XSLaren edukia

Grekolatindar Literatura25379

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Ingeles Ikasketetako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25379

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Greko-Latina 6 kredituko derrigorrezko irakasgaia da, eta Ingeles Ikasketen lehen kurtso-lehen lauhilekoan ematen da. Greziar Literaturari (3 cr.) eta Latinezko Literaturari (3 cr.) eskainitako bi zati ditu, bakoitza irakasle batek irakatsia. Kronologikoki, Ingelesezko Literaturaren Oinarriak moduluko lehen irakasgaia da, eta aukera ematen du ikasleak uler dezan grekolatino lan klasikoek mendebaldeko literaturaren esparruan duten balioa, bai eta historia- eta kultura-gaiei buruzko ideia pertsonal eta kolektiboen sorreran ere.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK



- Moduluaren gaitasunak (M04 Ingelesezko Literaturaren Oinarriak)

CM 04 Literaturak interes orokorreko gaiei (historia, gizarte-harremanak, genero-harremanak, etab.) buruzko ideia pertsonal eta kolektiboen sorreran duen zeregina ulertzea.



- Titulazioaren gaitasunak (Ingeles Ikasketetako Gradua)

G007 Graduaren ezagutza espezifikoa beste arlo eta diziplina batzuekin lotzeko eta transmititzeko gai izatea, ondorengo azterlanetan aplikatzeko eta eleaniztasun- eta kultura-aniztasunarekiko jarrera integratzaileak eta tolerantziazkoak bultzatzeko.

G008 Modu autonomoan eta taldean lan egiteko gai izatea, eskuratutako teknikak eta tresnak erabiliz.

G010 Gutxienez EAEko hizkuntza ofizialetako batean ahoz eta idatziz zuzen komunikatzea.



- MECen gaitasunak

MEC4 Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK

- Literatura greko eta latindar klasikoak sortzeko, zirkulatzeko eta hartzeko mekanismoak ezagutzen ditu.

- Bi literaturetako testu nagusien ezaugarri formalak eta tematikoak bereizten ditu, eta bere testuinguru soziohistorikoarekin eta kulturalarekin erlazionatzeko gai da.

- Lan klasiko grekolatinoek mendebaldeko literaturaren esparruan duten balioa ulertzen du, baita historia- eta kultura-gaiei buruzko ideia pertsonal eta kolektiboen sorreran ere.

- Ikasgaiaren eduki teorikoak ahoz eta idatziz zuzen azaltzen ditu.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

EDUKI TEORIKOAK

1-Grezia eta literatura

2- Grezierazko literatura klasikoko lan eta generoak

3-Roma eta literatura

4-Errepublica eta Inperioaren arteko latinezko literatura klasikoko lan eta generoak



EDUKI PRAKTIKOAK

- Gai-zerrendako eduki teorikoak azaltzea eta arrazoitzea.



- Eduki horiek ilustratzen dituzten literatura grekolatinoko testuak ulertzea eta lagunduta aztertzea.

- Aztertutako lanen ezaugarri bereizgarriei eta lan horiek Mendebaldeko literaturaren barruan duten balioari buruzko hausnarketa sustatuko duten eztabaidak eta galderak egitea.

- Literatura grekolatinoko obra adierazgarriak banaka irakurtzea.

- Ikasgelan azaldutako edukien laburpena egitea eta taldean zuzentzea.

- Ikasgelan sortzen diren gaiei buruzko banakako saiakera laburrak prestatzea, literatura klasikoekin eta/edo haien tradizioarekin lotuta hain zuzen.





MetodologiaToggle Navigation

GELAKO LANA

Saio bakoitzak, oro har, Programaren edukiei buruzko azalpen teorikoa izango du, baita eduki horiek ilustratzen dituzten testuen irakurketa eta iruzkina ere. Saio bakoitzari lotuta, ikasleek egin beharreko zeregin bat dago: gelan edo beste jarduera batean landutako edukien idazki labur koherente bat. Ikasgelako zeregina izan daiteke, edo ez aurrez aurrekoa.

Ikasleen parte-hartzea sustatuko da saioen garapenean eta talde-lanean.

Ikasleek ahoz azalduko dituzte beren zereginak, eta irakasleak eta taldeko gainerako ikaskideek baloratuko dituzte.



IKASGELATIK KANPOKO LANA

Batez ere testuak irakurtzeko, lanak prestatzeko eta azaltzeko jarduera praktikoek osatzen dute; gainera, ikasleek modu arrazoituan aztertu behar dituzte ikasgelan azaldutako eduki teorikoak.



TUTORETZAK

Ikasleek irakasgaiari buruz izan ditzaketen zalantzak banaka argitzeko eta haien ikaskuntza hobetzeko jarduerak proposatzeko aukera ematen dute. Ez dira nahitaezkoak, baina baliagarriak izan daitezke.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • Banakako lanak (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgai honen EBALUAZIOA MISTOA da, eta honako hauen bidez egiten da:



1. Amaierako proba idatzia: ikasgaiaren notaren % 60.

Idatzizko azken proba bi zati dira (1 Literatura Grekoarena: % 30 eta 1 Latinezko Literaturarena: % 30), galdera edo testu-iruzkin gisa.

2. Ebaluazio jarraitua: ikasgaiaren notaren % 40.

Bi zeregin egitea: Greziar Literaturako bat ( % 20) eta Latinezko Literaturako bat ( % 20).



Azken kalifikazioa amaierako proba idatzian eta zereginetan lortutako emaitzen batuketatik aterako da. Irakasgaia gainditzeko baldintza hauek bete behar dira: azterketan gutxienez 5/10 kalifikazioa lortzea eta zereginetan 4/10.

Era berean, justifikatutako arrazoirik ezean, ebaluagarriak diren proba guztiak egin behar dira: bi atazak eta azterketa.





EBALUAZIO-IRIZPIDEAK

Oro har, aurretik adierazitako ikaskuntzaren emaitzak ebaluatuko dira: zein lortu diren eta zer ulermen- eta aplikazio-mailarekin.

Saio bakoitzean egingo diren idazki laburrek ikaskuntza progresiboa egokia den baloratzeko balioko dute, eta, beharrezkoa bada, hori hobetzeko jarduerak iradokiko dira.



ARAUDIA, EBALUAZIO JARRAITUARI ETA/EDO MISTOARI UKO EGINEZ GERO

UPV/EHUko Araudiak azken proba bakar baten bidez egiten du ebaluazioa, hau da, irakasgaiaren notaren % 100. Ikasle guztiek dute modu horretan ebaluatzeko eskubidea, baina, horretarako, ebaluazio jarraituari uko egin behar diote. Graduko titulazio ofizialetan ikasleak ebaluatzeko araudiak honela dio ( II, 8. art.): Edonola ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten edo ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek ebaluazio jarraituari uko egiteko idazkia aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietarako, eta 18 astekoa urteko irakasgaietarako, lauhileko edo ikasturtearen hasieratik aurrera, hurrenez hurren, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Irakasgaiaren irakaskuntza-gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da (https://www.euskadi.eus/y22-bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml).



ARAUDIA, OHIKO DEIALDIARI UKO EGINEZ GERO

Graduko titulazioetan Ikasleak Ebaluatzeko Araudiaren 12. artikuluan ezarritakoaren arabera: Etengabeko ebaluazioaren kasuan, probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da azken proba horretara ez aurkeztea, azken kalifikazioa ez aurkezteko edo ez aurkezteko. Bestela, azken probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 edo gutxiago bada, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, gutxienez dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. (https://www.ehu.eus/es/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia)



TUTORETZAK



Ikasleek irakasgaiari buruz izan ditzaketen zalantzak banaka argitzeko eta haien ikaskuntza hobetzeko jarduerak proposatzeko aukera ematen dute. Ez dira nahitaezkoak, baina baliagarriak izan daitezke.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiz kanpoko deialdian, irakasgaiaren ebaluazioa amaierako proba bakarra izango da, eta notaren % 100 izango da. Horri buruzko araudia hemen kontsulta daiteke: https://www.euskadi.eus/y22-bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml (Kap. II, 9. artikulua).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Literatura grekolatinoko obra klasikoak, lauhilekoaren hasieran zehaztuko direnak.
- Irakaslearen azalpenak programaren edukiei buruz.
- Lauhilekoan egindako jarduerak.
- eGelan jarritako informazioa eta baliabideak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Literatura grekolatinoko obra klasikoak, lauhilekoaren hasieran zehaztuko direnak.

-Dover, K.J., Ancient Greek Literature, Oxford: OUP, 1997 (2ª ed. rev.).

-Antología de la literatura latina, ed. de J.-C. Fernández Corte y A. Moreno Hernández, Madrid: Alianza, 1996.

-Antología de la literatura griega, ed. de C. García Gual y A. Guzmán Guerra, Madrid: Alianza, 2015.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-Easterling, P.E.-B.M.W. Knox (eds.), The Cambridge History of Classical Literature. I: Greek Literature, Cambridge: CUP, 1985.
-Gómez Espelosín, F.J., Los Griegos. Un legado universal, Madrid 2003.
-Gómez Espelosín, F.J., Introducción a la Grecia Antigua, Madrid 2014.
-Hall, E. Los griegos antiguos. Las diez maneras en que modelaron el mundo moderno, Barcelona: Anagrama, 2020

-Albrecht, M. von, Historia de la literatura romana, 2 vols., Barcelona: Herder, 1997.
-Codoñer, C., ed., Historia de la literatura latina, Madrid: Cátedra, 1997.

-Howatson, M.C.-I. Chilvers (eds.), The concise Oxford companion to classical literature, OUP 1993 (Portal Biblioteca UPV/EHU).
-Roberts, J. (ed.), The Oxford dictionary of the classical world, OUP 2005 (Portal Biblioteca UPV/EHU).
-Bloom, H., El canon occidental, Barcelona 2013 (1ª ed. ingl. 1994).
-Martindale, Ch.-A. B. Taylor, Shakespeare and the Classics, Cambridge 2011.
-Standford, W. B., El tema de Ulises, Madrid 2013 (1ª ed. ingl. 1992).

Aldizkariak

Estudios Clásicos (http://www.estudiosclasicos.org/eclas-archivo/), Cuadernos de Filología Clásica (UCM), Emerita. Revista de Lingüística y Filología Clásica (http://emerita.revistas.csic.es/index.php/emerita/index), Habis, Minerva, Veleia.

Web helbideak

http://lectoresaudaces.blogspot.com/[gaur egungo autoreen literatura klasikorako hurbilketa batere akademikoa].
http://www.liceus.com/cgibin/aco/culc/index [kultura eta filologia klasikoen ataria; artikulu batzuetarako doako sarbidea].
http://clasicas.usal.es/portal_recursos/[Salamancako Unibertsitateko mundu klasikorako sareko baliabideen orrialde bikaina].
http://interclassica.um.es/[ikerketa eta zabalkunde orrialdea
Greziar Mundua eta Antzinako Erromatarra].
http://bmcr.brynmawr.edu/index.htmlBrynMawrClassicalReview [azterketa klasikoei eskainitako monografiei buruzko aipamenak aldizka argitaratzea].
http://www.ehu.eus/eu/web/biblioteka [UPV/EHUko Liburutegiaren ataria, baliabide elektroniko interesgarrietarako sarbidea duena].
https://archive.org/details/iliad_of_homer_1011_librivox ["Iliada" ren audiobook ingelesez].
https://archive.org/details/odyssey_butler_librivox ["Odisea"-ren audiobook ingelesez].

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-11:00 (1)

11:00-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 213 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)
  • AULA 215 - ELURRETA IKASGELATEGIA (2)

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 215 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

09:00-11:00 (1)

1-15

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.17 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • AULA 0.17 - LETREN FAKULTATEA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-15

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.09 - LETREN FAKULTATEA (1)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.17 - LETREN FAKULTATEA (1)