XSLaren edukia

Komunitate birtualen kudeaketa28313

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Kazetaritzako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
28313

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Komunitate birtualen kudeaketa irakasgaiaren helburua ikasleak sare sozialen eta interneten parte hartzeko espazioen kudeaketa profesionalean trebatzea da. Arlo praktikoan, online komunitateen kudeaketan eta moderazioan zentratzen da, eta ikuspegi teoriko bat ere ematen du, ikasleek uler ditzaten espazio horiek gure gizartean dituzten bilakaera, garrantzia eta ondorioak. Irakasgaia komunikazio korporatiboaren zuzendaritzaren minorrean azkena da (DIRCOM).

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaitasun orokorrak

G001 - G003 -G007 - G008



Zeharkako gaitasunak

CT1 - Autonomia eta autoerregulazioa.



CT3 - Komunikazioa eta eleaniztasuna.



CT6 - Berrikuntza eta ekintzailetza.



Gaitasun espezifikoak:

CE1- Sare sozialen bilakaera historikoa eta komunikazio garaikidean duten eragina ulertzea.



CE2- Sare sozialetan estrategia eraginkor bat planifikatzea eta garatzea, metriken analisia eta komunikazio-krisien aurreko erantzuna barne hartuko dituena.



CE3- Sare sozialen plataformetan eduki organiko eta publizitario erakargarriak eta garrantzitsuak sortzea eta horiek kudeatzea tresna profesionalen bidez.









Irakasgaia ikastearen emaitzak



1. Komunikazio-bide, enpresa, erakunde edo marka baten inguruan sortutako komunitate birtualekin komunikatzeko tresna teknikoak behar bezala erabiltzea.



2. Sare sozialen eta komunitate birtualen ezaugarrietara egokitutako idatzizko eta ikus-entzunezko edukiak sortzea, mota guztietako euskarrietan.



3. Sare sozialen eta komunitate birtualen jarduera monitorizatzea.



4. Sare sozialak eta komunitate birtualak kudeatzeko komunikazio-planak egitea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

TEORIA

1. gaia. SARE SOZIALEN HISTORIA.

Bilakaera eta garapena, eragina komunikazioan.



2. gaia.- MARKA PERTSONALA

Kontzeptuak, marka-estrategiak garatzea, online identitatea eraikitzea eta mantentzea.



3. gaia.- SARE SOZIAL NAGUSIAK

Ezaugarriak, xede-publikoa, plataforma bakoitzerako estrategia espezifikoak.



4. gaia.- ENTZUTE AKTIBOA

Garrantzia, teknikak eta erremintak.



5. gaia.- TRESNA PROFESIONALAK

Sare sozialak kudeatzeko tresnen deskribapena eta erabilera estrategikoa.



6. gaia.- EDUKI ORGANIKOAK

Edukiak sortzea, kudeatzea eta hobetzea. Branded content: Definizioa, teknikak eta jardunbide egokiak.



7. gaia.- PUBLIZITATE-EDUKIAK

Publizitate-edukiak sortzea, sare sozialetako publizitate-estrategiak.



8. gaia.- HIZKUNTZEN KUDEAKETA

Eleaniztasuna sare sozialetan, komunikazio-estrategiak.



9. gaia.- METRIKAK

Oinarrizko kontzeptuak, sare sozialetako metriken analisia, tresnak eta estrategiak hobetzeko aplikazioa.



10. gaia.- KRISIEN KUDEAKETA

Sare sozialetan komunikazio-krisiak prestatzea, kudeatzea eta arintzea.



11. gaia.- KUDEAKETA-ROLAK

Community manager, social media manager, social media strategist



12. gaia.- ADIMEN ARTIFIZIALA SARE SOZIALEN KUDEAKETAN

Oinarrizko kontzeptuak, aplikazioak, audientzien sentimenduak aztertzeko sistemak, chatbotak, etorkizuneko joerak.



PRAKTIKAK

Irakasgai honetako praktikak klase teorikoetan eskuratutako ezagutza teorikoak garatzera bideratuko dira:



1. praktika: ERAKUNDE BATEK SARE SOZIALETAN DUEN PRESENTZIAREN AZTERKETA

Ikasleek erakunde bat aukeratuko dute (enpresa, erakundea, etab.), eta gutxienez sare sozialetako hiru plataformatan duten presentzia eta jarduera aztertuko dute. Entitatearen identitatearen koherentzia, partekatutako eduki mota, argitalpenen maiztasuna, jarraitzaileekiko elkarreragina eta iruzkinen eta/edo krisien kudeaketaren eraginkortasuna ebaluatuko dira. Azterketa horretatik abiatuta, ikasleek txosten xehatua egin beharko dute, hobetzeko proposamenekin, erakunde horrek sareetan duen presentzia eta estrategia hobetzeko.

2. praktika: ENTZUTE AKTIBOKO TXOSTENA

Ikasleek garrantzi publikoko pertsona edo erakunde bat aukeratuko dute, eta sare sozialetan entzute aktiboko prozesu bat egingo dute. Ikusleen aipamenak, iruzkinak, iritziak eta erreakzioak ikertu eta erregistratu behar dira. Informazio horrekin, txosten bat sortuko da, pertzepzio orokorrak, iritzi positiboak eta negatiboak eta pertsonari edo erakundeari lotutako gai edo kezka nagusiak jasoko dituena. Txostena amaitzeko, irudia hobetzeko edo identifikatutako gaiei heltzeko jarduera-proposamen bat egingo da.

3. praktika: ESTRATEGIA BAT SAREETAN PLANIFIKATZEA ETA GAUZATZEA

Ikasleek online presentzia bat sortu eta kudeatu beharko dute erakunde batentzat, gutxienez hiru sare sozial desberdinetan. Kudeaketa horren barruan sartuko da eduki-estrategia bat planifikatzea eta gauzatzea, bai eta sare horien bidez sustatutako ekitaldi birtual edo presentzial bat antolatzea ere. Publiko objektiboa, eduki erakargarriak sortzea, jarraitzaileekiko elkarreragina eta sor daitezkeen iruzkin edo egoerei erantzutea hartu behar dira kontuan.

Praktika horiei esker, ikasleek komunitate birtualen kudeaketaren ikuspegi praktikoa izango dute, eta esperientzia emango diete arlo horretan sortzen diren arazoak konpontzen.

MetodologiaToggle Navigation



Komunitate birtualen kudeaketa lauhileko bakarreko irakasgaia da, eta klase teorikoetako 53 ordutan eta gelako praktiketako 7 ordutan garatzen da, 15 astetan banatuta.



Eskola teorikoak: Saio hauek ikasle guztiei zuzenduta daude eta gai-zerrendako edukien aurkezpenean oinarritzen dira. Horietan, sare sozialen historia, bilakaera eta kudeaketa landuko da, bai eta horiek profesionalki maneiatzeko beharrezkoak diren tresnak eta teknikak ere. Gainera, komunitate birtualen kudeaketari buruzko gai garrantzitsuei eta gaurkotasuneko gaiei buruzko eztabaidak bultzatuko dira, ikasleen parte-hartzea eta hausnarketa kritikoa sustatuz.



Ikasgelako praktikak: Ikasgaiaren ikuspegi praktikorako, ikasgelako praktikak taldeko jardueren bidez egingo dira. Jarduera horietan, komunitate birtualen kudeaketarekin, sare sozialetako edukien estrategiarekin, entzute aktiboarekin eta krisien kudeaketarekin lotutako kasu praktikoak egin eta aztertuko dira. Saio praktikoak diseinatzean, ikasleek komunitate birtualen kudeaketaren eguneroko egoerei aurre egin ahal izango diete, eskuratutako ezagutzak praktikan jarriz.



Topaketak profesionalekin: Hitzaldiak edo topaketak antolatuko dira komunikazio digitalaren eta komunitate birtualen kudeaketaren sektorean lanean ari diren profesionalekin. Topaketa horien helburua da lanbide-eremuaren errealitatea ikasleei hurbiltzea, haien prestakuntza aberasteko eta etorkizunean lan-munduan sartzeko ikuspegi praktikoa eskaintzeko.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 60

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUA

1. Azterketa teorikoa (% 40).

Test motakoa izan daiteke edo erantzun irekiko galdera laburrak izan ditzake. Ikasgelan gaitasun handia erakutsi duten ikasleak azterketa horretatik salbuetsita gera litezke, irakasleak hala erabakita.



2. Irakasgaiaren praktikak (% 60).

Ikasleek hiru praktika entregatu behar dituzte taldeka, epemuga bukatu baino lehen.



Ebaluazio jarraitua egiteko baldintza: ezinbestekoa da gutxienez eskola praktikoen % 80ra joatea.



AZKEN EBALUAZIOA

Ikasleen Ebaluazioa arautzen duen Araudiko 8.3 artikuluaren arabera, ebaluazio jarraitua utzi eta amaierako probara atxiki nahi duten ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egin diotela, lauhilekoa hasi eta lehen bederatzi asteetan. Era berean, etengabeko ebaluazioan praktikarik ematen ez duten ikasleek azken ebaluazioa aukeratzen dutela ulertuko da.



Ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenagora arte.



Amaierako ebaluazio-probak bi atal izango ditu:



- Azterketa teorikoa ( % 40)

- Banaka egindako lan praktiko bat ematea ( % 60)



Atal praktikoa egiteko, ebaluazio jarraituan jorratu zen hirugarren lana banaka egin behar da, eta azterketaren egunean entregatu behar da.





EBALUAZIO JARRAITUAREN ETA AZKEN EBALUAZIOAREN GAI KOMUNAK



- Kalifikazioa teoria eta praktikaren batuketa izango da.

- Praktika guztiek ez dute kalifikazioan pisu bera izango.

- Irakasgaia gainditzeko, teoria eta praktika modu independentean gainditu behar dira.

- Teoria edo praktika bertan behera utziz gero, gainditutako atalaren nota ezohiko deialdirako gordeko da, baina ez da hurrengo ikasturterako gordeko.

- Ortografia-hutsegite larriak eta plagioa irakasgaia ez gainditzeko arrazoia izan daitezke.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdiaren azken ebaluazioko baldintza berberak aplikatuko dira. Ohiko deialdian ebaluazio jarraitua aukeratu zuten ikasleek ere banaka entregatu beharko dituzte lanak.



* Azterketa teorikoa (% 40).

* Banaka egindako lan praktikoa (% 60).



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

eGela-ren bidez banatutako dokumentuak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Benítez Márquez, M. (2020). COMM006PO-Gestión de comunidades virtuales. Editorial Elearning, SL.



Berenguer Berenguer, JA. (2019) Gestión de comunidades virtuales. IC Editorial

Gehiago sakontzeko bibliografia

Durango, A. (2014). Las redes sociales. IT Campus Academy.

Evans, D., Bratton, S., & McKee, J. (2021). Social media marketing. AG Printing & Publishing.

Guilayn, A. A., & Ruiz, J. M. (2021). Aspectos legales de las redes sociales. Wolters Kluwer España.

Miller, D., Sinanan, J., Wang, X., McDonald, T., Haynes, N., Costa, E., ... & Nicolescu, R. (2016). How the world changed social media (p. 286). UCL press.

Moreno, M. (2015). Cómo triunfar en las redes sociales. Barcelona: Gestión 2000.

Sicilia, M., Palazón, M., López, I., & López, M. (2022). Marketing en redes sociales. Alpha Editorial.

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

13:00-15:00 (1)

13:00-15:00 (2)

17-30

13:00-15:00 (3)

13:00-14:30 (4)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:30-15:30 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:00-17:00 (1)

14:00-16:00 (2)

17-30

15:00-17:30 (3)

14:00-15:00 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:00-15:30 (1)

Irakasleak