XSLaren edukia

Komunikazio Sistemaren Egitura27155

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27155

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Komunikazio Sistemaren Egitura derrigorrezko irakasgaia da. Ikus-entzunezko Komunikazioa Graduko laugarren mailan irakasten da.

Irakasgai honetan, zehazki, kultur eta komunikazio-sistemaren oinarrizko ezagutzak ikasiko dira, batez ere ikus-entzunezko industriarenak. Ikasleak ikus-entzunezko industriaren balio-katearen oinarrizko osagaiak ezagutuko ditu (sorkuntza, ekoizpena, banaketa, erakusketa eta kontsumoa).

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUN OROKORRAK

- Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea ikus-entzunezko komunikazioaren diziplinazko eremua.

- Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea hainbat prozesutan

eta komunikazio-testuingurutan.

- Ikus-entzunezko komunikazio-problemak ebazteko ikuspegi berriak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea.

- Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.

- Informazioa hainbat iturritan bilatu, hautatu, hierarkizatu eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.



OINARRIZKO GAITASUNAK

- Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela frogatu izana, eta testuliburu aurreratuetan oinarritzen den arren, beren ikasketa-eremuaren abangoardiako ezagutzak eskatzen dituzten alderdi batzuk barne hartzen dituen maila batean aurkitzea.

- Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz eta problemak ebatziz frogatu ohi diren gaitasunak izatea.

- Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

- Ikasleek ondorengo ikasketei autonomiaz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatzea.





IKASKUNTZAREN EMAITZAK

- Komunikazioaren eta kulturaren sektorea egoki segmentatzea

- Egoki ulertzea komunikazioaren eta kulturaren esparruen pisu ekonomikoa

- Komunikazio-sistemaren funtzioak modu argi eta logikoan azaltzea

- Behar bezala aztertzea eta azaltzea industrien balio-kateak eta horietan gertatzen ari diren aldaketak

- Komunikazio-talde nagusiak identifikatu eta deskribatzea

- Behar bezala aztertzea komunikazioaren eta kulturaren kontsumoaren joera nagusiak

- Komunikazio-politikak eta politika horiek garatzen eta aplikatzen dituzten erakundeak deskribatzen jakitea.

- Ikus-entzunezko erregulazioa eta haren bilakaera aztertzeko gai izatea.

- Espainiako Estatuko eta Euskal Herriko komunikazio-sistemen ezaugarri nagusiak ezagutzea.

- Komunikazio-sistemen arteko konparazio-analisiak egiten jakitea.

- Egoki aurkezten eta argudiatzea planteatutako gaiei buruz dituen iritziak.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1 NOOSFERA

-Ezagutza desigualeko gizartea

-Ziberesfera

-Mediasfera



2 EKONOSFERA

-Kultura eta komunikazioaren ekonomia

-Erronka kulturalak, politika komunikatiboak



3 GEOSFERA

-Espazio komunikatiboak

-Munduko kultur eta komunikazio ezberdinak

-Euskal Herriko kultur eta komunikazio sistema(k)

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgai honetan, ikasle bakoitzak modu aktiboan parte hartu behar du komunikazio sistemaren analisian, eztabaidan eta garapenean. Kontzeptu teorikoak ikasgelako eskola magistraletan azalduko dira, eta bestelako materialak aztertuz (filmak, irakurketak) osatuko dira. Ikaskuntza-prozesua banakako zereginetan eta ikasgelako praktiketan egingo diren lankidetza-lanetan oinarritzen da.



Tresna metodologiko nagusi gisa, ikasleak egunoroko bat osatuko du kurtsoaren 15 asteetan zehar, eskuz idatzitako gogoeta kaiera bat. Egunerokoa, alde batetik, koaderno etnografiko bat izango da, non ikasleak kurtsoan egiten duen edo bururatzen zaion guztia jasotzen duen. Baina, bestalde, bere ondorioak modu sintetiko eta ordenatuan jasotzen dituen liburua izango da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio jarraia, eguneroko lanean oinarritua izanki, justifikatu gabeko bi falta baino gehiago egiten duten ikasleek, ebaluazio finala egin beharko dute.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasle orok eskubidea du ebaluaketa finala egiteko. Kurtsoa hasten denetik, 9 asteko epea ukanen du irakasleei jakinarazteko. Egin beharreko lana, azterketa idatzia izanen da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Garcia Santamaria, J.V.(2016) Los grupos multiemdia españoles: análisis y estrategias. UOC, Barcelona Hallin, D. C.; Mancini, P. (2008). Sistemas mediáticos comparados. Barcelona: Hacer.
Martinez, J. (2022). Irudiz eta Euskaraz. UEU, Bilbo.
Serrano, P. (2010). Traficantes de información: la historia oculta de los grupos de comunicación españoles. Foca, Madrid.
Torrealdai, J.M. (2022). Egunkaria, gizarte zibilaren arrakasta. Elkar, Donostia.
Zallo, R. (2016) Tendencias en comunicación. Gedisa, Barcelona.
Zuberogoitia, A. (2015). Masa komunikaziotik informazioaren gizartera. UEU, Bilbo.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Azpillaga Goenaga, P. (2015). "El cine vasco como industria". In Fernandez, J. Cine vasco: tres generaciones de cineastas. Donostia: Filmoteca Vasca.

Becerra, M. y Mastrini, G. (2017). La concentración infocomunicacional en America Latina (2000-2015). Nuevos medios y tecnologias, menos actores. Bernal: Universidad Nacional de Quilmes

Garcia Santamaria, J.V.(2016) Los grupos multiemdia españoles: análisis y estrategias. UOC, Barcelona

Hallin, D. C.; Mancini, P. (2008). Sistemas mediáticos comparados. Barcelona: Hacer.

Lamloum, O. (2009). Al jazira, espejo rebelde y ambiguo del mundo arabe. En breve.

Martinez, J. (2022). Irudiz eta Euskaraz, UEU, Bilbo.

Serrano, P. (2010). Traficantes de información: la historia oculta de los grupos de comunicación españoles. Foca, Madrid.

Zallo, R. (2016) Tendencias en comunicación. Gedisa, Barcelona.

Zuberogoitia, A. (2014). Masa komunikaziotik informazioaren gizartera. UEU, Bilbo.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Almiron, N. (2011). La estructura de la comunicación social en el entorno digital. UOC, Barcelona.
Amezaga Albizu, J. (2004). Identidades via satelite. Leioa: UPV-EHU.
Amezaga Albizu, J. y Martinez Martinez, J. (2019) The question of linguistic minorities and the debates on cultural sovereignty. Catalan journal of communication and cultural studies, Vol 11., n1, pp 99-114.
Azpillaga Goenaga, P. (2015). “El cine vasco como industria. Un vistazo a la cinematografía vasca desde la perspectiva económica”. In Fernandez, J. Cine vasco: tres generaciones de cineastas. Donostia: Filmoteca Vasca.
Becerra, M. y Mastrini, G. (2017). La concentración infocomunicacional en América Latina (2000-2015). Nuevos medios y tecnologías, menos actores. Bernal: Universidad Nacional de Quilmes
Bustamante, E. (2009). Hacia un nuevo sistema de comunicación: las industrias culturales en la era digital. Madrid: Gedisa.

Aldizkariak

Euskal hedabideen urtekaria https://behategia.eus/eu/urtekaria/urtekaria-2023-24/
TELOS aldizkaria sociedadinformacion.fundacion.telefonica.com/DYC/TELOS
ZER aldizkaria https://ojs.ehu.eus/index.php/Zer

Web helbideak

Euskal hedabideen urtekaria https://behategia.eus/eu/
Ikusiker, ikus-entzunezkoen behatokia https://ikusiker.eus/es/
Kulturaren euskal behatokia https://www.euskadi.eus/observatorio-vasco-cultura/

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

11:00-13:00 (3)

11:00-12:00 (4)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

11:00-13:00 (3)

11:00-12:00 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-13:00 (1)

Irakasleak