XSLaren edukia

Zientzia Tailerrak26501

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
26501

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.2436
Laborategiko p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai hau "Hezkuntza Berrikuntzarako Proiektuak Lehen Hezkuntzan" Minorraren parte da.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK

Irakasgaiaren berariazko gaitasunak:

G1- Eskolako curriculumean oinarritutako irakaskuntza-ikaskuntza prozesuak diseinatzea, garatzea eta ebaluatzea, banaka zein lankidetzan, baliabide didaktiko egokien bidez, LHko ikasleek oinarrizko gaitasunak eskura ditzaten.

G2- Zientzia esperimentalen (Fisika, Kimika, Biologia eta Geologia) oinarrizko printzipioak eta legeak ulertzea eta aplikatzea zientziekin eta eguneroko bizitzarekin lotutako arazoak planteatu eta ebatzi ahal izateko.

G3- Zientziaren, gizartearen eta garapen teknologikoaren arteko elkarrekiko eragina ezagutzea, baita herritarren jokabide egokiak ere, etorkizun iraunkorra lortzeko.



IKASKUNTZA EMAITZAK

IKE 1- Proposamen didaktikoak diseinatzen, burutzen eta ebaluatzen ditu, ikerketa berrienak gomendatutako zientzien irakaskuntza-estrategiak aplikatuz, alegia, indagazioa, modelizazioa eta argudiaketa praktika zientifikoetan oinarritutako estrategiak (G1).

IKE 2- Ikerketa berrienetan oinarritutako irakaskuntza estrategiak, irakaslearen funtzioa eta estrategia dialogiko eraginkorrak ezagutzen eta esku-hartze praktikoetan aplikatzen ditu (G1).

IKE 3 – Natura Zientzietako LHko curriculumaren osagaiak identifikatzen eta proposamen didaktikoetan aplikatzen ditu (G1).

IKE 4 – Konpetentzia zientifikoaren osagaiak ezagutzen eta eskuratzen ditu ikas-egoera errealetan oinarritutako proiektu zientifikoak planifikatuz eta ebatziz (G2, G3).

IKE 5- Zientziaren eta gizartearen arteko elkarrekiko eragina eta iraunkortasunerako arazoak identifikatzen ditu, eta proposamen didaktikoetan txertatzen ditu (G3).











Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Zientzien irakaskuntza/ikaskuntzaren xedeak eta curriculuma Lehen Hezkuntzan.

2. Kontzeptuzko dimentsioa: azken ikerketen emaitzen arabera, zer irakatsi behar da LHn natura zientzietan?

3. Dimentsio metodologikoa: azken ikerketen emaitzen arabera, nola irakatsi behar dira Natur Zientziak LHn? Praktika zientifikoen funts teorikoa.

4. Irakaslearen funtzioa: azken ikerketen emaitzen arabera, zein dira esku hartzeko estrategia eraginkorrenak?

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia: Gaien (Elikadura, Ekosistemak, Zentzumenak, Meteorologia...) inguruko kontzeptu nagusienak, prozedurak eta jarrerak landu ahal izateko lehen hezkuntzan egin daitezkeen lan praktikoak aurrera eramango dira laborategian. Ikasleek taldetan antolatuta lan egingo dute, eta talde bakoitzak proiektu bat diseinatuko du.

Ikasleak inplikatuko dira testuinguru errealetan oinarritutako praktika zientifikoetan metodologia aktiboen bidez. Izan ere, ikasgai honek IHGEL (i3kd22-14) hezkuntza-berrikuntzako proiektuan parte hartzen du. IGHEL proiektuaren helburua da Fakultateko urmaela baliabide didaktiko gisa erabiltzea garapen iraunkorrerako hezkuntzarako gaitasunak txertatzeko Hezkuntzako Graduan zehar, ibilbide koherente bat sortuz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 10
    • Banakako lanak (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 15
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 35

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioaren bidez kalifikatua izateko baldintza hauek bete behar dira:

- talde-proiektuaren eta proiektu zientifikoaren saioen % 80ra bertaratzea (atazak ikasgelan burutzen baitira).

- bakarkako memoriaren eta galdetegien behin-behineko bertsioen %80 entregatzea.



Baldintza horiek betetzen ez badira, ikaslea azken probaren bidez kalifikatua izango da.



Talde lanen kalifikazioak kontuan hartzeko ezinbestekoa izango da bakarkako kalifikazioa gainditzea (gutxienez 5 bat atera behar da). Irakasgaia gainditzeko bakarkako zein taldeko atala gainditu behar dira.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, 18 asteko epea izango du, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.

https://www.euskadi.eus/y22-bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml



Azken ebaluazio sistema aukeratzen duen ikasleak goian zehazten diren ebaluazio tresnak aurkeztu beharko ditu ohiko deialdiaren azterketaren data ofizialean azterketarekin batera. Proiektu didaktikoa taldeka egiten bada, tresna bakoitzaren balioa goian zehazten dena izango da. Proiektu didaktikoa bakarka egiten bada horrela puntuatuko da: memoria, 5 puntu; aurkezpena 3,5 puntu; galdetegiak, 1,5 puntu.



Azken ebaluazioa egiten duten ikasleek nahitaez joan beharko dute 4 tutoretzatara eta 2 saio praktikotara, lanen tutorizazioa eta gainbegiratzea bermatzeko.









Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian agertzen diren irizpideak erabiliko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egelako materiala, LHko testuliburuak, laborategiko eta landa lana egiteko materiala, liburu espezializatuak eta landa gidaliburuak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Amat, A., Martí, J. y Darné, I. (2018). Investigamos cómo funciona el cuerpo humano. Petits Talents Científics nº2. Ayuntamiento de Barcelona

Amat, A., Martí, J. y Grau, V. (2020). Investigamos la materia. Petits Talents Científics nº1. Ayuntamiento de Barcelona

Cañal, P. (2008). Proyecto Curricular Investigando Nuestro Mundo (6-12). Investigando los seres vivos. Sevilla: Díada.

Couso, D., Jimenez-Liso, M. R., Refojo, C., & Sacristán, J. A. (2020). Enseñando Ciencia con Ciencia. FECYT & Fundacion Lilly. Madrid: Penguin Random House.

Grau, V., Amat, A. y Martí, J. (2019). Investigamos los fenómenos atmosféricos. Petits Talents Científics nº3. Ayuntamiento de Barcelona.

Hernández Arnedo, M. J. (2013). Proyecto Curricular Investigando Nuestro Mundo (6-12). Investigando la Tierra y el Universo. Sevilla: Díada

Martí, J. (2012). Aprender ciencias en la Educación Primaria. Barcelona: Graó.

Martí , J., Amat, A. y Jiménez, I. (2020). Investigamos las relaciones entre los seres vivos. Petits Talents Científics nº4. Ayuntamiento de Barcelona.

Pozuelos, F. J., González, A., y Travé, G. (2005). Proyecto Curricular Investigando Nuestro Mundo (6-12). Investigando la alimentación humana. Sevilla: Díada.

Sanmartí, N. Aprender ciencias: Conectar la experiencia, el pensamiento y el lenguaje a través de modelos. Univesitat Autònoma de Barcelona

Solbes, J., Jiménez-Liso, R. y Pina, T. (2019). Propuestas de Educación Científica Basadas en la Indagación y Modelización en Contexto. Tirant Lo Blanch.







Gehiago sakontzeko bibliografia

Cañal P., García–Carmona, A. & Cruz, M. (2016). Didáctica de las Ciencias Experimentales en Educación Primaria. Madrid: Paraninfo.
COSCE-Confederación de Sociedades Científicas de España (2011). Informe ENCIENDE. Enseñanza de las Ciencias en la Didáctica escolar para edades tempranas en España. http://www.cosce.org/pdf/Informe_ENCIENDE.pdf
Driver, R., Guesne, E. & Tiberghien, A. (Koord.). (1989). Ideas científicas en la infancia y la adolescencia. Madrid: Morata.
Harlen, W. (2007). Enseñanza y aprendizaje de las ciencias (4. arg.). Madrid: Morata.
Harlen, W. (2015). Trabajando con las Grandes Ideas de la Educación en Ciencias. La Red Global de Academias de Ciencia (IAP). http://www.interacademies.net/File.aspx?id=28260.
Osborne, R. & Freyberg, P. (1991). El aprendizaje de las Ciencias. Implicaciones de la ciencia de los alumnos. Madrid: Narcea.
Pedrinaci, E. (Koord.). 11 ideas clave: El desarrollo de la competencia científica. Barcelona: Graó.
Pujol, R.M. (2003). Didáctica de las Ciencias en la Educación Primaria. Madrid: Síntesis.

Aldizkariak

Alambique: Didáctica de las Ciencias Experimentales: http://alambique.grao.com
Aula de Innovación Educativa: http://aula.grao.com
Ekaia: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/ekaia
Elhuyar: http://zientzia.net/
Enseñanza de las Ciencias: Revista de Investigación y Experiencias Didácticas http://ensciencias.uab.es/
Enseñanza de las Ciencias de la Tierra: http://www.aepect.org/larevista.htm
Ihitza: http://www.ingurumena.ejgv.euskadi.net/r49-ihitza/eu/
Ikastorratza: https://www.ehu.eus/ikastorratza/
Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias: http://www.saum.uvigo.es/reec
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias: http://reuredc.uca.es/index.php/tavira/index
Tantak: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/Tantak

- Tantak: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/Tantak

Web helbideak

Tresor de recursos : https://tresorderecursos.com/es/portada/
Next Generation Science Standards: https://ngss.nsta.org/AccessStandardsByTopic.aspx
El CSIC en la Escuela: https://www.csicenlaescuela.csic.es/recursos/aplicaciones-de-ciencia-en-el-aula/
EduCaixa-Investigamos en primaria: https://educaixa.org/microsites/investiguem_a_primaria/El_rol_de_las_preguntas_en_la_ciencia_escolar/index.html
Elhuyar Kultur Elkartea (ZTH zientzia eta teknologiaren hiztegi entziklopedikoa): https://zthiztegia.elhuyar.eus/
Hezkuntza curriculum gunea: https://curriculuma.euskadi.eus/eu/hasiera
Zientzia arbela: https://sites.google.com/site/zientziarbela/
Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación de Profesorado: https://intef.es/recursos-educativos/
Elhuyar fundazioa: www.zientzia.net
Donostiako zientzia museoa: http://www.eurekamuseoa.es/index.php
Parque de las Ciencias: https://www.parqueciencias.com/area-educativa/
USGS- Science for a changing world: https://www.usgs.gov/educational-resources
NASA-kids: https://spaceplace.nasa.gov/en/search/kids/

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

10:30-12:30 (1)

20-21

10:30-12:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-8

10:30-12:30 (1)

22-27

10:30-12:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B.L 3.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • K.L. 3.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-8

12:30-14:30 (1)

22-27

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B.L 3.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • K.L. 3.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-8

08:30-10:30 (1)

22-27

10:30-12:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B.L 3.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • K.L. 3.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-8

12:30-14:30 (1)

22-27

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B.L 3.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • K.L. 3.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)

31 Laborategiko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-8

10:30-12:30 (1)

22-27

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B.L 3.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • K.L. 3.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)