Gaia
Hizketa Prozesamendua
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgaiaren helburua ikasleak ahots-seinalearekin eta horiek aztertzeko eta prozesatzeko erabiltzen diren oinarrizko teknikekin ohitzea da. Horretarako, giza hizketaren ekoizpenaren eta giza belarriaren bidezko pertzepzioaren oinarriak deskribatzen dira, ahots-seinalea prozesatzeko oinarrizko teknikak definitzen jarraitzeko. Ikastaroan hainbat ariketa eta praktika sartzen dira, ikasleek kontzeptu horiekin lan egin dezaten.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
HERNAEZ RIOJA, INMACULADA CONCEPCION | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Seinalearen Teoria eta Komunikazioak | inma.hernaez@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer e interpretar los procesos de generación y percepción de la voz humana. | 25.0 % |
Analizar y explicar el análisis temporal y espectral de señales de voz. | 25.0 % |
Manejar las herramientas informáticas básicas para el procesado y tratamiento de la señal de voz. | 25.0 % |
Comprender e interpretar los principales parámetros utilizados en la representación de la señal de voz. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 22.5 | 37.5 |
Ordenagailuko p. | 30 | 45 | 75 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 37.5 | 40 % |
Ordenagailuko praktikak, irteerak, bisitak | 75.0 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Praktiken Memoria/Txostenak | 30.0 % | 60.0 % |
Test motako azterketa | 40.0 % | 70.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
1 Ahots-seinalea sortzeko eta hautemateko prozesuak deskribatzea.2 Ahots-seinalearen denbora- eta maiztasun-irudikapenari buruzko ezagutzak eta hura aztertzeko erabilitako teknikei buruzkoak erakustea
3 Ahots-seinalea ezaugarritzen duten parametro nagusiak neurtzea eta interpretatzea.
4 Ahots-seinalea aztertzeko eta prozesatzeko tresnak erabiltzea.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio sistema bi multzo bereizitan banatzen da: magistrala eta laborategiko praktikak.Alderdi magistrala banakako proba idatzi baten bidez ebaluatzen da, galdera laburren eta aukera anitzekoen bidez (% 50).
Laborategiko praktiken partea memorien eta laborategian egindako lanaren bidez ebaluatzen da (% 50).
Zati magistrala zein praktika gainditzeko, 10etik 3 puntu gutxienez lortu behar dira. Irakasgaia gainditzeko, 10etik 5etik gorako azken nota atera behar da kalifikazio guztiak gehitu eta batazbestekoa egin ondoren. Ebaluazio-bloke bakoitza independentea da, eta behin bloke bat gaindituta, ez-ohiko deialdirako gorde ahal izango da.
UKO EGITEA:
Ebaluazio mistoa egin ezin dutenek arrazoiak justifikatu beharko dizkiote irakasle taldeari, indarra duen araudian ezarritako prozedurari jarraikiz. Irakasgaiaren ikaskuntzaren emaitzen lorpena azken ebaluazio baten bidez frogatu ahal izango dute: idatzizko proba bat (% 50 nota) eta laborategiko proba bat (% 50 nota).
Pertsona bat azken proba idatzira aurkezten ez bada, ulertuko da pertsona horrek deialdi horri uko egin diola.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ez ohiko deialdian bi proba egingo dira: bloke magistraleko proba bat eta laborategiko proba bat. Proba bakoitzak azken notaren % 50a balio du eta biak gainditu beharko dira (10tik 5 puntu gutxienez) gaia gainditzeko.Ebaluazio mistoan parte hartu ez dutela frogatzen duen idazkirik aurkeztu ez duten ikasleek praktikak behar bezala egin dituztela frogatu beharko dute.
Irakasgai-zerrenda
1. Hizketaren ekoizpena eta pertzepzioa2. Seinaleei buruzko oinarrizko kontzeptuak
3. Sistemei buruzko oinarrizko kontzeptuak.
4. Iturri-iragazki eredua
5. Ahots-seinalearen oinarrizko irudikapenak.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Irakasgaiaren apunteak: magistralak eta praktikak.Oinarrizko bibliografia
A classical: Fant: Acoustic Theory of Speech Production (1960)“The Production and Perception of Speech” Mark Tatham Katherine Morton (1997) -several versions and editions
Introduction to Digital Speech Processing, Lawrence R. Rabiner, Ronald W. Schafer
Now Publishers Inc, 2007
Gehiago sakontzeko bibliografia
Speech perception: R. Munkongand B. H. Juang, “Auditory perception and cognition” inIEEE Signal Processing Magazine, vol. 25, no. 3, pp. 98-117, May 2008.doi: 10.1109/MSP.2008.918418http://auditoryneuroscience.comfor a general understanding of sound and brain.
L. R. Rabiner and R. W. Schafer Theory and Applications of Digital Speech Processing, Prentice-Hall, 2011.
X. Huang, A. Acero, H. Hon. Spoken Language Processing: A Guide to Theory, Algorithm and System Development. Prentice Hall, 2001. (ISBN: 978-0130226167)
L. R. Rabiner, R. W. Schafer. Digital processing of speech signal. Prentice-Hall, 1978. (ISBN: 978-0132136037)
J. G. Proakis, D. G. Manolakis. Digital signal processing. Principles, algorithms and applications (4th edition). Pearson Prentice Hall, 2007. (ISBN: 978-0131873742)
D. Jurafsky, J. H. Martin. Speech and Language Processing (2nd edition). Prentice Hall, 2008. (ISBN: 978-0131873216)
Aldizkariak
Computer Speech and LanguageSpeech Communication
IEEE Transactions on Audio Speech and Language Processing
IEEE Transactions on Multimedia