XSLaren edukia

Automobilgintzarako Elektronika28128

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Automobilgintzaren Ingeniaritzako Gradua - DUALA
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
28128

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Laborategiko p.3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honetako gai-zerrendan jorratutako edukiek ikasleei hemen garatutako kontzeptuetan oinarritutako beste irakasgai batzuk berme osoz lantzeko beharrezko tresnak eman nahi dizkiete, hala nola edozein garapen elektronikoren oinarrizko elementuak (diodoak, transistoreak, eragiketa-anplifikadoreak, etab.). Halaber, ikasleak elektronika digitalean eta sistema elektroniko aurreratuetan sartzen dira, hemen garatutako ezagutzak erabiltzen dituzten ikasgaien jarraipena errazteko.



Ikasleek aurrez eskuratutako ezagutza nagusiak praktikan jarriko dituzte graduko lehen mailan ("Kalkulua", "Aljebra", "Kalkulua eta Zenbakizko Analisia Handitzea") eta bigarren mailako lehen lauhilekoan ("Zirkuitu Elektrikoen Analisia"), zeina irakasgai honekin batera ematen baita. Gainera, bidea irekitzen die hirugarren mailako "Automobilgintzarako instrumentazioa" irakasgaia egiteko behar diren ezagutzei.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK:

- Automozioko ingeniaritzari aplikatutako elektronikaren oinarriak ezagutzea.



IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK:

- Ingeniaritzaren arloan elektronikari buruzko oinarrizko ezagutzak eskuratzea eta garatzea.

- Elektronikaren oinarrizko ezagutzak modu koherentean aplikatzea hainbat jardun-eremutan, eta irtenbide egokienak planteatzea.

- Irakasgaiari datxezkion ezagutzak lantzea gailu elektronikoak behar bezala aplikatzeko, hiztegi eta terminologia espezifikoa erabilita.

- Taldean lan egitea, kideen proposamenen aurrean jarrera malgua hartuz.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Automobilgintzarako teknologia elektronikaren oinarrizko kontzeptuak:



- Elektronikaren oinarriak.

- Osagai pasibo eta aktiboak.

- Diodoa eta lotura transistorea.

- Anplifikadore operazionala.

- Elektronika digitalaren oinarriak.

- Sistema digital konbinazionalak.

- Sistema digital sekuentzialak.

- Zirkuitu mikroprogramagarriak: mikrokontroladorea, busak, unitate periferikoak, eta plaka barneko komunikazioak.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaslanak arazo, laborategiko praktika eta tutoretza indibidual eta kolektiboekin osatuko diren eskola teorikoak izango ditu.



Teoriako eskolen formatuko irakaskuntza-orduen helburu nagusia irakasgaiaren gai bakoitzean planteatutako kontzeptu teorikoak azaltzea izango da. Ezinbestekotzat joko da ikasleak entzule gisa, ez ezik modu aktiboan ere parte hartzera motibatzea, eztabaida argigarriak eragin ditzaketen gai interesgarriak planteatuz edo zalantzak azalduz, ikuspegi horri jarraituz bai irakasleen aldetik, bai ikasleen aldetik.



Aldi berean, transmititutako kontzeptu bakoitzaren alderdi praktikoa erakusteko, ikasleek ebaluatu beharreko problemak ebaztearekin eta ematearekin osatuko da teoria. Arazoak gauzatzeko, banakako lanaz gain, lankidetzan ikasteko hainbat teknika ere erabiliko dira, ahal denean. Arazoak eta zereginak arbelean zuzenduko dira, edo unibertsitateko plataforma birtualaren bidez (eGela), eta ikasleak une oro animatuko dira modu aktiboan parte har dezaten, ondo argumentatutako eztabaida-prozesu batean planteatutako galderei irtenbidea bilatuz.



Laborategiko praktiken helburua kontzeptu teoriko garrantzitsuenak aplikatzea izango da, kontzeptu horiek indartzeko eta finkatzeko, baita ekipo eta osagai elektronikoekin ohitzea ere. Horregatik, irakaslearen azalpenak ezinbestekora mugatzen saiatuko gara, denbora ahalik eta gehien aprobetxatzeko, praktikaren garapenari dagokionez.



Laborategiko praktiketan, ahal den guztietan, ikasleek bikoteka lan egingo dute. Eskola horietara joatea nahitaezkoa da, eta funtsezkoa izango da eskola praktikoak erabat aprobetxatzea; irakasleek ebaluatuko dute egindako lana. Gainera, laborategiko praktika bakoitza amaitzean, ikasleek unibertsitateko ikasgela birtualeko plataformara igo beharko dute irakasleek eskatutako fitxa edo txostena, irakasleak ebaluatu dezan. Txosten horrek hainbat alderdiri buruzko atzeraelikadura emango die ikasleei: informazioa idaztea, egindako probak, lortutako emaitzak, ondorioak, etab.



Ebaluazio-probetan erabili ahal izango diren materialak, bitartekoak eta baliabideak, teknologikoak edo bestelakoak; oro har, eta kontrakoa adierazi ezean, ebaluazio-proba bat egin bitartean, debekatuta egongo da ikasleek liburuak edo oharrak erabiltzea, baita gailu telefonikoak, elektronikoak, informatikoak edo bestelakoak erabiltzea ere (etika akademikoari eta UPV/EHUko ebaluazio-probetan eta lan akademikoetan praktika deszintzoak edo iruzurrezkoak prebenitzeari buruzko protokoloa).



Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera bat eta/edo ebaluazio presentzial bat egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei horren berri emango zaie unean-unean.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 50
    • Ebaluazio jarraipena (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUKO SISTEMA:



TEORIA ETA PROBLEMAK IDATZIZKO AZTERKETA (%30): Galdera teoriko-aplikatuak eta problemak galdetzeko proba.



- Idatzizko azterketa bat egongo da lehen lauhilekoaren erdian, eta, horri esker, ikasleek materia liberatu ahal izango dute azken azterketarako. Azterketa hori garatu beharreko teoriaren idatzizko probaren % 50 da. Materia liberatzeko, ikasleek 5/10 kalifikazioa lortu beharko dute.

- Azken teoriako azterketan materia liberatzen duten ikasleek ebaluatzeke geratzen den multzoari dagozkion ariketak baino ez dituzte egin beharko (bigarren partziala). Bigarren partzial horretan, ikasleek 5/10eko batez besteko nota lortu beharko dute lehen partzialaren eta bigarren partzialaren artean. Baldin eta gutxienez 4/10 nota lortu badu bigarren partzialari dagokion blokean.

- Azken azterketan, azterketa partzialean ebaluatutako zatiei dagozkien ariketak bereiziko dira. Ikasleek azterketa partzialaren emaitzari uko egin diezaiokete, betiere gainditua badago, nota igotzeko. Ikasleek aukera hori aukeratzen badute, amaierako ebaluazioan azken azterketan (deialdi arrunteko azterketa) lortutako emaitzak bakarrik izango dira baliozkoak.

- Materia liberatzen ez duten eta lehen partziala gainditzen ez duten ikasleek teoriako azterketa osoa egin beharko dute, eta gutxienez 5/10 nota lortu beharko dute (azken ebaluazio-sistema aukeratzen duten ikasleek bezala).



LABORATEGIKO PRAKTIKAK (%50): Ikasturtean zehar, praktika-saioetan, programatutako ataza gisa eskatutako materialak entregatzea.



- Praktika motaren arabera, praktika-blokearen barruan ebaluatzeko duen balioa desberdina izango da, honako irizpide hauen arabera: zailtasun-maila, egin beharreko muntaketak, txosteneko zereginak, etab.

- Ikasleek saio praktiko guztietara joan beharko dute, dagokien ordutegian eta txandan, eta praktikari dagokion fitxa/txostena entregatu beharko dute. Praktika guztiak behar bezala landu eta egin behar dira, bai laborategian "in situ" egindako lanagatik, bai txostenetan aurkeztu beharreko eduki, emaitza eta ondorioengatik. Irakasgaiaren alderdi praktikoko zeregin horiek guztiak behar bezala betetzen dituzten ikasleek ez dute laborategiko gaitasun-azterketa egin beharko.

- Praktika guztietara joaten ez diren ikasleek, edo horietakoren bat modu negatiboan ebaluatzen dutenek, laborategiko azterketa bat egin beharko dute (azterketa horrek laborategian garatutako edukiei buruzko zati idatzi edo praktiko bat izan dezake, edo biak, hurrenez hurren), baldin eta irakasgaiaren teoriari dagokion idatzizko azterketaren zatia gainditu badute. Hau da, azken ebaluazio-sistema egin beharko du.



EBALUAZIOA JARRAIPENA (%20): Beste jarduera batzuen artean, irakasgaiak irauten duen bitartean, ikasleek ebazteko dedikazioa beharko duten arazoak planteatuko dira, baita banakako edo taldeko lanak ere. Atal honetako notarako baloratuko diren entregagai gisa planteatuko dira.



- Ebaluazio jarraipeneko atazen blokearen barruan garatutako jarduerak, lanak eta atazak kontuan hartzeko, ikasleek baldintza hauek bete behar dituzte:



o Banakako lanak: lanen % 90 entregatzea eta planteatzen den zeregin bakoitzean adierazitako gutxieneko puntuazioaren baldintzak betetzea.

o Taldeko lanak: Lanen % 100 entregatzea eta planteatzen den zeregin bakoitzean adierazitako gutxieneko puntuazioaren baldintzak betetzea.



- Ebaluazio jarraituko blokean deskribatutako baldintzak ez betetzeak irakasgaia azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzea ekarriko du.



Gainera, irakasgaia gainditzeko, beharrezkoa izango da TEORIA ETA ARAZOAK IDATZIZKO AZTERKETAREN atalak eta LABORATEGIKO PRAKTIKAK gutxienez 5/10 puntuazioarekin gainditzea, baita EBALUAZIO JARRAIPENEKO ATAZAK blokeko baldintzak betetzea ere.



Ebaluazio jarraituko modalitatean, probetara deialdi arruntean ez aurkezteak "Ez aurkeztua" kalifikazioa lortzea dakar.



AZKEN EBALUAZIO-SISTEMA



LABORATEGIKO PRAKTIKA guztietara aurkeztu ez diren ikasleak (derrigorrezkoak) eta praktika horiek behar bezala gainditu dituztenak (lehen deskribatu den bezala) eta/edo EBALUAZIO JARRAIPENEKO ATAZAK izeneko blokeko atazak eta jarduerak egin edo gainditu ez dituztenak. Irakasgai osoaren idatzizko azterketa integrala egin beharko du, notaren % 50ekoa, eta idatzizko azterketa hori gaindituz gero, zati praktiko bat egin beharko du (idatziz eta/edo "in situ" laborategian), notaren % 50ekoa.



Gainera, irakasgaia gainditzeko, gutxienez 5/10 puntu lortu beharko dira bloke bakoitzean: idatzizko azterketa eta zati praktikoa.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdiaren ebaluazioa amaierako ebaluazio-sistemaren bidez egingo da (irakasgai osoaren azterketa integrala, notaren % 50, eta, azterketa hori gaindituz gero, zati praktiko bat, notaren % 50).



Gainera, irakasgaia gainditzeko, gutxienez 5/10 puntu lortu beharko dira bloke bakoitzean: idatzizko azterketa eta zati praktikoa.



Ikasleek ebaluazio jarraitua aukeratu badute (lehen adierazitako "laborategiko praktikak" eta " ebaluazioa jarraipena" egiteko irizpideak betez), ikasturtean lortutako emaitza positiboak jasoko dira. Hala ere, ikasleek ebaluazio jarraitu horren emaitzei uko egin diezaiekete. Ikasleek aukera hori aukeratzen badute, amaierako ebaluazioan idatzizko azken azterketan lortutako emaitzak eta amaierako ebaluazio-sisteman deskribatutako zati praktikoa baino ez dira baliozkoak izango.



Probetara ezohiko deialdian ez aurkezteak "aurkeztu gabeko" kalifikazioa lortuko du.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Unibertsitateko gela birtualeko plataforman eskuragarri dauden irakaskuntza-apunteak eta gelako gardenkiak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Alcalde San Miguel, P. 2016. Electrónica aplicada. 2ª edición. Paraninfo

- Malvino, A., Bates, D. 2015. Electronic Principles. McGraw-Hill Education

- Mandado Perez, E., Martín González, E. 2015. Sistemas electrónicos digitales. Marcombo

- Denton, Tom. 2016. Sistemas eléctrico y electrónico del automóvil. Tecnología automotriz: mantenimiento y reparación de vehículos. Alfaomega

Gehiago sakontzeko bibliografia

- L.Nashelsky, R, Boylestad, L. 2009. Electrónica: Teoría de circuitos y dispositivos electrónicos. Prentice Hall
- Concepción, M. 2011. Curso de Electrónica Automotriz 1: (Incluyendo Lectura de Diagramas Eléctricos): Volume 1. Createspace Independent Pub
- Concepción, M. 2011. Curso de Electrónica Automotriz 2: (Incluyendo lectura de diagramas eléctricos): Volume 2. Createspace Independent Pub
- D Addario, Miguel. 2015. Electricidad del automóvil: Componentes, circuitos y mantenimiento. Createspace Independent Pub
- Alcubilla González, R., Pons Nin, J., Bardés Llorensí, D. 1996. Diseño digital. Una perspectiva VLSI-CMOS. Universitat Politecnica de Catalunya. Iniciativa Digital Politécnica
- Electrónica digital. ISBN: 84-96477-44-4
- Elektronika digitala. ISBN: 978-84-9860-417-7
- J. Aduriz, J. Berra, O. Jaio, Elektronika Analogikoa. Elhuyar fundazioa.
- Acha, M.A. Castro, Electrónica Digital. Introducción a la Lógica Digital. RA-MA-
- R. Alvarez Santos, Materiales y Componentes Electrónicos, Editesa
- S. Martinez, J.A. Guarda, Electrónica de Potencia, Thomson
- Matín González, José Luis, Electrónica Digital, Delta
- T.L. Floyd, Fundamentos de sistemas digitales, 9ª edición, Prentice Hall
- R.V. Horonat, Dispositivos Electrónicos de Potencia, Paraninfo
- V.P. Nelson et al. Análisisis y Diseño de Circuitos Lógicos Digitales, Prentice-Hall
- M.H. Rashid, Electrónica de Potencia (Circuitos, dispositivos y aplicaciones), Prentice-Hall
- C.J. Sawant Jr. Diseño Electrónico. Circuitos y sistemas, Prentice-Hall, 3ªEd.
- P.Horowitz, W. Hill, The Art of Electronics, Cambridge Univ. Press, 2ªEd.
- A.R. Hambley, Electronics, Prentice-Hall, 2ªEd.
- S.O. Kasap, Electronic Materials and Devices, Mc-Graw-Hill, 3ªEd.

Aldizkariak

- Mundo Electrónico
- Nueva Electrónica
- Elektor
- Resistor

Web helbideak

- Ikastaroaren eGela orria
- https://www.redeweb.com/
- http://www.ti.com/
- http://www.onsemi.com
- https://www.infineon.com/
- https://www.zivautomation.com/

TaldeakToggle Navigation

16 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

46 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala