Gaia

XSLaren edukia

Hizketa Prozesamendua

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Irakasgaiaren helburua ikasleak ahots-seinalearekin eta horiek aztertzeko eta prozesatzeko erabiltzen diren oinarrizko teknikekin ohitzea da. Horretarako, giza hizketaren ekoizpenaren eta giza belarriaren bidezko pertzepzioaren oinarriak deskribatzen dira, ahots-seinalea prozesatzeko oinarrizko teknikak definitzen jarraitzeko. Ikastaroan hainbat ariketa eta praktika sartzen dira, ikasleek kontzeptu horiekin lan egin dezaten.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
HERNAEZ RIOJA, INMACULADA CONCEPCIONEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko KatedradunaDoktoreaElebakarraSeinalearen Teoria eta Komunikazioakinma.hernaez@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Conocer e interpretar los procesos de generación y percepción de la voz humana.25.0 %
Analizar y explicar el análisis temporal y espectral de señales de voz.25.0 %
Manejar las herramientas informáticas básicas para el procesado y tratamiento de la señal de voz.25.0 %
Comprender e interpretar los principales parámetros utilizados en la representación de la señal de voz.25.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala1522.537.5
Ordenagailuko p.304575

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Eskola magistralak37.540 %
Ordenagailuko praktikak, irteerak, bisitak75.040 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Praktiken Memoria/Txostenak30.0 % 60.0 %
Test motako azterketa40.0 % 70.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

1 Ahots-seinalea sortzeko eta hautemateko prozesuak deskribatzea.



2 Ahots-seinalearen denbora- eta maiztasun-irudikapenari buruzko ezagutzak eta hura aztertzeko erabilitako teknikei buruzkoak erakustea



3 Ahots-seinalea ezaugarritzen duten parametro nagusiak neurtzea eta interpretatzea.



4 Ahots-seinalea aztertzeko eta prozesatzeko tresnak erabiltzea.





Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ebaluazio sistema bi multzo bereizitan banatzen da: magistrala eta laborategiko praktikak.

Alderdi magistrala banakako proba idatzi baten bidez ebaluatzen da, galdera laburren eta aukera anitzekoen bidez (% 50).

Laborategiko praktiken partea memorien eta laborategian egindako lanaren bidez ebaluatzen da (% 50).

Zati magistrala zein praktika gainditzeko, 10etik 3 puntu gutxienez lortu behar dira. Irakasgaia gainditzeko, 10etik 5etik gorako azken nota atera behar da kalifikazio guztiak gehitu eta batazbestekoa egin ondoren. Ebaluazio-bloke bakoitza independentea da, eta behin bloke bat gaindituta, ez-ohiko deialdirako gorde ahal izango da.

UKO EGITEA:

Ebaluazio mistoa egin ezin dutenek arrazoiak justifikatu beharko dizkiote irakasle taldeari, indarra duen araudian ezarritako prozedurari jarraikiz. Irakasgaiaren ikaskuntzaren emaitzen lorpena azken ebaluazio baten bidez frogatu ahal izango dute: idatzizko proba bat (% 50 nota) eta laborategiko proba bat (% 50 nota).

Pertsona bat azken proba idatzira aurkezten ez bada, ulertuko da pertsona horrek deialdi horri uko egin diola.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ez ohiko deialdian bi proba egingo dira: bloke magistraleko proba bat eta laborategiko proba bat. Proba bakoitzak azken notaren % 50a balio du eta biak gainditu beharko dira (10tik 5 puntu gutxienez) gaia gainditzeko.



Ebaluazio mistoan parte hartu ez dutela frogatzen duen idazkirik aurkeztu ez duten ikasleek praktikak behar bezala egin dituztela frogatu beharko dute.

Irakasgai-zerrenda

1. Hizketaren ekoizpena eta pertzepzioa

2. Seinaleei buruzko oinarrizko kontzeptuak

3. Sistemei buruzko oinarrizko kontzeptuak.

4. Iturri-iragazki eredua

5. Ahots-seinalearen oinarrizko irudikapenak.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Irakasgaiaren apunteak: magistralak eta praktikak.







Oinarrizko bibliografia

A classical: Fant: Acoustic Theory of Speech Production (1960)

“The Production and Perception of Speech” Mark Tatham Katherine Morton (1997) -several versions and editions

Introduction to Digital Speech Processing, Lawrence R. Rabiner, Ronald W. Schafer

Now Publishers Inc, 2007

Gehiago sakontzeko bibliografia

Speech perception: R. Munkongand B. H. Juang, “Auditory perception and cognition” inIEEE Signal Processing Magazine, vol. 25, no. 3, pp. 98-117, May 2008.doi: 10.1109/MSP.2008.918418



http://auditoryneuroscience.comfor a general understanding of sound and brain.



L. R. Rabiner and R. W. Schafer Theory and Applications of Digital Speech Processing, Prentice-Hall, 2011.







X. Huang, A. Acero, H. Hon. Spoken Language Processing: A Guide to Theory, Algorithm and System Development. Prentice Hall, 2001. (ISBN: 978-0130226167)



L. R. Rabiner, R. W. Schafer. Digital processing of speech signal. Prentice-Hall, 1978. (ISBN: 978-0132136037)



J. G. Proakis, D. G. Manolakis. Digital signal processing. Principles, algorithms and applications (4th edition). Pearson Prentice Hall, 2007. (ISBN: 978-0131873742)



D. Jurafsky, J. H. Martin. Speech and Language Processing (2nd edition). Prentice Hall, 2008. (ISBN: 978-0131873216)

Aldizkariak

Computer Speech and Language



Speech Communication



IEEE Transactions on Audio Speech and Language Processing



IEEE Transactions on Multimedia



Estekak

https://speech.zone/