Arkitektura Parametrikoa eta Fabrikatze Digitala28107
- Ikastegia
- Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
- Titulazioa
- Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 5
- Kreditu kopurua
- 5
- Hizkuntzak
- Ingelesa
- Kodea
- 28107
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
El uso de herramientas digitales va mas allá del control geométrico de la forma arquitectónica, ofreciendo herramientas tanto de dibujo como de parametrización y generación de formas. La fabricación digital permite además integrar en la Arquitectura la posibilidad de ensayar en el plano físico el comportamiento de dichas formas, no solo desde el punto de vista del diseño sino de su comportamiento estructural, adecuación de los materiales, relación del edificio con el medio ambiente. Esta asignatura pretende introducir al alumno en estos procesos de diseño como vía de exploración y ampliación de los conocimientos adquiridos a lo largo del grado.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
DESKRIBAPENA
Tresna digitalen erabilpena arkitektura formaren kontrol geometrikotik harantz doa, marrazketa, parametrizazio eta forma sorrera tresnak eskeiniz. Fabrikazio digitalak, gainera, forma horien portaera maila fisikoan saiatzeko aukera arkitekturan integratzea baimentzen du, ez diseinuaren ikuspegitik bakarrik, bere egitura-portaera, materialeen egokitzapena, eraikinak ingurumenarekin duen erlazioaren ikuspegitik ere. Ikasgai honek ikaslea diseinu prozesu hauetan sarrarazi nahi du, esploratze bide eta Graduan zehar bereganatutako ezagueraren handipen bezala.
GAITASUNAK
Gaitasuna berrikuntza kudeatu eta zabaltzeko.
Gaitasuna berrikuntzari lotutako giza baliabideak aztertzeko.
Gaitasuna berritzeko eta berrikuntzaren garrantziaz ohartzeko.
HELBURUAK
Arkitektura prozesuan 3D modelatze tresnen oinarrizko ezagutza.
Arkitektura prozesuan algoritmo sortze eta sortze-prozesu tresnen oinarrizko ezagutza.
Arkitektura diseinuaren gauzatzearekin bat datozen Fabrikatze Digital tresnen erabilpenaren oinarrizko ezagutza.
Prozesu parametrikoak eta Fabrikatze Digitalaren oinarrien Arkitekturan ezarpenarenezagutza.
Modelo parametrikoak eraikitzeko eta modelo digitala modelo fisikoraino eramateko prozesuaren garapena burutzeko ahalmena.
Arkitektura-diseinuaren esparruan teknologia berriak ezartzeko ahalmena.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. modulua. 3D modelatze tresnak.
2. modulua. Diseinu parametriko tresnak I. Geometria eta Parametrizazioa.
3. modulua. Diseinu parametriko tresnak II. Formaren kontrola eta portaera fisikoa.
4. modulua. Fabrikatze Digital tresnak.
5. modulua. Diseinu eta Fabrikatze Digital tailerra.
MetodologiaToggle Navigation
4 modulu tematiko eta Diseinu eta Fabrikatze Digital tailer batean garatuko da ikasgaia.
Lau lehenak alderdi teoriko bat izango dute tresnak ezagutzeko eta hauek aste praktikoetan erabiliko dira. Modulu bakoitzaren alde praktikoak tailer formatua izango du eta ikasleek moduluarekin bat datozen tresnak erabiliz proposatutako gaiaren inguruko proiektu bat garatuko dute.
Azken modulua erabat praktikoa izango da eta bertan praktika bat egingo da, taldeetan, aurreko moduluetan lortutako ezagutza balioan jarriko delarik. Proiektu baten garapena izango da eta aurretik azaldutako tresna guztiak edo batzuk erabiliko dirabere prozesuan. Proiektu honen helburua modelo fisiko, prototipo edo bizigarriak diren elementuak eraikitzea izango da.
Taldeko lanaren bitartez kooperatze lana bultzatuko duten metodologia eraginkorrak erabiliko dira.
Irakaslegoak gidatutako jardueren bitartez autoikasketa lagunduko da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 100
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Programaren % 100a era jarraian ebaluatuko da (“Normativa de gestión para las enseñanzas de grado y de primer y segundo ciclo para el curso 2014/15” 43. artikuluaren arabera), lehen lau moduluko kalifikazioen % 10ren batze eta bosgarren moduluaren % 60a.
43. artikuluaren arabera, ebaluaketa jarraian parte hartzen ez duen ikasleak ikasgaiaren ezagutza eta gaitasunen jarraipena frogatu dezake azken froga bakar batean eta honek ikasgaiaren notaren % 100 jasoko du. Kasu honetan, ebaluatze jarraian parte hartzeko ezintasuna frogatu beharko du ikasleak ikasgaiaren lehen modulua bukatu baino lehen.
