XSLaren edukia

D Hizkuntza II: Greziera Modernoa

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Itzulpengintza eta Interpretazioko Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Greziera modernoa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Ordenagailuko p.6090

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

ESKUMENAK



- D hizkuntzako moduluaren gaitasunak:

CM01 Hirugarren hizkuntzako A2-B1 mailako idatzizko eta ahozko testuak ulertzea.

CM02 Hirugarren hizkuntzan A2-B1 mailako idatzizko eta ahozko testuak sortzea.



- Itzulpengintza eta Interpretazioko Gradua:

G002 Beste hizkuntza osagarri bat (k) ahoz eta idatziz erabiltzea eta bertako testuinguru kulturala ezagutzea.

G006 Aniztasuna eta kultura-aniztasuna ezagutzea.



- HZMren oinarrizko gaitasunak:

MEC2 Ikasleek jakintzak beren lanean edo bokazioan modu profesionalean aplikatzen jakitea eta beren ikasketa-eremuan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea.

MEC4 Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK



Ikasgaia arrakastaz amaitzean, ikasleak:

- Gai da berarentzat bereziki garrantzitsuak diren esperientzia-arloekin lotutako esaldiak eta esamoldeak ulertzeko (bere buruari eta inguruneari buruzko oinarrizko informazioa, erosketak, intereseko lekuak, lanbideak...).

- Badaki komunikatzen informazio-truke erraza eta zuzena eskatzen duten ohiko zeregin sinpleak egiteko orduan.

- Bere iraganaren eta ingurunearen alderdi errazak deskriba ditzake, baita berehalako premiekin zerikusia duten gaiak ere.

- Testu labur eta sinpleen ideia nagusia ulertzen du, eta hurbileko zirkunstantziei buruzko oinarrizko oharrak eta mezuak idazteko gai da.



Alderdi kultural eta historikoetan:

- Greziar kultura modernoa hobeto ezagutzen eta ulertzen du, eta Europan dituen berezitasunak eta ekarpenak hobeto estimatzen ditu.



Hizkuntzaren ikaskuntzaren emaitzak bat datoz EEMBko A2 mailakoekin.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. EDUKI TEORIKOAK



1.1. HIZKUNTZAREN GRAMATIKA

- Morfologia

Substantiboak eta adjektiboak: mota ohikoenen deklinabidea (genitibo singularra; izenduna eta akusatibo plurala hiru generoetan). Izenordain erakusleak: autós, -é, -ó eta ekeínos, -e, -o; mugagabeak: ólos, -e, -o, kanénas, kamía, kanéna (nominativo, acusativo) y típota; intensivo o ídios, e ídia, to ídio (nominativo y acusativo singular). Zenbaki kardinal deklinagarriak (izenduna eta akusatiboa). Ohiko leku, denbora eta moduaren adberbioak. Aditza: ahots aktiboa: -ó aditzen orainaldia; orainaldi aktiboan soilik forma kontraktuak dituzten aditzak; aoristo eta etorkizunaren formak. Ahots pasiboa: -O aditzen eta deponenteen aditzen orainaldia.



- Sintaxia

Aldi baterako akusatiboa. Me eta gia preposizioak. Ikasitako izenordainen erabilerak. Galderazko perpaus zuzenak: partikulak (mépos, giatí), izenordainak (poios, -a, -o, nominativo y acusativo singular y plural; posos, -e, -o, nominativo y acusativo singular y plural; ti) eta ohiko erabilerako adberbio galdetzaileak (pós, poú, póte). Zeharkako galdera-perpaus partzialak. Perpaus koordinatuak: kopulatiboak (oúte oúte). Mendeko perpausak: denborazkoak (otan), kausazkoak (giatí), erlatiboak (pou; opoú; o opoíos, e opoía, to opoío).



- Lexikoa eta itzulpena

Hizkuntzaren lagunarteko adierazpenak II.



1.2. KOMUNIKAZIO-GAIAK

Lagunekin elkarrizketak, bizi-ohiturak, galdetu eta ordua esatea, planak proposatzea, garraiobideak, berehalako premiei edo bereziki norbaiti interesatzen zaizkion gaiei buruzko informazioa eskatzea, erosketak, abestiak, osasuna, adierazpen iruzkinak, pertsonen deskribapena, gutun pertsonal oso errazak idaztea.



1.3. KULTURA

Greziar kultura modernoaren alderdiak I.



2. EDUKI PRAKTIKOAK

- Gramatika- eta itzulpen-ariketak.

- Irakasleak gramatika-edukiei buruz emandako azalpen arrazoituak.

- Entzumena ulertzeko eta testuak irakurtzeko jarduerak.

- Ahozko adierazpeneko jarduerak.

- Testu idatzi errazak sortzea.

- Gramatika- eta itzulpen-akatsak aztertzea eta zuzentzea.

- Irakaslearen azalpen arrazoituak eduki kulturalei buruz.

- Minitareak eta ikasleen erakusketak.

- Greziako historiaren eta kulturaren alderdiren bati buruzko lan gidatua, ikasgelan jorratua (geografia, gastronomia, artea, literatura, figura nabarmenak...).

- Greziako literatura-lan baten banakako irakurketa.

- eGela foroko saioen laburpenak.



MetodologiaToggle Navigation

GELAKO LANA

Irakasgaiaren izaera dela eta, eskolak greko modernoaren ikaskuntzarekin lotutako jarduera praktikoetan ematen dira batez ere (gramatika-ariketak, entzumena ulertzeko eta testuak irakurtzeko jarduerak, ahozko adierazpeneko jarduerak, itzulpen-ariketak). Jarduera horiek ikasgelan egiten eta zuzentzen dira; bestela, ikasleak aurretik prestatu ditu eta saioan zehar berrikusten dira.



Lan hori osatzeko, irakasleak programaren eduki teorikoei buruzko azalpen puntualak ematen ditu, eta ikasleek greko-kultura modernoarekin lotutako gaiei buruzko azalpen laburrak ematen dituzte.



Irakatsi eta ikasteko metodoa dinamikoa eta komunikatiboa da; eta ikasgelan irakasle eta ikasle egotea baliatzen da taldean lan egiteko eta ikasleek klaseen garapenean parte har dezaten sustatzeko.



IKASGELATIK KANPOKO LANA

Ikasleek egin behar dituzten jarduera ez-presentzialak honako hauek dira nagusiki: ariketak prestatzea, testuak irakurtzea eta ulertzea; ikasteko orduak; idatzizko azalpenak eta/edo lanak egitea; Greziako literatura-lan bat bakarka irakurtzea; eta eskola amaitutakoan eGelan partekatzen diren eguneroko jardueren laburpena.



TUTORETZAK

Ikasleek ikasgaiaren inguruan izan ditzaketen zalantzak banaka argitzeko eta, beharrezkoa bada, ikaskuntza hobetzeko jarduerak proposatzeko aukera ematen dute. Ez dira nahitaezkoak, baina baliagarriak dira.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgai honen EBALUAZIOA MISTOA da, eta honen bidez egiten da:



1. Azken proba idatzia: ikasgaiaren notaren % 50.

Azken proba honek ikasturtean zehar egindakoen antzeko ariketa praktikoak eta ahozko ulermenekoak ditu.



2. Etengabeko ebaluazioa: ikasgaiaren notaren % 50.

- 1. zeregina. Gramatika- edo itzulpen-ariketa: % 10.

- 2. zeregina. Gaztelaniazko lan gidatua ikasgaiaren eduki kulturalei buruz: % 30 (= % 15 Testu idatzia eta % 15 Ahozko azalpena).

- Irakasgaiaren garapenean aktiboki parte hartzea, eguneroko ariketak eta zereginak egitea; eGela Foroan laburpenak egitea: % 10.



Azken kalifikazioa zati bakoitzean lortutako puntuazioen batura da. Irakasgaia gainditzeko, honako baldintza hauek bete behar dira: ebaluatu beharreko bi zereginetan gutxienez 4/10 nota lortzea; eta azterketan gutxienez 5/10 nota lortzea. Era berean, justifikatutako arrazoirik ezean, ebaluagarriak diren bi lanak eta azken proba idatzia egin behar dira.



EBALUAZIO-IRIZPIDEAK

Oro har, arestian aipatutako ikaskuntzaren emaitzak ebaluatuko dira: zeintzuk lortu diren eta zein ulermen- eta aplikazio-mailarekin.

Lauhilekoan egindako jarduera praktikoek ikasketa progresiboa egokia den balioesteko balioko dute, eta, beharrezkoa bada, jarduera zehatzen bat proposatuko dute, hobetzeko.



EBALUAZIO JARRAITUARI ETA/EDO MISTOARI UKO EGITEKO ARAUDIA

UPV/EHUren araudiak ebaluazioa azken proba bakar baten bidez egitea aurreikusten du, hau da, irakasgaiaren notaren % 100. Pertsona guztiek dute modu horretan ebaluatuak izateko eskubidea, baina, horretarako, uko egin behar diote etengabeko ebaluazioari. Graduko titulazio ofizialetan ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudiak honela dio (II, 8. art.): "Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lau hileko irakasgaiek eta 18 astekoa urteko irakasgaiek, lauhileko edo ikasturtearen hasieratik kontatzen hasita, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Irakasgaiaren irakaskuntza-gidak epe luzeagoa ezarri ahal izango du" (https://www.euskadi.eus/y22- bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml).

Ebaluazio ez-jarraituaren azterketa gainditzeko baldintzak: gutxienez 5/10 nota lortzea hizkuntzari dagokion probaren zatian; eta 4/10 gutxieneko nota eduki kulturaletan.



OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEKO ARAUDIA

UPV/EHUko ikasleak ebaluatzeko araudiak honako hau ezartzen du horri buruz (II, 12. art.): "Ebaluazio jarraituaren kasuan, probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da azken proba horretara ez aurkeztea, azken kalifikazioa ez aurkezteko edo ez aurkezteko. Bestela, azken probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 edo txikiagoa bada, ikasleek uko egin ahal izango diote deialdiari, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago, gutxienez. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei." (https://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Greko modernoaren eskuliburua, UPV/EHUko Arabako Campuseko Liburutegian eskuragarri: Dímitra Dimitrá & Marineta Papajimona (2022, 8. edizioa). Elliniká tora 1+1, Athens: Nostos.
- Ikasgelan egindako azalpen teorikoak.
- Ikasturtean zehar egindako ariketak eta jarduerak.
- eGelan utzitako material teorikoak eta praktikoak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Dímitra Dimitrá & Marineta Papajimona (2022, 8ª ed.). Elliniká tora 1+1, Athens: Nostos.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-Bréhier, O.-Y. Skúphis (dirs.), El nuevo diccionario español-griego, Atenas 2011.
-Dimoula, L.-A.I. Ron, Diccionario español-griego. Expresiones e Idiomatismos, Atenas 2008.
-Mangridis, A.-P. Olalla, El nuevo diccionario griego-español, Atenas 2006.
-Mangridis, A.-P. Olalla, El nuevo diccionario español-griego, Atenas 2012.

-Beaton, R., An Introduction to Modern Greek Literature, Oxford 2004 (2ª ed., rev. y act.).
-Hamilakis, Y., The Nation and its Ruins. Antiquity, Archaelogy, and National Imagination in Greece, Oxford 2007.

Aldizkariak

- Journal of Modern Greek Studies. Testu osorako sarbide elektronikoa, UPV/EHUko liburutegiaren bidez.

TaldeakToggle Navigation

79 (Greziera modernoa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala