Ikus-entzunezko Narratiba27154
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
- Kodea
- 27154
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Ikusentzunezko Narratiba Ikusentzunezko Komunikazioko graduan oroar
eta zehatzago graduko 2. mailako oinarrizko irakasgaia da. Irakasgai
honen xedea ikusentzunezko diskurtsoen funtzionamenduaren azalpena da.
Ikusentzunezko Hizkuntzaren jarraipena izanik, Gidoigintza, Ikusentzunezko Errealizazioa, Ikusizko Formen Analisia edota Zinemaren Historia ezberdinen oinarri gisa hartu daiteke ere.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
GAITASUN OROKORRAK ETA OINARRIZKOAK
G001 Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea ikus-entzunezko komunikazioaren diziplinazko eremuan.
G002 - Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea komunikazio-prozesu eta testuinguru desberdinetan.
G004 - Gertaerak, gizarte-prozesuak, testuak eta komunikazio-proiektuak modu kritikoan aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta baloratzea.
G006 - Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuta.
G007 - Ikus-entzunezko komunikazioko eta informazioko edukiak eta prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea, horretarako beharrezkoak diren teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.
G008 - Helburuak identifikatzera eta ekintzak planifikatzera bideratutako estrategiak proiektatzea eta diseinatzea, ikus-entzunezko komunikazioko eta informazioko edukien prozesuaren garapenaren testuinguruan.
G009 - Ikus-entzunezko komunikazioaren arloko ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea.
G010 - Hainbat iturritako informazioa bilatzea, hautatzea, hierarkizatzea eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.
CB1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen diren ezagutzak dituztela eta edukiak ulertzen dituztela frogatzea. Ikaskuntza maila honetatik abiatuta ikus-entzunezko ikasketa-eremuaren abangoardiako ezagutzak garatzea eta sakontzea.
CB2 - Ikasleek lortutako ezagutzak lan esparruan modu profesionalean aplikatzea, horretarako garatu dituen gaitasunak argudio profesionalak landuz, defendatuz eta arazoak konponduz frogatzea.
CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruko datuak dira), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.
CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati.
CB5 - Ikasleek graduondoko ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana.
ZEHARKAKO GAITASUNAK
CT1 - Autonomia eta autoerregulazioa.
CT7 - Pentsamendu kritikoa.
CT8 - Talde-lana.
IRAKASGAIAREN GAITASUNAK:
1- Kontaketaren Teoriak dituen oinarrizko printzipioetan trebatu, ikusentzunezko testuetara egokituz.
2- Maila narratiboa aztertzerakoan erabil daitezkeen metodologia ezberdinak menperatu.
3- Azaldutako prozedura, kode, konbentzio eta irizpideak aplikatu bereziki hautatutako ikusentzunezko adibideetan.
IRAKASKUNTZA EMAITZAK
1. Ikus-entzunezko testu orok oinarri dituen printzipio narratiboak identifikatzea: egitura narratibo kanonikoa, kontakizunaren teoriek aurkezten dituzten eredu eta eskema narratiboak, testuaren egitura sakona, modu narratiboa eta denbora- eta espazio-artikulazioa.
2. Ikus-entzunezko edozein testuren analisiari oinarrizko narrazio-printzipioak aplikatzea eta testu bakoitzak artikulatzen dituen mekanismo narratiboak definitzea.
3. Edozein ikus-entzunezko testuaren mekanismo narratiboen artikulazioa modu kritikoan baloratzea, horrek edozein ikus-entzunezko narrazioaren oinarriak eraikitzeko elementu narratibo egokiak hautatzeko gaitasuna ematen baitio ikasleari.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Gaizerrenda teorikoa:
1-Kontaketaren oinarrizko kontzeptu eta ezaugarriak
2-Kontatze-teoriak: Propp eta Campbell
3-Egitura-analisia: Greimas
4-Ikuspuntua
5-Espazioa eta denbora
Praktikoa:
1- Ikasleak bere kasa ikusentzunezko kontaketa bat ikusi beharko du gai bakoitzeko
2- Gelako praktika azaldutako teoriaren arabera
3- Ikasgelaz kanpoko talde-lanak
MetodologiaToggle Navigation
Gai-zerrendaren edukiak hiru ardatzen arabera garatuko dira: eskola magistralak, aginduko diren pelikulen ikusketa eta aztertuko diren adibide zehatzak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 50
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 50
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
EBALUAZIOA
1) Etengabeko ebaluazioa:
Azken nota ondorengo bi irizpideen ondorioa izango da:
* Gelako praktikak (%50a)
* Talde-lanak (%50a)
Ikusi beharreko kontaketen zerrenda zein praktiken edukia, talde-lanak burutzerakoan bete beharreko irizpideak eta jasotzeko data ikasturtearen hasieran edota eGelan zehaztuko dira.
2)Bukaerako probari dagokiodanez:
* Indarreko arautegiaren arabera eskatu beharko da
* Dekanotzak finkatutako egun eta orduan izango da
* Irakasgaiaren programan finkatutako edukien inguruko azterketa idatzia izango da
* Azken notaren %100a balioko du
Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu. Hala ere, azken probaren kasuan, azterketa ahozkoa izango da, aurrez aurrekoa izan beharrean, eta Collaborateren bidez egingo da.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ez ohiko deialdietan azken ebaluazioan erabilitako sistema berbera erabiliko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- Irakaskuntzari laguntzeko plataforma informatikoan argitaratutako materialak (eGela)
- Irakaslearen aburuz derrigorrez ikasleak ikusi behar dituen pelikulak
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Canet, Fernando eta Prósper, Josep: "Narrativa audiovisual. Estrategias y recursos", Madrid, Ed. Síntesis, 2009
Eco, Umberto: "Seis paseos por los bosques narrativos", Barcelona, Lumen, 1996
Gaudreault, André eta Jost, François: "El relato cinematográfico", Barcelona, Paidós, 1995
Gómez Tarín, Francisco Javier: “Elementos de narrativa audiovisual. Expresión y narración”, Santander, Shangrila Ediciones, 2011.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Bordwell, David: "La narración en el cine de ficción", Barcelona, Paidós, 1996
Campbell, Joseph: "El héroe de las mil caras. Psicoanálisis del mito", México, Fondo de Cultura Económica, 2010
Chatman, Seymour: "Historia y discurso. La estructura narrativa en la novela y en el cine", Madrid, Taurus, 1990
Courtés, Joseph: "Análisis semiótico del discurso. Del enunciado a la enunciación", Madrid, Gredos, 1997
Genette, Gérard: "Figuras III", Barcelona, Lumen, 1989
Propp, Vladimir eta Mélétinski, E.: "Morfología del cuento. Las transformaciones de los cuentos maravillosos", Madrid, Fundamentos, 1985
Zunzunegui, Santos: “Analizar la narración. Introducción a las formas narrativas”, Madrid, Biblioteca Nueva, 2014
Web helbideak
www.atlantisjournal.org/
www.cadrage.net/films/analyses.html
www.ucm.es/info/especulo/
shangrilaedicionesblog.blogspot.com/
www.imageandnarrative.be
www.ocula.it
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 16:00-18:00 (1) | 16:00-18:00 (2) | |||
2-15 | 16:00-18:00 (3) |
Irakasleak
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 14:00-16:00 (1) |
Irakasleak
16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 14:00-16:00 (1) |
17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 16:00-18:00 (1) | 16:00-18:00 (2) | |||
2-15 | 16:00-18:00 (3) |
Irakasleak
17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 14:00-16:00 (1) |
Irakasleak
17 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 14:00-16:00 (1) |
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
2-15 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | 16:00-18:00 (2) | |||
2-15 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
66 Gelako p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 16:00-18:00 (1) |