XSLaren edukia

Ordenagailuen Arkitektura

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Enpresen Administrazio eta Zuzendaritza + Kudeaketaren eta Informazio Sistemen Informatikaren Ingeniaritza
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Laborategiko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Irakasgaiaren bidez, MODULUAREN GAITASUN ESPEZIFIKOAK eskuratu nahi dira:



M02CM9-Konagailuen egitura eta arkitektura eta horiek osatzen dituzten oinarrizko osagaiak ezagutzeko, ulertzeko eta ebaluatzeko gaitasuna



M02CM14 Programazio paraleloaren, konkurrentearen, banatuaren eta denbora errealaren oinarrizko printzipioak eta teknikak aplikatzea (identifikazio partziala, soilik

programazio paraleloa)



Hauek bat datoz TITULUAREN ESKUMENEKIN:



G004-Sistema, zerbitzu eta aplikazio informatikoak garatzeko eta gauzatzeko hardware eta software plataformak definitu, ebaluatu eta hautatzeko gaitasuna



G006.- Hardwarea, softwarea eta sareak integratuz sistema edo arkitektura informatiko zentralizatuak edo banatuak sortu eta garatzeko gaitasuna



G009.- Arazoak ekimenez, erabakiak hartuz, autonomiaz eta sormenez ebazteko gaitasuna. Informatikako ingeniari teknikoaren lanbidearen ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak komunikatzen eta transmititzen jakiteko gaitasuna



Honako hauek dira HZMren OINARRIZKO ESKUMENAK:



CB1.- Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den eta testu-liburu aurreratuetan oinarritzen den maila batean aurkitzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela erakutsi izana. Hala ere, ikaseremu horren abangoardiatik datozen ezagutzak dakartzaten alderdi batzuk ere barne hartzen ditu.



CB2.- Ikasleek beren ezagutzak lanean edo bokazioan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa-eremuan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea.



CB3.- Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-arloaren barruan), gizarte-, zientzia- edo etika-arloko gai garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.



CB4.- Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati helarazi ahal izatea



CB5.- Ikasleek ondorengo ikasketei autonomia-maila handiarekin ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana.





ZEHARKAKO GAITASUNEI dagokienez, onartutako araudian zehaztu ez direnez, ikastetxeko Kalitate Batzordeak "Titulazioen hobekuntzan eta egiaztapenean lan egiteko orientabidea" izeneko dokumentua egin zuen.

hainbat zeharkako gaitasun lantzea gomendatzen du. Horietatik, maila jakin batean lantzen dira

oinarrizkoak honako hauek:



- Idatzizko komunikazioa

- Berrikuntzarako eta sormenerako gaitasuna

- Ikaskuntza autonomoa



IKASKUNTZAREN EMAITZEI dagokienez, graduaren dokumentuan ez daude zehaztuta irakasgaia dagokion modulurako.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Irakasgaiaren zati teorikoan kontzeptu hauek landuko dira:

1. Cache memoria. Diseinuko parametro garrantzitsuenak.

2. Prozesadore segmentatu lineala.

3. SIMD jarraibideak.

4. Paralelismoaren hastapenak.



Irakasgaiaren alde praktikoan, sistema programagarri malguak dituzten proiektu txikiak egingo dira.



Ildo horretan, 2022/23 ikasturtetik aurrera, ikasleen ikaskuntza aktiboa bultzatzeko i3kd jarduera bat txertatuko da irakasgaian (aurrekontuaren arabera), irakasgaiaren hardware espezifikoarekin lotutako ezagutzak egunerokoan zuzenean aplikatzen direla erakutsiz. Jarduera hori ikasleek CO2 neurgailu bat ezartzean datza. Horretarako, irakasgaiaz kanpoko irakasleen hitzaldi espezifikoren bat izan liteke.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza-metodologia ikaskuntza kooperatiboan eta arazoetan oinarritutako ikaskuntzan (ABP) oinarritzen da, batez ere talde-lana eta ikaskuntza autonomoa erabiliz.



1. gaia: Irakasleak egindako azalpen laburrak eta talde-lana ikaskuntza kooperatiboaren bidez.



2. gaia: Talde-lana ikasketa kooperatiboaren bidez.



3. gaia: Talde-lana ikasketa kooperatiboaren bidez.



4. gaia: Talde-lana arazoetan oinarritutako ikaskuntzaren bidez (ABP).



Praktikak: Talde-lana ikasketa kooperatiboaren bidez.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

- 1,2 eta 3. Gaien Teoria:

Norberaren lan teorikoa taldean: % 35

Beste lan teoriko eta/edo praktiko batzuei buruzko probak: % 20

- 4. gaiaren teoria: AB metodologia Arazoak: % 25

- Praktikak: % 20

- Ahozko aurkezpenaren araberako aldaketa atal bakoitzean: ± % 10 arte

- Atal bakoitzeko ikaskideen ebaluazio gurutzatuen araberako aldaketa: ± % 10 arte



Graduko titulazio ofizialetako ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudiaren arabera (II. kapitulua, 8. artikulua, 3. paragrafoa), ikasle guztiek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, ebaluazio jarraituaren sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute, lauhilekoaren hasieratik kontatzen hasita, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiaren osagai teknologiko handia eta teknologia horien dinamismo handia kontuan hartuta, irakasgaiaren irakasle-taldeak irakasgaiaren hasieran adieraziko du ikasgaian nahitaez erabili beharreko materiala (halakorik balego).

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ARQUITECTURA DE COMPUTADORES. UN ENFOQUE CUANTITATIVO.

J.L. Hennessy, D.A. Patterson. McGraw-Hill, 1993.



COMPUTER ARQUITECTURE. A QUANTITATIVE APPROACH.

J.L. Hennessy, D.A. Patterson (4. ed.) Morgan Kaufmann, 2007



ORGANIZACION DE COMPUTADORES.

V.C. Hamacher, Z.G. Vranesic y S.G. Zaky. Ed. McGraw-Hill, 2003 (5. edición).





ORGANIZACION Y ARQUITECTURA DE COMPUTADORES.

W. Stallings. Ed. Prentice-Hall, 2006 (7. edición).

Gehiago sakontzeko bibliografia

Irakasgaiaren edukien dinamismo handia dela eta, ez dago horretan oinarritutako sakontze-materialik. Irakasgaiaren hasieran erreferentzia bibliografiko eguneratuen multzo bat eskainiko zaie ikasleei.

Aldizkariak

Irakasgaiaren edukien dinamismo handia dela eta, ez dago horri buruz finkatutako erreferentzia-aldizkarien multzorik. Irakasgaiaren hasieran aldizkari eguneratu batzuk eskainiko zaizkie ikasleei.

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31-01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala