XSLaren edukia
Hizkuntza eta Teknologia: Baliabideak
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 12 | 18 |
Gelako p. | 48 | 72 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUNAK:
G03 HIZKUNTZEN IKASKUNTZA. KULTURA ANITZEKO TESTUINGURUAK
- Hezkuntza-proiektu eta ekimenetan hizkuntza eta kultura dibertsitatearekiko sentsibilitatez jokatzea.
G10 PRAKTIKARI BURUZKO HAUSNARKETA
- IKTek hizkuntzaren ikaskuntzarako duten balioaz jabetzea
- Sare sozialek lankidetzarako dituzten aukerak kritikoki baliatzea
- Bizikidetza-tresnen ikuspegia kontuan hartzea irakats-praktikari buruzko hausnarketan
G11 DOKUMENTAZIOA ETA INFORMAZIOA AUKERATZEA (IKT)
- Hizkuntzaren eta literaturaren inguruko dokumentazio-guneen ezagutza eta erabilera
- IKTak baliabide-iturri gisa erabiltzea eta kritikoki baloratzea
G13 KOMUNIKAZIO-KONPETENTZIAK
- Komunikatzeko erabil daitezkeen eta erabiltzen diren baliabide, estrategia, teknologia eta askotariko moduak ulertzea, komunikazio konpetentziaren ikuspegia zabaltzeko
- Komunikazio-konpetentziak eta teknologiak erlazionatzeko moduekin erlazionatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA - IRAKASLEEN GAITASUN DIGITALA.
2. GAIA - IKASLEEN GAITASUN DIGITALA.
3. GAIA - IKTak ETA EUSKARAZKO KULTURA EKOIZPENAK.
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgelako eskola-orduetan saio dinamikoak eta partehartzaileak izango dira nagusi, bai (GA) gelako praktiketan eta bai (M) Magistralen modalitateetan. Ikasleek tresna teknologikoak erabiliko dituzte eskoletan (mobilak, tabletak, ordenagailu eramangarriak...).
Praktikak testuinguru errealera eramateko aukerak baliatuko dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgai honek IKTak erabiltzeko trebetasuna garatzea eskatzen duenez, ezinbestekoa da zeregin praktikoak gauzatzea, hausnarketa teorikoekin batera.
Irakasgai honen kalifikazioa honela osatuko da:
-Bakarkako lanak (% 40)
-Taldekako lanak (% 60)
Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da ebaluazioa osatzen duten atal guztiak gainditzea.
Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz. Hortaz, irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da hizkuntza gaitasuna neurtzeko baliatuko diren zereginak gainditzea.
Arrazoi desberdinengatik ebaluazio jarraituaren sistema segitu nahi ez duten ikasleek, beren nahia adierazi behar diote irakasleari, idatziz, irakasgaiaren 9. astea baino lehen. Hartara, eskubidea izango dute azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatuak izateko, ikasgaiaren %100eko balioarekin.
Ikasleak aurkeztu dezake eskaria deialdi bati uko egiteko, eskari hori ikasgaiko irakasleari idatziz helaraziz, beranduenez azterketa garai ofiziala hasi baino 10 egun lehenago.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
IKT tresna desberdinak erabiliko dira eskoletan eta irakasgaiko lanak egiteko, besteak beste: eGela, webguneak, telefonoak, bideo eta argazki kamerak eta unean unean behar ditugun eta eskuragarri ditugun bestelako teknologiak eta materialak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Garmendia, M., Garitaonandia, C., Martinez, G. & Casado, M. A.(2010). Adingabeboak eta Internet. EU Kids Online sarearen gomendio politikoak. Jakin, (179), 51-63.
Garmendia, M., Jiménez, E., & Mascheroni, G. (2017). Riesgos y oportunidades en Internet y uso de dispositivos móviles entre menores españoles (2010-2015). Madrid: Red. es/Universidad del País Vasco.
Iruskieta, M., Maritxalar, M., Arroyo-Sagasta, A. & Camacho, A. (arg.) (2019). IKTak eta konpetentzia digitalak hezkuntzan. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea eta Euskal Herriko Unibertsitatea.
Jiménez, E., Garmendia, M., & Casado, M. A. (2018). Entre selfies y whatsapps. Oportunidades y riesgos para la infancia y la adolescencia conectada. Barcelona: Gedisa.
Martín-Barbero, J. (2009). Cuando la tecnología deja de ser una ayuda didáctica para convertirse en mediación cultural. A. San Martín (koord.): Convergencia Tecnológica: la producción de pedagogía high tech [monografikoa sarean], Revista Electrónica Teoría de la Educación: Educación y Cultura en la Sociedad de la Información, Vol. 10, nº 1. Universidad de Salamanca. Sarean: http://www.usal.es/~teoriaeducacion/rev_numero_10_01/n10_01_martinbarbero.pdf
Quiñones, J. (2013). Reflexión crítica sobre la incorporación de las TIC a la educación formal, Solidaridad.net. Sarean: http://www.solidaridad.net/educacion-y-solidaridad/index.php/21-reflexion-critica-sobre-la-incorporacion-de-las-tic-a-la-educacion-formal
UNICEF. (2017). Estado mundial de la infancia 2017: Niños en un mundo digital. Sarean: https://www.unicef.es/sites/unicef.es/files/comunicacion/estado-mundial-infancia-2017.pdf
Gehiago sakontzeko bibliografia
Antos, G., Ventola, E. (2008). Handbook of Interpersonal Communication, HAL Vol. 2, 133-178. Berlin: Walter de Gruyter GmbH&Co.
GFA, Arteleku, Tabakalera (2011). Jolasean, (Bideo)jokoa kultura garaikidean. Zehar aldizkaria, 69.
Hardgreaves, A. (2003). Enseñar en la Sociedad del Conocimiento. Bartzelona: Octaedro.
Lasagabaster, D., Sierra, J.M. (argit.) (2005). Multilingüismo, competencia lingüística y nuevas tecnologías. Cuadernos de Educación - Interculturalidad. Bartzelona: ICE-HORSORI.
Rickheit, G., Strohner, H. (2008). Handbook of Communication Competence, HAL Vol. 1, 15-62. Berlin: Walter de Gruyter GmbH&Co.
Aldizkariak
Bat. Soziolinguistika aldizkaria. 66. zenb. Teknologi berriak eta euskara
Cuadernos de Pedagogía
Hik Hasi Aldizkaria
Tantak
TaldeakToggle Navigation
31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|