarzana.com/



https://www.guggenheim-bilbao.eus/



https://www.santelmomuseoa.eus



https://www.artium.org/



https://www.lacasaencendida.es/



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak