Gaia
Politikak eta nazioarteko harremanak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honek bi helburu ditu. Alde batetik, eguneroko nazioarteko harremanen ezagutza eta analisi kritikoa sustatzea; eta, beste aldetik, Nazioarteko Harremanen diziplina akademikoaren teoriak eta aktore garrantzitsuenak ezagutzea ere. Hain zuzen ere, gaur egungo nazioarteko gizartea interpretatzeko lagungarriak izan daitezken egitura, aktoreak, dinamikak eta teoriak aztertzea.Ikasketa prozesu honek gaur egungo nazioarte mailan dauden prozesuak ulertzen lagunduko digu.Eta baita gizateriak XXI. mendean nazioarte mailan aurre egiten dituen arazo eta erroken inguruko jarrera pentsakorra eta kritikoa bultzatzen ere.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
MUGICA CHAO, ITZIAR | Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Ayudante Doctor | Doktorea | Elebiduna | Politika eta Administrazio Zientzia | itziar.mujika@ehu.eus |
ZIRION LANDALUZE, IKER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nazioarteko Zuzenbide Publikoa eta Nazioarteko Harremanak | iker.zirion@ehu.eus |
GARCIA SEGURA, CATERINA | Pompeu Fabra Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Nazioarteko Zuzenbide Publikoa eta Nazioarteko Harremanak | caterina.garcia@upf.edu | |
RUIZ-GIMENEZ ARRIETA, ITZIAR | Madrilgo Unibertsitate Autonomoa | Doktorea | Politika eta Administrazio Zientzia | itziar.ruiz-gimenez@uam.es |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Introducir de manera trasversal la perspectiva de género en todos los contenidos desarrollados. | 25.0 % |
CG416 Capacitar para la aplicación, de forma original y personal, de los marcos teóricos estudiados a la explicación de problemas concretos de la realidad, cercana o mundial, sobre los que puedan centrar su propia investigación. | 25.0 % |
CE423 Desarrollar la capacidad de expresión tanto escrita como oral, a fin de poder plasmar de forma clara, precisa y convincente argumentos debidamente razonados y fundamentados, tanto en los textos que elaboren como en sus presentaciones o participación en clase. | 25.0 % |
CE426 Capacitar para la reflexión y el análisis crítico de los procesos, problemas y políticas relativos a la globalización, el desarrollo y la cooperación internacional. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 18 | 19.5 | 37.5 |
Mintegia | 7.5 | 9 | 16.5 |
Gelako p. | 4.5 | 16.5 | 21 |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio jarraituaOhiko deialdiak bi talde lanak izango ditu; lehena, eskoletan bertan egin eta aurkezteko eta bigarrena eskoletatik kanpo egiteko. Bien helburua ikaslegoak eskoletan aztertutako kontzeptuak, aktoreak, ideak eta teoriei buruz hausnartzea da, beste errealitate batzuetara aplikatuz.
a) Eskoletan egiteko jarduera, hurrengo irizpide hauek oinarrituz:
• 4 pertsonako taldeetan, eskolan batez ere eginda eta eskolan ere aurkeztua.
• Ebaluaketak (irakasgaiaren %20) hurrengo aspektu hauek barne bilduko ditu:
Nazioarteko Harremanen kontzeptu, aktore, ideia eta korronteen ulermena eta lotura.
Hausnarketaren argitasuna eta koherentzia.
Taldearen aurreko aurkezpena.
Aurkezpenaren originaltasuna eta sormena.
b) Eskolak bukatuta egin beharreko lana, hurrengo irizpide hauek jarraituz:
• 4 pertsonako taldeetan, 2.000 hitz (4 orri gutxi gorabehera) izango ditu, bibliografia barne.
• Posta elektronikoaren bidez bidaliko da irakasgaiaren koordinatzaileari eskolan aipatutako data baino lehen.
• Ebaluaketak (irakasgaiaren %80) hurrengo aspektu hauek barne bilduko ditu:
Nazioarteko Harremanen kontzeptu, aktore, ideia eta korronteen ulermena eta lotura.
Hausnarketaren argitasuna eta koherentzia.
Taldearen aurreko aurkezpena.
Aurkezpenaren originaltasuna eta sormena.
Ebaluazio jarraituaren aurreko salbuespena
Arrazoi justifikatuak direla medio, ikasleak ezin badu eskoletara joan, eta aldez aurretik irakasleei esandakoa, bakarkako lan idatzia ahal izango du egin. Lanaren gaia adostu behar izango du irakasgaiaren koordinatzailearekin. Lan honek (derrigorrezko eta osagarrizko) bibliografian oinarritutako ideia eta hausnarketa propioak izango ditu.
Lanak 2.000-2.500 hitz (4-5 orri) izango ditu, bibliografia barne. Posta elektronikoaren bidez bidaliko da irakasgaiaren koordinatzaileari. Irakasleak aipatutako data baino lehen aurkezten ez diren lanak “ez aurkeztuak” izango dira.
Ohiko deialdiari uko egitea
Ohiko deialdiari uko egiteko, egin beharreko bi lanak ez egitea nahiko izango da.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdian ohiko deialdian salbuespen moduan aurreikusitako ebaluazio sistema (goian azaldutakoa) erabiliko da. Ezohiko deialdiari uko egiteko, lana ez aurkeztea nahiko izango da.Irakasgai-zerrenda
1. Nazioarteko Sistemaren oinarriak1.1. Nazioarteko sistemaren kontzeptuak, instituzioak eta aktoreak
1.2. Nazioarteko sistemaren egitura eta dinamikak
2. Nazioarteko Harremanen diziplinari hurbilketa
2.1. 4 Eztabaida nagusiak
2.2. Teoria nagusiak (eta bere barianteak): Errealismoa, Liberalismoa, Nazioarteko Gizartearen Eskola, Konstruktibismo soziala, Feminismoa, Teoria Kritikoa, Posestrukturalismoa, Poskolonialismoa.
3. Nazioarteko Harremanen Teorien analisi aplikatuak
3.1. Bake Eraikuntzaren gaur egungo nazioarteko erregimenaren analisi kritikoa (bake liberalaren eredua) eta horren aurreko alternatibak.
3.2. Ekonomika Politikoaren nazioarteko erregimena.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Arenal, Celestino del y José Antonio Sanahuja (coords.) (2015), Teorías de las relaciones internacionales, Tecnos, Madrid.Brown, Chris y Kirten Ainley (2017), Nazioarteko Harremanak zer diren, UPV/EHU Argitalpen Zerbitzua, Bilbo.
Barbé, Esther (2007), Relaciones internacionales, Tecnos, Madrid.
Gutiérrez-Solana A. (Koord.) (2017), Nazioarteko Harremanetako 14 giltza-hitz, UPV/EHU Argitalpen Zerbitzua, Bilbo.
Pereira, Juan Carlos (coord.) (2013), Diccionario de relaciones internacionales y política exterior, Ariel, Barcelona.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Arenal, Celestino del (2007), Introducción a las relaciones internacionales, Tecnos, Madrid.Calduch, Rafael (1991), Relaciones Internacionales, Ediciones Ciencias Sociales, Madrid.
García Blázquez, Fernando (2009), Historia del mundo sin los trozos aburridos, Ariel, Barcelona.
García Picazo, Paloma (2004), Teoría breve de relaciones internacionales, Tecnos, Madrid.
García Segura, Caterina (Dir.) (2016), La tensión cosmopolita: avances y límites en la institucionalización del cosmopolitismo, Tecnos, Madrid
García Segura, Caterina y Ángel J. Rodrigo (2008), Los límites del proyecto imperial: Estados Unidos y el orden internacional en el siglo XXI, Los Libros de la Catarata, Madrid
Halliday, Fred (2002), Las relaciones internacionales en un mundo en transformación, Los Libros de la Catarata, Madrid.
Iturre, Maite eta Leire Moure (2011), Nazioarteko Erakundeetarako Sarrera: Nazio Batuen kasua, Euskara Errektoreordetza, UPV-EHU.
Pauselli, Gino (2013), “Teorías de Relaciones Internacionales y la explicación de la ayuda externa”, Revista Iberoamericana de Estudios de Desarrollo, 2 (1), 72-92.
Pereira, Juan Carlos (2003), Historia de las relaciones internacionales contemporáneas, Ariel, Barcelona.
Ruiz-Giménez, Itziar (Coord.) (2013), El sueño liberal en áfrica Subsahariana: debate y controversias sobre la construcción de la paz, Los Libros de la Catarata, Madrid.
Ruiz-Giménez, Itziar (2005), La historia de la intervención humanitaria. El imperialismo altruista, Catarata, Madrid.
Sodupe, Kepa (2003), La teoría de las relaciones internacionales a comienzos del siglo XXI, Universidad del País Vasco, Leioa.
Aldizkariak
Anuario de los Cursos de Derecho Internacional y Relaciones Internacionales de Vitoria-Gasteiz.Revista CIDOB d'Afers Internacionals: https://www.raco.cat/index.php/RevistaCIDOB
Revista Relaciones Internacionales (UAM): http://www.relacionesinternacionales.info/ojs/index.html
Revista Electrónica de Estudios Internacionales (REEI): http://www.reei.org/
Política Exterior: https://www.politicaexterior.com/
Tiempo de Paz: Tiempo de Paz: www.mpdl.org/espacios-mpdl/revista-tiempo-paz#sthash.qitYEnAW.gYbcFGXJ.dpbs
Boletín del Real Instituto Elcano: http://www.realinstitutoelcano.org/boletin.asp
Foreign Affairs (gaztelerazko edizioa): http://www.foreignaffairs-esp.org/
Le Monde Diplomatique (gaztelerazko edizioa): http://www.monde-diplomatique.es/