XSLaren edukia
Hezkuntzaren Psikologia
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
A) 6-12 urteko aldiari dagozkion hezkuntza-prozesuak aztertzea eta ulertzea familian, gizartean eta eskolan, ikaskuntzaren teoria psikologikoen ekarpenak eta gaitasunen irakaskuntzan oinarritutako egungo planteamenduak interpretatuta.
B) Hezkuntza-egoeren irtenbideak identifikatzea eta horien plangintza egitea ikasleen askotariko erritmoak eta gaitasunak aintzat hartuz (norbanako gisa eta familiako eta testuinguru soziokultural jakin bateko kide gisa). Horretarako, hainbat prozedura eta teknika aukeratu eta horien aplikazioa argudiatuko da.
C) Gizarte-trebetasunak izatea testuinguru anitzetan hezkuntza-egoerak ulertzeko eta bideratzeko, eta norberaren eginahalaz eta hausnarketarako gaitasunaz elkarlanari laguntzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA- Hezkuntzaren Psikologia.
2. GAIA- Irakas-ikaskuntzari buruzko hainbat ikuspegi psikologikoak.
3. GAIA- Irakas-ikaskuntzaren aldagai indibidualak edo intra-pertsonalak.
4. GAIA- Irakas-ikaskuntzaren aldagai sozialak edo inter-pertsonalak.
MetodologiaToggle Navigation
Metodologia desberdinen konbinazioa erabiliko da irakasgai honetan: kasu analisiak, diziplinarteko proiektua, klase magistralak, lan kooperatiboa... Ezinbestekoa izango da ikasleak errol aktibo bat hartzea.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
1-EBALUAZIO JARRAIA
Gainditu beharreko bi atal izango ditu:
1.1. ATALA: azken notaren %36 eta %70 artean
• Irakasgaiari dagozkion banaka zein taldeko jarduerak, gelakoak eta gelatik kanpo (ikasle gidan eta gela saioetan zehaztuko direnak): azken notaren %20 eta %50 artean.
• Diziplina arteko modulu lana: azken notaren %15 eta %20 artean.
• Gelako jarrera eta jokabide egokia eta errespetuzkoa.
1.2. ATALA: Idatzizko froga indibiduala: amaierako notaren %65 eta %30 artean.
Irakasgaia gainditzeko aurretik aipatutako ATAL GUZTIAK egin beharko dira, eta irakasgaiaren jarduerak eta irakasgaiaren azken froga indibiduala GAINDITU BEHARKO dira ikasle gidan kontrakoa zehaztu ezean .
Ikasketa emaitzak eta ebaluazio irizpideak irakasleak argituko ditu ikasle gidan.
Ebaluazio formatiboa izango da: ikasleen ikaskuntza errazteko, irakasgaiaren eta gelako lanen jarraipena egingo da.
2. AZKEN EBALUAZIOA:
Ikasleak, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan, froga teoriko-praktikoa gainditu behar ditu irakasgaia gainditzeko:
- Idatzizko proba TEORIKO-PRAKTIKO indibiduala/k. Ikasgaiaren notaren %100 balioa izango du, baldin eta ikasle horrek diziplina arteko modulu lana egin behar ez badu (moduluaren gida ikusi salbuespenak ezagutzeko). Diziplina arteko modulu lana egin behar dutenentzako, probak ikasgaiaren %80 eta %84 arteko balioa izango dute (diziplina arteko modulu lana moduluan eskatzen den moduan egin beharko da; ikusi moduluko gida). Idatzizko proben atal praktikoa zein teorikoa gainditu beharko dira, eta atal praktikoa egiteko irakasgaian zehar erabilitako materiala erabiliko da. Proben nondik norakoak, atalak eta ehunekoen zehaztapenak irakasgaiaren ikasle gidan jasota egongo dira.
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.
DEIALDIARI UKO EGITEA
Araudiaren arabera (2016ko abenduaren 155ekoa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatekoaren Gobernu Kontseiluarena, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia onartzeko):
1.– Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «Ez aurkeztuta» kalifikazioa jasoko dute.
2.– Etengabeko ebaluazioaren kasuan azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40-a edo hori baino txikiagoa bada, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaera. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
3.– Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
OHAR GARRANTZITSUA: Irakasgai honen atalak moduluaren gidan eta irakasgaiaren ikasle gidan zein gela saioetan zehaztuko dira. Ikasleak gida horiek kontsultatu beharko ditu eta bere taldeko irakaslearekin ager daitezkeen zalantzak argitu beharko ditu.
*OHAR GARRANTZITSUA: COVID-19
Covid-19tik eratorritako egoerak hala eskatuko balu, ebaluazio sistema ez presentziala izango litzateke eta e-gela eta Black board collaborate bidez aurrera eramango litzateke, azken ebaluazio proba barne.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
1. Apunteak
2. Analisirako kasuak
3. Ikusentzunezko materialak
4. Ordenagailua
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Coll, C., Palacios, J., y Marchesi, A. (Eds.) (1991). Desarrollo Psicológico y Educación,II. Psicología de la Educación. Madrid: Alianza.
Mietzel, G. (2003). Claves de la Psicología. Herder Editorial.
Navarro, J. I., y Martín, C. (2010). Psicología de la educación para docentes. Madrid: Pirámide.
Trianes , Mª V., eta Gallardo Cruz, J. A. (Coords.) (2004). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Alonso Tapia, J. (1997). Motivar para el aprendizaje: teoría y práctica. Barcelona: Edebé.
Ausubel, D. P., Novak, J. D., y Hanesian, H. (1978). Psicología Educativa: un punto de vista cognoscitivo. México: Trillas.
Bandura, A. (1982). Teoría del aprendizaje social. Madrid: Espasa-Calpe.
Carretero, M. (1993). Constructivismo y educación. Zaragoza: Edelvives.
Coll, C. (1987). Psicología y Curriculum. Barcelona: Laia.
Coll, C. (coor.) (1998). Psicología de la Educación. Barcelona: Edhasa.
Delval, J. (1983). Crecer y pensar. La construcción del conocimiento en la escuela.
Barcelona: Laia.
Gardner, H. (1993). Inteligencias múltiples. La teoría en la práctica. Barcelona: Paidós.
González-Pienda, J. A. (Coord.) (2002). Manual de picología de la educación. Madrid:Pirámide.
Hargreaves, D. (1975). Las relaciones interpersonales en la educación. Madrid:
Narcea.
Mayer, R.E. (2002). Psicología de la educación. El aprendizaje en las áreas del
conocimiento. Madrid: Pearson Education.
Mayor, J. (1985). Psicología de la Educación. Madrid: Anaya.
Novak, J.D. (1982). Teoría y práctica de la educación. Madrid: Alianza.
Puente Ferreras, A. (1994). Estilos de aprendizaje y enseñanza. Madrid: CEPE.
Puente Ferreras, A. (2003). Cognición y aprendizaje. Fundamentos psicológicos.
Madrid: Pirámide.
Trianes, Mª V. (Coord.) (1994). Psicología de la educación para profesores.
Madrid: Pirámide.
Vila, I. (1998). Familia, escuela y comunidad. Barcelona: Horsori.
Woolfolk, A. y McCune, C. (1984). Psicología de la educación. Madrid: Narcea.
Woolfolk, A. (2006). Psicología educativa. México: Pearson Education.
Aldizkariak
European Journal of Educational Psychology
Revista de Psicología de la Educación
Infancia y Aprendizaje
C¿E. Cultura y Educación
Tantak
Hik Hasi
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- DUQUE INGUNZA, AINARA
- RUIZ DE LUZURIAGA URTIAGA, AITOR XABIER
- SAINZ DE LA MAZA SAN JOSE, MARTIN
TaldeakToggle Navigation
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 17:00-19:00 | ||||
18-18 | 16:00-18:00 | ||||
21-21 | 16:00-18:00 | ||||
30-30 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2024-05-29 16:30
- Ekain : 2024-06-21 16:30
Ikasgela(k)
- eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-17 | 16:00-18:00 | ||||
19-20 | 16:00-18:00 | ||||
22-29 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2024-05-29 16:30
- Ekain : 2024-06-21 16:30
Ikasgela(k)
- eAULA 1-2 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 1-2 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 1-2 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
46 Gelako p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-17 | 14:00-16:00 | ||||
19-20 | 14:00-16:00 | ||||
22-29 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2024-05-29 16:30
- Ekain : 2024-06-21 16:30
Ikasgela(k)
- eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
47 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 16:00-18:00 | ||||
18-18 | 14:00-16:00 | ||||
21-21 | 14:00-16:00 | ||||
30-30 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2024-05-29 16:30
- Ekain : 2024-06-21 16:30
Ikasgela(k)
- eAULA 3-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 3-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 3-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 3-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
47 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-17 | 14:00-16:00 | ||||
19-20 | 14:00-16:00 | ||||
22-29 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2024-05-29 16:30
- Ekain : 2024-06-21 16:30
Ikasgela(k)
- eAULA 3-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 3-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 3-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA