Gaia

XSLaren edukia

Giza eskubideak eta garapenarako lankidetza

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua



Giza eskubideak gizaki guztien berezko eskubideak dira, inolako bereizketarik egin gabe

Nazionalitatea, bizilekua, sexua, jatorri nazionala edo etnikoa, kolorea, erlijioa, hizkuntza edo beste edozein.

Beste baldintza bat. Denok ditugu giza eskubide berberak, inolako diskriminaziorik gabe. Hauek

Eskubideak elkarri lotuta daude, elkarren mendekoak dira eta zatiezinak dira.

Giza eskubide unibertsalak legean jasota daude askotan, eta legeak bermatzen ditu.

Tratatuen bidez, ohiturazko nazioarteko zuzenbidea, printzipio orokorrak eta beste batzuk

Nazioarteko zuzenbidearen iturriak. Giza eskubideen nazioarteko zuzenbideak honako hauek ezartzen ditu:

Gobernuek egoera jakin batzuetan neurriak hartzeko dituzten betebeharrak, edo

Beste batzuetan modu jakin batean jarduteari uko egitea, eskubideak sustatu eta babesteko

Gizakiak eta gizabanakoen edo taldeen oinarrizko askatasunak.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
BELTRAN VERDES, ESTEBANAmnistia InternacionalBesteak
CHACON ORMAZABAL,ARANZAZUZEHAR- ErrefuxiatuekinBesteakachacon003@ikasle.ehu.eus
GOMEZ ISA, FELIPEDeustuko UnibertsitateaUnibertsitateko KatedradunaDoktoreaNazioarteko Zuzenbide Pribatuafelipe.gomez@deusto.es

Gaitasunak

IzenaPisua
CE361 Analisi estrategikoak, koordinazioa, ikerketa eta kudeaketa lana egiteko gai izatea, baita alor honetan politika publikoak edo estrategiak diseinatzeko ere.20.0 %
CE364 Bitartekaritza garatzea garapenerako nazioarteko lankidetzaren arloko erakundeen eta beste agente batzuen artean.20.0 %
CE365 Garapenari eta nazioarteko lankidetzari buruzko informazio garrantzitsua hautatzeko behar diren kontzeptuak eta teoriak ezagutzea, konparatzea, aztertzea eta ebaluatzea.20.0 %
CG354 Nazioarteko fenomeno sozioekonomikoen eta politikoen analisi kritikorako gai izatea, baita nazioarteko erakundeen politikak aztertzeko ere, garapenerako lankidetzaren arlokoak bereziki.20.0 %
CG357 Garapenerako lankidetzako politika publikoak lantzeko ezagutzak edukitzea.20.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala1819.537.5
Mintegia7.5916.5
Gelako p.4.516.521

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea



Ikasleak ebaluatzeko, kontuan hartuko dira ikasgelan izandako asistentzia eta partaidetza, bai eta ikasleei emandako idatzizko lanak ere. Zehazki, ebaluazioa irizpide hauen arabera egingo da:



• Ikasgelako eztabaidetan parte hartzea eta parte hartzea: % 40

• Lan laburrak edo testu-iruzkinak egitea: % 60





Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ohiz kanpoko deialdian, ohikoan erabilitako ebaluazio-irizpide berberak erabiliko dira, kontuan hartuta ikasleek bertaratzea eta parte-hartze aktiboa izatea irakaskuntza presentzialaren aldian.

Irakasgai-zerrenda



1. gaia: giza eskubideen oinarrizko definizioak eta bilakaera



2. gaia: giza eskubideen arloko babes-sistema nazionalak, eskualdekoak eta nazioartekoak



Teama 3: giza eskubideak larrialdi-egoeran



4. gaia: giza eskubideak garapenaren ikuspegitik



5. gaia: zigorgabetasuna eta indarkeria: nola eragiten die proiektuei?

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

Amnistía Internacional (2007): Informe Anual 2007, Editorial Amnistía Internacional.



VV.AA. (2006): Derechos Humanos, textos internacionales, Editorial TECNOS, Madrid



Diccionario Espasa de Derechos Humanos, Hernando Valencia Villa, Madrid 2003



Global Civil Society, Annual Report, London School for Economics, London. Informe Anual “Human Rights Watch”, año 2007, Human Rights Watch, Nueva York.



PNUD (2006): Informe sobre el Desarrollo Humano 2006, Ediciones Mundi Prensa.



VV.AA. (2005): Legislación sobre cooperación y ayuda al desarrollo, Editorial TECNOS, Madrid.



AMNISTIA INTERNACIONAL (2005): Manual sobre “Derechos Económicos, Sociales y Culturales”, Editorial Amnistía Internacional.



MacRAE, Joanna. (1998): War & Hunger, Rethinking International Responses to Complex Emergencies. Save the Children.

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak