Gaia
Nazioarteko politikak eta harremanak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honek bi helburu ditu: batetik, eguneroko nazioarteko harremanen ezagutza eta analisi kritikoa sustatzea; eta, bestetik, Nazioarteko Harremanen diziplina akademikoaren kontzeptu, korronte teoriko eta aktore garrantzitsuenak ezagutzea. Hain zuzen ere, gaur egungo nazioarteko gizartea interpretatzeko lagungarriak izan daitezkeen egitura, aktoreak, dinamikak eta korronte teorikoak aztertzea.Ikasketa prozesu honek egun nazioarte mailan ematen ari diren prozesuak ulertzen lagunduko digu, eta baita XXI. mendean gizateriak aurrean dituen arazo eta erronken inguruko jarrera kritikoa sustatzen ere.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
MUGICA CHAO, ITZIAR | Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Ayudante Doctor | Doktorea | Elebiduna | Politika eta Administrazio Zientzia | itziar.mujika@ehu.eus |
ZIRION LANDALUZE, IKER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nazioarteko Zuzenbide Publikoa eta Nazioarteko Harremanak | iker.zirion@ehu.eus |
GARCIA SEGURA, CATERINA | Pompeu Fabra Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Nazioarteko Zuzenbide Publikoa eta Nazioarteko Harremanak | caterina.garcia@upf.edu | |
RUIZ-GIMENEZ ARRIETA, ITZIAR | Madrilgo Unibertsitate Autonomoa | Doktorea | Politika eta Administrazio Zientzia | itziar.ruiz-gimenez@uam.es |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
CE27003 Genero ikuspegia zeharka sartzea garatutako eduki guztietan. | 20.0 % |
CE363 Komunitate proiektuak diseinatzeko eta taldean lan egiteko gai izatea. | 20.0 % |
CE365 Garapenari eta nazioarteko lankidetzari buruzko informazio garrantzitsua hautatzeko behar diren kontzeptuak eta teoriak ezagutzea, konparatzea, aztertzea eta ebaluatzea. | 20.0 % |
CE368 Ideia eta soluzio berriak garatzeko egoera berriak eta arazoak irudikatzea, ikasitako kontzeptuak eta teoriak erabilita eta eskura dagoen informazioa erabilita. | 20.0 % |
CG354 Nazioarteko fenomeno sozioekonomikoen eta politikoen analisi kritikorako gai izatea, baita nazioarteko erakundeen politikak aztertzeko ere, garapenerako lankidetzaren arlokoak bereziki. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 18 | 19.5 | 37.5 |
Mintegia | 7.5 | 9 | 16.5 |
Gelako p. | 4.5 | 16.5 | 21 |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluatzeko jarduerak helburu dute ikaslegoak eskoletan aztertutako kontzeptuak, aktoreak, ideak eta teoriei buruz hausnartzea eta beste errealitate batzuetara aplikatzea. Ohiko deialdian bi motatako lanak egin behar dizango dituzue:1. Eskoletan eta etxean bakarka edota taldeka egiteko praktikak eta eskoletan izandako parte-hartzea. Jarduera praktiko hauek guztiek ebaluazioaren %50 balioko dute (5 puntu).
- Eskoletako parte hartzea (%10)
- Proposatutako ariketen gauzatze aktiboa (%20)
- Gatazka baten analisia eta honen aurkezpena klasean (%20)
2. Eskola-egunak bukatuta, bikoteka egin beharreko lana, zeinak ebaluazioaren %50 (5 puntu) hartuko duen. Urtarrilak 27 baino lehen entregatu behar izango duzue. Lan honen inguruko informazio gehiago eskuratzeko, kontsultatu e-gelan eskegita dagoen ‘Lan finala egiteko irizpideak’ izeneko dokumentua.
Ohiko deialdiari uko egiteko, egin beharreko lanak ez egitea nahiko izango da.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiz kanpoko deialdian ohiz kanpoko gisa ezarritako ebaluazio-sistema berari eusten zaio.Ezohiko deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da deialdira ez aurkeztea.
Irakasgai-zerrenda
• Nazioarteko Harremanei buruzko sarrera kontzeptual eta terminologikoa.o Zer dira Nazioarteko Harremanak? Sarrera kontzeptual kritikoa.
o Nazioarteko Harremanak ulertzeko oinarrizko hiztegia.
o Nazioarteko Harremanak jakintza gai bezala.
• Nazioarteko Harremanetako paradigmak eta korronte teorikoak.
o Liberalismoa eta bere garapenak.
o Errealismoa eta bere garapenak.
o Estrukturalismoa eta bere garapenak.
o Konstruktibismoa.
o Teoria Kritikoa.
o Posmodernismoa/posestrukturalismoa.
o Teoria Poskoloniala.
o Teoria Feministak.
o Teoria Berdea.
• Nazioarteko harremanen aktoreak.
o Estatuen nagusitasuna eta bere gaur egungo ahuleziak.
o Nazioarteko Erakundeak: Nazio Batuen kasua.
o Beste aktoreak: gizarte zibila, herriak, enpresa transnazionalak.
• Bakea eta segurtasuna, Nazioarteko Harremanen funtsezko gaia.
o Gatazkak, indarkeria eta indarkeria eza.
o Nazioarteko gatazkak: gerra tradizionaletatik terrorismo globalera.
o Segurtasunaren bilakaera: ikuspuntu tradizionaletik Giza Segurtasunera eta segurtasunaren inguruko ikuspuntu kritikoetara.
o Bakearen inguruko ikuskera hegemonikoa: “Bake Eraikuntza Liberala”.
o Bakearen inguruko Ikuskera kritikoak.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Arenal, Celestino del eta José Antonio Sanahuja (koord.) (2015), Teorías de las relaciones internacionales, Tecnos, Madril.Brown, Chris eta Kirsten Ainley (2017), Nazioarteko Harremanak zer diren, UPV/EHU Argitalpen Zerbitzua, Bilbo.
Gutiérrez-Solana A. (koord.) (2017), Nazioarteko Harremanetako 14 giltza-hitz, UPV/EHU Argitalpen Zerbitzua, Bilbo.
Mujika Chao, Itziar eta iker zirion landaluze (2019), Gatazka armatuak, bakea eta garapena, Hegoak Zabalduz, 13 zk., UPV-EHU, Bilbo.
McGlinchey, Stephen, Rosie Walters eta Christian Scheinpflug (2017) (ed.), International Relations Theory, E-International Relations Publishing, Bristol.
McGlinchey, Stephen (2017) (ed.), International Relations, E-International Relations Publishing, Bristol.
Pérez de Armiño, Karlos (2019), Mundu-ikuskerak. Nazioarteko harremanetako korronte teorikoak, UPV/EHU argitalpen zerbitzua.
Aldizkariak
REVISTASAnuario de los Cursos de Derecho Internacional y Relaciones Internacionales de Vitoria-Gasteiz.
Revista CIDOB d'Afers Internacionals: https://www.raco.cat/index.php/RevistaCIDOB
Revista Relaciones Internacionales (UAM): http://www.relacionesinternacionales.info/ojs/index.html
Revista Electrónica de Estudios Internacionales (REEI): http://www.reei.org/
Política Exterior: https://www.politicaexterior.com/