Gaia
Giza eskubideak eta garapenarako lankidetza
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Giza eskubideak gizaki guztien berezko eskubideak dira, inolako bereizketarik egin gabe
Nazionalitatea, bizilekua, sexua, jatorri nazionala edo etnikoa, kolorea, erlijioa, hizkuntza edo beste edozein.
Beste baldintza bat. Denok ditugu giza eskubide berberak, inolako diskriminaziorik gabe. Hauek
Eskubideak elkarri lotuta daude, elkarren mendekoak dira eta zatiezinak dira.
Giza eskubide unibertsalak legean jasota daude askotan, eta legeak bermatzen ditu.
Tratatuen bidez, ohiturazko nazioarteko zuzenbidea, printzipio orokorrak eta beste batzuk
Nazioarteko zuzenbidearen iturriak. Giza eskubideen nazioarteko zuzenbideak honako hauek ezartzen ditu:
Gobernuek egoera jakin batzuetan neurriak hartzeko dituzten betebeharrak, edo
Beste batzuetan modu jakin batean jarduteari uko egitea, eskubideak sustatu eta babesteko
Gizakiak eta gizabanakoen edo taldeen oinarrizko askatasunak.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
BELTRAN VERDES, ESTEBAN | Amnistia Internacional | Besteak | ||||
CHACON ORMAZABAL,ARANZAZU | ZEHAR- Errefuxiatuekin | Besteak | achacon003@ikasle.ehu.eus | |||
GOMEZ ISA, FELIPE | Deustuko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Nazioarteko Zuzenbide Pribatua | felipe.gomez@deusto.es |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
CE361 Analisi estrategikoak, koordinazioa, ikerketa eta kudeaketa lana egiteko gai izatea, baita alor honetan politika publikoak edo estrategiak diseinatzeko ere. | 20.0 % |
CE364 Bitartekaritza garatzea garapenerako nazioarteko lankidetzaren arloko erakundeen eta beste agente batzuen artean. | 20.0 % |
CE365 Garapenari eta nazioarteko lankidetzari buruzko informazio garrantzitsua hautatzeko behar diren kontzeptuak eta teoriak ezagutzea, konparatzea, aztertzea eta ebaluatzea. | 20.0 % |
CG354 Nazioarteko fenomeno sozioekonomikoen eta politikoen analisi kritikorako gai izatea, baita nazioarteko erakundeen politikak aztertzeko ere, garapenerako lankidetzaren arlokoak bereziki. | 20.0 % |
CG357 Garapenerako lankidetzako politika publikoak lantzeko ezagutzak edukitzea. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 18 | 19.5 | 37.5 |
Mintegia | 7.5 | 9 | 16.5 |
Gelako p. | 4.5 | 16.5 | 21 |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasleak ebaluatzeko, kontuan hartuko dira ikasgelan izandako asistentzia eta partaidetza, bai eta ikasleei emandako idatzizko lanak ere. Zehazki, ebaluazioa irizpide hauen arabera egingo da:
• Ikasgelako eztabaidetan parte hartzea eta parte hartzea: % 40
• Lan laburrak edo testu-iruzkinak egitea: % 60
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiz kanpoko deialdian, ohikoan erabilitako ebaluazio-irizpide berberak erabiliko dira, kontuan hartuta ikasleek bertaratzea eta parte-hartze aktiboa izatea irakaskuntza presentzialaren aldian.Irakasgai-zerrenda
1. gaia: giza eskubideen oinarrizko definizioak eta bilakaera
2. gaia: giza eskubideen arloko babes-sistema nazionalak, eskualdekoak eta nazioartekoak
Teama 3: giza eskubideak larrialdi-egoeran
4. gaia: giza eskubideak garapenaren ikuspegitik
5. gaia: zigorgabetasuna eta indarkeria: nola eragiten die proiektuei?
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Amnistía Internacional (2007): Informe Anual 2007, Editorial Amnistía Internacional.VV.AA. (2006): Derechos Humanos, textos internacionales, Editorial TECNOS, Madrid
Diccionario Espasa de Derechos Humanos, Hernando Valencia Villa, Madrid 2003
Global Civil Society, Annual Report, London School for Economics, London. Informe Anual “Human Rights Watch”, año 2007, Human Rights Watch, Nueva York.
PNUD (2006): Informe sobre el Desarrollo Humano 2006, Ediciones Mundi Prensa.
VV.AA. (2005): Legislación sobre cooperación y ayuda al desarrollo, Editorial TECNOS, Madrid.
AMNISTIA INTERNACIONAL (2005): Manual sobre “Derechos Económicos, Sociales y Culturales”, Editorial Amnistía Internacional.
MacRAE, Joanna. (1998): War & Hunger, Rethinking International Responses to Complex Emergencies. Save the Children.