Gaia
Adimendun kontrola
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgaiaren helburu nagusia Konputazio Adimenduneko teknikak aurkeztea da, dauden kontrol-estrategietara argi eta garbi bideratuta.Irakasgai honen helburua teknika horien printzipioak garatzea da, ondoren Kontrolaren Teoria bezalako eremu jakin batean erabil daitezkeen ezaugarri jakin batzuetan eragiteko.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ARTAZA FANO, FERNANDO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Sistemen Ingeniaritza eta Automatika | fernando.artaza@ehu.eus |
GOMEZ GARAY, VICENTE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Sistemen Ingeniaritza eta Automatika | vicente.gomez@ehu.eus |
IRIGOYEN GORDO, ELOY | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Sistemen Ingeniaritza eta Automatika | eloy.irigoyen@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Adquirir una formación avanzada y multidisciplinar en ambitos de la automatización y control | 33.0 % |
Aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con el área de la automatización y control de procesos. | 38.0 % |
Observar con espíritu crítico la evolución de disciplinas relacionadas con la automatización y control con objeto de introducir innovación tecnológica en el desarrollo de sistemas | 28.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 18 | 27 | 45 |
Gelako p. | 12 | 18 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 25.0 | 40 % |
Azalpenezko eskolak | 50.0 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 0.0 % | 20.0 % |
Garatu beharreko galderak | 0.0 % | 20.0 % |
Idatzizko azterketa | 50.0 % | 70.0 % |
Lan praktikoak | 0.0 % | 30.0 % |
OTROS | 0.0 % | 10.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Hona hemen gaitasun horiekin lotuta espero diren ikaskuntza-emaitzak:RA1. Trebetasuna erakutsiko du kontrol adimenduneko sistemen ariketak ebazterakoan, aukeratutako paradigmak (adimen konputazionalaren alorrekoak) hautatu, diseinatu eta balioztatzeari dagokionez.
RA2. Hautatutako kontrol adimenduneko estrategiaren diseinuaren faseak esperimentalki baliozkotzeko beharrezkoak diren laborategiko esperientziak diseinatzen eta lortutako datuak interpretatzen jakingo du.
RA3 Kontrol adimenduneko sistemen errealitatearekin, erabilgarritasunarekin eta inplementazioarekin lotutako alderdiak ezagutuko ditu.
RA4 Aplikazio praktiko baterako proposatzen den kontrol adimenduneko sistemaren/estrategiaren diseinua defendatzen jakingo du, modu justifikatu, egituratu eta dokumentatuan.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikaskuntzaren emaitzak eta ikasleen ezagutzak etengabeko ebaluazio prozesu baten bidez ebaluatzen dira.Kasu horretan, ebaluatzeko tresna hauek erabiliko dira:
EBALUAZIO-TRESNA / EBALUATUTAKO IKASTE-EMAITZAK
Idatzizko azken azterketa: 70% RA1, RA3, RA4
Lan praktikoak: 30% RA2, RA3, RA4
- Garapen praktikoa 10%
- Dokumentazioa 20%
Lan praktikoen ebaluazioa argitzea:
• Garapen praktikoa: saio praktikoetan egin beharreko lanen jarraipenaren bidez ebaluatuko da. (%10)
• Dokumentazioa: entregatutako lanak ebaluatuko dira, egiturari eta edukiari dagokienez, bai eta entregaren formaltasuna ere (formatua, kalitatea, epea). (%20)
o Aurkeztutako lanari buruzko ahozko azalpena eska dezake irakasleak.
Irakasgaia gainditzeko, 5 puntu edo gehiago lortu beharko dira guztira (gehienez ere 10 puntu), aurreko taulan adierazitako tresnen bidez. Azken azterketa idatzian, gutxienez, 10etik 5 lortu beharko dira.
Deialdi arruntean idatzizko azterketa gainditzen ez duten ikasleek aparteko deialdian aurkezteko aukera izanen dute, eta ikasturtean lan praktikoetan lortutako puntuazioari eutsiko diote.
Etengabeko ebaluazioak bi ikasturte iraunen du.
Ikasleek eskubidea izanen dute etengabeko ebaluazioari uko egiteko. Kasu horretan, dagokion araudian jasota dagoen bezala, horren berri eman beharko du eta uko egite hori idatziz aurkeztu beharko du ezarritako epean, deialdi arrunta aztertu baino hilabete lehenago gehienez.
Osasun-baldintzek irakaslana egitea eta/edo aurrez aurreko ebaluazioa egitea eragozten badute, bertaratu gabeko modalitate bat aktibatuko da, eta ikasleei horren berri emango zaie unean-unean.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdia gainditzen ez duten ikasleek deialdi berezian aurkezteko eskubidea izanen dute, ikasturtean lan praktikoetan lortutako puntuazioari eutsiz.Deialdi berezia ebaluatzeko, deialdi arrunteko ebaluazio tresnen taulan ageri diren ponderazioak erabiliko dira.
Azterketa bereziaren ebaluazioa argitzea:
- Berezia: Ezohiko deialdian egingo da. Azterketa horretan, lauhileko osoan ematen den irakasgai motaren araberako orduen araberako ebaluazio proportzionala eginen da.
Irakasgai-zerrenda
EDUKI TEORIKOA=================
1. GAIA. KONTROL ADIMENDUNAREN SARRERA. Adimen artifiziala. I.A.ren zerrenda Ingeniaritzarekin. Konputazio adimenduna kontrol automatikoan. Aplikazio eremuak. Irtenbide hobetuak teknika klasikoen aurrean. Aplikazio ezaugarriak.
2. GAIA. NEURONA-SAREAK. Kontrol adimendunaren aplikazioaren adibidea: iMOa-NMPC. Sare neuronal artifizialak. RNAren sailkapena. Kontrolatu beharreko arazoak. RNAen entrenamendua.
3. GAIA. ARAUETAN OINARRITUTAKO SISTEMAK. Industria-aplikazioen esparruko arauetan oinarritutako sistemak. Sistema adituak. Arauen adierazpena [If-Then]. Kontrol sistemetan ezartzearen abantailak eta eragozpenak.
4. GAIA. LOGIKA LAUSOA. Informazioaren definizio lausoa/lausoa. Testuinguru industriala enuntziatu lausoetarako. Soluzio industrialetarako teknika berriekin inplementatzea.
5. GAIA. ALGORITMO GENETIKOAK. Konputazio ebolutiboa eta algoritmo genetikoak. AG baten arkitektura. Konplexutasun handiko kontrol-arazoak. AG aldatuak.
EDUKI PRAKTIKOA
==================
1. PRAKTIKA. NEURONA-SAREAK.
2. PRAKTIKA. LOGIKA LAUSOA - I.
3. PRAKTIKA. LOGIKA LAUSOA - II.
4. PRAKTIKA. ALGORITMO GENETIKOAK - I.
5. PRAKTIKA. ALGORITMO GENETIKOAK - II.
6. PRAKTIKA. APLIKAZIO PRAKTIKOA.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Teoriari laguntzeko gardenkiei buruzko dokumentazioa, mintegiak eta laborategia irakasgaiaren gela birtualean daude.Oinarrizko bibliografia
Algoritmos GenéticosAutor: Vicente Gómez, 2008
Editorial: Depto de Publicaciones de la ETSI de Bilbao, ISBN: 8-4958-0943-8
Genetic Algorithms in Search, Optimization and Machine Learning
Autor: David Goldberg, 1989
Editorial: Addison-Wesley, ISBN: 0-2011-5767-3
Advances in Intelligent Control
Autor: C. J. Harris, 1994
Editorial: Taylor & Francis,ISBN: 0-7484-0066-4
Intelligent Control Systems
Autor: M. M. Gupta; N. K. Sinha.
Editorial: IEEE Press, ISBN: 0-7803-1063-2
Foundations of Fuzzy Control
Autor: Jan Jantzen, 2007
Editorial: John Williams & Sons, ISBN: 0-4700-2963-3
Aldizkariak
IEEE Computacional Intelligence SocietyIEEE Computational Intelligence Magazine
IEEE Transactions on Neural Networks
IEEE Transactions on Fuzzy Systems
IEEE Transactions on Evolutionary Computation
International Neural Network Society, Neural Networks (Elsevier)
Neurocomputing
Neural Computation
Evolutionary Computation (MIT Press)
Fuzzy Sets and Systems (Elsevier)
Estekak
IEEE Computacional Intelligence Society, http://ieee-cis.org/pubs/tnn/Illinois Genetic Algorithms Laboratory, http://www.illigal.uiuc.edu/web/
Grupo de Inteligencia Computacional (UPV/EHU,
http://www.ehu.es/ccwintco/index.php/Portada
DemoGNG (Version 1.5), http://www.neuroinformatik.ruhr-unibochum.de/ini/VDM/research/gsn/DemoGNG/GNG.html
Palisade, http://www.palisade.com/
Web de Moshe Sipper, http://www.moshesipper.com/
Web de Carlos Coello, http://www.lania.mx/~ccoello/EMOO/