Matematika Adierazpenerako eta Irudikapenerako Baliabideen Tailerra26473
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 26473
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Matematika Adierazpenerako eta Irudikamenerako Baliabideen Tailerra Haur Hezkuntza graduko 4. mailako urte osoko irakasgaia da eta 6 kreditu dauzka. Irakasgaiak 8 saio teoriko ditu besteak praktikoak direlarik.
Saio teoriko zein praktikoetako asistentzia ezinbestekoa da.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
A) Pentsamendu matematikoaren garapenarekin lotutako hezkuntza‐baliabide espezifikoak ezagutzea, analizatzea, hautatzea, sortzea, eraikitzea eta ebaluatzea.
B) Adierazpen eta irudikapen matematikorako gaitasunak sustatzeko jarduerak eta proiektuak lankidetzan diseinatzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Matematika proiektuak Haur Hezkuntzako ikasgelan
2. Ingurumeneko baliabideen eta material egituratuen analisia eta eraikuntza. Material logikoak, zenbakizkoak, geometriakoak, neurria lantzekoak eta probabilitatea lantzekoak.
MetodologiaToggle Navigation
- 4-5 pertsonako taldetan lan egingo da eta talde hauek berdinak izango dira urte osoan zehar.
- Saio teorikoetan, alde batetik, Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza metodologiaren nondik norakoak azalduko dira eta, bestetik, material didaktikoen erabilpena azalduko da.
- Saio praktikoetan, alde batetik, ikaslegoak Haur Hezkuntzan Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza metodologiaren bitartez aurrera eramateko proposamen didaktiko bat diseinatu beharko du zeina ahoz eta idatziz defendatu beharko duen. Bestetik, ikaslegoak Haur Hezkuntzako matematika edukiak lantzeko egokiak diren baliabide manipulatiboak eraiki beharko ditu eta hauekin aurrera eramateko jarduerak idatziz zein ahoz defendatu beharko ditu.
- Eraikuntzara bideratzen dire saio praktikoak ikaslegoak ondokoa ekarri beharko du: orriak, kartulinak, artaziak, kola,...
- Ikasleen arteko elkar-ebaluazioa kontuan izango da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 90
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Lanak (materialak eraiki, proposamen didaktikoak egin, aurkezpenak eta abar): %90
Koebaluazioa: %10
Ikasleari, justifikatutako arrazoiengatik ezin bazaio egin etengabeko ebaluazioa, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek, egiten den moduan egiten dela, irakasgaiko notaren % 100 balio beharko du.
Irakasgaiaren ezaugarri eta edukiengatik irakasgaiaren beste alderdi batzuk gainditu behar badira, praktikak esaterako, bukaerako probaz gain kontuan hartu beharko da beste alderdiak gainditu diren ala ez (Gestiorako Arautegia ikasturtea 2016/17, artikulu 43c).
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ohiko deialdian agertzen diren irizpideak erabiliko dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Materialen eraikuntzarako gela.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
ALSINA, C. ETA BESTE (1991). Materiales para construir la geometría. Síntesis. Madrid.
ALSINA, A. (2004). Desarrollo de competencias matemáticas con recursos lúdico‐manipulativos. Narcea. Madrid.
ARIAS, A., eta b. b. (2009). O traballo por proxectos en Infantil, Primaria e Secundaria. Xunta de Galicia.
CARRUTHERS, E. eta WORTHINGTON, M. (2011). Children’s Mathematics. Birth to eight years. Sage. London.
CASCALLANA, M.T. (1988). Recursos en el aula de matemáticas. Madrid. Santillana
CLEMENTS, D.H. eta SARAMA, J. (2009). Learning and Teaching Early Math. Routledge.
COOK, G. eta bertze batzuk (1997). Enriching Early Mathematical Learning. OUP. Maidenhead.
HERNÁNDEZ Y HERNÁNDEZ, F.; VENTURA, M. (2010). Curriculuma lan‐proiektuen bidez nola antolatu. Ezagutza kaleidoskopio bat da. EHU. Leioa.
NCTM (2003). Principios y Estándares para la Educación Matemática. Tales. Sevilla.
SANGSTER, M. eta CATTERAL, R. (2009); Early numeracy. Mathematical Activities for 3 to 5 years old. Continuum. New York.
YABAR J.J. eta ESTEVE, J. (1996). ¿Integración curricular de los recursos tecnológicos en el Área de Matemáticas? en Godino D.J. y otros: Integración curricular de los recursos tecnológicos. Oikos‐ tan. Barcelona.
WAY, S.; HICKTON, S. (2012). Using stories to teach Maths. Aged 4‐7. Hopscotch. London
Gehiago sakontzeko bibliografia
MICHELET, A. (1977): Los útiles de la infancia. Herder. Barcelona.
MONTESSORI, M. (1915): Manual Práctico del método Montessori. Araluce. Barcelona.
Aldizkariak
Suma
Uno
Sigma
Educación Matemática
Thales
Avances de Investigación en Educación Matemática (AIEM)
Web helbideak
www.divulgamat.net
http://www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/
http://nlvm.usu.edu/es/nav/vlibrary.html
http://www.experiencingmaths.org/
http://www.matematicalia.net/
http://puntmat.blogspot.com.es/
https://www.101qs.com/
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 12:30-14:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 1.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (1)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-9 | 08:30-10:30 (1) | ||||
4-5 | 12:30-14:30 (2) | ||||
6-9 | 12:30-14:30 (3) | ||||
20-25 | 12:30-14:30 (4) | ||||
26-27 | 08:30-10:30 (5) | ||||
27-27 | 12:30-14:30 (6) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 2.09 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (1)
- Aula 2.09 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (2)
- Aula 2.09 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (3)
- 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (4)
- 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (5)
- 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (6)
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 10:30-12:30 (1) | ||||
4-5 | 12:30-14:30 (2) | ||||
4-6 | 10:30-12:30 (3) | ||||
6-9 | 12:30-14:30 (4) | ||||
7-9 | 10:30-12:30 (5) | ||||
20-25 | 10:30-12:30 (6) | ||||
25-27 | 12:30-14:30 (7) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.5. GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
- 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
- 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (3)
- 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (4)
- 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (5)
- 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (6)
- 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (7)