Ikasleak deialdiari uko egin diezaioke azterketa garai ofizialaren hasieraren data baino hamar egun lehenago irakasleari idatziz adierazita.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
En el caso de no obtener calificación de aprobado por curso, el alumno tendrá la posibilidad de hacerlo en la convocatoria extraordinaria, que consistirá en la mejora de los proyectos deficientes o, alternativamente, en la realización de un nuevo ejercicio, quedando este aspecto a juicio del profesor teniendo en cuenta la trayectoria del alumno.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikasgaian eGela erabiliko da: https://egela.ehu.es/
Tresna honen bitartez ikasgaiaren garapenerako beharrezkoak direnoinarrizko material eta apunteak jasoko dituzteikasleek. Era berean, komunikazio birtual bide eta garraio izango da zalantzak argitzeko, dokumentazioa elkarri emateko, praktika taldeak kudeatzeko, etab.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
POTTMANN, Helmut. A. Asperl, M. Hofer, A. Kilian. ARCHITECTURAL GEOMETRY.Bentlet I. Press. Exton, 2007
TERZIDIS, Kostas. ALGORITHMIC ARCHITECTURE. Architectural Press, London, 2006
CARPO, Mario. THE ALPHABET AND THE ALGORITHM. The MIT Press. Massachusetts, 2011
JORMAKKA, Kari. DESIGN METHODS. BIRKHÄUSER, Berlín, Basel, 2007
Gehiago sakontzeko bibliografia
Milena Stavric, Predrag Sidanin, Bojan Tepavcevic. ARCHITECTURAL SCALE MODELS IN THE DIGITAL AGE.
http://icd.uni-stuttgart.de/?p=9338
DOLLENS, Denis. DE LO DIGITAL A LO ANALÓGICO. Gustavo Gili. Barcelona 2002.
GONZALEZ QUINTIAL, Francisco. METODO DE ADAPTACION DE FORMAS DE DOBLE CURVATURA MEDIANTE SUPERFICIES DESARROLLABLES. Tesis Doctoral.
GLYMPH, James. SHELDEN, Dennis. CECCATO, Cristiano. MUSSELA, Judith. SCHOBERB, Hans
A PARAMETRIC STRATEGY FOR FREE-FORM GLASS STRUCTURES USING QUADRILATERAL PLANAR FACETS.Proceedings of the 2002 Annual Conference of the Association for Computer Aided Design In Architecture / Pomona (California) 2002
KOLAREVIC, Branko. ARCHITECTURE IN THE DIGITAL AGE. DESIGN AND MANUFACTURING. Spoon Press. NEW YORK, 2003
SHELDEN, Dennis.
DIGITAL SURFACE REPRESENTATION AND THE CONSTRUCTIBILITY OF GEHRY'S ARCHITECTURE. Thesis Ph.D. Massachusetts Institute of Technology. Dept. of Architecture.
VELTKAMP, Martin. FREE FORM STRUCTURAL DESIGN. IOS Press BV. Amsterdam 2007
JIANLONG, Zhang. CHENGYU, Sun. Tongji University,GLOBAL DESING AND LOCAL MATERIALIZATION. Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2013 http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-38974-0_34
Web helbideak
KHABAZI, Zubin
Generative Algorithms. http://www.grasshopper3d.com/page/tutorials-1
Weaving Patterns.
Porous structures.
PAYNE, Andy
Grasshopper. PRIMER. http://www.liftarchitects.com/downloads/
ISSA, Rajaa
ESSENTIAL MATHEMATICS for computational design.
http://www.digitaltoolbox.info/
http://livecomponents-ny.com/
TaldeakToggle Navigation
61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 11:00-12:30 (1) | ||||
4-5 | 11:00-12:30 (2) | ||||
7-8 | 11:00-12:30 (3) | ||||
10-11 | 11:00-12:30 (4) | ||||
13-14 | 11:00-12:30 (5) |
Irakasleak
61 Ordenagailuko p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 12:30-14:30 (1) | ||||
4-5 | 12:30-14:30 (2) | ||||
7-8 | 12:30-14:30 (3) | ||||
10-11 | 12:30-14:30 (4) | ||||
13-14 | 12:30-14:30 (5) |
Irakasleak
61 Tailerra-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 11:00-15:00 (1) | ||||
6-6 | 11:00-15:00 (2) | ||||
9-9 | 11:00-15:00 (3) | ||||
12-12 | 11:00-15:00 (4) | ||||
15-15 | 11:00-15:00 (5) |