XSLaren edukia

Matematika eta bere Didaktika II25871

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25871

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1827
Gelako p.72108

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Lehen Hezkuntzako matematikako bloke teorikoak ikasiko dira, ikuspuntu zientifiko, didaktiko, psikologiko eta curricularra erabiliz, eta baliabide manipulatibo eta grafikoen erabilerari garrantzi berezia eskainiz.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

• Zenbakiak eta Eragiketak, Geometria, Magnitudeak eta Neurria, eta Informazioaren trataera, Zoria eta Probabilitatea blokeei dagozkien oinarrizko kontzeptuak ezagutzea.

• Zenbakiak eta Eragiketak, Geometria, Magnitudeak eta Neurria, eta Informazioaren trataera, Zoria eta Probabilitatea blokeei dagozkien edukiak lantzeko irakaskuntza estrategia egokiak bereganatzea.

• Lehen Hezkuntzako ikasleengan matematikaren ikaskuntza sustatzeko material didaktikoak ebaluatu, aukeratu eta eraikitzeko gaitasuna garatzea.

• Praktika profesional egokien, testu liburuen eta beste hainbat informazio pedagogikoren inguruko gogoeta bultzatzea.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA. Zenbakiak eta Eragiketak.

1.1. Zenbaki multzoak: arruntak, osoak, arrazionalak, errealak.

1.2. Eragiketak eta hauen propietateak: batuketa, kenketa, biderketa, zatiketa, berreketa, erroketa.

1.3. Zatigarritasuna.

1.4. Kalkulurako prozedurak: algoritmoak, buruzko kalkulua eta estimazioa.

1.5. Zenbakiak eta eragiketak barneratzeko egokiak diren material eta baliabide didaktikoak: Dienesen bloke oinarrianitzak, abakoa eta Cuisenairen Erregeletak.

1.6. Kontzeptuzko eta prozedurazko ohiko hutsegiteak Lehen Hezkuntzan.

1.7. Eredu psikologikoa eta curricularra zenbakikuntza eta eragiketen inguruan.



2. GAIA. Geometria.

2.1. Geometria laua: Irudi lauak ezagutu, sailkatu eta eraiki. Angelu eta poligonoen azterketa.

2.2. Geometria espaziala: Gorputz geometrikoak ezagutu, sailkatu eta irudikatu. Poliedro eta biraketa-gorputzen azterketa.

2.3. Eraldatze geometrikoa: simetria, biraketa eta translazioa.

2.4. Geometria lantzeko material eta baliabide didaktikoak: Geoplanoa, Tangrama, Mekanoa, Bloke logikoak, Simetria jokoak, Geometria dinamikoko softwarea.

2.5. Kontzeptuzko eta prozedurazko ohiko hutsegiteak Lehen Hezkuntzan.

2.6. Eredu curricularra geometria eta espazioaren inguruan.



3. GAIA. Magnitudea eta Neurria

3.1. Magnitudea: magnitude motak eta unitate sistemak.

3.2. Magnitudea eta proportzionaltasuna. Tales eta Pitagorasen Teoremak.

3.3. Azalera eta bolumena.

3.4. Magnitudea eta neurriaren irakaskuntzarako material eta baliabide didaktikoak: Balantza, metroa, ontzi graduatua.

3.5. Kontzeptuzko eta prozedurazko ohiko hutsegiteak Lehen Hezkuntzan.

3.6. Magnitudea eta neurriari dagokion eredu curricularraren azterketa.



4. GAIA. Informazioaren trataera, Zoria eta Probabilitatea.

4.1. Estatistika: oinarrizko kontzeptuak, datuen bilketa, zentralizazio eta sakabanatze neurriak eta grafikoen azterketa.

4.2. Zoria eta probabilitatea: Laplacen erregela.

4.3. Informazioaren trataera eta zoria lantzeko material eta baliabide didaktikoak.

4.4. Kontzeptuzko eta prozedurazko ohiko hutsegiteak Lehen Hezkuntzan.

4.5. Eredu curricularra informazioaren trataera, zoria eta probabilitateari dagokionean.

MetodologiaToggle Navigation

Eskola orduak:



Irakasgaiari dagozkion edukien azalpenak, eta ikasleen lanen aurkezpenak eta hauen inguruko eztabaida.



Eskola orduetatik kanpo:



Eduki teoriko eta praktikoak ikastea.

Gomendaturiko testuen irakurketa eta hauen inguruko hausnarketa.

Ikaskuntza autonomoa eta informazioaren antolaketa egokia IKTak erabiliz.



Oharra:



Unibertsitatearen nahiz Osasun agintarien aginduz, irakasgaiaren beraren presentzialtasuna aldatu beharko balitz, egin beharreko moldaketak irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Hurrengo atalean azaltzen dira (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiko 8. Artikuluan UPV/EHUk erabaki bezala, egongo diren ebaluazio sistemak izango dira etengabeko ebaluazioa eta azken ebaluazioa:



Etengabeko ebaluazioa:



Azterketa idatzia (%90 gehienez)

Banakako zein taldekako lanak (%10 gutxienez)



Azken ebaluazioa:

Irakasgaiaren zati teorikoa zein praktikoa jasoko ditu(zt)en proba idatzia(k), diziplinarteko proiektua dagokionean barne izango delarik. Kalifikazioaren %100 balioko du.



