Forma Konplexuen Tailerra26404
- Ikastegia
- Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
- Titulazioa
- Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 5
- Kreditu kopurua
- 5
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Kodea
- 26404
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Forma konplexuak ikusiko dira ikastaroan, egungo arkitekturan erabiltzen direnak, matematika aplikatuaren eta geometria grafikoaren ikuspegitik.
Atal teorikoak aurreko kurtsoetan ikusten ez diren gaiak dauzka, geometria sortzeko era berriak (nurb formak, sareak….), matematikako beste kontzeptuak (geometria ez euklidianoak, fraktalak, topologia, eraldaketak) eta eraikitzeko beste erak (egitura elkarrikakoak, tolestuak…)
Atal praktikoan aurreko gai horiekin lotutako ariketak egingo dira, fabrikazio digitalaren laguntzarekin behar bada.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Gaitasun generikoak:
Forma espazial konplexuak ulertzeko, irudikatzeko eta eraikitzeko gaitasuna.
Berrikuntzarekin lotutako giza baliabideak aztertzeko ahalmena.
Berrikuntza kudeatzeko eta zabaltzeko ahalmena.
Berrikuntza egiteko eta berrikuntza aintzat hartzeko ahalmena.
Azalpena: Ikastaroan forma konplexuak, azken garai hauetako arkitekturan erabilitakoei
buruzkoak, ikusiko dira, matematika eta geometria grafikoaren alderdietatik.
Helburu orokorrak:
Azken garaietan sortutako arkitekturaformekin ikaslearen pentsaera espaziala hezibidea
eman.eta forma berriekiko lanarekin ohitzea.
Helburu berariazkoak:
Ezagutzahelburuak: Forma konplexuen sorreran erabiltzen diren oinarriak ezagutu.
Forma konplexuekin hainbat eskaletan eraikitzen jakitea.
Tresnahelburuak
Tresna egokiak maneiatu forma konplexuekiko lanerako (Softwarea, maketak, fabrikatze
digitala).
Jarrerahelburuak
Ikaslearen formaerrepertorioa zabaldu
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Geometriako eta arkitekturaren bilakaera historikoa
Teselazioak eta eraldaketak, planoan eta espazioan
Euklidesen geometria, geometría esferikoa eta geometría hiperbolikoa
Fraktalak eta Kaosa: naturaren geometria
Gainazal topologikoak eta minimalak
Arte formala: minimalismotik konplexutasuneraino.
Nurb geometria
Sare geometria
Gainazal garagarriak 1
Gainazal garagarriak 2
Planoaren zatiketa eta nurb gainazaletan aplikatzea.
Lantegirako materialak
MetodologiaToggle Navigation
Klaseetako lehenengo atalean gai teorikoak ikusiko dira eta bigarrenean ariketak landuko dira.
Zenbait ariketa motz egingo dira eta kursoko lan bat.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 75
- Portfolio (%): 25
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Klasean egindako ariketa tutorizatuekin ebaluatuko ikastaroa.
Uztaileko deialdian ikasturteko lana (%50) eta azterketa batekin(%50) ebaluatuko da.
Ohizko deialdiari uko egiteko, ikasleak, azken ariketaren emate unea baino lehenago,
bere nahia esan behar dio ikasleari.
Uztaileko deialdiari uko egiteko nahikoa izango da azterketara ez etortzea.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ez ohizko deialdian azterketa %50 balioko du eta kurtsoko lana beste %50.
Deialdiari uko egiteko azterketara ez etortzea nahikoa da.
Kurtsoa egin nahi ez duenak ikastaroa gaindi dezake azteketa finalarekin bakarrik. Aukera hau hartu nahi duenak iraskaslea ohartu behar du ikasturtearen hasieratik bederatzi aste pasa baino lehen.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikastaroko lan praktikoa ordenagailuarekin egingo da. Rhinoceros 3d izango gehien erabiliko den programa.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Architectural geometry de Helmut Pottmann (Bentley Institute Press)
The function of form de Farshid Moussavi (Harvard University)
http://wiki.mcneel.com/
http://wiki.mcneel.com/rhino/geometriainformaticaarquitectonica
Flux structure. Mutsuro Sasaki.
Web helbideak
Rhinoceros. NURBs modelling for Windows http://www.es.rhino3d.com/
Grasshopper. Generative modeling for Rhino http://www.grasshopper3d.com/
KHABAZI, Zubin. Generative Algorithms. http://www.grasshopper3d.com/page/tutorials-1
PAYNE, Andy. Grasshopper. PRIMER. http://www.liftarchitects.com/downloads/
ISSA, Rajaa. ESSENTIAL MATHEMATICS for computational design.
http://www.digitaltoolbox.info/
http://livecomponents-ny.com/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BARRALLO CALONGE, JAVIER
- CASADO REZOLA, AMAIA
- GONZALEZ QUINTIAL, FRANCISCO
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 10:00-11:30 (1) | ||||
4-5 | 10:00-11:30 (2) | ||||
8-9 | 10:00-11:30 (3) | ||||
11-11 | 10:00-11:30 (4) | ||||
12-12 | 10:00-11:30 (5) | ||||
14-14 | 10:00-11:30 (6) | ||||
15-15 | 10:00-11:30 (7) |
Irakasleak
01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 11:30-13:30 (1) | ||||
3-3 | 10:00-14:00 (2) | ||||
4-5 | 11:30-13:30 (3) | ||||
6-6 | 10:00-14:00 (4) | ||||
7-7 | 10:00-14:00 (5) | ||||
8-9 | 11:30-13:30 (6) | ||||
10-10 | 10:00-14:00 (7) | ||||
11-12 | 11:30-13:30 (8) | ||||
13-13 | 10:00-14:00 (9) | ||||
14-14 | 11:30-13:30 (10) | ||||
15-15 | 11:30-13:30 (11) |