Hizkuntzalaritza II25326
- Ikastegia
- Letren Fakultatea
- Titulazioa
- Ingeles Ikasketetako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 25326
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Hizkuntzalaritza I-en jarraipena den irakasgai honetan ikasleak hizkuntzaren dimentsio formalaren ezagutzarako bidea jorratuko du hizkuntzaren osagaiak diren maila fonetiko-fonologikoa, maila morfologikoa, sintaktikoa eta semantiko-pragmatikoa lantzearekin batera. Hortaz, ikaslea edozein hizkuntzatako gertakariak identifikatzeko, aztertzeko eta deskribatzeko gai izatea aurreikusten da ikastaroa amaitutakoan.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
GAITASUNAK:
1. Hizkuntzen egituraren ezaugarri orokorren abstrakzioa egiteko gaitasuna, hizkuntza aniztasunaren behaketatik abiatu eta hizkuntzetako gertakari fonologiko, morfologiko, sintaktiko, semantiko eta pragmatikoen alderaketan oinarritutakoa.
2. Hizkuntzalaritza Orokorraren metodologia eta prozedurak erabiliaz, Gaztelaniarenak ezezik gainerako beste hainbat hizkuntzetako egiturak deskribatu eta haiek azaltzeko hipotesiak eraikitzeko gaitasuna.
3. Iturri bibliografiko anitzak baliatu eta prozesatuaz: a) eduki esanguratsua ateratzeko, eta b) informazio hori interpretatu eta konparazioaren bitartez iritzi kritikoarekin ebaluatzeko gaitasuna.
4. Hizkuntzalaritzaren eremuko hiztegi zehatza erabiltzekoa.
5. Munduko errealitate linguistikoaren gainean gogoeta eginda inguruko hizkuntzen ikasketak duen garrantziaz jabetzeko gai izatea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Sarrera: Gramatikaren atalak
2. Fonetika
● Bokalen eta kontsonanteen fonetika artikulatorioa
● Bokalen eta kontsonanteen fonetika akustikoa
● Fonetika suprasegmentala: iraupena, intentsitatea, tonua
● Azentua eta intonazioa
3. Fonologia
● Fonemak eta alofonoak
● Tasun bereizgarriak
● Prozesu fonologikoak
4. Morfologia
● Morfema eta hitza
● Hitzaren egitura
● Prozesu morfologikoak: Eratorpena eta hitz elkarketa
● Prozesu morfologikoak: Flexioa
5. Sintaxia
● Hitzak eta kategoriak (lexikoak eta funtzionalak)
● Sintagmak eta buruak
● X’ Teoria. Perpausen egituraren azterketa
● Harreman gramatikalak
6. Semantika
● Esanahi linguistikoa eta egia-baldintzak
● Hitz eta proposizioen arteko erlazio semantikoak
7. Pragmatika
● Proposizioen interpretazioa testuinguruan
● Inplikaturak
MetodologiaToggle Navigation
Irakaskuntza modalitateak (eskola-orduak):
● Magistralak (40ren bat ordu)
● Gelako edota ordenagailu praktikak (20ren bat ordu)
● Irakaskuntza-ikaskuntza jarduerak:
o Azalpen teorikoak, ikus-entzunezko materialez lagundutakoak
o Idatzizko edota ahozko ariketak (taldearen neurriaren arabera).
OHARRA: "Ebaluazio-sistemak" deritzon atalean dakarrena aurrez-aurreko eskoletarako dago pentsatua eta egokitu egingo da larrialdi egoera berririk sortuko balitz. Kasu horretan, irakasleak EGELAn zintzilikatuko du irakasgaiaren programa eguneratua eta ebaluazio sistema berria”.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
- Eskoletako partehartzea (%): 10
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazio-sistema jarraitua izango da nagusiki, zenbait proba eta ariketa bidez bideratua, baina hala nahi duten ikasleei azken proba idatziaren bidez soilik ebaluatuko zaie. (Ikus UPV/EHUko 2016-12-15eko erabakia (2017-3-13ko EHAA)). Ebaluazio jarraituak hiri atal izango ditu: (a) nahitaezko amaierako azterketa idatzia (emaitzaren %50a); (b) nahitaez gelatik kanpo egin beharko diren zeregin praktikoak, banaka edo talde txikian (emaitzaren %40a); (c) Eskoletako zeregin praktikoak egitea eta parte-hartze aktiboa (emaitzaren %10a). Azken probaren bidez soilik ebaluatuko diren ikasleen kasuan, proba idatziak %100 balioko du.
Ebaluazio irizpideak (zereginaren izaeraren arabera egokituko direnak) ondoko hauek dira:
o Erantzunen egokitasuna
o Zuzentasun ortografiko eta gramatikala
o Diskurtsoaren osotasuna
o Argumentazio egokia
o Hizkera teknikoaren eta hiztegi bereziaren erabilera egokia
o Informazio iturrien aipamen zuzena
● Aurkeztu gabeko ariketa, lan edo azterketa bakoitzeko ikasleak ZEROko nota jasoko du zeregin horretan.
● Ikasleak ez ditu gainditu behar ebaluazio jarraituan egindako zereginak azken probara aurkezteko, baina ezinbestean gainditu behar du azken azterketa, irakasgaiari dagozkion gaitasunen lorpenaren ebaluazio positiboa lortu ahal izateko.
● Bestetik, ebaluazio jarraituaren bidez ebaluatzen hasi arren, ikasleek aukera izango dute honi uko egin eta ebaluaketa azken probaren bidez soilik egiteko, baldin eta ikasturtea hasten denetik 9 astera dagokion irakasleari ebaluazio jarraituari uko egiten dion idazkia aurkezten badiote.
5.1. UKOA
Ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Ebaluazio jarraitua egiten duten ikasleen kasuan, ohiko deialdian aurkezteari uko egiteko, eskolak amaitu baino hilabete lehenago aurkeztu beharko diote uko-eskaria irakasgaiko irakasleari. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea (EHAA, 68 zenb., 2018/04/10, 1857).
Ohiko deialdian irakasgaia gainditu ez duen ikasleak edo aurkezteari uko egin dionak ezohiko deialdian aurkezteko aukera izango du. Kasu horretan proba bakarra azterketa idatzia izango da eta azken emaitzaren %100 balioko du.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ohiko deialdian irakasgaia gainditu ez duen ikasleak edo aurkezteari uko egin dionak ezohiko deialdian aurkezteko aukera izango du. Kasu horretan proba bakarra azterketa idatzia izango da eta azken emaitzaren %100 balioko du.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikus oinarrizko bibliografia atala.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
6.1 Oinarrizko bibliografia
● Escandell, M. V., V. Marrero, C. Casado, E. Gutiérrez, N. Polo y P. Ruiz-Va (eds.) (2014) Claves del lenguaje humano. Madrid: Editorial Universitaria Ramón Areces.
● Fasold, R. & J. Connor-Linton (2014) An Introduction to Language and Linguistics (2. edizioa). Cambridge & New York: Cambridge University Press. [euskarazko itzulpena: Hizkuntza eta hizkuntzalaritza: hastapenak. 2010. EHUko Argitalpen Zerbitzua.
● Fromkin, V., R. Rodman & N. Hyams (2019) An introduction to language (11. edizioa). Boston: Cengage.
● Radford, S.; M. Atkinson; D. Britain, H. Clahsen y A. Spencer (2000) Introducción a la Lingüística. Madrid: Cambridge University Press. [2.edizioa ere bada, ingelesez, 2009].
● Yule, G. (2006) El lenguaje. Madrid: Cambridge University Press.[Ingelesezko originala: Yule, G. (2023) The study of language (8. edizioa). Cambridge & New York: Cambridge University Press.]
Gehiago sakontzeko bibliografia
● Ahern, A.K., J. Amenós & V. Escandell (arg.). (2020). Pragmática. Madrid: Akal.
● Bosque, I. & V. Demonte (eds.) (1999) Gramática descriptiva de la lengua española, Madrid: Espasa. [I eta II aleak Sintaxiari buruzkoa eta III. alea perpaus mailako semantikaz eta morfologiari buruzkoak dira].
● Bosque, I. & Gutiérrez-Rexach, J. (2009). Fundamentos de sintaxis formal. Madrid: Akal.
● Crystal, D. (1994) Enciclopedia del lenguaje. Madrid: Taurus.
● Escandell, M. V. (2013) Introducción a la Pragmática. Madrid, Ariel.
● Fernández Planas, A.M. (2005) Así se habla: nociones fundamentales de fonética general y española: apuntes de catalán, gallego y euskara. Barcelona: Horsori Editorial.
● García Murga, F. (2002) El significado: una introducción a la semántica. Muenchen: LINCOM Europa.
● García Murga, F. (2014) Semántica. Madrid: Síntesis.
● Gil Fernández, J. (1990) Los sonidos del lenguaje. Madrid: Síntesis.
● Hualde, J. I. (2014). Los sonidos del español. Cambridge: Cambridge University Press.
● Lorenzo, G. & V.M. Longa (1996). Introducción a la sintaxis generativa. Madrid: Alianza
Editorial.
● O’Grady, W; M. Dovrovolsky & F. Katamba (1996, 2004, 2015) Contemporary Linguistics. An Introduction. London: Longman.
● Varela, S. (1990) Fundamentos de Morfología. Madrid: Síntesis.
Web helbideak
1. Joaquim Listerri irakaslearen webgunea (fonetika orokorra)
http://liceu.uab.cat/~joaquim/
2. The sounds of English and Spanish
http://soundsofspeech.uiowa.edu/english/english.html
3. UCLS Phonetics Lab Data
http://www.phonetics.ucla.edu/
4. Phonetics: The sounds of English and Spanish
http://soundsofspeech.uiowa.edu/spanish/spanish.html
5. SSWL. Syntactic Structures of the World’s Languages:
http://sswl.railsplayground.net/
6. The Universals Archive
https://typo.uni-konstanz.de/archive/intro/index.php
7. Free Encyclopedia of Linguistics
http://www.glottopedia.org/
8. The World Atlas of Linguistic Structures
http://wals.info
9. Gertakari semantiko eta pragmatikoei buruzko informazioa
http://www-01.sil.org/training/capacitar/semantica/semanticabib.htm
TaldeakToggle Navigation
16-01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-36 | 11:00-13:00 (1) | 11:00-11:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 215 - ELURRETA ERAIKINA (1)
- AULA 1.04 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
16-01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-36 | 11:30-13:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 1.04 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-36 | 09:00-11:00 (1) | 11:00-11:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 216 - ELURRETA ERAIKINA (1)
- AULA 204 - ELURRETA ERAIKINA (2)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-36 | 11:30-13:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 204 - ELURRETA ERAIKINA (1)