XSLaren edukia

Ingelesez Hitz Egiten den Herrialdeetako Historia eta Kultura25314

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Ingeles Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Ingelesa
Kodea
25314

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation



Ikastaro hau Ingeles Ikasketen bigarren urteko lehen lauhilekoan eskaintzen da. Bere helburu nagusia ikasleei eragin handiena duten ingelesezko bi herrialdeetako (Britainia Handia eta Estatu Batuak) gertaera historiko garrantzitsu batzuen ikuspegi orokorra ematea da, bi herrialdeen nortasun nazionala sortzen, garatzen eta transmititzen nola lagundu zuten ikusteko. Ondoren, ikasleek bi herrialdeetako bizitza soziopolitiko, hezitzaile, kultural eta artistikoaren hainbat alderdiri buruz eztabaidatzeko aukera izango dute, izaera eta ezaugarri desberdineko testuak aztertuz eta aztertuz. Ikastaroaren funtsa guztiz diziplinartekoa izango da, baina gure eskolak hainbat gai soziokulturalen erretratu zinematografikoan oinarrituko ditugu.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgai hau Ingeles Literaturako moduluari dagokio. Beraz, moduluaren konpetentziak lortu nahi ditu:

M06CM01. - Ingelesa ulertzea eta egoki erabiltzea, literatura-testuak irakurriz.

M06CM02.- Ingelesez idatzitako literatura aztertzea, eta literatura-testuen eta testuinguru kultural eta historikoaren arteko elkarrekintza aztertzea ingelesez hitz egiten den herrialdeetan.

M06CM03.- Ingelesezko literatura ulertzea, aztertzea eta kritikoki interpretatzea, testuak aztertzeko teknika egokiak erabilita, eta taldean eta banaka transmititu eta eztabaidatzea.

MO6CM04.- Literaturak interes orokorreko eremuekin, hala nola historiarekin, gizarte-harremanekin edo generoarekin lotutako ideia pertsonal eta kolektiboen sorreran duen papera ulertzea.

M06CM05.- Ikuspegi kritiko egokiak erabiltzea, aztertzen diren testuen izaera anitza kontuan hartuta.

M06CM06.- Gogoeta egitea eta aniztasunarekiko jarrera kritikoa eta errespetuzkoa garatzea.



Aurreko moduluko konpetentziak lortzeak tituluko konpetentzia hauek betetzea ekarriko du:

G001.- Ingelesez edozein motatako ahozko eta idatzizko testuak sortzeko eta ulertzeko gai izatea.

G002.- Ingelesez hitz egiten duten herrialdeen historia, zibilizazioa eta kultura ezagutzea.

G004.- Ingelesezko literatura ulertzea, aztertzea eta interpretatzea, eta ingelesezko testuak eta dokumentuak kritikoki ebaluatzeko gai izatea.

G007.- Titulazioaren ezagutza espezifikoak beste arlo eta diziplina batzuekin erlazionatzeko eta ondorengo azterlanetan transmititzeko gai izatea, aniztasun eleaniztun eta kulturaniztunarekiko jarrera kontziliatzaileak eta toleranteak bultzatzeko.

G008.- Modu autonomoan eta taldean lan egiteko gai izatea, eskuratutako teknikak eta tresnak erabiliz.





IKASKUNTZAREN EMAITZAK

Ikasturte honetan, ikasleek aukera izango dute:



- Britainia Handiko eta Estatu Batuetako gertaera historiko nagusiak identifikatzea, eta bi herrialdeetako kultura-errealitatea ulertzea.

- Bi herrialdeetako errealitate soziokulturala eta historikoa identifikatzea, irakurketa kritikoa abiapuntu hartuta.

- Proposatutako testuak kritikoki aztertzea, hainbat iturri erabiliz, eta norberaren pentsamendu kritikoak behar bezala adieraztea idatzizko eta ahozko ekoizpenean.

- Talde-lanaren testuinguruan norberaren ideia kritikoak idatziz eta ahoz defendatzeko hainbat estrategia erabiltzea, hainbat bibliografia-iturri erabilita eta proposatutako obrekin lotuta.

- Diziplina anitzeko eta askotariko gaiak ikertzeko banakako eta taldeko estrategiak garatzea.

- Interes orokorreko gaiei buruz kritikoki hausnartzea, bai eremu pertsonalean, bai komunitarioan, eta literaturak eta arteek gizarte- eta kultura-identitateen eraikuntzan eta deseraikuntzan duten zeregina ulertzea.







Irakasgai honek ONUk proposatutako 4,5,10,16 eta 17 ODSen eta UPV/EHUren 18. ODSaren garapenerako prestakuntzaren alde egiten du.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

- Historia

- Gobernua eta politika

- Gizarte Zerbitzuak

o Hezkuntza

o Osasuna

o Gizarte Zerbitzuak: Enplegua, Langabezia, Erretiroa

- Gai soziokultural batzuk

o GB: Multikulturalismoa

o AEB: etnizitatea eta harreman etnikoak

o GB: Kolonialismoaren eragina. GB eta Europa

o AEB: AEBetako nazioarteko harremanak

o AEB: auzi moralak. Indarkeria eta armak: Heriotza-zigorra

o GB: Komunikabideak, kirolak eta aisialdia

o USA: Komunikabideak, kirolak eta aisialdia



MetodologiaToggle Navigation



Ikastaroa guztiz praktikoa da. Ikasleei klaserako zeregin batzuk esleituko zaizkie. (Klasera etortzeak esan nahi du zure lana egin duzula eta lanerako prest zaudela). Ikasgela hainbat taldetan banatuko da, eta talde horiek alderdi gidatuak landuko dituzte. Talde horiek herrialde/aldi jakin bateko historiari edo gizarte-zerbitzuei buruzko aurkezpen batean lan egingo dute. Bertan, testuinguru historikoaren ikuspegi orokorra emateaz gain, garai horretako arteari, literaturari eta kulturari buruzko ideia orokor batzuk eskaini beharko dituzte.

Era berean, taldeek "kultur gai handiak" deritzogunaren hainbat alderdi landu beharko dituzte glosategi bat eraikitzeko, ikasgelan gai kritikoak eztabaidatzeko eta idazteko eta ahozko adierazpenerako trebetasun kritikoak lortzeko estrategiak garatzeko.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 10
    • Ahozko defentsa (%): 10
    • Banakako lanak (%): 70
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 5
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 5

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio mota etengabea da. Honetan oinarrituko da:





AURKEZPENAK TALDEAN ( % 10)

BANAKAKO AHOZKO JARDUNA ( % 10)

BANAKAKO IDATZIZKO SAIAKUNTZAK (4/5) ( % 70)

EDUKI-PROBAK (4) - % 10.







Etengabeko ebaluazioan baja ematea: Ikasle guztiek dute azken ebaluazioko prozeduraren arabera ebaluatuak izateko eskubidea, etengabeko ebaluazioko moduluan parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Etengabeko ebaluaziotik erretiratzeko, ikastaroaren ardura duen instruktoreari idatzi behar diote, hori egiteko nahia adieraziz. Ikasleek ikasturteko lehen 9 asteetan eman dezakete baja, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera. Bete beharreko inprimakia fakultatearen webgunean dago eskuragarri: http://www.ehu.eus/eu/web/letrak/idazkaritza.

Azterketa-deialdi batean baja ematea: Deialdi batean atzera egitea "kalifikazio komunikaturik gabe" gisa baloratuko da [ez da aurkeztu, ezaurkeztua].

1. Etengabeko ebaluazioaren kasuan,

a. Azken azterketak % 40tik gorako balioa badu: azterketara ez aurkezteak dagokion deialdia automatikoki uztea dakar.

b. Amaierako azterketak % 40ko balioa edo txikiagoa badu: ikasle guztiek deialdi batean baja eman dezakete, dagokion ikasturteko eskola-ordutegia amaitu baino hilabete lehenago gutxienez. Baja hori idatziz aurkeztu beharko zaio ikastaroaren ardura duen irakasleari.

2. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketaren data ofizialean azterketara ez aurkezteak dagokion deialdiari automatikoki uko egitea dakar.

Ebaluazioari buruzko araudi berria esteka honetan kontsulta daiteke:

http://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azterketa batean ( % 50) eta 8/10 orrialdeko idazketan oinarrituko da nota.





Ebaluazioari buruzko araudi berria esteka honetan kontsulta daiteke:

http://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia





Baliabideen eta materialen erabilerari buruzko informazioa:



Azterketa: Debekatuta dago gailu mugikorrak edo elektronikoak, apunteak, liburuak erabiltzea

Etxeko lanak: ikasleek aurkeztutako lanak beren lana izan behar du, eta erabat beraiek idatzia izan behar du. Ikasleek gertaera, ideia, iritzi eta besteen ikuspuntu guztien iturria identifikatu eta sartu behar dute testuan egindako erreferentzien bidez, eta dagozkien iturriak lanaren amaierako erreferentzien zerrendan sartu behar dira. Liburuen, aldizkarietako artikuluen, Interneteko iturrien edo beste edozein iturriren aipamen zuzenak erreferentzien zerrendan aipatu eta identifikatu behar dira.

Ebaluazioari buruzko araudia esteka honetan kontsulta daiteke:

http://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia



Azterketa-deialdi bat bertan behera uztea: Deialdi bat bertan behera uztea "ez aurkeztutzat, ezaurkeztutzat" hartuko da. Azterketara azterketaren data ofizialean aurkezteak ez du esan nahi dagokion deialdia automatikoki utziko denik.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak fotokopien karpeta bat emango die ikasleei, Letren Fakultateko fotokopien zerbitzuko gelan aurkituko dutena. Testu gehienak, ordea, Egela plataforman ere erantsiko dira, eta etengabe erabiliko ditugu gure saioetan.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Bassnett, Susan. Studying British Culture, Routledge:London, 1997

Bedarida, François. A Social History of England, Routledge: London, 1991.

Bradbury, Malcolm & Temperley, Howard. Introduction to American Studies, 3rd ed., Longman: London, 1998.

Brogan, Hugh. The Pelican History of the United States of America. 3rd ed. London: Pelican Books, 2001.

Bromehaed, Peter. Life in Modern Britain. 6th ed. London: Longman, 1999.

Gidley, Mick. Modern American Culture: An Introduction, Longman: London, 1993.

Garwood, Christopher et al..Aspects of Britain and the USA. Oxford: Oxford UP, 1992.

Hernández Alonso, Juan J..Los Estados Unidos de América: Historia y Cultura. Salamanca: Ediciones Colegio de España, 2002. Luedtke, Luther S., ed.. Making America: The Society and Culture of the United States. New Delhi: Tata McGraw-Hill Publishing Co., Ltd., 1998.

Mauk, David and Oakland, John. American Civilization. An Introduction. 5th edition. London: Routledge.

Norton, Marybeth et al.. A People and a Nation. New York: Houghton Mifflin, 2000.

Oakland, John. British Civilization. An Introduction. 6th edition. London: Routledge,

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bassnett, Susan. Studying British Culture, Routledge:London, 1997
Bedarida, François. A Social History of England, Routledge: London, 1991.
Bradbury, Malcolm & Temperley, Howard. Introduction to American Studies, 3rd ed., Longman: London, 1998.
Brogan, Hugh. The Pelican History of the United States of America. 3rd ed. London: Pelican Books, 2001.
Bromehaed, Peter. Life in Modern Britain. 6th ed. London: Longman, 1999.
Gidley, Mick. Modern American Culture: An Introduction, Longman: London, 1993.
Garwood, Christopher et al..Aspects of Britain and the USA. Oxford: Oxford UP, 1992.
Hernández Alonso, Juan J..Los Estados Unidos de América: Historia y Cultura. Salamanca: Ediciones Colegio de España, 2002. Luedtke, Luther S., ed.. Making America: The Society and Culture of the United States. New Delhi: Tata McGraw-Hill Publishing Co., Ltd., 1998.
Mauk, David and Oakland, John. American Civilization. An Introduction. 5th edition. London: Routledge.
Norton, Marybeth et al.. A People and a Nation. New York: Houghton Mifflin, 2000.
Oakland, John. British Civilization. An Introduction. 6th edition. London: Routledge, 2006,

Web helbideak

www.british-history.ac.uk

http://www3.oup.co.uk/tweceb/contents/

http://www.LibraryofCongress.gov

http://www.memory.loc.gov/

www.digitalhistory.org

TaldeakToggle Navigation

01-61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-11:00 (1)

09:00-09:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.12 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • AULA 217 - ELURRETA ERAIKINA (2)

01-61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 217 - ELURRETA ERAIKINA (1)