XSLaren edukia

Komunikazio Publikoaren Zuzendaritza27124

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Kazetaritzako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27124

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Enpresek, esistitzeko, komunikatu behar dute eta gizarte erakundeek komunikatzeko bizi dira, beraien baloreak hedatzeko. Komunikazioaren ikuspegi estrategiko honek gidatzen ditu erakundeak egun, dagokien publikoarekin daukaten elkarrekintzen, transakzioen eta elkartrukeen bidez. Erakundeetan, komunikazio publikoaren hobesteak, zuzendaritzaren esparruan komunikazio publikoaren zuzendaritza integratzea eskatzen du. Era honetan profesionalak betebehar eta ardura berrietara egokitu behar du bere lana. Betebehar eta ardura horien artean: izen onaren kudeaketa, antolakuntza estrategikoa eta konfiantzaren eraikuntza eskatzen du. Ondorioz, ikasleriaren prestakuntzak bi helburu izango ditu: harremanen sozialen trebetasunak indarberritzea eta esparru interaktibo berrietara bere ikusmira zabaltzea. Hau aurrera eramateko, ikuskapenak eta komunikazio planak oinarrizko erreminta bezala erabiliz egingo du, bere geroko jarduera profesionalaren zutabe izango direlarik.

Irakasgai hau, Publizitate, Harreman Publiko eta Kazetaritzako graduek partekatzen dute eta Komunikazio Kabineteen irakasgaiarekin, Harreman Publikoen Teknikak, Nazioarteko Erakundeen Komunikazioa eta Bozeramaleen formakuntza bezala irakasgaiekin estuki loturik dagoen irakasgaia da.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesional batean aplikatzen jakitea eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea.

CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati.

G003 - Komunikazio-problemak ebazteko ikuspegi sortzaile berriak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea.

G006 - Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak eta trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuta.

G008 - Helburuak identifikatzera eta ekintzak planifikatzera bideratutako estrategiak proiektatzea eta diseinatzea, publizitate-proiektuen eta harreman publikoen garapenaren testuinguruan.

C1CC05 - Komunikabideen genero eta formatu desberdinetara egokitutako ahozko, idatzizko eta ikus-entzunezko adierazpeneko eta komunikazioko estrategiak garatzea.

C3CC01 - Ekonomiaren eta komunikazioaren globalizazio-prozesuen testuinguruan, publizitatearen eta harreman publikoen ideiak, kontzeptuak, teoriak eta estrategiak ulertzea eta modu kritikoan baloratzea.

C4CC03 - Komunikazio publikoko eta marketin estrategiko eta kulturaleko estrategiak garatzea eta ezartzea.

C4CC06 - Publizitate-komunikazioko eta harreman publikoetako prozesuei aplikatutako pentsamendu kritiko etikoa garatzea, zuzenbidearen oinarriak ezagutuz eta errespetatuz.

C4CC07 - Gatazkak konpontzeko eta instituzio eta erakunde publiko eta pribatuetarako barneko eta kanpoko komunikazio-zerbitzuak planifikatzeko komunikazio-teknika eta -estrategia erabilgarriak erabiltzea.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

I. ATALA



A. Komunikazio publikoaren eremua.

1. Komunikazio publikoa definitzea.

2. Komunikazio politikoaren ereduak eta moduak.

3. Komunikazio politikoaren eragileak eta moduak.



B. Lidergoa.

1. Lidergo-eredu berriak esparru publikoan.

2. Eragile politikoen komunikazioa.



C. Komunikazio Politikoa eta Komunikabideak.

1. Politikaren mediatizazioa.

2. Storytelling.

3. Komunikabideen ekosistema.



D. Hizkuntzak, erritualak eta politikaren sinboloak





2. ATALA

A. Hauteskunde kanpainen komunikazioa

1. Hauteskunde kanpainen definizioa eta ereduak.

2. Hauteskunde komunikazioa eta Komunikazio politikoa



B. Gardentasuna eta partehartzea informazio-eza eta kontrolaren aurrean.

1. Krisi Komunikazioa



EGITARAU PRAKTIKOA:



Banakako zein taldeko lanak notarako egingo dira. Gainera, azken lan bat egingo da, erakunde publiko baten komunikazio-kanpaina baterako analisi eta proposamen berritzaileak eginez.

MetodologiaToggle Navigation

Banakako eta taldeko zereginak konbinatzen dira. Teoria, analisia, ahozko azalpena eta aplikazio praktikoa proiektuen eta kasuen bidez maneiatzea. Irakasgaiaren oinarrizko kontzeptuak ezagutzeko eta maneiatzeko ezinbesteko teoriarekin batera, ikasleek banaka zein taldean egin beharreko zereginei lotutako modulu praktikoak dituen tailer bihurtu nahi da ikasgela. Ondoren, tailer hori Egela plataforman luzatuko da. Bertan, ikasgelan prestatutako ariketak emango dira, eta ikasgaian zehar ikasleen bilakaerari buruzko feed back pertsonalizatua izango da.

Taldeko zein banakako lan batzuen adibideak: liderren analisia, diskurtso baten prestaketa eta azalpena eta komunikazio publiko edo politikoko kanpaina baten jarraipena, erakunde publiko baten komunikazio-praktiken kalitatearen azterketa eta hobekuntza-plana.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Banakako lanak (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio Jarraia:

Ebaluazioa jarraiari heltzeko, zereginen programa bat osatu behar da ikasturtean zehar, eta irakasleak programa hori azalduko du entrega-datekin. Ezinbestekoa da zereginak garaiz eta behar bezala entregatzea ebaluatuak izateko. Banakako eta taldeko zereginek azken notaren % 80raino puntuatzen dute. Ebaluazioa jarraitua da ikastaroko zereginak eta entregak ezarritako epeetan egiten dituztenentzat. Gainera, proba teoriko bat egingo da, notaren % 20 balioko duena.



Irakasgaiaren jarraipen hori egiten ez dutenek azken proba batera aurkezteko aukera dute. Proba hori azterketa teorikoa izango da (notaren % 50), bai eta ebaluazio jarraitua hasi baina arauzko epean proposamen hori alde batera uzten dutenek ere (bederatzi aste ikastaroa hasten denetik), eta hala jakinaraziko diote irakasleari. Azken proba hori irakasgaiaren edukiei buruzko azterketa teoriko bat da, eta bertan egingo den notaren % 50eraino puntuatzen du. Azken proba honen bigarren zatiak beste % 50a puntuatzen du, eta aldez aurretik komunikazio publikoko kanpaina bat aztertu eta diseinatzeko lan praktiko bat egitean datza. Deialdiari uko egin dakioke azken proba horretara aurkeztu gabe, eta, ondorioz, deialdian "Ez Aurkeztua" lortzen da. Ebaluazio jarraitua hasi zutenek, gainera, uko egin diotela jakinarazi behar dute, gutxienez hilabete lehenago.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ez ohiko deialdietan, ebaluazio jarraiari uko egin dioten ikasleekin erabilitako azken ebaluaziorako sistema bera erabiliko da. Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irasizabal, I. (2017). Politika zikina. Elkar.
Cadoche, Elisabeth y Montariot Anne de (2021) El síndrome de la impostora: Por qué las mujeres carecen de tanta confianza en sí mismas, S, Península, Barcelona.
Mazzoleni, Gianpietro (2024): Introducción a la comunicación política, Alianza. Madrid.
Fumanal, Verónica (2024): El poder de la influencia. Así se construye un liderazgo. La esfera de los libros.
Ramírez de la Piscina, Txema (2007): Formación de Portavoces: Los movimientos sociales ante la esfera pública. Bosch, Barcelona.
Mazzoleni, G. (2010). La comunicación política. Madrid: Alianza.
Camacho, I. (2017) Formación de portavoces. Barcelona: UOC.
Salmon, C. (2008). Storytelling: la máquina de fabricar historias y formatear las mentes (Vol. 323). Ediciones Península.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Arteaga, A. eta Ramon, S. (2009). “Liderazgo resonante según género”. Multiciencias, vol. 2, zkia. 3, iraila-abendua, 289-295, Universidad de Zulia, Venezuela.

Escapa Garrachón, R. eta Marínez Ten, L. (2010), Estrategias de liderazgo para mujeres directivas; Biblioteca de Catalunya, Bartzelona.

Lupano Perugino, M.L. eta Castro Solano, A. (2011): “Teorías implícitas del liderazgo masculino y femenino según ámbito de desempeño”, Ciencias Pisológicas V (2), 139-150, Montevideo, Uruguay.

Arroyo, L. (2012) El poder político en escena. Barcelona: RBA

Del Rey Morató, J. (2007). Comunicación política, internet y campañas electorales. De la teledemocracia a la ciberdemocr@cia. Madrid:Tecnos

Erro Sala, J. (2002) Comunicación, desarrollo y ONGD, Bilbao: Hegoa

López, G. et al. (2018). La comunicación política. Madrid: Síntesis.

Morozov, Evgeny(2012) El desengaño de internet. Barcelona: Ediciones Destino

Olcina, M. et al (2017) Manual de comunicación para la ciudadanía organizada. Madrid: ConsumeHastaMorir

Gehiago sakontzeko bibliografia

DIRCOM
https://www.revistadircom.com/
El Molinillo
https://compolitica.com/seccion/revista-el-molinillo/

Aldizkariak

International Journal of Communication
http://ijoc.org/index.php/ijoc
Journal of E-Government
http://www.ejeg.com/main.html
European Journal of Communication
http://www.sagepub.com/journalsProdDesc.nav?prodId=Journal200857
Journal of Political Marketing
http://www.tandfonline.com/loi/wplm20#.U8-Pf7GPXfM
Political Communication
International Journal of Press Politics

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:00-17:00 (1)

09:00-11:00 (2)

17-30

15:00-16:30 (3)

09:00-11:00 (4)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

16:30-17:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00 (1)

13:00-15:00 (2)

17-30

11:00-13:00 (3)

13:00-14:30 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:30-15:00 (1)

Irakasleak