XSLaren edukia
Hezkuntzaren Psikologia
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Pedagogiako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
KONPETENTZIAK (K): ESPEZIFIKOAK (E) ETA ZEHARKAKOAK (Z)
K4E [M033C4; M03CM04]. Gizarte eta hezkuntza prozesuen oinarri psikologikoak eta psikopedagogikoak zehaztea.
K6Z [M033C6; M03CM06]. Gizarte eta hezkuntza gaiei buruzko ideiak, argumentu osagarriak eta abar jendaurrean ahoz komunikatzea.
K7Z [M033C7; M03CM07]. Txosten idatziak egitea, ezarritako irizpide formalak errespetatuz.
K8Z [M033C8; M03CM08]. Banakako zein taldeko ikaskuntza jarduerak eta zereginak egiteko jarrera positiboa erakustea.
IKAS-EMAITZAK (IE)
IE4. Gizarte eta hezkuntza prozesuetan eragina duten aldagai psikologikoen sintesia egitea.
IE6. DILANa (eta beste jarduerak) jendaurrean ahoz aurkeztea, taldearen barruan eta entzuleen aurrean jarrera egokiak mantenduz.
IE7. Hezkuntza prozesu jakin baten azterketa (eta portfolioa) egitea, alderdi didaktikoak, psikologikoak, antolakuntzakoak, soziologikoak eta orientaziokoak kontuan hartuta.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA. Hezkuntzaren Psikologiarako sarrera.
2. GAIA. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuen eredu teorikoak.
3. GAIA. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuetan eragiten duten pertsona barruko faktoreak.
4. GAIA. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuetan eragiten duten pertsonen arteko faktoreak.
MetodologiaToggle Navigation
"Hezkuntzaren Psikologia" irakasgaiko metodologia bat dator UPV/EHUko IKD i3 (https://labur.eus/im2zn) hezkuntza ereduarekin, UPV/EHUko zeharkako gaitasunen katalogoarekin (https://labur.eus/fgGp7), eta EHUagenda 2030eko (https://labur.eus/5gi5S) Garapen Iraunkorreko Helburuekin (GIH): 3. Osasuna eta ongizatea; 4. Kalitatezko hezkuntza; 5. Genero berdintasuna; 10. Desberdintasunak murriztea; 16. Bakea, justizia eta erakunde sendoak; eta, 18 edo 17+1. Hizkuntza eta kultura aniztasuna.
IKD = Ikaskuntza Kooperatibo eta Dinamikoa.
i3 = ikaskuntza x ikerkuntza x iraunkortasuna.
Metodologia hori bermatzeko, ezinbestekoa izango da ikasleek ikasgelako dinamiketan aktiboki parte hartzea (tolerantzia, errespetu eta konfiantza giroan): eztabaidetan parte hartzea, ikus-entzunezko materiala bistaratzea, kasu praktikoak lantzea, etab. Era berean, irakasgaiaren ardura duten irakasleekin zalantza guztiak gelan, telefonoz, posta elektronikoz eta/edo tutoretzetan argitzea gomendatzen zaie ikasleei: https://labur.eus/ycBUM
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaiaren ebaluazioa UPV/EHUko Campus, Fakultate, Sail eta Titulazio bakoitzera egokitzen da, eta prestakuntza-izaerakoa da (feedback/feedforward-arekin). Hori dela eta, ikasleei ebaluazio jarraituaren sistema aukeratzea gomendatzen zaie.
Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute (azaroko lehen astea). Aurkeztu beharreko idazkia hemen eskura daiteke: https://labur.eus/Ba2ZG
Ebaluazio jarraituaren sistema aukeratu zein azken ebaluazioaren sistema aukeratu, ezinbestekoa izango da goiko atalean deskribatutako jarduerak eta ebaluazio-probak egitea, hau da: %15a DILANa; %35a Portfolioa; %50a Testa. Jarduera eta ebaluazio-proba horiek zehatz-mehatz nola egin jakiteko, eGela plataforma birtualean eskuragarri dauden irakasgaiaren gida eta moduluaren gida kontsultatzea gomendatzen da: https://egela.ehu.eus/
Plagioa detektatzen bada edo horren susmoa badago, UPV/EHUren protokoloa aplikatuko da (https://labur.eus/jrdG7). Horrek 0 puntuko kalifikazioa ekarriko luke jarduera edo lan akademikoen azken bertsioan hautematen bada; beraz, gomendatzen da esteka honen jarraibideak hasieratik jarraitzea plagioa saihesteko eta zintzotasun akademikoa betetzeko: https://labur.eus/uZjfo
Horregatik, oso garrantzitsua da irudiak, taulak eta erabilitako informazio iturriak behar bezala aipatzea eta erreferentziatzea. Horretarako, esteka hauetan agertzen diren APA estiloaren (7. edizioa) adibide zehatzak kontsultatzea gomendatzen da:
https://labur.eus/1F1U0
http://hdl.handle.net/10810/42398
Halaber, adimen artifizialaren (itzultzaileak barne) erabilera aitortzea beharrezkoa da honako irizpide hauek erabiliz: https://labur.eus/LLDHk
Gramatika, adierazpena edo ortografia akats posibleak berrikustea, eta hizkuntza inklusiboaren eta ez diskriminatzailearen erabilera babestea garrantzitsua da ere. Gida hurrengo estekan eskura daiteke: https://labur.eus/Sxj8Y
"Graduko titulazio ofizialetako ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudiaren" arabera, nahikoa izango da ohiko deialdiko test motako probara (%50) ez aurkeztea, irakasgaiaren azken kalifikazioa "ez aurkeztua" izan dadin. Araudi osoa hemen dago eskuragarri: https://labur.eus/BzZcy
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
UPV/EHUko posta elektronikoa eta beste zerbitzuak: https://www.office.com/
eGela plataforma birtuala: https://egela.ehu.eus/
Egutegi akademikoa: https://labur.eus/a74ub
Ebaluazio-egutegia: https://labur.eus/Ba2ZG
Eskola ordutegia: https://labur.eus/dyKaI
Tutoretzen ordutegia: https://labur.eus/ycBUM
GAUR: https://gestion.ehu.es/gaur
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Alonso, J. (1997). Motivar para el aprendizaje: Teoría y estrategias. Edebé.
