XSLaren edukia

Esku-hartzeko Teknikak Kirol Entrenamenduan25770

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea. Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Atala
Titulazioa
Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25770

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1015
Gelako p.3552.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai hau Kirol Entrenamenduaren Modulualren barnean kokatzen da eta saiatuko da ikaslea ezagupenetaz hornitzen baldintzazko entrenamendu tekniketaz kirolean, bai errendimendu helburuekin lotuta eta baita ere kirol amateurrarekin.



Ikasleak ahal izango ditu eskuratu ezagupenak entrenamendu tekniketan eta baita jarduera zuzenduetan, baldintzazko entrenamenduaren atalaren garapenerako.



Jarduera fisikoaren eta kirolaren zientzietako egresatuak etengabeko birziklapen egoeran garatzen du bere ibilbide profesionala, eta irakasgai honetan aurrekoaz aparte saiatuko egingo da bateratzen azken tekniken eta garapenak entrenamenduan zientziarekin.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Zeharkakoak



G017 Literatura zientifikoaren irakurketa.

Zeharka lan egiten, ebaluatzen eta kalifikatzen da.



IKASKETA EMAITZAK: Ikasleek irakasgaiko edukien inguruko literatura zientifikoa interpretatzen eta modu ez-tekniko batean informazio hau zabaltzen ikasiko dute



G018 Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak (IKT) JFKZren esparruan aplikatzen jakitea.

Zeharka lan egiten, ebaluatzen eta kalifikatzen da.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK: Ikasleek ikasgaiaren gaiarekin zerikusia duten teknologia jakin batzuk erabiltzen ikasiko dute



Ezpezifikoak



E2. Hainbat ebaluazio, baliabide eta entrenamendu-teknika behar bezala ezagutzea eta aplikatzea,



IKASKETA EMAITZAK: Ikaslea gai izango da ebaluazio, medio eta teknika ezberdinak entrenamenduan aplikatzea.



E3. Diseinatu, kontrolatu, egitea ariketa ezberdinak kirolariaren entrenamendu garapenerako.



IKASKETA EMAITZAK: Ikaslea gai izango da kirol entrenamenduan ariketa teknika ezberdinen diseinatu eta hauek exekutatu eta monitorizatu.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Erresistentzia Entrenamendua

1.1. Neurketa

1.2. Gaitasun aerobikoa

1.3. Potentzia aerobikoa

1.4. Erresistentzia anaerobikoa (abiadura)

2. Indar entrenamendua

2.1. Neurketa

2.2. Exekuzio abiaduran oinarritutako entrenamendu

2.3. Entrenamendua konfiguratzeko aldagaiak

2.4. Kirolen araberako indar beharrak

3. Zirkuitu entrenamendua

4. Lesioak ekiditeko entrenamendua

4.1. Rango articularra (ROM)

4.2. Abdomen-lunbo-pelbis multzoaren egonkortzea (CORE)

4.3. Jauziak (Drop Jump, Crossover Hop Jump)

4.4. Beheko gorputz adarraren indar isometrikoa.

5. Entrenamenduaren programazioa



MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaia ikasleen ikaskuntza zuzentzeko prestatuta dago. Irakasleak ez du soilik informazioa transmitituko, ikasleen ikaskuntza zuzenduko du. Horretarako, ikasleek aktibo egon behar dute ikasgaian proposatzen diren zeregin eta iradokizun guztiak egiten.



Ikasleen erantzukizuna da klaseetan aktibo agertzea, etxean landutakoari buruz galdetuz eta iritziak emanez.



Beraz, honako hau da ebaluatuko dena:

- Ikasgaiko klaseetan landutako guztia.

- Lan pertsonaleko denboran landu beharreko baliabideei buruzko informazio guztia.



Hurrengo eran antolatuko da irakasgaia:



Irakaskuntza atala lotu egingo du atal teorikoa eta ikasleen eskuhartze diseinuak.Taldean lan egingo da esku-hartzeak garatzeko. Hainbat zeregin egingo dira, banaka edo taldeka, gehienak klase orduan.



TUTORETZAK: ikasleen zalantzak eta galderak argitzeko.



Tutoretzak ez dira erabiliko eskola bat berriz emateko.



Ikasgelan ematen denari buruzko zalantzak eta norberaren laneko denboran egin beharreko lanak ikasgelan argituko dira, ikasleak egoki irizten dionean. Tutoretzak zalantza espezifikoak argitzeko erabili ahal izango dira, baina ez eskola bat berriz emateko.

Zalantzak ez dira e-mail bidez argituko. Ikasgaiaren programari buruz e-mailez zerbait galdetu aurretik, irakurri, mesedez, bilatzen den informazioa ikasgaiaren programan dagoen.



Tutoretzetara joateko, ikasleek aldez aurretik egin behar dute egin nahi dituzten galdera espezifikoak prestatzeko lana.



Tutoretza-ordutegian, irakasleak arreta emango die hala eskatzen duten ikasleei. Hala ere, komeni da posta elektronikoz tutoretza eskatzea, tutoretza-ordutegia libre dagoela ziurtatzeko.



Tutoretzak irakasleei posta elektronikoz eskatzea gomendatzen da.



IRAKASGAIAREN APUNTEAK:



1- Irakasleak ez du apunterik ematen.



2- E-gelan azaldutako diapositibak irakasleek klasea emateko erabiltzen duten gidoia dira. Diapositiba horiek ez dira irakasgaiko apunteak.



3.- Ikaslea da ikasgaiko apunteak egiteko arduraduna. Horretarako, kontuan hartu beharko du eskoletan emandakoa, bai eta norberaren laneko denboran egin beharreko audioetan, bideoetan eta irakurketetan agertzen diren edukiak ere.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 65
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 35

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIOA:



1. ZATIA. Praktikak:

- Praktikak banaka edo taldeka egin beharreko hainbat zereginek osatuko dituzte.

- Azken notaren % 35 izango dira.

- Ezarritako epean eta moduan aurkeztu ez diren praktikek 0 puntuko kalifikazioa jasoko dute.



2. ZATIA Azterketa:

- Test motako azterketa

- Azken notaren % 65 da.

- Zati honetan gutxienez 10etik 4 puntu atera behar dira irakasgaia gainditu ahal izateko





Azken nota eskuratzeko, ebaluazio jarraituaren atal bakoitza aprobatu beharko da. Alderdietako batek aprobatzen ez badu, ezohiko deialdira jo beharko da.



Lanak entregatzeko datak, praktiken memoriak eta abar irakasleek zehaztuko dituzte, ikasleei kontsulta eginez eta lauhileko bakoitzeko 9. astea baino lehen zehaztuta.



Ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egitea; horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietarako, lauhilekoaren edo ikasturtearen hasieratik zenbatzen hasita, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera.



AMAIERAKO EBALUAZIOA:



Amaierako ebaluazio-sistemak ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko aukera jasotzen du, ikasgaiaren notaren% 100 hartzen duen proba baten bidez.



1. ZATIA. Test motako azterketa

- Azterketa indibiduala da

- Azken notaren % 65 da.

- Zati honetan gutxienez 10etik 5 puntu atera behar dira irakasgaia gainditu ahal izateko



2. ZATIA. Garatu beharreko galdera

- Azterketa indibiduala da

- Azken notaren % 35 da.

- Zati honetan gutxienez 10etik 5 puntu atera behar dira irakasgaia gainditu ahal izateko



Deialdiari uko egiteko nahikoa izango da azterketara ez aurkeztea.



Ebaluazioa eta ikasketen ohiko printzipio etikoen urratzea eginez gero, kalifikazioa 0/10z izango da (Suspentsoa).

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

a) ETENGABEKO EBALUAZIOA:



Deialdi honetan, 1.deialdian gainditurik gabeko atalak ohiko deialdian ezarritako baldintza berdinekin ebaluatuko dira.



b) AMAIERAKO EBALUAZIOA:



Amaierako ebaluazio-sistemak ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko aukera jasotzen du, ikasgaiaren notaren% 100 hartzen duen proba baten bidez.



1. ZATIA. Test motako azterketa

- Azterketa indibiduala da

- Azken notaren % 65 da.

- Zati honetan gutxienez 10etik 5 puntu atera behar dira irakasgaia gainditu ahal izateko



2. ZATIA. Garatu beharreko galdera

- Azterketa indibiduala da

- Azken notaren % 35 da.

- Zati honetan gutxienez 10etik 5 puntu atera behar dira irakasgaia gainditu ahal izateko



Deialdiari uko egiteko nahikoa izango da azterketara ez aurkeztea.



Ebaluazioa eta ikasketen ohiko printzipio etikoen urratzea eginez gero, kalifikazioa 0/10z izango da (Suspentsoa).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasgaiaren Egela ikasgela birtuala eta zeregin bakoitzerako eta eskolen jarraipenerako beharrezko informazioa

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Chicharro, J. L., & Vaquero, A. F. (2006). Fisiologa del ejercicio/Physiology of Exercise. Ed. Médica Panamericana.



González, J. J., Sánchez, L., Pareja, F., & Rodriguez, D. (2017). La Velocidad De Ejecución Como Referencia Para La Programación, Control Y Evaluación Del Entrenamiento De Fuerza. Ergotech.



McArdle, WD, Katch, FI and Katch VL. Exercise Physiology: Energy, Nutrition and Human Performance. Baltimore:Lippincott, Williams & Wilkins, 2001



Gehiago sakontzeko bibliografia

González-Badillo, J. J., Sánchez-Medina, L., Ribas-Serna, J., & Rodríguez-Rosell, D. (2022). Toward a New Paradigm in Resistance Training by Means of Velocity Monitoring: A Critical and Challenging Narrative. Sports Medicine-Open, 8(1), 1-24.

Iannetta, D., Inglis, E. C., Mattu, A. T., Fontana, F. Y., Pogliaghi, S., Keir, D. A., & Murias, J. M. (2020). A critical evaluation of current methods for exercise prescription in women and men. Medicine and science in sports and exercise, 52(2), 466-473.

Izquierdo, M (2008): Biomecánica y bases neuromusculares de la actividad física y el deporte. Panamericana. Madrid.

Kenney, WL, Wilmore JH, and Costill DL. Physiology of Sport and exercise, Champaign: Human Kinetics, 2012

Aldizkariak

Journal of Sports Science and Medicine
Medicine and Science in Sports and Exercise
International Journal of Sports Medicine
Journal of Strength and Conditioning Research
American Journal of Sports Medicine
American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation
British Journal of Sports Medicine
Journal of Athletic Training

Web helbideak

http://www.sportsci.org/
http://www.sportsscientists.com/
http://marcocardinale.blogspot.com.es/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
http://www.inigomujika.com/en/
http://www.fit-pro.com/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BLAS PEREZ, FERNANDO
  • ORBAÑANOS PALACIOS, JAVIER
  • SANTOS CONCEJERO, JORDAN
  • CALLEJA GONZALEZ, JULIO MARIA
  • ROCANDIO CILVETI, VALENTIN

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-22

13:30-15:00 (1)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-25

13:30-15:00 (1)

23-25

13:30-15:00 (2)

26-30

09:00-10:30 (3)

13:30-15:00 (4)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-22

13:30-15:00 (1)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-25

13:30-15:00 (1)

23-25

13:30-15:00 (2)

26-30

09:00-10:30 (3)

13:30-15:00 (4)

Irakasleak