Deialdiari uko egitea

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiko 12. Artikuluan UPV/EHUk erabaki bezala:



1. Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

2. Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa «aurkezteke» izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

3. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketaren egun ofizialean ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



Oharra:



Urruneko ebaluazioa egiteko beharra sortuko balitz, irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke egin beharreko moldaketak. Kasu horretan, nagusiki, eGelaren bidez UPV/EHUk komunitatearen eskura jartzen dituen baliabide telematikoak erabiliko lirateke. Baldin eta, salbuespenez, beste baliabide osagarriren bat erabili beharko balitz, ikasleei aldez aurretik jakinaraziko litzaieke.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasgaiaren alderdi teorikoa eta praktikoa ebaluatuko dituen proba idatzia, diziplinarteko proiektua dagokionean barne izango delarik. Kalifikazioaren %100 balioko du.



Deialdiari uko egitea

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiko 12. Artikuluan UPV/EHUk erabaki bezala:



1. Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

2. Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa «aurkezteke» izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

3. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketaren egun ofizialean ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



Oharra:

Urruneko ebaluazioa egiteko beharra sortuko balitz, irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke egin beharreko moldaketak. Kasu horretan, nagusiki, eGelaren bidez UPV/EHUk komunitatearen eskura jartzen dituen baliabide telematikoak erabiliko lirateke. Baldin eta, salbuespenez, beste baliabide osagarriren bat erabili beharko balitz, ikasleei aldez aurretik jakinaraziko litzaieke.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

77/2023 DEKRETUA, maiatzaren 30ekoa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzekoa. (EHAA 2023-06-09). https://www.euskadi.eus/web01-bopv/es/bopv2/datos/2023/06/2302729e.pdf

National Council of Teachers of Mathematics. (2003). Principios y estándares para la educación matemática. Traducido por THALES.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Arrieta, M. (2001). Matematikaren Didaktika. Lehen Hezkuntza II: Geometria eta Neurria. Euskal Herriko Unibertsitatea.

- Calderero Hernández, J.F. (2005). ¿Qué me pasa con las matemáticas? El Rompecabezas.

- Castro, E., Castro. E. y Rico, L. (1987). Números y operaciones. Fundamentos para una aritmética escolar. Síntesis.

- Hidalgo Alonso, S. (1997). Las Matemáticas en el Título de Maestro. Consideraciones Teóricas, didácticas y prácticas. L. Diagonal.

- Sarasua, J. eta Izagirre, A. (2019). Lehen Hezkuntzako irakasgaientzako problemak: Aritmetika eta Aljebra. UEU.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Batanero, C. y Godino, J.G. (2002). Estocástica y su didáctica para maestros.
- Cirre Torres, F. J. (2004). Matemática Discreta. Anaya.
- Gómez Alfonso, B. (1988). Numeración y cálculo. Síntesis.
- Guzmán, M. (2003). Como hablar, demostrar y resolver en Matemáticas. Anaya.
- Norman, L.C. (2000). El país de las mates para novatos. Un juego de aventuras con problemas matemáticos. Nivola.
- Segarra, L. (2001). Problemates. Colección de problemas matemáticos para todas las edades. Graó.


Aldizkariak

Suma
Uno
Sigma
Educación Matemática
Thales
Avances de Investigación en Educación Matemática (AIEM)

Web helbideak

https://www.divulgamat.net
http://www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/
http://nlvm.usu.edu/es/nav/vlibrary.html
http://www.experiencingmaths.org/
http://www.matematicalia.net/
http://puntmat.blogspot.com.es/
https://www.101qs.com/

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

10:30-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.5 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-14:30 (1)

10-13

10:30-12:30 (2)

16-19

10:30-12:30 (3)

12:30-14:30 (4)

28-30

10:30-12:30 (5)

12:30-14:30 (6)

12:30-14:30 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.09 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (1)
  • 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
  • Aula 2.05 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (3)
  • Aula 2.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (4)
  • Aula 2.05 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (5)
  • Aula 2.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (6)
  • Aula 2.05 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (7)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:30 (1)

10-13

12:30-14:30 (2)

16-19

10:30-12:30 (3)

10:30-12:30 (4)

28-30

10:30-12:30 (5)

10:30-12:30 (6)

10:30-12:30 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.5 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
  • Aula 1.01 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (3)
  • Aula 1.01 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (4)
  • Aula 1.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (5)
  • Aula 1.01 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (6)
  • Aula 1.01 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (7)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

10:30-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.01 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (1)

32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:30 (1)

10-13

10:30-12:30 (2)

16-19

10:30-12:30 (3)

10:30-12:30 (4)

28-30

12:30-14:30 (5)

10:30-12:30 (6)

10:30-12:30 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
  • 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (3)
  • Aula 2.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (4)
  • Aula 2.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (5)
  • Aula 2.09 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (6)
  • Aula 2.05 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (7)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-10:30 (1)

10-13

12:30-14:30 (2)

16-19

12:30-14:30 (3)

12:30-14:30 (4)

28-30

10:30-12:30 (5)

12:30-14:30 (6)

12:30-14:30 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • 2.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
  • Aula 1.01 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (3)
  • Aula 1.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (4)
  • Aula 2.05 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (5)
  • Aula 1.01 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (6)
  • Aula 1.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (7)