XSLaren edukia

Hizkuntzaren Didaktika eta Atzerriko Hizkuntza

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1827
Gelako p.72108

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1.- Ahozko hizkuntzaren ulermenean eta adierazpenean parte hartzen duten prozesuak ezagutzea (lehenengo hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan), horiek garatzeko irakaskuntza jarduera egokienak lantzea.



2.- Ahozko diskurtso genero desberdinak ezagutzea eta aztertzea dira, Haur Hezkuntzarako egokienak direnak nabarmenduz.



3.- Haurrak eskolan sartzean duen hizkuntza eta komunikazio ezagutza abiapuntutzat hartuta, hizkuntza gaitasunak garatzeko estrategia, jarduera eta baliabide egokienak lantzea.



4.- Haur Hezkuntzako haurrak atzerriko hizkuntzara gerturatzeko beharrezko trebetasunak eta gaitasunak eskuratzea (Europako erreferentzi marko bateratuko B1 maila).



5.- Haur Hezkuntzako ikasleei ikasgelako esku-hartze didaktikoen printzipioen hastapenak ezagutzea (ahozko mailan).

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Hizkuntzak Haur Hezkuntzako curriculumean.

2. Komunikazioaren garapena bizitzako lehenengo urteetan, familian eta eskolan.

3. Ahozkotasunaren ezaugarriak. Ahozko ulermena eta adierazpena lehenengo hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan.

4. Irakaslearen esku-hartzea eta estrategia metodologikoak: gelako elkarrizketen bitartez eta jardueren planifikazioaren bitartez.

5. Ahozko hizkuntza 1H eta 2Hn lantzeko jarduerak: dramatizazioa eta jolasa.

6. Hizkuntzaren lorpena: etapak.

7. Ahozko hizkuntza eta literatura Haur Hezkuntzan.

8. Ahozko genero diskurtsiboak Haur Hezkuntzan: ahozko literatura



Oharra: Irakasgaiaren programa zehatza irakasleak azalduko du ikasturte hasieran

MetodologiaToggle Navigation

-Irakaskuntza estrategiak ikaskuntza aktiboa sustatzen du,saio teoriko eta praktikoetan

-Jardueratan oinarritutako metodologia

-Arazoetan oinarritutako metodologia (DILAN)

-Talde lana eta bakarkakoa (askotariko lanak)

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio irizpide orokorrak:



Gaitasunen jabetzea neurtzeko ebaluazio irizpideak jarduera desberdinekin (jarraikakoak eta puntualak) burutuko dira, gaiaren arabera pisu desberdina izango duten honako ardatzen inguruan:



-Taldeko edota banakako jarduera, lan, proiektu desberdinen bidez; azterketen bidez.

-Jarrera egokia (baikorra, kolaboratzailea, kritikoa, aktiboa eta errespetuduna eta parte-hartzailea jarduera teoriko eta praktikoetan, gelan, tutoretzan, mintegi eta gelatik kanpoko jardueretan).



EBALUAZIO JARRAITUA

Ebaluazio sistema mistoa aplikatuko zaie eskolen %80 baino gehiagotara etortzen diren ikasleei.



- Irakasgaiaren euskara atalari 5 kreditu dagozkio eta notaren % 55,56 izango da azken nota atal honetan.



-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:



- Ebaluazio sistema mistoa:

Eskolen %80 bete behar da sistema honetan ebaluatua izateko.



·Asistentziaz gain, eskolako lanak egin behar dira emandako datetan.Halaber,euskara maila ona, zuzena, egokia ezinbesteko baldintza da irakasgaia gainditzeko: %20



·DILAN : %16

·Azterketak: %44.

·Partaidetza eta gelako lanak: %20

·Azken lana: %20



-Ikasturte hasieran zehaztuko diraa programak bi ataletan: IKASLE-PRESENTZIALAK / IKASLE EZ-PRESENTZIALAK)



Oharra: Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez, eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.Hortaz, irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da hizkuntza gaitasuna neurtzeko baliatuko diren zereginak gainditzea.



ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELES ATALA:

Irakasgaiaren 9 kredituetatik, ingeleseko atalari 4 dagozkio (%44;44%). Atal honen kalifikazioa honela kalkulatuko da:

• Askotariko lanak: %50

• Azken azterketa idatzia: %25

• Hizkuntza maila: %25



Oharra: Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez, eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.Hortaz, irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da hizkuntza gaitasuna neurtzeko baliatuko diren zereginak gainditzea.





Halaber, zati guztiak gainditzea ezinbestekoa da ikasgaia gainditzeko. Gainditutako zatiak ez-ohiko deialdirako gordetzen dira, baina ez hurrengo ikasturteetarako.



EZ-PRESENTZIALEN EBALUAZIOA - INGELES ATALA:

Eskoletara etortzen ez diren ikasleek edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia ez dutenek joko dira ikasle ez-presentzialtzat.

Ikasleak irizpide hauen arabera ebaluatuko dira:

• Askotariko lanak: %50

• Azken azterketa idatzia: %25

• Hizkuntza maila: %25

DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK

Araudiaren arabera

• Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

• Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari

• Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



Oharra: Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da euskara eta ingelesa hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.

DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK (IKUS GOIAN ESANDAKOA)

DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK (IKUS GOIAN ESANDAKOA)

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALEAN:
-Eskolako materialak
-Ordenagailua (batzuetan)
-eGelako zenbait irakurketa
-Beste batzuk

INGELES ATALEAN
-Eskolako materialak





BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:



Aller,Carlos eta Aller García,C.(1995):Juegos y actividades de lenguaje oral. Marfil



AHOTSAK

www.ahotsak.com



Badía,Dolors,Vila,M.(1994).Juegos de expresión oral y escrita.Barcelona:Graó



Barragán,Catalina(2005).Hablar en clase.Barcelona:Graó



Bigas,M, ( 20001 ).Didáctica de la lengua en educación infantil.( 24.-70. or.)DLL





Calleja,Seve eta Irusta,Antton (1999).Ipuinen tailerra:Labayru ikastegia-Bilbao bizkaia Bizkaia Kutxa Fundazioa



Chalmers,Debbie ( 2011).Teatro 3-6.Guía práctica par enseñar teatro a niños de infantil.DLL



Cyrulnik, B. ( 2004 ).Del gesto a la palabra.La etología de la comunicación en los seres vivos.Barcelona: Gedisa



Colomer, T.; Durán, T. (2000): “La literatura en la etapa de educación infantil”. En: M. Bigas; M. Correig (ed.), Didáctica de la lengua en la educación infantil. Madrid: Síntesis



Del Río,M.J.Psicopedagogía de la lengua oral:"Un enfoque comunicativo.ICE-Horsor

El desarrollo del lenguaje:el lenguaje de los niños hospital austra

http://www.youtube.com/watch?v=4NUtFdKAZNQ

HIZKUNTZAREN LORPENA

El desarrollo del lenguaje en los mellizos

http://www.youtube.com/watch?v=RTa4gu2I3c8



https://www.euskadi.eus/contenidos/documentacion/inn_doc_esc_inclusiva/eu_def/adjuntos/bereziak/110017e_Doc_IDC_aulas_ale_e.pdf



ELHUYAR HIZTEGIA



Etxaniz,X.(1986):Haur folklorearen bilduma.Pamiela



Etxaniz,X.;Lucas,J.(1995).Igarkizunak.Elkar:Donostia



Etxaniz,X. eta Villate,A.(1995) .Zer dela eta zer dela.Pamiela

http://eibz.educacion.navarra.es/blogak/kontsultak/a-eredurako-baliabide-batzuk/.

28an berreskuratua (Asteasuko ikasleen lanak)



Etxeberria, G.( 2001).Antzerkia eta dramatizazioa; eskolako antzerkiak (43-57 or.).Eima proiektua:Donostia



Eresbil.Azkue,R.M..Euskal kantutegia.Lekuona,J.M.Oiartzungo kantutegia

http://www.euskomedia.org/cancionero/4347. Berreskurtua 2016ko azaroaren 26an



Ferrer, Isabel.La artesanía de la comunicación.Barcelona: Graó



Fons,M.( 2004).Leer y escribir para vivir. Barcelona: Graó



Igerabide,J.K.(koordinatzailea)(2003):Poesia lantzeko gida.EIE



Igerabide.J.K.(2001).Mintzo naiz isilik…:igarkizunekin jolasean.Elkarlanean.Donostia



Lertxundi, Anjel ( 1987 ).Haur literaturaz. Donostia: Erein



Monfort,M.(1987).El niño que habla.Cede



Haur eta Gazte literatura: liburu oso gomendagarriak. (2001-2014).Mondragon Unibertsitatea:Humanitate eta Hezkuntza Zientzien:Eskoriatza. Fakultateko Haur Liburu Mintegia.Huhezi.Berreskuratua 2016-11-25

www.mondragon.edu/huhezi



Heziberri 2020.Haur Hezkuntzako Kurriculuma



Lekuona , Juan Manuel (x).Onomatopeiak.Berreskuratua 2015eko azaroaren 26an.Erabilgarrri:

http://www.euskaltzaindia.net/dok/euskera/55626.pdf

Olaso,X.( 2012 ).Tximeletrak.Pamiela:Iruña



Palou,Juli eta Bosh,Carmina(2005):La lengua oral en la escuela. Barcelona: Graó



Parra Ortiz,J.M.(2010).Didáctica de la Educación Infantil.Ibergaceta publicaciones



Rodari, Gianni ( 1985 ).Gramática de la fantasía.Reforma de la escuela



Romea Castro,Celia(2000):Haur-Hezkuntza 0-tik 6 urtera:"Ahozko hizkuntza eta idatzizko hizkuntza Haur Hezkuntzan".Argital



ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELESA ATALA:



BOE: REAL DECRETO 1513/2006, de 7 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas de la Educación primaria. La Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de 2006.

BOPV: DECRETO 175/2007, de 16 de octubre, por el que se establece el currículo de la Educación Básica y se implanta en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Suplemento al n.º 218 -martes 13 de noviembre de 2007

FRANCÉS

AAVV (2003). Grammaire expliquée du français. Clé international. Paris.

Bérard-Chr Lavene, E. (1995). Grammaire utile du français. Hatier. Paris.

Bruner, J. (1985). The role of interaction formats in language acquisition. In Language and social situations, 31-46. Springer.Bruner, J. (1985). In J.P. Forgas (eds) Language and Social Situations. Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4612-5074-6_2



Bruner, J. (1984). Child's talk. Learning to Use the Language. Oxford



CUQ J.P. et GRUCA I. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Coll. FLE. Presses Universitaires de Grenoble (PUG).

Larousse Français-Espagnol.

Le Petit Larousse.

SUSO LOPEZ, J. (2000). L'Unité Didactique en Français-LE (Théorie et pratique). Método. Granada.

INGLÉS

Dip, dip, dip! Ingelesaren sarrera goiztiarra, 4-5 urtekoentzat. (2005) Eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.

Collins English Dictionary. (2009). HarperCollins.

Gran Diccionario Oxford Español-Inglés / Inglés-Español (2008). Oxford University Press.

IKASTOLEN ELKARTEA. Ikastolen Hizkuntz Proiektua. 2009.

LARSEN-FREEMAN, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press. Oxford.

MADRID BUENO, A. (eds).

Tomasello, M. (2008). Acquiring linguistic constructions. Child and adolescent development, 263.

Tomasello, M. (2001). First steps toward a usage-based theory of language acquisition. In W. Damon, R.M. Lerner, D. Kuhn, R.S. Siegler, N. Eisenberg (eds), Child and Adolescent Development. An Advanced Course, 11(1-2), 61-82. Wiley.

Gehiago sakontzeko bibliografia

HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
IKASTURTEKO PROGRAMAN AZALTZEN DA " BILDUMETARAKO TESTUAK AURKITZEKO BIBLIOGRAFIA"

Eresbil.Azkue,R.M.Euskal kantutegia.Lekuona,J.M. Oiartzungo kantutegia
Hiztegiak (Eskola liburuko bibliografian)
Igerabide,J.K. (2017).Abezedario titirijario.Berriozar.Denonartean

Igerabide,J.K.(koordinatzailea)(2003).Poesia lantzeko gida.EIE

Siguan,Miguel 81984).Del gesto a la palabra, In Estudios sobre psicología del lenguaje infantil.Madrid.Pirámide,17-31 or.

Tough,Joan (1998).Lenguaje,conversación y educación.Visor

Tough,Joan (1997).El lenguaje oral en la escuela.Visor

Vilá,I.Adquisición y desarrollo del lenguaje.Barcelona:Graó

Aldizkariak

-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
Aula de innovación educativa.Barcelona: Graó

*Aula de infantil
*Tantak
*Hik hasi

-ATZERRIKO HIZKUNTZA -INGELESA ATALA:
*Research on Language and Social Interaction
*Studies in Second Language Acquisition
*Language Teaching
*Language Learning
*Modern Language Journal
*Language Teaching Research
*TESOL Quarterly
*Second Language Research
*Foreign Language Annals
*ELT Journal

TaldeakToggle Navigation

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala