XSLaren edukia

Gaitasunak

  • Ikaslea beste batzuek itsasoko ingurumenari buruz egindako lana irakurtzeko, erabiltzeko eta modu egokian erreferentzia egiteko gai, izaera kritikoarekin aztertzeko gai, eta informazio zientifiko konplexua laburtzeko eta interpretatzeko gai izan dadila.
  • Ikaslea ebazteko dagoen gai zientifiko bat identifikatzeko, gai horren egoera testuinguru batean sartzeko eta informazioa modu egokian jasotzeko gai izan dadila.
  • Ikaslea itsasoko ingurumenari buruzko datuak (esparrukoak eta laborategikoak) biltzeko, erregistratzeko eta aztertzeko (tratamendua eta konputerizazioa) gai izan dadila, azken belaunaldiko tekniken eta ekipamenduaren bidez.
  • Ikaslea ozeanografia-ezagutza aplikatzeko gai izan dadila, ingurumenaren eta itsasoko baliabideen kudeaketa iraunkorrari laguntzeko.
  • Ikaslea planteatutako gaia ebatz dezakeen ikerlana planteatzeko gai izan dadila (hipotesia, helburuak, baliabideak, diseinu esperimentala eta abar).
  • Ikasleak diziplina anitzeko hurbilketen balioa eta beharra jakin eta uler ditzala ezagutzan aurrera egiteko; baita gaur egungo hainbat gai ere ikerketaren mugan eta horiek ikertzeko erabiltzen diren teknika asko.
  • Ikasleak gaitasunak izan ditzala itsasoko datuen prozesamenduan eta azterketan, eta ikerketa aurreratuko banakako proiektu baten bidez eskuratutako ikerketa-esperientzia izan dezala.
  • Ikasleak goi-mailako hezkuntza ager dezala ingurumenean eta itsasoko baliabideetan, hurbilketa praktiko eta analitiko baten eta zenbakizko hurbilketaren bidez.
  • Ikasleak ikerketa-proiektu bat nola diseinatzen eta egiten den, ikerketa lanak nola garatzen eta ondorio egokiak ateratzen diren, eta ikerketaren emaitzak nola jakinarazten diren (komunikazioen, artikuluen eta bestelakoen bidez) jakin dezala.
  • Ikasleak ingurumeneko itsas zientzietan erabilitako terminologia, nomenklatura eta sailkapen-sistemak jakin eta uler ditzala.
  • Ikasleak ozeanografiaren lau diziplinetako (hots, ozeanografiko biologiko, kimiko, geologiko eta fisikoko) ozeano-prozesuak jakin eta uler ditzala, maila aurreratuan; baita itsasoko mundua denboran eta espazioan hainbat eskalatan modelatzen duten prozesuak ere.
  • Ikasleak prozesu zientifikoa uler dezala eta teoriak, paradigmak, kontzeptuak eta printzipioak ezagutu eta erabil ditzala ingurumenaren eta itsasoko baliabideen esparruan ikerketa sinpleak diseinatzeko eta gauzatzeko.
  • Ikasleak taldean lan egiten jakin dezala, banakako balioak eta balio kolektiboak identifikatuz, erantzukizunak bere gain hartuz eta behar bezala jokabidea izanda; besteen ikuspegiak ezagutu eta errespetatu ditzala eta banakako eta taldeko lana balora dezala, norberaren eta besteen rolak eta talde bateko kideek nola ikasten duten ulertuz.
  • Ikasleak teoria eta praktika jakin eta uler ditzala datuak hartzean, aztertzean eta interpretatzean, itsasoko ingurumen aplikazio esparru zabal batean.
  • Ikasleak trebetasuna ager dezala itsasoa esploratzeko tekniketan, laborategiko analisian eta modelizazio matematikoan.
  • Ikasleak trebetasuna ager dezala itsasoko baliabideen kudeaketan eta garapen iraunkorrean, bai ikuspegi akademikotik bai ikuspegi praktikotik.
  • Ikasleak trebetasuna ager dezala itsasoko ekosistemen osasunean, bai ikuspegi akademikotik bai ikuspegi praktikotik.

XSLaren edukia