Kalitate Política - Informazio Orokorra
Ikastetxearen Kalitate Politika eta Helburuak
Farmaziako Fakultateak, Unibertsitateko Plan Estrategikoarekin bat etorriz, irakaskuntzaren, ikerketaren, kudeaketaren, kanpo-proiekzioaren eta erantzukizuna duen jarduera ororen kalitatea eta bikaintasuna bultzatzeko konpromisoa hartu du.
Dekanotza-taldeak uste du kalitatezko kultura ezartzea faktore estrategikoa dela bere graduatuek eta graduatuek gaitasunak, trebetasunak eta gaitasunak lor ditzaten eta enplegatzaileek, enplegatzaileek eta gizarteak onar ditzaten.
Ildo horretatik, bere ahaleginak interes-talde guztien beharrak eta itxaropenak betetzera bideratzen ditu, bere esku dituen giza baliabide, baliabide tekniko eta ekonomiko guztiak erabiltzeko konpromisoa hartzen du, eta, hala, proiektu partekatu bateko kide izatearen sentimendua sortzen die pertsonei.
Kalitate kultura hori sendotzeko, Fakultateak beharrezko prozedurak eta ekintzak ezartzen ditu hura kudeatzeko, etengabeko hobekuntzaren ikuspegitik.
Hori dela eta, zentroaren kudeaketak PDCA zikloaren metodologia hartzen du bere gain, eta kalitatearen hobekuntzari buruzko etengabeko arreta bermatzen du; hala, planifikatutako hobekuntza-ekintzak garatu eta horien jarraipena egin eta emaitzak berrikusi ondoren, prozesua berriro hasten da egindako azterketaren ondorioz ekintza berriak planifikatuz.
Ikastetxeko Kalitatearen Barne Bermerako Sistemak (KBBS) ezartzen du nola jarri abian Kalitate Politika, bere prozesu eta prozeduren bidez.
Kalitate Helburuak epe ertainerako proposatuak izan badaitezke ere, ekintzak abian jartzean eta adierazleak aztertzean zehazten dira. Horiek betetzea aldian behin berrikusten eta baloratzen da Urteko Kudeaketa Txostenean eta Planean (IPGA) eta Titulazioen Jarraipen Txostenetan.
KBBSren prozesu eta prozedurek eragile fokal gisa dituzte interes-taldeak.
Interes-talde horiek Fakultatearen barruan (ikasleak, irakasleak eta ikertzaileak eta Kudeaketa, Administrazio eta Zerbitzuetako teknikariak) eta UPV/EHUren barruan (graduko eta graduondoko batzordea) nahiz kanpoan (etorkizuneko ikasleak, enplegatzaileak, ikasle egresatuak, kanpoko ebaluazio-agentziak, gizarte-erakundeak eta estatuko eta nazioarteko beste unibertsitate batzuk) egon daitezke.
Fakultate Batzordea ordezkaritza eta gobernu arrunteko kide anitzeko organoa da, eta ikastetxearen kalitate politika eta helburuak onartzeko ardura du.
Zentroko Kalitate Batzordeak, Zentroko Batzordeak izendatuta, dekanotza-taldearekin batera, kalitate-politika eta -helburuak zehazteko lanetan eta KBBSren plangintza, jarraipen, berrikuspen eta hobekuntzan parte hartzen du.
Bi organo horien osaera intereseko barne-talde guztien ordezkariek osatzen dute (dekanotza-taldea, PDI, PTGAS eta ikasleak), eta horrek bermatzen du guztiek parte hartuko dutela Kalitate Politika eta Helburuak definitzen, eguneratzen eta onartzen.
Dekanotza-taldeak eta Zentroko Kalitate Batzordeak prestatzen dituzte Urteko Kudeaketa Plana eta titulazioen Jarraipen Txostenak, non emaitzen azterketa kalitate-adierazleetan jasotzen baita. Haietan, ezarritako helburuen jarraipenetik eratorritako hobekuntza-ekintzak jasotzen dira.
Txosten horiek urtero aurkezten zaizkio Fakultateko Batzordeari, eztabaidatu eta onar ditzan.
Farmazia Fakultateak prestakuntza-eskaintza eleaniztuna du osasunaren eta zientzien arloetan, UPV/EHUren berezko IKD i3 ikaskuntza-ereduan oinarritua, eta ezagutzaren bi adarretan onartutako ikerketa-taldeak ditu.
Fakultate hau nazioarteko bihurtzeko prozesuan murgilduta dago, baina euskal kulturari uko egin gabe.
2022-26 Plan Estrategikoak bere Kalitate Politikaren garapena gidatzen duten lau ardatz ditu (1.- Irakaskuntza – ikaskuntza; 2.- Pertsonak; 3.- Azpiegiturak eta baliabideak; 4.- Fakultateko bizitza eta Gizartearekiko harremana).
Lau ardatz horiek Zentroaren kalitate-helburuak biltzen dituzte, eta horiek bat datoz Dekanotza-taldearen programaren helburuekin, EHUren helburu estrategikoekin eta UPV/EHUren plan orokorrekin (IKD i3 estrategia, berdintasuna, jasangarritasuna, eleaniztasuna, nazioartekotzea…).
“Irakaskuntza – ikaskuntza” ardatzaren HELBURUAK
- Berritu ikastetxearen akreditazioa
- Titulazioak 822/2021 Errege Dekretura egokitzea
- Ikasleen ikuspegia sartzea ikasketen etengabeko hobekuntzan
- Metodologia berritzaile egokienak zabaltzea.
- Graduondoko ikasketen eskaintza indartzea
- Ikasleen mugikortasuna sustatzea
- “Euskararen III. Plan gidaria” fakultatean
“Pertsonak” ardatzaren HELBURUAK
- Fakultateko betebeharrak modu orekatu eta gardenean esleitzea
- Fakultateko langileen eta ikasleen segurtasuna sustatzea, bereziki laborategietan.
- Irakasle eta ikertzaile sartu berrien egokitzapena erraztea
- Ikasleen iritzia biltzeko bide berriak abiaraztea, fakultateko dinamika hobetzeko
- Barne-komunikazioan euskararen presentzia areagotzea
“Azpiegiturak eta baliabideak” ardatzaren HELBURUAK
- Fakultateko baliabideen bidezko banaketa bultzatzea
- Elikagai-instalazioari bultzada ematea
- Fakultateko kontsumo iraunkorragoa bultzatzea
“Fakultateko bizitza eta gizartearekiko harremana” ardatzaren HELBURUAK
- Komunikazio-bide berriak sortzea
- Irakaskuntza formalaren osagarri diren beste prestakuntza ekintza batzuetarako espazioak bermatzea
- Ikasketak amaituta dituztenekin harremanetan egotea
- Gizartearekiko harremanetan euskara lehenestea
- Garapenerako lankidetza sustatzea
- Fakultatean egiten den ikerketa ezagutarazi eta zabaltzea, bai Fakultateko kideei bai gizarteari oro har.
- Hainbat eragilerekin (enpresak, ikastetxeak, erakundeak, etab.) lotura berriak indartu eta eraikitzea.
Eginkizuna, Ikuspegia eta Balioak
EGINKIZUNA
Unibertsitatearen eginkizuna edo misioa da gizartea jakintzaren bitartez hobetzea. Hortik abiaturik, Farmazia Fakultatearen eginkizuna da, UPV/EHUko ikastegia den aldetik, osasun zientzien arloko eta arlo zientifiko-teknologikoetako jakintza sortu, garatu eta transmititzea, arlo anitzeko ikusmoldeaz, eta betiere gure kulturarekin, erronka sozialekin eta garapen jasangarriarekin konprometiturik.
Fakultatearen ardura da ikasleei prestakuntza integrala ematea eta haiengan jarrera kritikoa eta konpromiso etikoa garatzea, zientzialarien eta profesional kualifikatuen kolektibo bat sortzeko.
Horretarako, kalitateko irakaskuntza erabili behar du, ikasleen testuinguruari aplikatutako metodologiak baliatuz, inpaktu handiko ikaskuntza aukerak sortuko dituztenak.
IKUSPEGIA
Ikuspegia da zein helmugatara iritsi nahi den plan estrategikoaren indarraldia betetzen denerako. Ikuspegiak erronkak proposatu behar ditu, baina, aldi berean, neurgarria eta lorgarria izan behar du. Helburu operatiboak dira planaren indarraldianlortu behar diren gauzak. Farmazia Fakultatearen ikuspegiak osagai hauek ditu:
- Ikasleak bultzatzea beren hezkuntza prozesuan eta garapen pertsonalean gehiago parte hartzera eta rol aktiboagoa izatera, inplikazio soziala ere izanik.
- Irakasle eta ikasle prozesuen kalitatea eta inpaktua hobetzea.
- Fakultatea jakintzak eta kulturak trukatzeko gune izatea.
- Fakultateko langileek baldintza egokiak izatea bere bide profesionalean aurrera egiteko, lan ingurune seguruetan.
- Jasangarritasunaren aldeko kontzientzia bultzatzea, baliabideen erabilera ekitatibo eta arduratsuaren bidez.
- Ahalegintzea gizarteak ezagutu eta aitor dezan fakultateak gizartearen garapen hobearen alde egiten duen lana.
BALIOAK
- Pertsonen arteko berdintasuna
- Pentsamendu askatasuna
- Pentsamendu kritikoa
- Tolerantzia
- Gizartearen premiak asetzeko nahia
- Komunikazio eta gardentasunerako borondatea
- Osotasuna, konpromiso etikoa eta erantzukizun partekatua
- Ingurumeneko balioekiko errespetua
ARDATZ ESTRATEGIKOAK
- Irakaskuntza – Ikaskuntza
- Pertsonak
- Azpiegiturak eta baliabideak
- Fakultateko bizitza eta gizartearekiko harremanak