XSLaren edukia

Hezkuntzaren Psikologia

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Pedagogiako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

KONPETENTZIAK (K): ESPEZIFIKOAK (E) ETA ZEHARKAKOAK (Z)

K4E [M033C4; M03CM04]. Gizarte eta hezkuntza prozesuen oinarri psikologikoak eta psikopedagogikoak zehaztea.

K6Z [M033C6; M03CM06]. Gizarte eta hezkuntza gaiei buruzko ideiak, argumentu osagarriak eta abar jendaurrean ahoz komunikatzea.

K7Z [M033C7; M03CM07]. Txosten idatziak egitea, ezarritako irizpide formalak errespetatuz.

K8Z [M033C8; M03CM08]. Banakako zein taldeko ikaskuntza jarduerak eta zereginak egiteko jarrera positiboa erakustea.



IKAS-EMAITZAK (IE)

IE4. Gizarte eta hezkuntza prozesuetan eragina duten aldagai psikologikoen sintesia egitea.

IE6. DILANa (eta beste jarduerak) jendaurrean ahoz aurkeztea, taldearen barruan eta entzuleen aurrean jarrera egokiak mantenduz.

IE7. Hezkuntza prozesu jakin baten azterketa (eta portfolioa) egitea, alderdi didaktikoak, psikologikoak, antolakuntzakoak, soziologikoak eta orientaziokoak kontuan hartuta.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA. Hezkuntzaren Psikologiarako sarrera.

2. GAIA. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuen eredu teorikoak.

3. GAIA. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuetan eragiten duten pertsona barruko faktoreak.

4. GAIA. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuetan eragiten duten pertsonen arteko faktoreak.

MetodologiaToggle Navigation

Gelako metodologia UPV/EHUren IKD i3 ereduan oinarritzen da. Eredu hori bat dator zeharkako gaitasunen katalogoarekin eta EHUagenda 2030eko Garapen Iraunkorreko Helburuekin (GIH): 3. Osasuna eta ongizatea; 4. Kalitatezko hezkuntza; 5. Genero berdintasuna; 10. Desberdintasunak murriztea; 16. Bakea, justizia eta erakunde sendoak; eta, 18 edo 17+1. Hizkuntza eta kultura aniztasuna.

IKD = Ikaskuntza Kooperatibo eta Dinamikoa.

i3 = ikaskuntza x ikerkuntza x iraunkortasuna.



Metodologia hori bermatzeko, ezinbestekoa izango da ikasleek ikasgelako dinamiketan aktiboki parte hartzea (tolerantzia, errespetu eta konfiantza giroan): eztabaidetan parte hartzea, ikus-entzunezko materiala bistaratzea, kasu praktikoak lantzea, etab.

Era berean, irakasgaiaren ardura duten irakasleekin zalantza guztiak gelan, telefonoz, posta elektronikoz eta/edo tutoretzetan argitzea gomendatzen zaie ikasleei: https://labur.eus/ycBUM

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgaiaren ebaluazioa UPV/EHUko Campus, Fakultate, Sail eta Titulazio bakoitzera egokitzen da, eta prestakuntza-izaerakoa da (feedback/feedforward-arekin). Hori dela eta, ikasleei ebaluazio jarraituaren sistema aukeratzea gomendatzen zaie.

Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute (azaroko lehen astea). Aurkeztu beharreko idazkia hemen eskura daiteke: https://labur.eus/Ba2ZG

Ebaluazio jarraituaren sistema aukeratu zein azken ebaluazioaren sistema aukeratu, ezinbestekoa izango da goiko atalean deskribatutako jarduerak eta ebaluazio-probak egitea, hau da: %15a DILANa; %35a Portfolioa; %50a Testa. Jarduera eta ebaluazio-proba horiek zehatz-mehatz nola egin jakiteko, eGela plataforma birtualean eskuragarri dauden irakasgaiaren gida eta moduluaren gida kontsultatzea gomendatzen da: https://egela.ehu.eus/

Halaber, UPV/EHUren hizkuntza inklusiboaren eta ez-diskriminatzailearen gidako jarraibideei jarraitzea gomendatzen da (https://labur.eus/cKYzw); bai eta APA 7 araudia, zitazioari eta erreferentziazioari buruzkoa, kontu handiz kontsultatzea eta errespetatzea ere (https://labur.eus/do8lV), plagioa saihesteko eta zintzotasun akademikoa betetzeko (https://labur.eus/Ie4xB). Praktika ez-zintzoak edo iruzurrezkoak antzemanez gero edo susmatuz gero, UPV/EHUren protokoloa aplikatuko da (https://labur.eus/jrdG7).

"Graduko titulazio ofizialetako ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudiaren" arabera, nahikoa izango da ohiko deialdiko test motako probara (%50) ez aurkeztea, irakasgaiaren azken kalifikazioa "ez aurkeztua" izan dadin. Araudi osoa hemen dago eskuragarri: https://labur.eus/BzZcy

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

UPV/EHUko posta elektronikoa eta beste zerbitzuak: https://www.office.com/

eGela plataforma birtuala: https://egela.ehu.eus/

Egutegi akademikoa: https://labur.eus/a74ub

Ebaluazio-egutegia: https://labur.eus/Ba2ZG

Eskola ordutegia: https://labur.eus/dyKaI

Tutoretzen ordutegia: https://labur.eus/ycBUM

GAUR: https://gestion.ehu.es/gaur

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Alonso, J. (1997). Motivar para el aprendizaje: Teoría y estrategias. Edebé.

Ausubel, D. P., Novak, J. D., & Hanesian, H. (1992). Psicología educativa. Un punto de vista cognoscitivo. Trillas.

Bixio, C. (2007). ¿Chicos aburridos? El problema de la motivación en la escuela. HomoSapiens.

Bruner, J. (2013). La educación, puerta de la cultura. Antonio Machado.

Carretero, M. (1993). Constructivismo y Educación. Edelvives.

Castejón, J. L., González, C., Gilar, R., & Miñano, P. (2010). Psicología de la Educación. Editorial Club Universitario (ECU).

Clemente, R. A., & Hernández, C. (1996). Contextos de desarrollo psicológico y educación. Aljibe.

Cole, M. (1999). Psicología cultural. Morata.

Coll, C., Martín, E., Mauri, T., Miras, M., Onrubia, J., Solé, I., & Zabala, A. (1993). El constructivismo en el aula. GRAÓ.

Coll, C., Palacios, J., & Marchesi, Á. (2002). Desarrollo psicológico y educación 2. Psicología de la educación escolar. Alianza.

Delval, J. (2000). Aprender en la vida y en la escuela. Morata.

Fernández, P., & Melero, M. A. (1995). La interacción social en contextos educativos. Siglo XXI.

Gil, P. (2008). Hezkuntzaren Psikologiari buruzko hainbat galdera. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/hezkuntza/hezkuntzaren-soziologiari-buruz

Gil, P. (2013). Hezkuntzaren Psikologia: teoria eta praktika. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/psikologia/hezkuntzaren-psikologia

González-Pienda, J. A., González, R., Núñez, J. C., & Valle, A. (2002). Manual de Psicología de la Educación. Pirámide.

Hernández, P. (2005). Educación del Pensamiento y las Emociones: Psicología de la Educación. Narcea.

Idoiaga, N., Yarritu, I., & Axpe, I. (2022). Hezkuntzaren Psikologia Haur eta Lehen Hezkuntzan. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/hezkuntza/hezkuntzaren-psikologia-haur-eta-lehen-hezkuntzan

Losada-Puente, L., & Fiuza, M. J. (2022). Recursos formativos en Psicología de la Educación. Pirámide.

Trianes, M. V. (2012). Psicología del desarrollo y de la educación. Pirámide.

Trianes, M. V., & Gallardo, J. A. (2004). Psicología de la Educación y del Desarrollo en Contextos Escolares. Pirámide.

Santana, L. E. (2015). Orientación educativa e intervención psicopedagógica. Pirámide.

Santrock, J. W. (2021). Psicología de la Educación. McGraw-Hill.

Woolfolk, A. (2010). Psicología Educativa. Pearson.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Aierbe, A. (2005). Intervención psicopedagógica en los trastornos del desarrollo. Aljibe.

Aierbe, A. (2008). Esku-hartze psikopedagogikoa garapenaren nahasteetan. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/psikologia/esku-hartze-psikopedagokikoa

Alarcón, E. (2021). Gestión del trabajo cooperativo en el aula. Pirámide.

Ambrós, A., & Breu, R. (2011). 10 ideas clave. Educar en medios de comunicación. La educación mediática. GRAÓ.

Briones, E., & Gómez-Linares, A. (2016). Psicología para docentes: Guía y casos resueltos aplicando el Aprendizaje Basado en Problemas (ABP). Pirámide.

Chuang, Hsiao-Ping (2005). La comunicación entre el centro educativo y las familias: entrevistas, reuniones e Internet. EUNSA.

Claxton, G. (2001). Aprender: El reto del aprendizaje continuo. Paidós.

Darretxe, L. (2012). Hezkuntza inklusiboa eta aniztasunari arreta. UPV/EHUko ikasmaterialen sare-argitalpenak. https://ikasmaterialak.ehu.eus/hezkuntza/hezkuntza-inklusiboa

Iglesias, J., González, L. F., & Fernández-Río, J. (2017). Aprendizaje cooperativo: Teoría y práctica en las diferentes áreas y materias del curriculum. Pirámide.

Inglés, C. J., Ruiz-Esteban, C., & Torregrosa, M. S. (2019). Manual para psicólogos educativos. Pirámide.

Méndez, F. X., Espada, J. P., & Orgilés, M. (2006). Intervención psicológica y educativa con niños y adolescentes: Estudio de casos escolares. Pirámide.

Merino, E., & Valdivieso, J. A. (2015). Prácticas de Psicología del Aprendizaje Aplicadas al grado en Educación Primaria. Pirámide.

Prados, M. M., Sánchez, V., Sanchéz, I., del Rey, R., Pertegal, M. A., Reina, M. C., Ridao, P., Ortega, F. J., & Mora, J. (2016). Manual de psicología de la educación para docentes en Educación Infantil y Primaria. Pirámide.

Trianes, M. V., & Fernández-Figarés, C. (2009). Aprender a ser personas y a convivir: Un programa para Secundaria. Desclée de Brouwer.

Aldizkariak

WOS/JCR/ESCI
https://jcr.clarivate.com/jcr/browse-categories

Scopus/SJR
https://www.scimagojr.com/journalrank.php

DIALNET
https://dialnet.unirioja.es/metricas/idr

FECYT
https://calidadrevistas.fecyt.es/ranking

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00

09:00-11:00

4-15

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-11:00

11:00-13:00

4-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00

09:00-11:00

4-15

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I