Ingurumenaren Ingeniaritza26764
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Ingeniaritza Kimikoko Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
- Kodea
- 26764
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Ingurumenaren ingeniaritza, Ingeniaritza Kimikoko graduaren laugarren mailako derrigorrezko irakasgaia da. Oinarrizko hiru zatitan banatuta dago: Atmosferaren kutsadura, uraren kutsadura eta hondakin solidoak. Hasieran kutsatzaile atmosferikoak eta kutsadura arazo larrienak deskribatzen dira, airearen kalitatea ebaluatzeko irizpideak. Atmosferaren dinamika eta meteorologia, kutsatzaile atmosferikoen dispertsio. Bigarren partean, uraren kalitatea ebaluatzeko neurketa parametroak eta irizpideak deskribatzen dira, hondakin uren tratamendu fisiko kimikoak eta arazketa prozesu biologikoen oinarriak ezartzen dira (kultiboak esekiduran eta finko). Azkenik, hondakin solidoen arazoan sakontzen da. Hondakin toxiko eta arriskutsuak eta kudeaketa sistemak
UNESCO Kodeak:
3303 Ingeniaritza eta Teknologia Kimikoak
3308 Ingeniaritza eta Ingurumenaren Teknologia
3308.01 Ingurumenaren Kutsaduraren kontrola (ikus 2509.02)
3308.02 Industri hondakinak
3308.04 Kutsaduraren Ingeniaritza
3308.05 Hondakin erradiaktiboen eliminazioa
3308.07 Hondakinen eliminazioa
3308.09 Osasun Ingeniaritza (Ikus 3305.30)
3308.10 Hondakin uren teknologia (Ikus 3305.30)
3308.11 Uraren kutsaduraren kontrola (Ikus 3305.30 eta 2508.11)
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Existitzen den prozesu batean edo diseinu fasean dagoen prozesu batean osasun, industria-higiene eta segurtasun gaietan oinarrizko ezagutzak lortzea:
1. Prebentzio- eta ingurumen-arazoei irtenbide bat emateko aplikatu ahal diren neurriak aukeratzeko ahalmena lortzeko.
2. Ekonomia, gizarte eta ingurumen inpaktua integratuz aukera teknologikoak konparatzeko eta hautatzeko.
3. Dagokion legedian oinarrituz, irizpide etikoen eta iraunkorren arabera ingurumen-arazoak konpontzeko teknologiak hautatzeko.
Irakasgaia hiru oinarrizko zatitan banatuta dago: Atmosferaren kutsadura, uraren kutsadura eta hondakin solidoak. Kutsatzaile atmosferikoak eta kutsaduraren arazo garrantzitsuenak, airearen kalitatea ebaluatzeko irizpideak. Atmosferaren dinamika eta metereologia, kutsatzaile atmosferikoen dispertsioa. Uraren kalitatea ebaluatzeko irizpideak eta neurtzeko parametroak, hondakin uren tratamendurako prozesu fisikoak eta kimikoak,eta uraren arazketarako oinarri biologikoak ezartzen dira ( Hazkuntza finkoko edo esekidurako prozesuak). Hondakin solidoen problematika. Hiri-hondakinak eta hondakin industrialak. Hondakin toxiko eta arriskutsuak eta gestio sistemak.
UNESCO Kodeak:
3303 Ingeniaritza eta Teknologia Kimikoak
3308 Ingeniaritza eta IngurumenarenTeknologia
3308.01 Atmosferaren kutsaduraren kontrola (Ikus.2509.02)
3308.02 Hondakin Industrialak
3308.04 Kutsaduraren Ingeniaritza
3308.05 Hondakin erradiaktiboen eliminazioa
3308.07 Hondakinen eliminazioa
3308.09 Osasun Ingeniaritza (Ikus. 3305.30)
3308.10 Hondakin uren teknologia (Ikus. 3305.30)
3308.11 Uraren kutsaduraren kontrola (Ikus. 3305.30 eta 2508.11)
Ikastaro honen helburua ikasleak oinarrizko ingurumeneko gaietan eta ingurumeneko oinarrizko teknologian bideratzea da .
Printzipioen oinarrizko ezagutza eta kutsatzaileen, isurien eta hondakinen kudeaketa iraunkorrerako metodoak berrikustea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. GAIA - INGURUGIROA ETA KUTSADURA.
Ingurugiroa. Materiaren eta energiaren fluxuak ekosistemetan. Giza aktibitatearen ondorioak. Kutsadura. Analisi historikoak Ingurugiroko kutsaduraren ikuspuntu ekonomikoak.
2. GAIA - ATMOSFERA ETA KUTSATZAILE ATMOSFERIKOAK.
Bataz besteko konposizioa. Kalitatearen estandarrak Kutsatzaile atmosferikoen iturriak. Emisioa eta inmisioa. Kuantifikazioa eta unitateak. Kutsatzaileen efektuak. Laginak hartzeko prozedurak. Partikulen analisirako aparatuak eta metodoak. Bapore eta gasen analisirako aparatu eta metodoak.
.
3. GAIA - KUTSATZAILEEN DISPERTZIOA ATMOSFERAN.
Meteorologiaren oinarriak. Gradiente termikoa eta atmosferaren egonkortasuna. Nahaste geruza. Tximinietako emisioen dispertsioa eta diluzioa. Tximinien diseinua. Beste faktore geometrikoen eragina eta eraikuntzarako materialen hautaketa
4. GAIA - GAS EFLUENTEEN TRATAMENDUA. PARTIKULEN BEREIZKETA.
Kontzeptu orokorrak. Bereizgailu grabitatorioak, inertzialak eta zentrifugoak. Zikloien diseinua. Iragazteko sistemak. Hauspeakin elektrostatikoa. Garbigailu eta absorbatzaile hezeak. Aplikazio eta hautatzeko irizpideak.
5. GAIA - GAS EFLUENTEEN TRATAMENDU. GASEN ETA LURRINEN
EZABAPENA.
Errekuntza zuzena, alderantzizkoa eta katalitikoa. Absortzioa eta adsortzioa. Sufre oxidoen kontrola. Nitrogeno oxidoen kontrola. Usainen ezabapena eta estalketa.
6. GAIA - URAREN KUTSADURAREN PROBLEMATIKA.
Kutsatzaileak eta iturriak. Uraren kutsaduraren neurketa. Hondakin uren karakterizaziorako parametroak.Emarien neurketa. Oxigenoaren eskaera kimikoa. Oxigenoaren eskaera biokimikoa. Isurketa kanona.
7. GAIA - METODO FISIKO-KIMIKOAK.
Hondakin uren tratamendurako eta arazketarako metodoak. Erregulazio eta homogeneizazio biltegiak. Koagulazioa eta flokulazioa. Sedimentazioa. Flotazioa. Neutralizazioa. Oxidazio kimikoa.
8. GAIA - HONDAKIN UREN TRATAMENDU BIOLOGIKOA.
Oinarrizko mikrobiologia. Mikrobioen hazkuntza zinetikoa. Estekiometria eta etekinak. Lokatz aktiboetarako kontaktoreen diseinua. Erreaktore motak. Nitrifikazioa-desnitrifikazioa. Fosforoaren erauzketa.
9. GAIA - HONDAKIN SOLIDOEN PROBLEMATIKA.
Hondakinaren definizioa. Hondakin solidoen motak. Hiri hondakin solidoak. Hondakin toxiko eta arriskutsuak. Kutsadura efektuak eta balio potentziala. Hondakin solidoen gestiorako birziklatzea eta beste aukera batzuk.
10. GAIA - HONDAKIN TOXIKO ETA ARRISKUTSUEN TRATAMENDUA.
Berezitasunak eta konposizioa. Hondakin toxiko eta arriskutsuen kudeaketa. Errausketa. Tratamendu fisiko-kimikoak. Segurtasun biltegiak.
11. GAIA - HIRI HONDAKIN SOLIDOAK.
Berezitasun orokorrak. Bilketa eta garraioa. Transferentzi tokiak. Banaketa eta kontzentrazio selektiboa. Bolumenaren murrizketa. Kontrolaturiko zabortegiak. Errausketa. Pirolisia. Konpostajea. Digestio anaerobikoa.
MetodologiaToggle Navigation
Ikasleek hondakinen edo isurketen tratamendurako instalazio industriala bisitatuko dute (4 ordu GCA)
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 80
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
- Banakako lanak (%): 10
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazio jarraituko sistema arrunta izango da.
Ebaluazio JARRAITUA. Ikasgaia gainditzeko behar den kalifikazio orokorra % 50ekoa da (10etik 5).
Idatzizko balorazio-probak: % 70etik % 90era bitarteko balorazioa.
Ikasturtean zehar, idatzizko probak egingo dira, ikasgaiko gaitasunak eskuratu diren ebaluatzeko. Azken proba idatzia (Azken proba) irakasgai osoaren ebaluazioa da, eta ikasleak ezagutza guztiak integratu dituela erakutsi beharko du.
Minimoak: azken proba idatzian (Azken proba), teorian 10etik 4,0 baino gehiago lortu behar da, eta 10etik 4,0 baino gehiago ariketetan irakasgaia gainditzeko. Ariketen proban, ariketa guztietan puntuatu beharko da, erantzun gabeko ariketa bat edo zero puntuazioa gainditu gabeko proba izango da.
Banakako eta/edo taldeko lanak egitea: % 10-30eko balorazioa
Atal honetan, honako jarduera hauek hartuko dira kontuan:
Ariketak/ kasu praktikoak ebaztea.
Ordenagailu-praktikak.
Idatzizko txostenak.
Mintegietan parte hartzea.
... /...
Gutxienekoak: bertaratzea eta/edo parte hartzea eta/edo proposatutako jardueren % 60 entregatzea.
Ebaluazio EZ-JARRAITUA: uko egin ahal izango zaio ebaluazio jarraituaren sistemari, eta azken ebaluazioa aukeratu ahal izango da. Amaierako ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izan nahi diren ikasleek irakasleei jakinarazi beharko diete, ikasleak ebaluatzeko araudian ezarritako moduan eta epeetan. Interesa duten ikasleek idazki bat bidali beharko diote irakasle arduradunari, ebaluazio mistoari uko egin zaiola jakinarazteko, gehienez ere ikastaroa hasten denetik 9. asteko epean.
Kasu horretan, notaren % 100 Azken Proban lortuko da. Amaierako ebaluazio-sistema aukeratzen duten ikasleek idatzizko azken azterketa egin beharko dute, ikasgaiaren gaitasunak eskuratu dituztela frogatzen duten proba gehigarriak gehituta. Amaierako azterketan eta proba gehigarrietan gainditu beharreko gutxienekoak lehen adierazitako berberak dira.
Etengabeko ebaluazioa edo azken ebaluazioaren kasuan, nahikoa izango da azken probara ez aurkeztea azken kalifikazioa <
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ohiko deialdiko azken ebaluaziorako irizpide berdinak jarraitzen dira, hau da, notaren %100 idaztizko amaierako frogan lortuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ingeniería ambiental: fundamentos, entornos, tecnologías y sistemas de gestión, G. Kiely, McGraw-Hill, Madrid (1999)
Contaminación ambiental: una visión desde la Química, C. Orozco Barrenetxea y cols., Thomson-Paraninfo, Madrid (2003)
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Gestión de Residuos Tóxicos, Mc Lagrega, Buckingham, P.L., Evans J.C. Graw Hill, Madrid, 1996
Contaminación del aire. Origen y Control, Wark, K. Y Warner, C.F. Limusa, Mexico, (1990).
Depuración de aguas residuales. Colección Seinor. S.P. Hernandez Muñoz, A. (1990).
Los residuos peligrosos: caracterización, tratamiento y gestión, J.J. Rodríguez, A. Irabien, Síntesis, Madrid, (1999)
Gestión integral de residuos sólidos, G. Tchobanoglous, H. Theisen, A.V. Samuel, McGraw-Hill, Madrid (1994)
Gehiago sakontzeko bibliografia
* Ingeniería ambiental: fundamentos, entornos, tecnologías y sistemas de gestión, G. Kiely, McGraw-Hill, Madrid (1999)
* Gestión de Residuos Tóxicos, Mc Lagrega, Buckingham, P.L., Evans J.C. Graw Hill, Madrid, 1996
* Contaminación del aire. Origen y Control, Wark, K. Y Warner, C.F. Limusa, Mexico, (1990).
* Depuración de aguas residuales. Colección Seinor. S.P. Hernandez Muñoz, A. (1990).
* Los residuos peligrosos: caracterización, tratamiento y gestión, J.J. Rodríguez, A. Irabien, Síntesis, Madrid, (1999)
* Gestión integral de residuos sólidos, G. Tchobanoglous, H. Theisen, A.V. Samuel, McGraw-Hill, Madrid (1994)
Aldizkariak
Applied Catalysis B: Environmental
Environmental Science & Technology
Industrial & Engineering Chemistry Research
Journal of Hazardous Materials
Water Research
Water Science & Technology
Web helbideak
http://www.magrama.gob.es/es/
http://www.ambientum.com/
http://www.ingurumena.ejgv.euskadi.net/r49-3614/es/contenidos
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 08:30-09:30 (1) | 08:30-09:30 (2) |
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 13:00-14:00 (1) |
01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 12:00-13:00 (1) |
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 09:30-10:30 (1) |
01 Landa p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
10-10 | 15:00-20:00 (1) |
01 Landa p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-11 | 15:00-18:00 (1) |
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 08:30-09:30 (1) | 08:30-09:30 (2) |
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 12:00-13:00 (1) |
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 13:00-14:00 (1) |
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 09:30-10:30 (1) |
31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
10-10 | 15:00-19:00 (1) |
31 Landa p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-11 | 15:00-19:00 (1) |
61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 08:30-09:30 (1) | 08:30-09:30 (2) |
Irakasleak
61 Mintegia-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 12:00-13:00 (1) |
Irakasleak
61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 09:30-10:30 (1) |
Irakasleak
61 Landa p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
10-10 | 15:00-19:00 (1) |