Ausubel, D. P., Novak, J. D., & Hanesian, H. (1992). Psicología educativa. Un punto de vista cognoscitivo. Trillas.
Bixio, C. (2007). ¿Chicos aburridos? El problema de la motivación en la escuela. HomoSapiens.
Bruner, J. (2013). La educación, puerta de la cultura. Antonio Machado.
Carretero, M. (1993). Constructivismo y Educación. Edelvives.
Castejón, J. L., González, C., Gilar, R., & Miñano, P. (2010). Psicología de la Educación. Editorial Club Universitario (ECU).
Clemente, R. A., & Hernández, C. (1996). Contextos de desarrollo psicológico y educación. Aljibe.
Cole, M. (1999). Psicología cultural. Morata.
Coll, C., Martín, E., Mauri, T., Miras, M., Onrubia, J., Solé, I., & Zabala, A. (1993). El constructivismo en el aula. GRAÓ.
Coll, C., Palacios, J., & Marchesi, Á. (2002). Desarrollo psicológico y educación 2. Psicología de la educación escolar. Alianza.
Delval, J. (2000). Aprender en la vida y en la escuela. Morata.
Fernández, P., & Melero, M. A. (1995). La interacción social en contextos educativos. Siglo XXI.
Gil, P. (2008). Hezkuntzaren Psikologiari buruzko hainbat galdera. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/hezkuntza/hezkuntzaren-soziologiari-buruz
Gil, P. (2013). Hezkuntzaren Psikologia: teoria eta praktika. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/psikologia/hezkuntzaren-psikologia
González-Pienda, J. A., González, R., Núñez, J. C., & Valle, A. (2002). Manual de Psicología de la Educación. Pirámide.
Hernández, P. (2005). Educación del Pensamiento y las Emociones: Psicología de la Educación. Narcea.
Idoiaga, N., Yarritu, I., & Axpe, I. (2022). Hezkuntzaren Psikologia Haur eta Lehen Hezkuntzan. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/hezkuntza/hezkuntzaren-psikologia-haur-eta-lehen-hezkuntzan
Losada-Puente, L., & Fiuza, M. J. (2022). Recursos formativos en Psicología de la Educación. Pirámide.
Trianes, M. V. (2012). Psicología del desarrollo y de la educación. Pirámide.
Trianes, M. V., & Gallardo, J. A. (2004). Psicología de la Educación y del Desarrollo en Contextos Escolares. Pirámide.
Santana, L. E. (2015). Orientación educativa e intervención psicopedagógica. Pirámide.
Santrock, J. W. (2021). Psicología de la Educación. McGraw-Hill.
Woolfolk, A. (2010). Psicología Educativa. Pearson.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Aierbe, A. (2005). Intervención psicopedagógica en los trastornos del desarrollo. Aljibe.
Aierbe, A. (2008). Esku-hartze psikopedagogikoa garapenaren nahasteetan. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/psikologia/esku-hartze-psikopedagokikoa
Alarcón, E. (2021). Gestión del trabajo cooperativo en el aula. Pirámide.
Ambrós, A., & Breu, R. (2011). 10 ideas clave. Educar en medios de comunicación. La educación mediática. GRAÓ.
Briones, E., & Gómez-Linares, A. (2016). Psicología para docentes: Guía y casos resueltos aplicando el Aprendizaje Basado en Problemas (ABP). Pirámide.
Chuang, Hsiao-Ping (2005). La comunicación entre el centro educativo y las familias: entrevistas, reuniones e Internet. EUNSA.
Claxton, G. (2001). Aprender: El reto del aprendizaje continuo. Paidós.
Darretxe, L. (2012). Hezkuntza inklusiboa eta aniztasunari arreta. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/hezkuntza/hezkuntza-inklusiboa
Iglesias, J., González, L. F., & Fernández-Río, J. (2017). Aprendizaje cooperativo: Teoría y práctica en las diferentes áreas y materias del curriculum. Pirámide.
Inglés, C. J., Ruiz-Esteban, C., & Torregrosa, M. S. (2019). Manual para psicólogos educativos. Pirámide.
Méndez, F. X., Espada, J. P., & Orgilés, M. (2006). Intervención psicológica y educativa con niños y adolescentes: Estudio de casos escolares. Pirámide.
Merino, E., & Valdivieso, J. A. (2015). Prácticas de Psicología del Aprendizaje Aplicadas al grado en Educación Primaria. Pirámide.
Prados, M. M., Sánchez, V., Sanchéz, I., del Rey, R., Pertegal, M. A., Reina, M. C., Ridao, P., Ortega, F. J., & Mora, J. (2016). Manual de psicología de la educación para docentes en Educación Infantil y Primaria. Pirámide.
Trianes, M. V., & Fernández-Figarés, C. (2009). Aprender a ser personas y a convivir: Un programa para Secundaria. Desclée de Brouwer.
Aldizkariak
WOS/JCR/ESCI
https://jcr.clarivate.com/jcr/browse-categories
Scopus/SJR
https://www.scimagojr.com/journalrank.php
DIALNET
https://dialnet.unirioja.es/metricas/idr
FECYT
https://calidadrevistas.fecyt.es/ranking
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
4-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
4-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
4-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.12 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 3.12 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 3.12 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.12 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA