XSLaren edukia
Garapenaren Psikologia Eskola Adinean
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 12 | 18 |
Gelako p. | 48 | 72 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ikasleak, Garapenaren Psikologia Eskola Adinean ikasgaiaren bidez hurrengo 3 gaitasunak landuko ditu:
A) Bilakaeraren psikologiak giza garapenaren arloan eginiko ulertzea eta kontrastatzea, haurtzaroan eta nerabezaroan prozesu horren ezaugarriak hautemateko, familia, gizarte eta eskolaren testuinguruan.
B) Giza garapenaren ezaugarriak eta bizitzaren lehen zikloan bilakaera-prozesua osatzen duten elementuak identifikatzea eta deskribatzea hainbat une eta esparrutan, hezkuntzaren arabera interpretatzeko eta zailtasunak hautemateko.
C) Banaka eta taldeka irizpideak sortzea ikasleen gaitasunak garatzea ahalbidetuko duen hezkuntzako esku-hartzeen plangintza egiteko, erritmo heterogeneoak aintzat hartuz eta hainbat mailatatik abiatuz.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Garapenaren Psikologia: diziplina zientifikoa. Garapenaren azterketarako hurbilpen teorikoak. Garapenaren Psikologiaren ikerketa. Garapenaren nozioaren bilakaera eta hezkuntza prozesuekin duen harremana.
2. Lehen haurtzaroa (0-2 urte). Ezaugarri psikologikoen azterketa eta hezkuntza praktiken eragina haurraren garapen prozesua hobetzeko alderdi guztietan: garapen psikomotorea; adimenaren hastapenak; hizkuntz jabekuntza; gizarte-garapena eta nortasunarena.
3. Bigarren Haurtzaroa (2-6 urte). Garapen fisikoa eta psikomotorea; adimenaren garapena; hizkuntzaren garapena; gizarte-ezagutza eta garapen morala; nortasunaren garapena eta gizarte-harremanak; Garapena optimizatzeko hezkuntza praktikak
4. Eskolako urteak (6-12). Garapen fisikoa eta psikomotorea; adimenaren garapena; hizkuntzaren garapena; gizarte-ezagutza eta garapen morala; nortasunaren garapena eta gizarte-harremanak; Garapena optimizatzeko hezkuntza praktikak
MetodologiaToggle Navigation
Jarduera teoriakoak eta praktikoak tartekatuko dira: klase magistralak, testu edo artikuluen irakurketak, ariketa praktikoak, eztabaidak, bideoak, kasu praktikoen analisia, behaketak, lanen aurkezpenak...
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia fakultateko ebaluaketaren sistema hurrengoa izango da:
Bi ebaluaketa mota izango dira: jarraia eta bakarra.
1-EBALUAZIO JARRAIA
Hiru atal izango ditu:
a) Klaseko praktikak edota lan teoriko-praktikoak: azken notaren %34-40-a
b) Lan modularra: azken notaren %16-20-a
c) Bakarkako froga: azken notaren %40-50-a
Ikasgaia gainditzeko hiru atal hauek egitea beharrezkoa izango da.
2. EBALUAKETA BAKARRA:
Ikasleak, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan, froga teoriko-praktikoa gainditu behar ditu irakasgaia gainditzeko:
- Idatzizko proba TEORIKO-PRAKTIKO indibiduala/k. Ikasgaiaren notaren %100 balioa izango du, baldin eta ikasle horrek diziplina arteko modulu lana egin behar ez badu (moduluaren gida ikusi salbuespenak ezagutzeko). Diziplina arteko modulu lana egin behar dutenentzako, probak ikasgaiaren %80 eta %84 arteko balioa izango dute (diziplina arteko modulu lana moduluan eskatzen den moduan egin beharko da; ikusi moduluko gida). Idatzizko proben atal praktikoa zein teorikoa gainditu beharko dira, eta atal praktikoa egiteko irakasgaian zehar erabilitako materiala erabiliko da. Proben nondik norakoak, atalak eta ehunekoen zehaztapenak irakasgaiaren ikasle gidan jasota egongo dira.
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.
DEIALDIARI UKO EGITEA
Klasera etorri ezin dutenentzat ebaluaketa bakarra planteatzen da. Egoera hauetan irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak
bereganatu dituela egiazta dezan, froga teoriko-praktikoa gainditu behar ditu irakasgaia gainditzeko:
- Idatzizko froga teoriko-praktiko indibiduala. Proba horrek ikasgaiaren notaren %100 izango da, baldin eta ikasle horrek DILAN (edo modulo lana) egin behar ez badu. DILANa egin behar dutenentzako, probak ikasgaiaren %84 izango da.
