XSLaren edukia
Lehen Hezkuntzarako Hizkuntzaren Didaktikaren Oinarriak Testuinguru Eleanitzetan
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1.-Ezagutzea zer funts linguistiko, psikolinguistiko eta soziolinguistikotan hartzen duen oinarri hizkuntzaren didaktikak, egoerak eta gertakariak analizatzeko lehen eta bigarren hizkuntzen didaktikan. (C1, C3)
1.1.-Ezagutzea eta azaltzea oinarrizko kontzeptuak hizkuntzaren didaktika teorikoki funtsatzeko.
1.2.-Hautatzea metodologiarik egokiena hizkuntzaren didaktikarako, gelako beharrizanen arabera eta eskola-curriculumaren markoan.
1.3.-Bilatu eta hautatzea informazio bibliografikoa funtsatze teorikorako.
2.-Gogoeta egitea nolako eragina izan dezakeen anitz-eleko egoerak eskolaren eta ikasgelaren testuinguruan (C1, C2)
-Hizkuntz-ukipeneko egoerak analizatzea
-Ezagutzea eskolako instituzioari zer-nolako desafioak datozkion, anitz-eleko egoeretatik etorrita.
-Oinarrizko jardunbideak proposatzea hizkuntza ez ofizialak dituzten ikasleak ikasgeletan integratzeko.
3.- Erdiestea jakintza funtsatua eta gogoetan oinarritua hezkuntza elebiduneko eta eleanitzeko programez, aintzat harturik nolako hizkuntz eta kultur aniztasuna den eskolan.
3.1.-Informazioa hautatzea eta integratzea, ezagutzeko inguruko errealitate soziolinguistikoaren zein faktorek eta nola eragiten duten heziketa-testuinguruan.
3.2.-Bereiztea parametro jakin batzuen arabera hezkuntza elebiduneko eta eleanitzeko programak
4.-Komunikazio konpetentziak garatzea Autonomi Erkidegoko bi hizkuntza ofizialetan (C5)
4.1-Hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.
4.2.-Bereiztea komunikazio konpetentzian osagai diren alderdiak, ikasgela praktikan.
5.-Aldeko jarrerak sortzea hizkuntzez, pertsona elebidunez eta irakaskuntza elebidunaz eta eleaniztunaz, oharturik nolako onurak eta zailtasunak diren horietan, lanbideko jardunean aritzeko.
5.1.-Hizkuntza guztien eta haien hiztunen aurrean adieraztea errespetua, balioespena eta aintzatespena.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Hizkuntzaren didaktikaren oinarri teorikoak
1.1.- Funtsatze linguistikoa
1.2.- Funtsatze psikolinguistikoa
1.3.- Funtsatze soziolinguistikoa
2. Hizkuntzak eskolan
2.1. Hizkuntzaren didaktika testuinguru eleaniztunetan
2.2. Hezkuntza elebiduneko eta eleaniztuneko programak
2.3. Testuinguru eleaniztuneko hezkuntzaren beste alderdi batzuk
MetodologiaToggle Navigation
V. IRAKAS METODOLOGIA ETA FORMAZIO JARDUERAK:
Eskola magistralak eta gela praktikak konbinatzen dira. Biek eskatzen dute ikasleen parte hartze aktiboa, kolaborazio jarduna eta edukiei buruzko gogoeta, eta baita ikasleak berak hartzea bere ikasketa prozesuaren erantzukizuna.
Laugarren moduluko disziplinarteko lana Arazoetan Oinarritutako Ikasketaren metodologia jarraituz egingo da.
JARDUEREZ ETA METODOLOGIAZ
Eskola magistrala:
-Edukien azalpena, analisia eta eztabaida
-Dudak argitzea
Gela praktikak:
-Testuen irakurtze kritikoa
-Ikusentzunezko materiala analizatzea
-Atazak egitea
-Hainbat ikas-materialen analisia, euskarri ezberdinetan
-Lanak ahoz aurkeztea
Mintegiak:
-Ikasleek lanak azaltzea, analizatzea eta eztabaidatzea, norabidean irakasleak lagunduta
Tutoretzak:
-Dudak argitzea
-Lanak gidatzea
Gelaz kanpokoa:
-Ikaste lana
-Bakarkako edo taldekako lanak egitea
-Testuak kritikoki irakurtzea
-Bibliografia eta intereseko beste material batzuen bilatzea
Irakaskuntza ez-presentziala edo bimodala ezarri behar izanez gero, ikasgaian ebaluatuko diren zeregin eta probetarako modalitateak egokituko dira. Egela plataforma erabiliko da horretarako.
Ebaluatuko diren zeregin eta probetan plagio edo kopia zantzurik balego, Unibertsitatearen araudiari jarraituko zaio.
Ikasle ez-presentzialek ikasgaian zehaztutako gaitasunak eta ikaskuntza-emaitzak lortu dituztela erakusteko behar beste proba zehaztuko dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Zer ebaluatuko den:
1. Talde lana: %40
2. Iragasgaien arteko lan modularra %20
3. Banakako lana %20
4. Binakako lana: %20
Ikasle orok uko egin diezaioke ebaluazio deialdiari, irakaskuntza honi dagokion irakasleari errenuntzia idatzia aurkezten badio, beti ere azterketa guztien epe ofiziala hasi baino hamar egun lehenago.
Eskoletara etortzen ez diren ikasleek (eliteko kirolariak, lanean dihardutenak...) eta arautegiaren arabera asistentzia hutsa onartua dutenek eskubidea dute azken azterketa egiteko (%100)
Irakaskuntza ez-presentziala edo bimodala ezarri behar izanez gero, ikasgaian ebaluatuko diren zeregin eta probetarako modalitateak egokituko dira. Egela plataforma erabiliko da horretarako.
Ebaluatuko diren zeregin eta probetan plagio edo kopia zantzurik balego, Unibertsitatearen araudiari jarraituko zaio.
Ikasle ez-presentzialek ikasgaian zehaztutako gaitasunak eta ikaskuntza-emaitzak lortu dituztela erakusteko behar beste proba zehaztuko dira.
Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazIoaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasleak ikasturtean eskaintzen duena (E-gela plataforma erabili ohi da)
Bibliografia osagarrian agertzen diren irakurgaiak; ikasleak berak eskuratu beharko ditu.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
BAKER, C. (1997). Fundamentos de educación bilingüe y bilingüismo. Madrid: Cátedra.
BILBAO, X. (1998). Hezkuntza elebiduna. Zenbait oinarri. Gasteiz: UPV-EHU eta Arabako Foru Aldundia
BRONCKART, J. P. (2007). Desarrollo del Lenguaje y Didáctica de las lenguas. Buenos Aires: Miño y Dávila.
COELHO, E. (1998). Eskola kulturaniztunetan irakastea eta ikastea. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko argitalpen zerbitzua.
CRYSTAL, D. (2007). Hizkuntzaren iraultza. Donostia:Erein.
CUMMINS, J. (2002). Lenguaje, poder y pedagogía. Madrid: Morata.
GUASCH, O. (2008). Reflexión interlingüística y enseñanza integrada de lenguas. En Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 47, 20-32.
HUGUET, A. y MADARIAGA, J. M. (2005). Fundamentos de educación bilingüe. Bilbao: UPV-EHU.
IDIAZABAL, I. Y BARREÑA, A. (edit.) (2009). Ikasteredu elebidunak eta euskararen azterketan (iker)molde berriak. Bilbao:Euskaltzaindia.
LARREA, K. & MAIA, J. (2011). Galdera-erantzun batzuk hizkuntzaren didaktikaz. Bilbo: UPV-EHU. In: http://testubiltegia.ehu.es/
LASAGABASTER, D. y SIERRA, J. M. (Coord.) (2005). Multilingüismo y multiculturalismo en la escuela. Barcelona: Horsori.
PRADO ARAGONÉS, J. (2004). Didáctica de la lengua y la Literatura para educar en el siglo XXI. Madrid: La Muralla.
RICHARDS, J. C. y RODGERS, T. S. (1998). Enfoques y métodos de enseñanza de idiomas. Madrid: Cambridge University Press.
RUIZ BIKANDI, U. (2009). Bigarren hizkuntzaren didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: EHUAZ
SERRA, M., SERRAT, E., SOLÉ, R., BEL, A. y APARICI, M. (2000). La adquisición del lenguaje. Barcelona: Ariel Psicología.
