Bigarren Hizkuntza III: Euskara25340
- Ikastegia
- Letren Fakultatea
- Titulazioa
- Ingeles Ikasketetako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 25340
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Ikasgai honetan ikaslea Fonetika jakintza-arloaren oinarriez jabetzen da, eta era berean, euskararen funts fonetikoak zeintzuk diren ikasten du. Modu horretan ikaslea ahoskeraren esparru fisikoan lan linguistikoa egiteko gai izan dadin prestatzen da (batik bat analisi fonologikorako). Horretarako pentsamoldeak, kontzeptuak eta horiei dagozkien adierazpideak menperatu beharko dira.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Gaitasunak:
Euskararen oinarriak modulua:
M 01 Euskararen gramatika-sistema ezagutzea eta deskribatzea
M 02 Euskararen erabilera, erregistro eta aldera nagusiak ezagutzea.
M 05 Espezialitateko testuak irakurtzetik abiatuta argumentatzea.
Ondoko irakaskuntza emaitzekin bideratuko da aipatutako gaitasunen jabe izatea.
M 01 Euskararen gramatika-sistema ezagutzea eta deskribatzea
- IE1:Euskarazko hotsak eta hots bilkurak nola sortzen, ahoskatzen eta hautematen diren deskribatzen artikulatorioki eta akustikoki.
- IE2: Hotsen transkripzio fonetikoa egiten.
- IE3: Programa akustikoak erabiltzen
- IE4: Landa lana egiten
M 02 Euskararen erabilera, erregistro eta aldera nagusiak ezagutzea.
- IE5: Euskararen aldaera diatopikoak eta diastratikoak identifikatzen eta deskribatzen
M 05 Espezialitateko testuak irakurtzetik abiatuta argumentatzea.
- IE6:Espezialitateko hautatutako testuen irakurketa kritikotik euskarazko ahoskeraren lan linguistikoa egiten
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Sarrera. Fonetikara hurbilketa.
2. Ahotsa. Alderdi artikulatorioa.
3. Ahotsa. Alderdi akustikoa.
4. Entzumena.
5. Hotsen sailkapena. Euskara, euskararen barietateak.
6. Hizketaren alderdi prosodikoa
7. Tresnabidezko azterketara hurbilketa.
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgai honetan alderdi teorikoa eta praktikoa landuko dira, zenbaitetan saio berdinean baina beste zenbaitetan alderdi praktikoa lantzeko saio bereziak egingo dira. Eskola mota magistrala erabiliko da alderdi teorikoa emateko, beti ere alderdi praktikoa garatzeko ariketekin batera eta tartekatuta.
Kasuan oinarritutako metodologia ere erabiliko da ikasgaiaren zati bat lantzeko eta talde lan bidez garatuko da ikasturtean zehar.
Ikasleen parte-hartzea baloratuko da, hala nola klaseko ariketak egitean edo klaseko eztabaidetan. Honek guztiak amaierako notetan kalifikazio hobea lortzeko balio dezake (gainditzeko zalantzak daudenean, edota kalifikazio batetik hobeago bat lortzeko zalantzak daudenean, esaterako).
Ikasleek eGela plataformaren bidez lortu ahal izango dute irakaslearen informazioa. Ikasleek bide horretatik eskuratu ahal izango du klaserako materiala, hala nola beharrezko diren testuak, irakurgaiak, programak eta bestelakoak. eGela plataformaren bidez emango dira, era berean, oharrak, berriak, aldaketak eta bestelakoak ere.
Gai nagusienetako ariketak Euskal Fonetika eta Fonologia lantzeko ariketak liburuan aurki daitezke.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 50
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazioa etengabekoa izango da eta ikastaroan zehar ondoko frogak egin eta gainditu beharko dira:
-Talde lana
-Idatzizko froga
-Ariketak
Talde lana ikastaroan zehar garatu behar da, epe jakinetarako lan konkretuak zehaztuko direlarik.
Idatzizko froga urtarrilean egingo da. Ariketak klasean bilduko dira.
Aldaketaren bat balego, eskolan adieraziko da eta eGelaren bidez ere jakinaraziko da.
Ikasleren batek etengabeko ebaluazioari uko egin nahi badio, irakasleari dagokion idazkia aurkeztu behar dio lehenengo bederatzi astetan.
Ebaluazioa urtarrileko frogaren bidez egiten bada, ondoko frogak egin eta gainditu behar dira:
-idatzizko lana
-idatzizko froga
Ohiko deialdiari uko egin nahi bazaio, nahikoa izango da azterketara ez aurkeztea.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ezohiko deialdian ondoko frogak gainditu beharko dira:
- idatzizko lana
- idatzizko froga
Aldaketaren bat balego, eskolan adieraziko da eta eGelaren bidez ere jakinaraziko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ashby, Patricia. 2011. Understanding Phonetics. London: Hodder Education.
Jauregi, Oroitz & Oñederra, Miren Lourdes. 2015. Euskal Fonetika-Fonologiaren Ikasketarako Gaiak. UPV/EHU.
Krajewska, Dorota & Jauregi, Oroitz. 2021, Fonetika akustikoa: Praat erabiltzeko eskuliburua. UPV/EHU.
Oñederra, Miren Lourdes. 2004. Fonetika Fonologia Hitzez Hitz. Bilbao: UPV/EHU.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Oñederra, Miren Lourdes. 2004. Fonetika Fonologia Hitzez Hitz. Bilbao: UPV-EHU.
Ingelesez:
Clark, John and Colin Yallop. 1990. An Introduction to Phonetics and Phonology. Oxford & Cambridge. (Ma): Basil Blackwell. 2, 3, 6, 7 (8, 9) kapituluak eta 1. Eranskina.
Gaztelera:
Gil Fernández, Juana. 1988. Los Sonidos del Lenguaje. Madrid: Síntesis.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Hedatzeko bibliografia
Ball, Martin J. / Joan Rahilly. 1999. Phonetics. The Science of Speech. Arnold.
Bonet, Eulàlia/Maria-Rosa Lloret/Joan Mascaró. 1997. Manual de Transcripció Fonètica.
Catford, J. C. 1988 .A Practical Introductuion to Phonetics. Oxford University Press.
Denes, Peter / Elliot N. Pinson. 1993. The Speech Chain. The Physics and Biology of Spoken Language. New York: Freeman & Co.
Fry, D.B. 1982. The Physics of Speech. Cambridge University Press.
Gil Fernández, Juana. 1988. Los Sonidos del Lenguaje. Madrid: Síntesis.
I.P.A. 1999. Handbook of the International Phonetic Association. Cambridge University Press.
Kent, Ray D. / Charles Read. 1992 (1996). The Acoustic Analysis of Speech. San Diego/London: Singular.
Ladefoged, P. 1975. A Course in Phonetics. New York: Harcourt Brace Jovanovich, Inc.
Ladefoged, P. [1962] 1974. Elements of Acoustic Phonetics. 10 Chicago: University of Chicago Press.
Ladefoged, Peter. 2001. Vowels and Consonants. An Introduction to the Sounds of Language. Malden, MA / Oxford, UK: Blackwell.
Lodge, Ken. 2009. A Critical Introduction to Phonetics. London/New York: Continuum.
Minifie, Fred. D. / Thomas J. Nixon / Frederick Williams. 1973. Normal Aspects of Speech, Hearing and Language. New Jersey: Prentice-Hall.
Roach, Peter. 1992. Introducing Phonetics. London: Penguin.
Aldizkariak
Journal of the International Phonetic Association
Web helbideak
http://phonetics.ucla.edu/index/sounds.html
http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa
http://www.praat.org.
Hainbat fonetika laborategitako helbideak
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 09:00-11:00 (1) | ||||
1-15 | 09:00-11:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 201 - ELURRETA ERAIKINA (1)
- AULA 201 - ELURRETA ERAIKINA (2)
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-15 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- LAB. 1.51 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-15 | 13:00-15:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA. 1.49 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)