Gaia
Hizkuntzaren Didaktika: Ahozko eta Idatzizko Hizkuntzaren Irakaskuntza eta Ikaskuntza
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ENCINAS REGUERO, MARIA DEL CARMEN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Filologia Grekoa | mariadelcarmen.encinas@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer los curriculos de Lenguas de la Educación Secundarioa obligatoria y postobligatoria y sus fundamentos teóricos con el fin de juzgar adecuadamente las propuestas de programa. | 20.0 % |
Contrastar los criterios oficiales con las propuestas vehiculadas en el material escolar para poder establecer criterios de selección de dicho material.Secundaria y conocer las posibilidades expresivas de dichos textos literarios. | 20.0 % |
Detectar las necesidades específicas del alumnado en el orden lingüístico y discursivo a fin de poder ajustar los programas. | 20.0 % |
Controlar y regular los propios modos de exposición con el fin de adaptarlos a distintas audiencias y diferentes objetivos didácticos. | 20.0 % |
Atender a los aspectos contextuales, organizativos, icónicos, conceptuales y formales para valorar los textos y discursos de un modo crítico y elaborar otros. | 10.0 % |
Elaborar secuencias didácticas que fijen prioridades sobre el objeto de enseñanza y el modo y grado de apropiación del mismo llevado a cabo por parte del alumnado. | 10.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 10.0 | 100 % |
Eztabaida taldean | 5.0 | 100 % |
Irakurketak | 10.0 | 10 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 10.0 | 10 % |
Lan-erakusketa | 10.0 | 100 % |
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea | 5.0 | 50 % |
Talde-lana | 25.0 | 50 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 20.0 % | 40.0 % |
Lan praktikoak | 60.0 % | 80.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Gaur egungo hizkuntzak irakasteko metodo aktiboetan oinarritutako ikaskuntza-hizkuntzazko irakaskuntzako testuinguruak diseinatzea.Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasgelan ahozko hizkuntza garatzeko material didaktikoak eraikitzea.
Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasgelan hizkuntza idatzia garatzeko material didaktikoak eraikitzea.
Ahozko eta idatzizko hizkuntza testuinguru elebidun eta eleanitzetan garatzeko proiektu didaktiko-linguistiko berritzaileak diseinatzea.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Bi ebaluazio-modalitate daude:Etengabeko ebaluazioa: ikasleak ikasturtean zehar egindako lan, jarduera edo testen bidez ebaluatuko dira.
Azken ebaluazioa: ikasleak azterketa baten bidez ebaluatuko dira, galdera teorikoak eta/edo praktikoak barne hartuta. Gainera, lanen bat egiteko eta entregatzeko ere eskatuko zaio.
Uko egiteko eskubidea:
1.Etengabeko ebaluazioa:
a. Azken probaren balioa % 40tik gorakoa bada, aurkezten ez den ikaslea ez-aurkeztutzat joko da.
b. Amaierako probarik ez badago edo horren balioa % 40tik beherakoa bada, ikasleak deialdiari uko egin ahal izango dio irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
2. Azken ebaluazioa:
a. Azken probara aurkeztu ez den ikaslea ez-aurkeztutzat kalifikatuko da.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ez-ohiko deialdiko ebaluazio-irizpideak ohiko deialdirako erabiltzen diren berberak izango dira, salbuespen batekin: etengabeko ebaluazioko lanak suspenditzen dituzten ikasleek azken ebaluazioa egin beharko dute ez-ohiko deialdian.Irakasgai-zerrenda
1. EAEko curriculumak.2. Ahozko hizkuntzaren eta idatzizko hizkuntzaren arteko desberdintasunak.
3. Ahozko hizkuntzaren didaktika.
4. Hizkuntza idatziaren didaktika.
5. Kontzientzia metalinguistikoa eta gramatika.
6. Unitate didaktikoak planifikatzea.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
EAEko curriculum-dekretuak.Ikasturtean zehar adierazi eta zehaztuko diren irakurketak.
Oinarrizko bibliografia
Camps, A., Guasch, O. y Ruiz Bikandi, U. (2010). ¿La didáctica de la lengua (las lenguas) y la literatura?. Textos, 55, 71-80.Europako Kontseilua. (2005). Ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluziorako Europako Erreferentzia Markoa. Donostia: Habe.
Ruiz Bikandi, U. (koord.) (2011). Didáctica de la lengua castellana y la literatura. Formación del profesorado. Educación Secundaria. Bartzelona: Graó.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Abascal, D. (2010). ¿Evaluación del uso oral como proyecto de centro¿. Textos, 53, 48-57.Bosch, C. eta Palou, J. (koord.) (2005). La lengua oral en la escuela. Graó.
Calsamiglia, H. eta Tusón, A. (2008). Las cosas del decir. Ariel.
Cassany, D. (2006). Tras las líneas. Sobre la lectura contemporánea. Anagrama.
Cassany, D. (2006). Taller de textos. Leer, escribir y comentar en el aula. Paidós.
Castelló, M. (Koord.) (2007). Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias.
Garzia, J. (2008). Jendaurrean hizlari. Alberdania.
Goikoetxea, N. (2008). Gaitasun komunikatiboa lantzeko proposamena?. Hizpide, 69, 86-105.
Pérez Esteve, P. eta Zayas, F. (2007). Competencia en comunicación lingüística. Alianza.
Tusón, A. (2011). ¿El desarrollo de la competencia comunicativa oral en el aula de lengua?. Textos, 56, 66-74.
Vila, M. (koord.). (2005). El discurso oral formal. Graó.
Zelaieta, E. (2011). Unibertsitateko ikasleen gaitasun komunikatiboa lantzen: taldekako eztabaidak ikasgelan?. Tantak, 23, 57-79.