Hezkuntza Arloko Ikerketa26299
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Pedagogiako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26299
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakasgai honetan hezkuntzako ikerketaren aniztasun metodologikoa eta ikerketa bat egiteko
eta diseinatzeko gai izateko ezinbestekoak diren tresnak eskaintzen dira. Hau da,
iraskagaiaren xedea ikasleek ikerketa prozesu baten fase guztien inguruko informazioa
bereganatzea da. Horretarako, 15 asteetan zehar, eduki teoriko, praktiko, eta Moduluaren
Disziplinarteko lanaren (DILAN) bitartez irakasgaiak eskatzen dituen gaitasunak eskuratu
beharko dituzte ikasleek.
Ikasgaia laugarren moduluan kokatzen da hurrengo ikasgaiekin batera:
Hezkuntzaren Diseinua eta Berrikuntza, Ebaluazioa Hezkuntzan, Informazioaren Bilketa eta
Analisi Prozedura ,Hezkuntzarako Informatika Baliabideak. Beraz, modulua egituratzen da
ikerketaren oinarrizko osagaiei lotutako ezagutzen inguruan, dimentsio teorikoan zein
aplikatuan.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Konpetentzia espezifikoak
M04CM01 - Ikerketaren oinarrizko ereduak eta etapak ezagutu, bai alderdi teorikoa bai aplikatua kontuan hartuz.
M04CM02 – Ikerketa mota ezberdinen emaitzak aztertu eta interpretatu, hauen eraikitze-prozesua kontuan hartuz.
G007 - Idatzizko nahiz ahozko proposamenak landu eta argudiatu, irizpide zientifiko eta sistematikoak jarraituz. (Zeharkako gaitasuna)
Ikerkuntza emaitzak
IE-1. Hezkuntza ikerkuntzaren balioa identifikatu, hezkuntza errealitatearen ezagutza eta ulermen sistematiko erraztu ahal izateko.
IE-2. Hezkuntza Ikerketaren alderdi bereizgarriak deskribatu
IE-3. Etikak Hezkuntzako-ikerketan duen garrantziaz jabetu.
IE-4. Hezkuntza- ikerkuntzak gaur egungo gizartean duen eragina eta garrantzia aztertu.
IE-5. Hezkuntza ikerketaren paradigmak identifikatu eta aniztasun metodologikoa kontrastatu
IE-6. Hezkuntza ikerketaren prozesua maneiatu.
IE-7. Ikerketa-mota desberdinak identifikatu.
IE-8. Hezkuntza arloko ikerketa-prozesua diseinatu eta aztertu.
IE-9. Eduki teorikoak edota ikerketaren emaitzak laburbiltzeko baliabide informatikoak proposatu.
IE-10. Gizarte eta hezkuntza ikerketaren emaitzak behar bezala azaltzeko eta ulertarazteko baliabide teknologikoak erabili.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. GAIA. Hezkuntza ikerketaren oinarriak
1.1. Hezkuntza Ikerkuntzaren Oinarrizko Kontzeptuak
1.2. Bibliografia Zientifikoaren berrikuspena
1.3. Hezkuntza Ikerkuntzaren alderdi etikoak
2. GAIA. Hezkuntza Ikerkuntzaren Metodologi Aniztasuna
2.1.- Hezkuntza ikerketako aniztasun metodologikoa
2.2.- Sailkapen-irizpideak/integrazio-estrategiak
3. GAIA. Hezkuntza arloko Ikerketa-prozesua.
3.1. Hezkuntza Ikerkuntzaren Plangintza
3.2. Ikerkuntza Diseinuak
4. GAIA. Hezkuntza Ikerketa-proiektua, txostena eta artikuluak
4.1.-Ikerketa-proiektuak
4.2.-Ikerketa-txostenak
4.3.-Posterra ikerketa zientifikoetan
MetodologiaToggle Navigation
Parte-hartze aktiboko metodologia sustatuko da (klase magistrala, talde lana eta DILANEKO lana).
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Test motatako proba (%): 40
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
- DILAN (%): 20
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazio jarraia: Ikaskuntzak ebaluazio jarraituko sistema baten bidez ebaluatuko dira. Sistema horrek honako jarraibide hauen arabera funtzionatuko du:
-Azterketa (test modukoa)= %40
- Praktikak= %40
-DILAN= %20
Ikasgaia gainditzeko, hiru atalak gainditu behar dira.Irizpide hauek hartuko dira kontuan lan idatziaren ebaluazioa egiterako orduan: edukiaren argitasuna, zehaztasuna eta koherentzia, aztertzeko gaitasuna, laburtzeko gaitasuna...
Eskola praktiko eta teorikoetan, %80 asistentzia eskatuko da. Bestalde, bertan eskatuko diren praktikak eta ariketak egitea ezinbestekoa izango da.
Ebaluazio ez jarraia: Eskoletara etortzen ez eta DILANean parte hartzen ez duen ikaslearentzat
disenatutako ebaluazioa da. Ebaluazio modalitate hau jarraitzeko, ikasleak lehenengo
asteetan irakaslearekin kontaktuan jarri beharko da eta dokumentu bat sinatu beharko du
zehaztuz ebaluazio jarraia egiteari uko egiten diola.
- Ikasle presentzialek egiten dituzten praktikak egin eta entregatu eta aukera anitzeko proba
objetiboa egin azterketa egunean+ ariketa praktiko bat. Azterketa kalifikazioaren oinarria
izango da %100.
- Amaierako ebaluazioa. Ikasleak azken ebaluazioko sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izanen du, ebaluazio jarraituko sisteman parte hartu duen edo ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei etengabeko ebaluazioari uko egiteko aukera. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietan eta 18 astekoa urteko irakasgaietan, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik hasita, hurrenez hurren, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera.
Uko egitea. Ikasleek uko egin ahal izango diote deialdi arruntean ebaluatua izateari, unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasunari buruzko araudiko 2.2.2 artikuluaren ondorioetarako zenbatu ez dezaten. Eskubide hori erabiltzeko, uko egiteko eskabide idazkia bidaliko zaio Masterraren Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia irakasgaiaren irakaskuntza aldia amaitu baino lehen aurkeztuko da.
Plagioa. Irakasgai honek plagio kasuetarako prebentzioari eta jardunari buruzko protokoloa betetzen du, bai eta ebaluazio probetan eta lan akademikoetan kopia edo iruzurra egiteari buruzkoa ere, eta, beraz, EHUk zehaztuta dituen neurriak aplikatuko ditu, bertan aurreikusitako edozein egoera hautemanez gero. Era berean, ikerketako etika-protokoloei eta UPV/EHUk hizkuntzaren erabilera ez-sexistarako ezartzen dituen orientabideei erantzuten die.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazio jarraia: Ikaskuntzak ebaluazio jarraituko sistema baten bidez ebaluatuko dira. Sistema horrek honako jarraibide hauen arabera funtzionatuko du:
-Azterketa (test modukoa)= %40
- Praktikak= %40
-DILAN= %20
Ikasgaia gainditzeko, hiru atalak gainditu behar dira.Irizpide hauek hartuko dira kontuan lan idatziaren ebaluazioa egiterako orduan: edukiaren argitasuna, zehaztasuna eta koherentzia, aztertzeko gaitasuna, laburtzeko gaitasuna...
Eskola praktiko eta teorikoetan, %80 asistentzia eskatuko da. Bestalde, bertan eskatuko diren praktikak eta ariketak egitea ezinbestekoa izango da.
Ebaluazio ez jarraia: Eskoletara etortzen ez eta DILANean parte hartzen ez duen ikaslearentzat
disenatutako ebaluazioa da. Ebaluazio modalitate hau jarraitzeko, ikasleak lehenengo
asteetan irakaslearekin kontaktuan jarri beharko da eta dokumentu bat sinatu beharko du
zehaztuz ebaluazio jarraia egiteari uko egiten diola.
- Ikasle presentzialek egiten dituzten praktikak egin eta entregatu eta aukera anitzeko proba
objetiboa egin azterketa egunean+ ariketa praktiko bat. Azterketa kalifikazioaren oinarria
izango da %100.
- Amaierako ebaluazioa. Ikasleak azken ebaluazioko sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izanen du, ebaluazio jarraituko sisteman parte hartu duen edo ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei etengabeko ebaluazioari uko egiteko aukera. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietan eta 18 astekoa urteko irakasgaietan, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik hasita, hurrenez hurren, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera.
Uko egitea. Ikasleek uko egin ahal izango diote deialdi arruntean ebaluatua izateari, unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasunari buruzko araudiko 2.2.2 artikuluaren ondorioetarako zenbatu ez dezaten. Eskubide hori erabiltzeko, uko egiteko eskabide idazkia bidaliko zaio Masterraren Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia irakasgaiaren irakaskuntza aldia amaitu baino lehen aurkeztuko da.
Plagioa. Irakasgai honek plagio kasuetarako prebentzioari eta jardunari buruzko protokoloa betetzen du, bai eta ebaluazio probetan eta lan akademikoetan kopia edo iruzurra egiteari buruzkoa ere, eta, beraz, EHUk zehaztuta dituen neurriak aplikatuko ditu, bertan aurreikusitako edozein egoera hautemanez gero. Era berean, ikerketako etika-protokoloei eta UPV/EHUk hizkuntzaren erabilera ez-sexistarako ezartzen dituen orientabideei erantzuten die.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasleak sortutako apunte teoriko eta ikerkuntza-txostenak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
1. Bisquerra, R.(2004): Métodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla.
2. Blaxter, L. et al. (2000): Cómo se hace una investigación. Barcelona: Gedisa.
3. Colás, P. y Buendía, L. (1995): Hezkuntzaren ikerkuntza. Sevilla: Alfar.
4. Hernández, F. (1995): Bases metodológicas de la investigación educativa. I.Fundamentos. Murcia:DM.
5. Hernández, F., Fuentes, P., Iglesias, E. y Serrano F. J. (1995): Introducción al proceso de investigación en educación. Murcia: DM.
6. Lukas, J.F. y Santiago, K. (2009): Evaluación educativa. Madrid: Alianza.
7. Nieto Martín, S. (dir) (2010): Principios, métodos y técnicas esenciales para la investigación educativa. Madrid: Dykinson.
8. Ruiz Olabuénaga J.I., Aristegui, I, Melgosa , L.(2002): Cómo elaborar un proyecto de investigación social. Cuadernos monográficos del ICE. Bilbao: Universidad de Deusto.
9. Sandín, M.P. (2003). Investigación cualitativa en Educación. Fundamentos y tradiciones. Madrid: McGraw Hill.
10. Torre, J. Del Rincón, D. y Arnal, J. (1996) : Bases metodológicas de la investigación educativa. Barcelona : GR92.
Gehiago sakontzeko bibliografia
1. Buendía L., Colás, P. y Hernández, F. (2003). Métodos de Investigación en Psicopedagogía. Madrid: McGraw Hill
2. García Hoz, V. (1994): Problemas y métodos de investigación en educación personalizada. Madrid: Rialp
3. Kerlinger, F. (2002): Investigación del comportamiento. 4ª Edición. México: McGraw Hill.
4. Pereda, S. (1987): Psicología Experimental:I Metodología. Madrid: Pirámide.
5. Rodriguez, G. Gil, J. García E. (1996) .Metodología de la investigación educativa. Málaga: Aljibe.
Aldizkariak
• American Educational Research Journal
• Bordón
• British Educational Research Journal
• Infancia y Aprendizaje
• International Journal of Educational Research
• Qualitative Inquiry
• REDIE (Revista Electrónica De Investigación Educativa). http://redie.ens.uabc.mx/
• RELIEVE (Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa) http://www.uca.es/RELIEVE/
• Review of Educational Research.
• Revista de Educación
• Revista de Investigación Educativa
• Tantak.
Web helbideak
• AERA: American Educational Research Association. http://aera.net
• AIDIPE: Asociación Interuniversitaria de Investigación Pedagógica. http://www.uv.es/aidipe/
• CIDE: Centro de Investigación y Documentación Educativa del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. http://www.mec.es/cide/
• CINDOC (Centro de Información y Documentación Científica). http://www.cindoc.csic.es/
• EERA. European Educational Research Association.http://www.eera.ac.uk
• ERIC. Educational Resources lnformation Center. http://www.ed.gov/EdRes/EdFed/ERIC.html
• INCE. Instituto Nacional de Calidad y Evaluación. http://www.ince.see.mec.es
• IVEI/ISEI: Instituto Vasco de Evaluación e Investigación Educativa. http://www.isei.euskalnet.net
• REBIUN. Red de Bibliotecas Universitarias Españolas. http://www.csic.es/cbic/webuni.htm
• REDINET. Bases de datos de información educativa sobre investigación, innovación y recursos didácticos. http://www.mec.es/redinet
• REDUC. Base de Datos de la Red Iberoamericana de Información y Documentación en Educación. http://www.reduc.cl/
• TESEO. Base de datos de tesis doctorales españolas. http://www.mec.es/teseo/
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 09:00-11:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
19-30 | 09:00-11:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.1-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- AULA 0.1-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
- AULA 0.1-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-30 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.1-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
19-30 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-30 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
19-30 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-30 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)