Musika Adierazpenaren Garapena II25907
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 25907
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
A) Jolasa musika-adierazpenerako baliabide didaktiko gisa erabiltzen jakitea eta jolasean oinarritutako ikasketa-jarduerak diseinatzea.
B) Musika-hautematea eta –adierazpena, trebetasun motorrak eta sormena sustatuko dituzten proposamen didaktikoak lantzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. GAIA- Abestiak eta haurren errepertorioa
2. GAIA- Musika eta jolasa
3. GAIA- Musika-asmaketa
4. GAIA- Musikako eta didaktikako baliabideak haur-hezkuntzan
5. GAIA- Musika, Haur Hezkuntzako curriculumean.
MetodologiaToggle Navigation
- Ikasgai honen metodologia lan teorikoan eta praktikoan oinarrituta dago.
- Saio teorikoetan, irakasleak ikasgaiaren oinarrizko edukiak burutuko ditu.
- Halere, lan praktikoa nagusituko da, honako ariketak burutuz:
•Musika-partitura ezberdinak aztertzea.
•Soinuaren ezaugarriak pertzibitzeko ariketak egitea.
•Entzuketa ezberdinetan, musikaren oinarrizko elementuak identifikatzea eta aztertzea, idatzizko-, informatiko-, entzunezko edo ikusentzunezko-baliabideen laguntzaz ala gabe.
•Musika-kontaketak, -ilustrazioak, -ipuinak, -margolanak eta -diktaketak egitea.
•Haur etaparako egokiak diren dantza ezberdinak interpretatzea.
•Mugimendu eta musikaren bidezko teknika-, inprobisazio- eta sortze-ariketak
•Ahozko teknika-, inprobisazio- eta sortze-ariketak egitea.
•Musika-tresnen bidezko teknika-, inprobisazio- eta sortze-ariketak egitea.
•Haur Etapako musikaren irakas-ikaskuntza prozesua gidatzen duten oinarrizko printzipio metodologikoak ezagutzea eta aztertzea.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ikasgaiaren ebaluaketak hiru atal ditu:
1. Atal teorikoa (azken notaren %60).
1.1. Ebaluaketa-tresnak: ikasgaiari buruzko idatzizko edo ahozko froga.
1.2. Ebaluaketa-irizpideak: oinarrizko eduki musikaleen ulermen eta barneratze maila; idatzizko edo ahozko hizkuntz eta adierazpen egokoak.
2. Atal praktikoa (azken notaren %20).
2.1. Ebaluaketa-tresnak: haur etaparako oinarrizko zenbait musika-ariketa burutzea (entzuketa, dantza, abestia, mussika-tresna).
2.2. Ebaluaketa-irizpideak: musika-analisi entzuketa frogan; soinu-estimuluari gorputz-sinkronizazio, oinarrizko mugimen-abildadeak eta erabilitako mugimendu-erak dantza frogan; afinazio-maila, erritmika, metrika, eduki adierazkorra eta musika-tresnen bidezko teknika egokia interpretazio ariketetan (ahoz edo instrumentuz).
3. Modulu lan (azken notaren %20).
3.1. Ebaluaketa-tresnak: "MDJ" ("Moduluko diziplinarteko jarduera") Haur Hezkuntzako 2. ziklorako lan proiektu bat.
3.2. Ebaluaketa-irizpideak: "Moduluko diziplinarteko jarduera"-gidan zahaztuta.
Ikasgaiaren azken nota, aurreko ataleen batazbesteko ponderatua izango da, hiru atalak behin gaindituak izana. Horrela ez bada, datozen deialdietan, irakasleak gaindituak ez dauzkan atalak egin beharko ditu berriro.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
INSTRUMENTARIUM ORFF, AULA ESPECIAL DE MÚSICA
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
ALSINA, P.; DÍAZ, M.; GIRÁLDEZ, A. (2008). La música en la escuela infantil (0-6). Barcelona. Graó.
DELALANDE, F. (1995). La música es un juego de niños. Buenos Aires. Ricordi.
HEMSY DE GAINZA, V. (1983). La improvisación musical. Buenos Aires. Ricordi.
PAYNTER, J. (1991). Oír, aquí y ahora. Buenos Aires. Ricordi.
Gehiago sakontzeko bibliografia
CAMPBELL, P. S. & FREGA, A. L. (2001). Canciones de América Latina: De su origen a la escuela. Miami, FL. Warner Bros. Publications.
GARDNER, FELDMAN y KRECHEVSKY (2000). El Proyecto Spectrum.
- Tomo I: Construir sobre las capacidades infantiles. Madrid. MECD y Morata.
- Tomo II: Actividades de aprendizaje en la educación infantil. Madrid. MECD y Morata.
- Tomo III: Manual de evaluación para la educación infantil. Madrid. MECD y Morata.
Aldizkariak
Boletín de investigación educativo-musical del CIEM (Centro de Investigación en Educación Musical).
Eufonía: Didáctica de la música.
Léeme. Revista electrónica de educación musical.
Música y Educación.
Web helbideak
http://musica.rediris.es/leeme/index.html
http://www.filomusica.com/filo82/audicion.html
http://www.ucm.es/info/reciem/index.htm
http://usuarios.lycos.es/guiaudicion
http://www.aulaactual.com/
http://www.aulodia.com/
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 10:00-11:00 (1) | ||||
16-31 | 10:00-11:00 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-28 09:00
- Ekain : 2025-06-20 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-6 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eAULA 2-6 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 10:30-12:00 (1) | ||||
17-23 | 10:30-12:00 (2) | ||||
24-31 | 10:30-12:30 (3) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-28 09:00
- Ekain : 2025-06-20 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA DE MUSICA - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
- eAULA DE MUSICA - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (3)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 09:00-10:30 (1) | ||||
17-23 | 09:00-10:30 (2) | ||||
24-31 | 08:30-10:30 (3) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-28 09:00
- Ekain : 2025-06-20 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA DE MUSICA - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
- eAULA DE MUSICA - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (3)
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 10:00-11:00 (1) | ||||
16-31 | 10:00-11:00 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-28 09:00
- Ekain : 2025-06-20 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-6 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eAULA 2-6 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 10:30-12:00 (1) | ||||
17-23 | 10:30-12:00 (2) | ||||
24-31 | 10:30-12:30 (3) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-28 09:00
- Ekain : 2025-06-20 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA DE MUSICA - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
- eAULA DE MUSICA - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (3)
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 09:00-10:30 (1) | ||||
17-23 | 09:00-10:30 (2) | ||||
24-31 | 08:30-10:30 (3) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-28 09:00
- Ekain : 2025-06-20 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA DE MUSICA - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
- eAULA DE MUSICA - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (3)