SIGUÁN, M. (Coord.) (1996). La enseñanza precoz de una segunda lengua en la escuela. Barcelona: HORSORI.
SIGUÁN, M. y MACKEY, W. (1989). Educación y Bilingüismo. Madrid: Santillana.
UNAMUNO, V. (2003). Lengua, escuela y diversidad sociocultural. Barcelona: Graó.
VEZ, J. M. (2000). Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Barcelona: Ariel.
VV.AA. (2010). Soziolinguistika eskuliburua.Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzako Argitalpen Zerbitzu Nagusia. In: http://www.euskara.euskadi.net/r59738/es/contenidos/informacion/argitalpenak/es_6092/adjuntos/SOZIOLINGUISTIKA_ESKULIBURUA-azkena.pdf
Gehiago sakontzeko bibliografia
AMENGUAL, M., JUAN, M. y SALAZAR, J. (2008). Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas. Illes Balears: UIB.
BERNÁRDEZ, E. (2004). ¿Qué son las lenguas?. Madrid: Alianza.
BESALÚ, X. (2002). Diversidad cultural y educación. Madrid: Síntesis.
BESALÚ, X. y VILA, I. (2007). La buena educación. Libertad e igualdad en la escuela del siglo XXI. Madrid: Catarata.
BRONCKART, J. P. (1993). Hizkuntzaren zientziak: irakaskuntzarako desafioa?. Donostia: HABE.
CUMMINS, J. (1983). Interdependencia lingüística y desarrollo educativo de los niños bilingües. Infancia y Aprendizaje, 21, 37-61.
EHIK-EUSKALTZAINDIA (2008). Zenbait orientabide erregistroen trataeraz. Bilbo: Euskaltzaindia
ETXEBERRIA, F. (2005). Elebitasuna eta hezkuntza euskararen herrian. Donostia: Erein.
ETXEBERRIA, F. (1999). Bilingüismo y Educación en el País del Euskara. Donostia: Erein.
FASOLD, R ETA CONNOR-LINTON J. (arg). (2010). Hizkuntza eta Hizkuntzalaritza: hastapenak. Bilbao:EHU-UPV.
GONZÁLEZ NIETO, L. (2001). Teoría lingüística y enseñanza de la lengua (Lingüística para profesores). Madrid: Cátedra.
IKASTOLEN ELKARTEA (2009). Ikastolen hizkuntz proiektua. Zamudio: Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa.
LARREA, K. & MAIA, J. (2011). Galdera-erantzun batzuk hizkuntzaren didaktikaz. Bilbo: UPV-EHU. In: http://testubiltegia.ehu.es/
MAIA, J. & LARREA, K. (2010). Euskara batua eta euskalkiak Haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: UPV-EHU. In: http://testubiltegia.ehu.es/
MORENO RÍOS, S. (2005). Psicología del desarrollo cognitivo y adquisición del lenguaje. Madrid: Ed. Biblioteca Nueva.
VEZ, J. M. (2000). Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Barcelona: Ariel.
VV.AA. (2000). Didáctica de la lengua en la educación infantil. Madrid: Síntesis.
Aldizkariak
- Bat. Soziolinguistika aldizkaria
- Ikastaria
- HIk Hasi
- Tantak
- Textos
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-31 | 08:30-10:30 | ||||
22-24 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-26 11:00
- Ekain : 2025-06-18 11:00
Ikasgela(k)
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 11:00-13:00 | ||||
25-31 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-26 11:00
- Ekain : 2025-06-18 11:00
Ikasgela(k)
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 13:00-15:00 | ||||
25-31 | 13:00-15:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-26 11:00
- Ekain : 2025-06-18 11:00
Ikasgela(k)
- eAULA 3-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
- eAULA 3-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-31 | 08:30-10:30 | ||||
22-24 | 12:30-14:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-26 11:00
- Ekain : 2025-06-18 11:00
Ikasgela(k)
- AULA 210 - ELURRETA ERAIKINA
- AULA 210 - ELURRETA ERAIKINA
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-21 | 12:30-14:30 | ||||
25-31 | 12:30-14:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-26 11:00
- Ekain : 2025-06-18 11:00
Ikasgela(k)
- AULA 210 - ELURRETA ERAIKINA
- AULA 210 - ELURRETA ERAIKINA