Biztanleriaren Geografia25546
- Ikastegia
- Letren Fakultatea
- Titulazioa
- Geografiako eta Lurralde Antolakuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 25546
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Biztanleriaren geografiak biztanleriaren banaketa espaziala aztertzen du inguruneak espazio-eskala desberdinetan (mundukoa, kontinentala, estatu eta eskualdeetakoa) duen harrera desberdinaren ondorio gisa, baita sexuaren, adinaren, okupazioaren eta jardueraren ezaugarri demografikoen banaketa eskala ertain eta txikietan. Eskala horietan bertan, biztanleriaren dinamika aztertzen da hazkunde naturalaren eta migrazio-mugimenduen faktoreetan, baita hazkunde demografikoan eragiten duten faktoreak ere.
Biztanleriaren tamaina, egitura, mugikortasuna (espaziala eta naturala) eta bilakaera espazioan eta denboran aztertzea, eta beraien kausak eta ondorioak, ezinbestekoa da lurralde antolakuntza egokia gauzatzeko. Biztanleriaren dinamikak lurralde-sistemaren beste elementuekin daukan harremanak direla eta, bere azterketa guztiz beharrezkoa da etxebizitzen, zerbitzuen eta azpiegituren plangintzarako eta ekonomiaren plangintzarako.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
GAITASUN ESPEZIFIKOAK:
1. Biztanleriaren Geografiaren azterketa-eremua eta informazio estatistiko demografikoaren iturriak ezagutzen ditu.
2. Munduko biztanleriaren banaketa eta kokapenaren faktoreak ezagutzen ditu.
3. Biztanleriaren mugimendu naturalaren faktoreak eta lurraldeen arteko desberdintasunak ezagutzen eta ulertzen ditu.
4. Migrazio-fenomenoa eta migrazio-ereduak ezagutzen eta ulertzen ditu.
5. Egitura demografikoak eta biztanleriaren eta jarduera ekonomikoaren arteko harremanak biltzen ditu.
6. Biztanleria aztertzeko teknikak menderatzen ditu.
ZEHARKAKO GAITASUNA:
Irakasgaian Idatzitako Adierazpeneko zeharkako gaitasuna ere lan egingo da 2. mailako domeinu mailara ailegatzeko asmoz. Beraz, ikaslea, irakasgaia egin ondoren, gai izan beharko da, aipuak eta testuaren barruko erreferentziak zuzenki jasotzeko, eta irudiak, taulak eta zenbakikuntza egoki aurkezteko. Gaitasun hau nagusiki proposatutako lan praktikoen bidez ebaluatuko da.
MODULU-KONPETENTZIAK:
M03CM01 - Ikasleek naturako zientzien eta giza zientzien arteko fasean garatu diren ezagutzak azaltzen eta transmititzen jakitea, azterketa geografikoek alderdi horretan izan duten funtzioa ulertuta.
M03CM02 - Ikasleek ezagutza geografikoen muina osatzen duten eta unibertsitateen ikasketa-planetan eta sailetako eta unibertsitate-institutuetako ikerketa-ildoetan ezarpen handiena duten ikasgaiak ezagutzea.
M03CM03 - Ikasleek, geografiaren espezializazio sektorialen bidez, lurraldeak bereizten laguntzen duten alderdien ikuspegia bereganatzea eta irizpen deskribatzaileak eta aginduzkoak eman ahal izatea.
M03CM04 - Ikasleek gaitasun bat izatea lurraldeen barne-antolaketaren oinarria eta eskualde-nortasunaren iturria diren faktore fisikoak eta giza faktoreak bereizteko.
M03CM05 - Ikasleek ikuspegi kritikoa izatea eskualdeen azterketan erabiltzen diren eta diziplina independenteetan garatu diren kontzeptuei buruz.
M03CM06 - Ikasleek jakitea diziplina horien berezko dokumentazio, datu bilketa, analisi eta metodologia teknikak erabiltzen.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Populazioaren geografiaren edo geodemografiaren edukiak eta helburuak
Demografiaren analisi geografikorako tresnak, metodoak eta iturriak
Populazioaren banaketa espaziala
Mugimendu naturalak
Migrazio mugimenduak
Biztanleriaren egitura demografikoa
Biztanleriaren ezaugarri ekonomikoak
MetodologiaToggle Navigation
Eskola magistraletan azalpen teorikoak eta metodologikoak emango dira, ondoren ikasleei jarduera praktikoak garatzeko baliagarri izango zaizkienak.
Ikaskuntzaren emaitzak lortzeko, ikasleek ikasketa-kasuak egin eta interpretatuko dituzte, biztanleriaren banaketari, egiturari, mugikortasunari eta dinamikari buruzko ariketak eginez.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazio Jarraituaren Sistema: Azterketa (nota finalaren 60%) eta praktikak (40%) ebaluatuko dira. Beharrezkoa da bi atalak gainditzea. Lanaren eta azterketaren notak indarreko kurtsoaren ez-ohiko deialdirako gordeko diogu ikasleari (baina ez hurrengo kurtsorako). Ikaslea ez bada azterketara aurkezten deialdiari uko egin diola ulertuko da eta "Aurkezteke" jarriko zaio.
Azken Ebaluazioaren Sistema: Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazioaren sistemarekin ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Horretarako ikasleak lehen klasetik bederatzi asteko epea dauka idatzia irakasleari entregatzeko (Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia, Art. 8, 2017ko martxoaren 13ko BOPV).
Ikaslea ez bada azterketara aurkezten deialdiari uko egin diola ulertuko da eta "Aurkezteke" jarriko zaio.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ez-ohiko deialdirako ebaluazio irizpideak ohiko deialdikoak izango dira.
1. deialdian ikasgaiaren parte bakarra aprobatuta izanez gero, parte horren nota ekainerako gordeko da eta bakarrik suspenditutako partea (azterketa ala praktikak) burutu/entregatu beharko du ikasleak 2. deaialdian. (Betiere, 1. deialdian lan praktikoetan edo azterketan lortutako emaitzak gorde nahi ez baditu, 2. deialdiko azterketa data baino 30 egun lehenago, idatziz jakinarazi beharko dio irakasleari: etengabeko ebaluazioan lortutako
kalifikazioei uko egiten diola eta irakasgaiari dagokion notaren % 100 suposatuko duen azken proba bat egin nahi duela).
Ikaslea ez bada azterketara aurkezten deialdiari uko egin diola ulertuko da eta "Aurkezteke" jarriko zaio
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Erroldak eta Zentzuak
Migrazio Mugimenduaren estatistikak
Mugimendu naturalaren estatistikak
Kalkulu orriak
GIS
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Barcus, H.R. & Halfacree, K. (2017). An Introduction to Population Geographies. Lives across
Space. Routledge.
Neybold, K.B. (2010) Population geography: tools and issues. Rowman & Littlefield.
Reques Velasco, P. (2011) Geo-demografía. Principios conceptuales y metodológicos (2ª ed.) Universidad de Cantabria.
Vinuesa, J. (editor) et al. (1994) Demografía. Análisis y proyecciones. Síntesis.
Gehiago sakontzeko bibliografia
United Nations. (2019). World population prospects: The 2019 revision. United Nations.
United Nations. (2020). International migration report 2020. United Nations.
United Nations. (2018). World urbanization prospects: The 2018 Revision. United Nations.
EUROSTAT (2020) Eurostat regional yearbook 2020. Publications Office of the European Union.
Lesthaeghe, R. (2010). The unfolding story of the Second Demographic Transition. Population and Development Review 36: 211-251.
Livi-Bacci, M. (2002). Historia mínima de la población mundial. Ariel.
Neybold, K.B. (2010). Population geography: tools and issues. Rowman & Littlefield.
Reques Velasco, P. (2011). El factor D. Los nueve retos demográficos de la España Actual. Cinco Días.
Sartori, G.; Mazzoleni, G. (2003). La Tierra explota. Superpoblación y desarrollo. Taurus.
Aldizkariak
Actas de los Coloquios de Geografía de Población del grupo de Geografía de la Población de la Asociación Española de Geografía (AGE)
Migraciones. Revista de la Organización Internacional para las Migraciones
Notas de población
Papeles de población
Papers de demografía
Población & sociedad
Population, Space and Place
Revista española de investigaciones sociológicas
Scripta Nova
Journal of Population Economics
European Journal of Population
Population and Development Review
Ciudad y Territorio
Lurralde
Web helbideak
ACNUR (Alto Comisionado de las Naciones Unidas para los refugiados): http://unhcr.ch
Banco Mundial: www.worldbank.org
EUROSTAT (Oficina estadística de las Comunidades Europeas): http://epp.eurostat.ec.europa.eu
EUSTAT (Instituto Vasco de Estadística): www.eustat.es
FNUAP (Fondo de Población de las Naciones Unidas): www.unfpa.org
IIASA's Population Program: http://www.iiasa.ac.at/Research/POP/
INDEXMUNDI (página con amplia información por países): www.indexmundi.com
INE (Instituto Nacional de Estadística): www.ine.es
International Fund for Agricultural Development (IFAD): www.ifad.org
OCDE (Organización para la cooperación y el desarrollo económico): www.oecd.org
OIM (Organización internacional para las migraciones): www.iom.int
OMS (Organización Mundial de la Salud): www.who.int
Population Council: www.popcouncil.org/
Population Reference Bureau: www.prb.org
Population Research Institute: www.pop.org/
Programa de Desarrollo de las Naciones Unidas: www.un.org/spanish/esa/
Recursos didácticos de Población de la AGE: http://age.ieg.csic.es/recur_didacticos/index.htm
UNICEF (Agencia de las Naciones Unidas para la infancia): www.unicef.com
United Nation Environment Program: www.unep.org/
US Census Bureau: www.census.gov/ipc/www/idb/
World Resources Institute: www.wri.org
TaldeakToggle Navigation
16-46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 13:00-15:00 (1) | 13:00-13:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- LAB. 1.50 - LETREN FAKULTATEA (1)
- AULA INFORMÁTICA. 1.49 - LETREN FAKULTATEA (2)
16-46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 13:30-15:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA. 1.49 - LETREN FAKULTATEA (1)
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 13:00-15:00 (1) | 13:00-13:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- LAB. 1.50 - LETREN FAKULTATEA (1)
- AULA INFORMÁTICA. 1.49 - LETREN FAKULTATEA (2)
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 13:30-15:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA INFORMÁTICA. 1.49 - LETREN FAKULTATEA (1)