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez
hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu
beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasten
denetik kontatzen hasita.
DEIALDIARI UKO EGITEA:
Araudiaren arabera (2016ko abenduaren 155ekoa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatekoaren
Gobernu Kontseiluarena, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia onartzeko):
1) Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.
2) Etengabeko ebaluazioaren kasuan azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa denez,
nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin.
3) Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du
automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
OHAR GARRANTZITSUA: Irakasgai honen atalak moduluaren gidan eta irakasgaiaren ikasle gidan zein gela saioetan
zehaztuko dira. Ikasleak gida horiek kontsultatu beharko ditu eta bere taldeko irakaslearekin ager daitezkeen zalantzak argitu beharko ditu.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- Irakasleak sortutako materiala: apunteak, Power-Point aurkezpenak, jarduerak...
- Irakurgaiak
- Moduluko gida
- Ikus-entzuneko materialak.
- egela plataformaren erabilera.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Berger, K.S. (2003). Psicología del Desarrollo. Madril: Editorial Panamericana.
Bermudez, M. P. eta Bermúdez Sánchez, A. M. (2004). Manual de Psicología Infantil. Aspectos evolutivos e intervención psicopedagógica. Madril: Biblioteca Nueva.
Delval, J. (1994). El desarrollo humano. Madril: Siglo XXI.
González, A. M. eta laguntzaileak (1995). Psicología del desarrollo: teoría y prácticas.Málaga: Ediciones Aljibe.
Martín Bravo, C. eta Navarro Guzmán, J. I. (Koord) (2009). Psicología del desarrollo para docentes. Madril: Pirámide.
Mietzel, G. (2005). Claves de la Psicología Evolutiva. Barcelona: Herder.
Palacios, J., Marchesi, A. eta Coll, C. (1991). Desarrollo psicológico y educación, I. Psicología evolutiva. Madril: Alianza.
Palacios, J., Marchesi, A. eta Coll, C. (1999). Garapen psikologikoa eta hezkuntza, I. Psikologia ebolutiboa. UPV-EHUko Argitalpen Zerbitzua.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Hoffman, L., Hall, E. eta Paris, S. (1995). Psicología del desarrollo. Madril: McGraw- Hill.
Lefrançois, G. (1999). El ciclo de la vida. México: Thomson.
Mayor, J. (koord.) (1995). Psicología Evolutiva. Madril: Anaya.
Muñoz García, A. (Koord.) (2010). Psicología del desarrollo en la etapa de educación infantil. Madril: Pirámide.
Muñoz García, A. (Koord.) (2010). Psicología del desarrollo en la etapa de educación primaria.
Papalia, D. (1991). Psicología del desarrollo. De la infancia a la adolescencia. México: McGraw-Hill.
Perinat, A. (2002). Psicología del desarrollo: del nacimiento al final de la adolescencia. Bartzelona: Universidad Oberta de Catalunya.
Rice, F. C. (1997). Desarrollo humano: estudio del ciclo vital. Mexico: Prentice-Hall.
Santrock, J.W. (2002). Psicología del desarrollo en la infancia. Madril: McGraw-Hill.
Shaffer, D.R. (2000). Psicología del desarrollo: infancia y adolescencia. México: Thomson.
Trianes Torres, M.V. eta Gallardo Cruz, J.A. (2003). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares.
Vasta, R., Haith, M.M. eta Millar, S.A. (1996). Psicología infnatil. Barcelona: Ariel.
Aldizkariak
- Europena Journal of Educational Psychology.
- Infancia y Aprendizaje.
- INFAD. Psicología de la Infancia y de la Adolescencia.
- Tantak.
- Hik Hasi.
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 12:30-14:30 | 10:30-12:30 | |||
10-10 | 12:30-14:30 | 10:30-12:30 | |||
12-12 | 12:30-14:30 | 10:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 10:30-12:30 | ||||
4-9 | 10:30-12:30 | ||||
4-15 | 10:30-12:30 | ||||
11-11 | 10:30-12:30 | ||||
13-14 | 10:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 10:30-12:30 | ||||
4-9 | 12:30-14:30 | ||||
4-15 | 10:30-12:30 | ||||
11-11 | 12:30-14:30 | ||||
13-14 | 12:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 10:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:30 | ||||
7-15 | 10:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II