XSLaren edukia

Artearen Historiaren Iturriak25759

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Artearen Historiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25759

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

“Artearen Historiaren Iturriak” Artearen Historiako Graduko 4. mailako oinarrizko gaietako bat da eta bigarren lauhilekoan zehar ematen da. “Arteen Ikonografia eta Teoria” izeneko moduluaren barruan dago eta moduluaren osagarriak dira ere hurrengo ikasgaiak: Artearen Teoria, Ikonografia eta Ideia Estetikoen Historia. Gai honetan Artearen Historiaren Iturriak ikasten dira, artearen historian zehar egindako edozein dokumentu aztertzeko asmoz. Bere izaera praktikoa eta aplikatua denez, lagungarria izan behar da gaietan dauden edozein alditako iturriak eta idatzitako dokumentuak astertzeko.



Ikasgai honetan garatutako lanari esker ikasleak identifikatu behar ditu edozein aldi artistikotako dokumentu idatziak eta bisualak. “Artearen Historiaren Iturriak” arazo gehiegirik gabe garatzeko beharrezkoa da menperatzea bestelako ikasgai artistikoak.

Ikasgaiak funtsezko ezaguerak ematen dizkie egresatuei iturri dokumentalak maneiatzeko eta etorkizunean ikerketak garatzeko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Graduko gaitasunak:



G001 Gai izatea mendez mende izan diren prozesu artistikoak analizatzeko eta interpretatzeko, eta estilo-segida, artisten zeregina eta arteen teoria baloratzea.

G005 Gai izatea obra eta gai historiko-artistikoei buruzko testu, dokumentu eta beste material batzuen analisi kritikoak egiteko.

G006 Gai izatea ahozko eta idatzizko adierazpena garatzeko, unibertsitate-gradura eta artearen historiaren diziplinari egokitua.



Moduluko gaitasunak:



CM03 Gai izatea oinarrizko iturritzat hartzen diren testu, dokumentu eta materialen analisi kritikoak egiteko, hainbat garai eta kokapen geografikotako materialak, Teoria, Estetika eta Ikonografiaren arloan.

CM04 Gai izatea egitura teoriko bat eraikitzeko behar diren kontzeptu konplexuak barneratzeko, artelana bere osotasun konplexu eta multiformean ulertzeko.



Irakasgaiako gaitasunak: G001, G005, G006, CM03, CM04



CA01 - Antzinatetik XX. mendera arte idatzizko dokumentu ezberdinak identifikatzea eta analizatzea, unibertsitate mailarako egokia den ahozko eta idatzizko espresioa garatuz. G006 y CM03.



CA02 – Idatzizko iturri ezberdinak prozesu artistikoekin erlazionatzea, estiloen jarraipena eta artisten zeregina baloratuz. G001, G005, CM04



Irakaskuntza-helburuak

Ikasleek Antzinatetik XX. mendera arte Arte Historiari buruz idatzitako dokumentu ezberdinak identifika eta analiza ditzatela.



Ikasleek Arte Historiaren idazle eta estilo inportanteei lotutako literatura artistikoa eta bibliografia ezagut ditzatela.



Ikasleek, idatzitako testuak agertzen diren zirkunstantzia sozial, kultural eta politikoak uler ditzatela; guzti honi buruzko pentsamendu kritikoa eta unibertsitate mailarako egokia den ahozko eta idatzizko espresioa garatuz.



Ikasleek iturri ezberdin idatziak beraiei dagokien prozesu artistikoekin erlazionatzea lor ditzatela, estiloen jarraipena eta artisten zeregina baloratuz.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1-Artearen Historiaren Iturburuak.

2-Testuen bidezko artearen hastapenak.

2.1-Egipto.

2.2-Mesopotamia

2.3-Israel

2.4-Grezia

2.5-Erroma

3-Erdi Aroko arte kristauaren iturburuak eta dokumentuak.

3.1-Goi Erdi Aroa

3.2-Behe Erdi Aroa

4-Errenazimentu eta Barrokoko tratatuak eta iturburuak.

5-Arte garaikideko iturburuak.

5.1-Neoklasizismoa

5.2-Erromantizismoa

5.3-Errealismoa

5.4-Inpresionismoa

5.5-Postinpresionismoa

5.6-XX. mendeko iturriak

6-Iturburu dokumentalak artxibategi zibil eta erlijiosoetan

MetodologiaToggle Navigation

Ikas-irakaskuntza motak:



Saio magistral-teorikoak: irakasleak ikasgaiako oinarrizko eduki teorikoak azalduko ditu.

Derrigorrezko saio praktikoak arauen arabera:



-Presentzialak gelan:

Testuen iruzkin kritikoak.

Ahozko aurkezpenak.



OHARRA: Osasun-larrialdi egoera berriak irakaskuntza eta zeregin presentzialak galarazten baditu, beren garapena online modalitatera moldatuko da, posta elektronikoaren, eGelaren eta Blackboard Collaboratearen bidez.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
    • Banakako lanak (%): 25
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 25

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Hurrengo betekizuna eskatzen da idatzitzako froga objetiboa egiteko: praktika eta ariketa guztien entrega eta gainditzea.



Gaitasun espezifikoaren zenbakia: G001, G005, G006, CM03, CM04, CA01, CA02.

Ebaluaketarako baliabidea:Idatzitako froga objetiboa.

Ebaluaketarako irizpideak:

-Erantzun egokiak.

-Artearen Historiaren Iturrien bereiztasun nagusien argudiaketa zuzena.

-Zuzenketa, antolaketa eta sintesi kontzeptuala.

-Funtsezko eduki teorikoak menderatzea.

-Termino nagusien ezaguera.

Azken notaren ehunekoa: 50a.



Gaitasun espezifikoaren zenbakia.:G001, G005, G006, CM03, CM04, CA01, CA02.

Ebaluaketarako baliabidea:Ahozko aurkezpena.

Ebaluaketarako irizpideak:

-Hautatutako gaiaren edukien asimilazio egokia.

-Baliabide teknologiko egokien eralbipena.

-Dokumentazio zehatza eta sakona.

-Ahozko aurkezpen garbia, zehatza eta ondo antolatua.

-Ahozko lengoaiaren eta baliabide komunikatiboen menperatzea.

Azken notaren ehunekoa: 25a



Gaitasun espezifikoaren zenbakia.:G001, G005, G006, CM03, CM04, CA01, CA02.

Ebaluaketarako baliabidea:Ikus-entzuteko materialaren eta testuen iruzkin kritikoak.

Ebaluaketarako irizpideak:

-Hautatutako gaiaren eduki espezifikioen asimilazio egokia eta koherentea.

-Dokumentazio eta bibliografia egokia.

-Idazketa garbia, zehatza eta ondo antolatua.

-Gaiaren menperatzea.

Azken notaren ehunekoa: 25a





Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan.



Ebaluzioaren inguruko informazio zehatzagoa: https://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia.



OHARRA: Osasun-larrialdi egoera berriak ebaluazio presentzialeko probak deskribatutako parametroetan garatzea galarazten badu, hauek online modalitatean egingo dira aipaturiko zirkunstantzietara moldatuz.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da, eta ikasleek kalifikazioaren % 100 eskuratu ahal izango dute. Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak hurrengoak izango dira: gelan landutako testu batzuen iruzur kritiko bat eta galdera teorikoak elkartzen dituen idatzitako proba objektibo bat garatzeaz gainera irakasgaian egindako praktikekin erlazionatutako beste ebaluazio-jarduera batzuk. Hala ere, kurtsoan zehar ikasleak lortutako emaitza positiboak gorde ahalko dira.



Ebaluzioaren inguruko informazio zehatzagoa: https://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia.



OHARRA: Osasun-larrialdi egoera berriak ebaluazio presentzialeko probak deskribatutako parametroetan garatzea galarazten badu, hauek online modalitatean egingo dira aipaturiko zirkunstantzietara moldatuz.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Hiztegiak:

LARA PEINADO, F.; Diccionario biográfico del mundo antiguo. Egipto y Próximo Oriente. Madrid. 1998.
MARTÍNEZ-PINNA, J.; MONTERO, S.; GÓMEZ PANTOJA, J.; Diccionario de personajes históricos griegos y romanos. Madrid. 1998.
SPEAKE, G. Diccionario Akal de Historia del Mundo Antiguo. Madrid. 1999.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

CHECA CREMADES, F.; GARCIA FELGUERA, M. S.; MORAN TURINA, J. Guía para el Estudio de la historia del arte. Madrid, Cátedra, 1980.

FERNÁNDEZ ARENAS, José. Teoría y metodología de la historia del arte. Barcelona, Anthropos, 1982.

FREIXA, Mireia: Introducción a la Historia del Arte. Barcelona, Barcanova, 1990.

SCHLOSSER, Julius von: La literatura artística. Viena, 1924. Ed. castellano Madrid, Cátedra, 1976.

VV. AA. Fuentes y documentos para la Historia del Arte. Gustavo Gili, Barcelona, 1982

VV. AA. Colección Fuentes de arte. Dirigida por Yago Barja de Quiroga. Varios volúmenes. Madrid, Akal, Serie Mayor, 1991

YARZA LUACES, Joaquín.: Fuentes de la Hª del Arte I. Madrid, Colección ¿Conocer el Arte¿, n. 21, Historia 16, 1997.

CALVO SERRALLER, F. Y PORTÚS, J. Fuentes de la Historia del Arte II. Madrid, Colección ¿Conocer el Arte¿ n. 22, Historia 16, 2001.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALBERTI, Leon Battista; RIVERA, Javier (otros); FRESNILLO NÚÑEZ, Javier (tr.). De re aedificatoria, Fuentes de arte, Serie Mayor 10. Madrid: Akal, 1991. [ETSA/72 ALB der]
ANTAL, F. "Comentarios sobre el método de la historia del arte". En: Clasicismo y romanticismo. Madrid: Alberto Corazón, 1978.
ASSUNTO, Rosario. La critica d'arte nel pensiero medioevale. Milano: Il Saggiatore, 1961.
BAUER, Hermann. Historiografía del Arte: introducción crítica al estudio de la historia del arte. Madrid: Taurus, 1981.
BRUYNE, E. de. La estética de la Edad Media. Madrid: Visor, 1987.
CALVO SERRALLER, Francisco et al. (ed. lit.). Ilustración y Romanticismo, Fuentes y Documentos para la Historia del Arte, 7. Barcelona: Gustavo Gili, 1982.
CHIPP, Herschel B.; SELZ, Peter (colab.); TAYLOR, Joshua C. (colab.). Teorías del arte contemporáneo: fuentes artísticas y opiniones críticas, Fuentes del arte, Serie Mayor, 12. Madrid: Akal, 1995.
FERNÁNDEZ ARENAS, José (ed. lit.); BASSEGODA I HUGAS, Bonaventura (ed. lit.). Barroco en Europa, Fuentes y Documentos para la Historia del Arte, 5. Barcelona: Gustavo Gili, 1983.

Aldizkariak

Descubrir el Arte
Historia (National Geographic)

Web helbideak

http://www.artcyclopedia.com/
http://www.wga.hu/index1.html
http://pintura.aut.org/
http://www.artehistoria.com
http://www.abcgallery.com/
http://www.arthist.umn.edu/aict/html/
http://rubens.anu.edu.au/
http://www.artandarchitecture.org.uk/

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

11:00-13:00 (1)

11:00-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.52 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • AULA 0.01 - LETREN FAKULTATEA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

11:30-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.01 - LETREN FAKULTATEA (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

11:00-13:00 (1)

11:00-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 208 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)
  • AULA 206 - ELURRETA IKASGELATEGIA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

11:30-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 206 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)