Gizarte eta Kultura Ingurunearen Ezagutza25910
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 25910
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Ikaslearen ezagueraren eraikuntza, bere pentsamendua eta bere garapen kognitiboa haurtzaroan(0-6 urtetan), beste batzuen artean, funtsezko hiru ardatzen inguruan garatzen dira: espazioa, denbora eta kausalitatea. Halaber, heziketako etapa honetan, haurraren deszentralizazio-prozesuko lehen pausuak ematen hasten dira, sozializazio prozesuak ingurune hurbilera moldatuz(familia eta eskola). Gizarte-Zientzien ekarpena ezinbestekoa da haurren garapen zuzena bermatzeko eta horrela bere garapen osoa era eraginkorrean lortze aldera. Hau irakasgai honen betebehar nagusia izango da.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Ikasgai honek Gizarte Zientziek Haur Hezkuntzako curriculumari eta ezagutza eremu honi eskaintzen dizkien oinarrizko kontzeptuei hurbilketa proposatzen du. Espazioaren pertzepzio, kontzeptualizazio eta errepresentazio grafiko prozesuei jaramon egiten zaie ikasgai honetan. Denboraren zentzua, lehenengo denbora unitateak eta denbora Haur Hezkuntzako gelan erabiltzeko aktibitateak lantzen dira. Giza ezagutzaren izaera eta gizarte nozioen bilakaera umeengan eta ezagutza honen ondorioz bere baitan sortzen diren errepresentazioen nondik norakoak aurkezten dira. Azkenik, gizarte kultur anitzetan hiritartasun demokratikoaren garapenerako Haur Hezkuntzan balio eta arauen hezkuntzak duen lekua aztertzen da.
Ikasgaiaren gaitasunak hurrengoak dira
E.1. Etapa honetako arlo sozialeko curriculumaren oinarrizko printzipioak eta oinarri zientifikoak ezagutzea, eta dagozkion ikaskuntzak eskuratzeko teori ezberdinak baita ere.
E.2. Espazioa, denbora, kausalitatea eta gizarteari buruzko nozioak garatzeko estrategia eta baliabide didaktikoak ezagutzea.
E.3. Gizarte eta kultura inguruarekiko interesa eta begirunea sustatzea, proiektu didaktiko egokien bidez.
E.4. Gizarte-ezagutza (historikoa, geografikoa…) gizarte demokratiko eta kulturalki anitzaren baloreak garatzeko tresna lagungarria gisa erabiltzea.
Ikasgaia ikastearen emaitzak hauek dira:
1.- Giza eta Kultur Ingurunearen aurkikuntza profesionalki lantzeko beharrezkoak diren
oinarrizko ezaguerak lortzen ditu.
2.- Gizarte Zientziek iturri epistemologiko bezala duten ekarpena giza eta kultur
ingurunean eta bere hezkuntza balioa ulertzen eta baloratzen ditu.
3.- E.A.E.ko Haur Hezkuntzako Curriculumean giza eta kultur ingurunearen ezaguerari
buruzko orientazioak ezagutzen, aztertzen eta ebaluatzen ditu.
4.- Giza eta Kultur ezagueraren eremuko Irakaste/ikaste aktibitateak ezagutzen,
ebaluatzen eta planifikatzen ditu.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1 Gaia. Gizarte Zientziak eta Gizarte eta kultur ingurunearen ezagutza arloa Haur Hezkuntzan.
2 Gaia. Gizarte Zientzien oinarrizko kontzeptuak: espazioa.
3 Gaia. Gizarte Zientzien oinarrizko kontzeptuak: denbora
4 Gaia. Gizarte eta kultura ingurunearen ezagutzaren eraikuntza haurrengan.
5 Gaia. Arau eta balioen garapena Haur Hezkuntzan
6 Gaia. Gizarte eta kultura ingurunearen ezagutzaren ikasketarako proiektu, baliabide eta materialak haur hezkuntzan.
MetodologiaToggle Navigation
- Jardunaldi teorikoak
- Jardunaldi praktikoak
- Diziplinarteko lana
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Beherago zehazten da (%): 100
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ikasgai hau eskaintzen de ikastegi bakoitzeko errealitateak (irakaskuntza modalitateak, ikasle kopurua, diziplinarteko moduluko lanaren eraketa, kultura, etab.) kontutan hartuz, gure ikastegiko ebaluazioa sistema honako hau izango da:
Bi ebaluazio modalitate daude:
A.- EBALUAZIOA MISTOA erregularki klasera datorren ikasleentzat zuzenduta dago sistema hau. Asistentzia erregularra gutxienez eskolen asistentzia %80koa edo gehiagokoa izan behar da.
a. Amaierako froga (idatzizkoa eta/edo ahozkoa izan daitekeena) %34 eta %51
bitartean.
b. Modulu lana: %16 eta % 20 bitartean.
c.. Proiektu teoriko-praktikoak: %34 eta %51 bitartean.
B.- AZKEN EBALUAZIOA klasera modu erregularrean etorri ez diren ikasleentzat
(asistentzia %80 edo gutxiagokoa izan bada) eta UPV/EHUko araudia jarraituz azken froga egiteko eskubidea duten ikasleentzat zuzenduta dago.
B.1. Moduluko lana egin dutenak
a. Amaierako froga (idatzizkoa eta/edo ahozkoa izan daitekeena) %84-80
b. Moduluko lana %16-20
B.2. Moduluko lana egin ez dutenak
a. Amaierako froga (idatzizkoa eta/edo ahozkoa izan daitekeena).
Oharrak: Ebaluazio sistema bietan ebaluazio atal guztiak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko.
Irakasgai hau ematen den zentro ezberdinetan ikasleek deialdiari uko egiteko aukera izango du segidan aipatzen diren irizpideak jarraitu ezkero:
a. Ebaluaziorako metodoa azken froga batean oinarritzen bada, deialdiari uko egiteko nahikoa izango da azken probara ez aurkeztea eta “ez aurkeztu” bezala kalifikatuko da.
b. Edozein ebaluazioa izanda –etengabeko ebaluazio barne-, beste bi aukera daude:
i. azken proba egitea zehaztu eta proba horrek irakasgaiaren kalifikazio osoaren %50 baino gehiago balio badu, ikaslea ez bada probara aurkezten deialdiaren uko egin diola ulertuko da eta “Ez Aurkeztua" jarriko zaio.
ii. azken proba egitea zehaztu eta proba horrek irakasgaiaren kalifikazio osoaren %50 baino gutxiago balio badu ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- 237/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Haur Hezkuntzako curriucluma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzekoa (EHAA, 2016-01-15)
- Ordenagailua.
- Ikusentzunezkoak.
- Testu liburuak.
- Egela plataforma
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
A.A.A.A. (2000). Haur Hezkuntza 0tik 6 urtera. Bilbo: EHU/UPV.
Aranda, A.M. (2003). Didáctica del conocimiento del medio social y cultural en
educación infantil. Madrid: Síntesis Educación.
Arribas, T. (coord.) (1990). La educación infantil 0-6 años. Vol I. Descubrimiento del
entorno. Barcelona: Paidobro.
Delval, J. (1994). El desarrollo humano. Madrid, Siglo XXI.
Feliu, M.; Jiménez, L. (coords.) (2015). Ciencias Sociales y Educación Infantil (3-6).
Cuando despertó, el mundo estaba allí. Barcelona: Graó
García Santa María, T. (1999). Un Currículum de Ciencias Sociales para el siglo XXI.
Logroño: Díada editora. Universidad de la Rioja.
Hannoun, H. (1977). El niño conquista el medio. Las actividades exploradoras en la
escuela primaria. Buenos Aires: Kapelusz.
Murua, M. (2008). Gizarte eta kultur ingurunearen ezaguera. Donostia: EHU-UPV.
Rivero García, M.P. (2011). Didáctica de las Ciencias Sociales para Educación Infantil.
Zaragoza: Mira.
Tonda Monllor, E. M. (2001). La Didáctica de las Ciencias Sociales en la formación del
profesorado de Educación Infantil. Alicante: Publicaciones de la Universidad de
Alicante.
Trepat, C.A. , eta Comes, P. (1998). El tiempo y el espacio en la didáctica de las
Ciencias Sociales. Barcelona: Graó.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Avila López, R., eta Fernandez de Larrea, Y. (Eds.) (2007). Las competencias
profesionales para la enseñanza-aprendizaje de las Ciencias Sociales ante el reto
europeo y la globalización. Bilbao: AUPDCCSS.
Bassedas, E., Huguet, T., eta Solé, I. (2002). Aprender y enseñar en educación infantil.
Barcelona: Graó.
Pages,J., Estepa, J., eta Trave, G. (2000). Modelos, contenidos y experiencias en la
formación del profesorado de Ciencias Sociales. Huelva: Servicio de Publicaciones de
la Universidad de Huelva.
Puig, I. d., eta Satiro, A. (2004). Jugar a pensar. Recursos para aprender a pensar en
educación infantil (4-5 años). Barcelona: Octaedro-Eumo.
Aldizkariak
Aula de Innovación Educativa
Claves de la Educación Social
Cuadernos de Pedagogía
Diálogos
El Correo de la UNESCO.
Iber: Didáctica de las Ciencias Sociales
Qurriculum
Pedagogía Social
Perspectivas
Revista de Educación
Tantak
Web helbideak
Asociación Universitaria de Profesorado de Didáctica de las Ciencias Sociales: http://www.didactica-ciencias-sociales.org
http://www.revistainfancia.org
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 12:30-14:00 (1) | 10:30-12:30 (2) | |||
8-10 | 12:30-14:00 (3) | 10:30-12:30 (4) | |||
11-15 | 12:30-14:00 (5) | 10:30-12:30 (6) |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-17 09:00
- Ekain : 2025-06-19 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (3)
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (4)
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (5)
- eAULA 1-1 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (6)
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 10:00-11:00 (1) | 12:00-13:30 (2) | |||
8-10 | 10:00-11:00 (3) | 12:00-13:30 (4) | |||
11-15 | 10:00-11:00 (5) | 12:00-13:30 (6) |
Irakasleak
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-17 09:00
- Ekain : 2025-06-19 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eAULA 2-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
- eAULA 2-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (3)
- eAULA 2-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (4)
- eAULA 2-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (5)
- eAULA 2-4 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (6)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 11:00-12:30 (1) | 11:00-12:00 (2) | |||
8-10 | 11:00-12:30 (3) | 11:00-12:00 (4) | |||
11-15 | 11:00-12:30 (5) | 11:00-12:00 (6) |
Irakasleak
- APAOLAZA LLORENTE, DORLETA
- ASENJO GARDE, IBAN
- LONGARTE ARRIOLA, JOSEBA JON
- SAENZ DEL CASTILLO VELASCO, ARITZA
Azterketa
- Urtarril : 2025-01-17 09:00
- Ekain : 2025-06-19 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (3)
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (4)
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (5)
- eAULA 2-3 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (6)
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 10:30-12:30 (1) | 09:00-10:30 (2) | |||
8-10 | 10:30-12:30 (3) | 09:00-10:30 (4) | |||
11-15 | 10:30-12:30 (5) | 09:00-10:30 (6) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 211 - ELURRETA ERAIKINA (1)
- AULA 211 - ELURRETA ERAIKINA (2)
- AULA 211 - ELURRETA ERAIKINA (3)
- AULA 211 - ELURRETA ERAIKINA (4)
- AULA 211 - ELURRETA ERAIKINA (5)
- AULA 211 - ELURRETA ERAIKINA (6)
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 12:30-13:30 (1) | 09:30-11:00 (2) | |||
8-10 | 12:30-13:30 (3) | 09:30-11:00 (4) | |||
11-15 | 12:30-13:30 (5) | 09:30-11:00 (6) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 211 - ELURRETA ERAIKINA (1)
- AULA 211 - ELURRETA ERAIKINA (2)
- AULA 211 - ELURRETA ERAIKINA (3)
- AULA 211 - ELURRETA ERAIKINA (4)
- AULA 211 - ELURRETA ERAIKINA (5)
- AULA 211 - ELURRETA ERAIKINA (6)