XSLaren edukia

Automobilgintzarako Metodo Estatistikoak28124

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Automobilgintzaren Ingeniaritzako Gradua - DUALA
Ikasturtea
2024/25
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
28124

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1522.5
Mintegia7.511.25
Gelako p.3045
Ordenagailuko p.7.511.25

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikastaro honek aukera emango dio ingeniaritzako ikasleari analisi-tresna nahikoak eta beharrezkoak eskuratzeko, prestakuntza eta zientzia arloko ikerketarako, prozesuen eta prozeduren kalitate-kontrolerako, proiektuen ebaluaziorako iragarpenetarako, industrian kontrol-arazoak artatzeko, etab., eta, oro har, ingeniaritza eta zientzia-proiektuetan garatu behar den diziplina eta diziplina anitzeko edozein lanetarako.



Irakasgai honek orientazio ZIENTIFIKO-TEKNIKO-PROFESIONAL OINARRIZKOA du. Proposamen zientifiko-tekniko-profesional hau honako egitate hauetan oinarritzen da:



- Ia espezialitate guztietako ingeniariek beren jardueraren zati handi bat produktuen diseinuarekin, ekoizpen edo merkataritza antolamenduarekin parekatu daitezkeen funtzio-arloetan betetzen dute, teknologiaren eta datuen analisi estatistikoetan presentzia handiagoarekin edo txikiagoarekin.



- Espainiako enpresen erroldaren % 90 baino gehiago ETEak dira (250 langile baino gutxiago). Enpresaren tamaina horrek zeharkako gaitasunak dituen ingeniari bat eskatzen du, enpresaren datuen erabileran oinarritutako arloak garatzeko gai dena.



Edozein manufaktura talde edo enpresatan, produktuen ekoizpena, diseinu teknikoa edo erosketak daudenean edo kalitatearen kontrol estatistikoaren aplikazio zabalak egingo direnean, esperientziak adierazten du metodo estatistikoak ulertzeko lau kategoria daudela:

1. Matematikaren ulermen maila eta matematika estatistikak hobetu dituzten datuak aztertzeko beste tresna batzuekin duen lotura, esperimentu estatistikoak, kontrol-grafikoak eta laginketa-taulak oinarri hartuta. Gainerako kategorietarako behar den oinarri estatistiko-matematikoa.

2. Kontrol-grafikoen eta laginketa taulen printzipioen ezagutza orokor praktikoa. Metodo horiek nola funtzionatzen duten jakin behar da, hala nola emaitzak interpretatzea eta kasu jakin batzuetan erabili beharreko metodoa erabakitzea. Enpresa baten maila operatibo-teknikoa.

3. Kalitatearen kontrol estatistikoaren helburuak eta balizko erabilerak orokorrean ezagutzea, kalitatearen lan estatistikoa gainbegiratu ahal izateko. Enpresa baten maila estrategikoa.

4. Arau enpirikoak oinarri hartuta, teknika bat edo gehiago erabili behar dira. Irakasgaiaren maila praktikoa.



Irakasgai honen helburu nagusia gai zerrendako 1. eta 2. kategorietara bideratuta badago ere, gai zerrendako 3. kategoriako III. zatian interesa dutenentzat ere baliagarria izatea lortu nahi da. Planteatutako arazoak benetakoak dira irakasgaiaren 4. kategoria lantzeko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Sarrera: produktuak erosten dituzten edo kalitatearen kontrol estatistikoaren aplikazio zabalak egingo dituzten edozein manufaktura enpresatan, esperientziak adierazten du gaia ulertzeko lau kategoria daudela:



1. Kontrol grafikoak eta laginketa taulak oinarri dituzten matematiken ulermen maila, eta matematika estatistikak hobetu dituzten datuak aztertzeko beste tresna batzuekin duten erlazioa.

2. Kontrol grafikoen eta laginketa taulen printzipioen ezagutza orokor praktikoa. Metodo horiek nola funtzionatzen duten jakin behar da, hala nola emaitzak interpretatzea eta kasu jakin batzuetan erabili beharreko metodoa erabakitzea.

3. Kalitatearen kontrol estatistikoaren helburuak eta balizko erabilerak orokorrean ezagutzea, kalitatearen lan estatistikoa gainbegiratu ahal izateko.

4. Kalitatearen kontrol estatistikoan arau enpirikoak erabiltzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

I. ZATIA SPC: Prozesuaren kontrol estatistikoa.

1.- Zergatik behar dira kontrol-grafikoak? Kontzeptu estatistikoak.

2.- Kontrol grafikoaren funtzionamendua.

3.- Prozesu ahalmenaren azterketa.

4.- Probabilitateen teoriaren oinarriak.

5.- Zehaztapenen eta perdoien alderdi estatistikoak



II. ZATIA: Onarpenerako laginketa.

1.- Onarpenerako laginketaren funtsezko kontzeptuak.

2.- Loteka eta atributuka, onarpen-laginketa egiteko sistemak.

3.- Etengabeko ekoizpenagatik onartzeko ikuskapena.

4.- Aldagaien araberako onarpenaren araberako laginketa.



III. ZATIA: Antzeko gaiak.

1.- Iraupen eta fidagarritasun-proben alderdiak.

2.- Kalitate erabakien alderdi ekonomikoak.

3.- Kalitatea kontrolatzeko sistema bat diseinatzea.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honetan hainbat irakaskuntza metodologia erabiltzen dira, eta gehien erabiltzen dena problemak ebaztea da. Lan autonomoa bultzatuko da, baliabide informatikoak eta bibliografikoak erabiliz, ikasleei irakasgaiaren alderdi guztiak ulertzen laguntzeko.

Irakasgaiaren zati bat arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza metodologiaren (AOI) bidez garatuko da. Komeni da ikasleek ideia bat izatea, ahalik eta argien, irakaskuntza metodologia horren oinarriari buruz.

Modalitate magistralean, irakasleak azalpen laburrak emango ditu, eta aurrez aurreko denbora gehiena askotariko jarduerak egiteko erabiliko du, oro har 4 pertsonako taldean lan eginez eta, batzuetan, banakako jardueraren bat eginez.

Gelan gaiak eta ariketak modu parte hartzailean ebatziko dira. Banaka edo taldeka garatuko dituzten arazoak eta ariketak eskainiko dira, irakasgaiaren ezagutza teorikoan sakontzeko.

Ordenagailuko praktiketan, oinarrizko programak eta kalkulu orriak erabiliko dira.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Ahozko defentsa (%): 10
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • Banakako lanak (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgai honek etengabeko ebaluazio sistema bat jasotzen du, eta ikasleak uko egin diezaioke amaierako ebaluazio sistemaren bidez ebaluatzeko, baldin eta uko hori idatziz aurkezten badio lauhileko 10. astea baino lehen irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Uko egiteko idazkia jaso ondoren, bai ikasleak bai irakasle arduradunak "Gizarte Trebetasunak eta Komunikazioa eta Ingeniaritzako Ikerketa Tresnak irakasgaiaren etengabeko ebaluazioari uko egiteko" dokumentua sinatu beharko dute.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdiaren ebaluazioa amaierako ebaluazio sistemaren bidez baino ez da egingo, 2017-18 ikasturterako ikasleen ebaluazio araudiak ezartzen duen bezala, baina ikasleak ebaluazio jarraitua aukeratu badu, ikasturtean zehar lortutako emaitza positiboak hartuko dira kontuan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasgaiak Moodle ikaskuntza plataforma bat du, eduki guztiak aurkitzeko eta haren bilakaera jarraitzeko aukera ematen duena.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Probabilidad y Estadistica para Ingenierias y ciencias.Walpole Myers et al.Ed. Pearson (2007).8ªEdición.



- Analisis de datos Multivariantes. D. Peña. M Mc Graw-Hill. (2002)



- Manual del usuario del sistema básico de IBM SPSS Statistics 23. IBM. (2013)



- Las claves del seis sigma.Peter S. Pande et al.Ed.McGrawHill.(2002)





Gehiago sakontzeko bibliografia

Análisis y diseño de experimentos. Gutierrez. Mc Graw-Hill. (2003)

- Análisis Multivariante aplicado. E Uriel y J. Aldás. Thomson (2005)

- Técnicas estadísticas multivariantes con SPSS. César Pérez López. Garceta. (2009)

Aldizkariak

- Dyna Ingeniería e Industria
http://www.revistadyna.com/inicio-dyna

- International Journal of Production Research
http://www.tandfonline.com/toc/tprs20/current

Web helbideak

- Journal of Industrial Engineering and Management
Http://www.jiem.org

- International Journal of Production Management and Engineering
http://polipapers.upv.es/index.php/IJPME

- Management and Production Engineering Review
http://www.degruyter.com

- Dyna Ingeniería e Industria
http://www.revistadyna.com/inicio-dyna

- Asociación Española de Normalización y Certificación
http://www.aenor.es

- Euskalit.
http://www.euskalit.net/

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala