XSLaren edukia

Diagnosia Hezkuntzan26304

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Pedagogiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26304

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia1218
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Diagnosia Hezkuntzan irakasgaia Pedagogia graduko V. moduluaren barruan kokatzen da, Hezkuntzako esku-hartzea deritzon moduluan hain zuzen ere. Irakasgai honetan lantzen dena diziplina zientifiko aplikatua da. Diziplina honen bidez, hezkuntza testuinguruetan, hezkuntza-egoeren diagnosiari heltzen zaio. Erreferentziatzat hartzen dira zenbait eredu teoriko eta propioak diren metodologia eta teknikak erabiltzen dira. Jakintza hauen bidez, zenbait konpetentzia lortzen dira, hala nola, erabakiak hartzen lagunduko duen diagnosi-prozesu bat egitea eta hezkuntza-ekintzak, proiektuak, programak, diseinuak, etab. garatzea. Bai diagnosi-prozesuan eta bai hezkuntza-ekintza guzti hauetan inklusioaren, kalitatearen eta ekitatearen irizpideak jarraitzen dira.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

KONPETENTZIAK

Irakasgaian azpimarratzen diren moduloko konpetentziak hauexek dira:



5C1.Hezkuntzako eta formakuntzako egoerak diagnostikatzea, esku-hartze baterako aldez aurretiko pauso bezala.



5C4. Esku-hartze testuinguruetara moldatutako formakuntza-proposamenak diseinatzea.



5C5. Amankomuneko erabakiak erraztuko dituzten esku-hartze pedagogikoko proposamenak funtsatzea eta argumentatzea, bai ahoz eta bai idatziz.



IKASKETA-EMAITZAK

-Hezkuntza testuinguruetan ekintza diagnostikoko helburuak identifikatzen ditu eta eredu teoriko desberdinetatik ekintza diagnostikorako beharrak eta eskaerak analizatzen ditu.

-Egoera bakoitzerako informazio-iturriak eta diagnosi-teknika egokiak aukeratzen ditu eta ebaluazio-datuak aztertu, interpretatu eta integratu egiten ditu, lortutako emaitza diagnostikoen arabera, esku-hartzerako erabaki-hartze egokia egiteko.

-Txostenak idazten ditu eta erabiltzaileen arabera hezkuntza esku-hartzerako plan bat proposatzen du.

-Esku-hartzerakoan, erabiltzen diren tekniken bidez, hezkuntza-eragile nagusi zuzenak eta zeharkakoak inplikatzen ditu.





Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

0. Hezkuntza Orientazioan kokatzen



1.Hezkuntza-Orientazioan kokatzen eta hezkuntzako diagnostikoari buruzko kontzeptua.



2. Diagnostiko prozesua eta auzi deontologikoak.



3. Hezkuntzako diagnostikoaren metodología: Teknikak eta testen propietateak. Test baten analisirako irizpideak.



4.Informazio jasotzearen inguruko teknikak eta instrumentuak: Elkarrizketa, behaketa eta auto-txostenak.



5. Adimenaren eta ikasketaren prozesu kognitiboen ebaluazioa.



6. Ikasketa eta bere zailtasunen ebaluazioa.



7. Gizarte klimaren ebaluazioa, hezkuntzaren testuinguruan, gizarte testuinguruan eta familiaren testuinguruan: Eskola-familia-komunitatearen harremanak.



8. Txosten diagnostikoa ematea.

MetodologiaToggle Navigation

Klase majistralak: Modalitate honetan oinarrizko kontzeptuen azalpenak emango dira.

Gelako praktikak: Gai bakoitzerako proposaturiko ekintza teoriko-praktikoak dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 20
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • DILAN LANA (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1)Azken ebaluazioa batezbesteko nota da, batetik, bakarkako lanena(% 30), bestetik, taldeko lanarena (% 30), test probarena (%20) eta azkenik, DILAN diziplinarteko lanarena (%20). Azken ebaluazioan lan guzti hauek eskatuko dira. Talde-lana ahoz eta idatziz aurkeztuko da.



2) Ez bada azken ebaluaziora aurkezten, deialdiari uko egiten zaio.

Ebaluazio jarraia egitera ez doan ikasleak inprimaki bat eman beharko dio irakasleari, klaseak hasi eta 9 asteko epean, ebaluazio jarraiari uko egiten diola adieraziz.



Bestalde, modulu berean 3 irakasgai edo gehiagotan matrikulatuta izanik eta 3 irakasgai edo gehiagotan azken froga eskatzen duten ikasleak ere DILANa taldean egiten animatuko dira. Posible izango ez balitz, azken proban irakasleak DILANarekin lortu nahi diren gaitasunak ebaluatuko ditu.

 

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EZ-OHIKO DEIALDIA



Ohiko deialdian ikasgaia gainditzen ez duen ikasleak, deialdi horretan aukeratu duen ebaluaketa sistema dena delakoa izanda, eskubidea du ez-ohiko deialdiko azken ebaluaketan parte hartzeko. Ez-ohikoa den deialdi honen ebaluaketa azken ebaluaketaren bidez egingo da (ohiko deialdiko azken ebaluaketan zehaztu den bezela).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

egela erabiliko da etengabe

Anaya Prieto, D. (2008) Diagnóstico en Educación. Madrid UNED.
Calvo Pérez, Crispin. (2007), Técnicas e instrumentos de diagnóstico en Educación. Sevilla. Aljibe Ediciones.
Maganto. J.M. (2008). Dossier de Diagnóstico en Educación. San Sebastian: Universidad del País Vasco.
Maganto, J. M. (1996). Diagnóstico en Educación. Universidad Del País Vasco.
Sánchez-Cano, M., Bonals, J. (comp.), (2005) La evaluación psicopedagógica. Graó. Barcelona.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

EUSKARAZ:

Ibarra, I. (2022): Orientazioa, diagnosia eta esku hartzea hezkuntzan. https://ocw.ehu.eus/course/view.php?id=587

Ibarra, I. (2019). FAMILIA-ORIENTAZIOA, OCW: https://ocw.ehu.eus/course/view.php?id=510



GAZTELERAZ:

Anaya Prieto, D. (2008) Diagnóstico en Educación. Madrid UNED.

Ayala Flores, C. L. (2001). Evaluación e Informes Psicopedagógicos. Propuestas Castillo, S. y Cabrerizo, J. (2003) Prácticas de Evaluación Educativa. Madrid, Pearson.

Curriculares; 6. Madrid: CEPE.

Calvo Pérez, Crispin. (2007), Técnicas e instrumentos de diagnóstico en Educación. Sevilla. Aljibe Ediciones.

Casado, A. (2010) Casos prácticos de diagnóstico pedagógico. Universidad de Castilla La Mancha. Cuenca

Chabot, E. y Chabot, M. (2009) Pedagogía emocional sentir para aprender. Madrid. Alfaomega.

Galve Manzano, J.L. (2007) Evaluación e intervención psicopedagógica en contextos educativos. Estudio de casos. Problemática asociada con dificultades de aprendizaje. Sevilla: Editorial EOS Vol. II

González, J.A. (2004) La evaluación en Contextos de Diversidad: una visión pedagógica. Pearson, Madrid.

Dueñas, M. L. (2002): Diagnóstico Pedagógico. Madrid: UNED.

Jiménez Hernández, C. (2008) Diagnóstico de los Más Capaces. Madrid. UNED. Jiménez Fernández, Carmen (Dir.).(2004). Diagnóstico y atención a los alumnos con necesidades educativas específicas, alumnos intelectualmente superdotados. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia

Jiménez Vivas, A. (2003): Diagnóstico en Educación: Modelos, Técnicas e Instrumentos. Salamanca: Amarú.

Maganto. J.M. (2008). Dossier de Diagnóstico en Educación. San Sebastián: Universidad del País Vasco. (Copistería Zorroaga UPV/EHU)

Maganto, J. M. (1996). Diagnóstico en Educación. Universidad Del País Vasco.

Mari Moya, R. (2001): Diagnóstico Pedagógico. Barcelona: Ariel Educación Torres Marí Moyà, R., Climent, C. I. y Cervera, Mª A. (2005): Guía de buenas prácticas de diagnóstico pedagógico. Valencia: Tirant lo Blanch.

Suárez, A.(2011) Diagnóstico Pedagógico. Diagnóstico de las competencias en lenguaje verbal escrito y matemáticas en educación primaria. La muralla: Madrid.

Trave González, G. y Pozuelos, F .J. (1998). Investigar en el Aula. Aportaciones para una didáctica innovadora. Universidad de Huelva: Servicio Editorial.

Zufiaurre Goikoetxea, B. (2000) Evaluación escolar y coparticipación educativa: responsabilidad social y democrática: padres, madres, maestros, maestras, alumnas y alumnos, sociedad: la complejidad de la vida social.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Chabot, E. y Chabot, M. (2009) Pedagogía emocional sentir para aprender. Madrid. Alfaomega.
Jiménez Hernández, C. (2008) Diagnóstico de los Más Capaces. Madrid. UNED.
Mari Moya, R. (2001): Diagnóstico Pedagógico. Barcelona: Ariel Educación.
Jiménez Fernández, Carmen (dir.).(2004). Diagnóstico y atención a los alumnos con necesidades educativas específicas, alumnos intelectualmente superdotados. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia.

Aldizkariak

(Euskera)
Esteka
Tantak
Gogoa
Uztaro


*****
Educar y Orientar.
Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa.
Revista o RIE: Revista de Investigación Educativa.
Revista de Educación.
Revista Española de Pedagogía.
Infancia y Aprendizaje.

Web helbideak

Orientasare: https://sites.google.com/site/orientasare/
Creena: https://creena.educacion.navarra.es/web/
Nesplora: https://nesplora.com/en/products/
http://www.uned.es/feop-reop/
www.educaweb.es/
http://www.aera.net/
http://www.iaevg.org/IAEVG/
http://www.eera.ac.uk/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AZPILLAGA LARREA, VERONICA
  • BERASTEGUI MARTINEZ, YON
  • VAN DER WORP , KARIN

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

10:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

09:00-10:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

4-15

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (3)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)